Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

oregano

oregano

27-12-2010 om 18:02

Jullie ook zo'n fan van de top 2000 (en van leo blokhuis, mmmm;)?

Ik vind het zo leuk, kijk er elk jaar weer naar uit.
En al die toelichtingen bij de Top 2000 op de tv 's avonds met leo Blokhuis, ik vind het smullen (zowel de muziek als hijzelf).
We hebben inmiddels al de top 2000 CD box van vorig jaar, met kerst heb ik mijn vriend het top 2000 spel gegeven, ook leuk!
Voor het eerst dit jaar heb ik ook gestemd, jullie ook?
Afgelopen dagen veel te laat gaan slapen, bleven kijken samen met vriendlief naar alle nummers en de verhaaltjes en samen kletsen over de bijbehorende jeugdherinneringen (zoals gisteren ,met de Poppy's, was een van mijn eerste plaatjes onder het genot van een glaasje wijn en een olijfje, heeeerlijk!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

27-12-2010 om 18:27

Ehm nou nee...

Ik moet wel heel veel vreselijke muziek doorkauwen voor er een nummer komt waar ik blij van wordt..
Maar ik hou dan ook niet van mainstream muziek. En zeker niet toen ik jong was.

Brianna F

Brianna F

27-12-2010 om 18:55

Nou ja!

heerlijk, de hele dag radio 2 op, 's avonds top 2000 a gogo, en alvast intro's raden voor de jaarlijkse introkwiz die wij als gezin altijd oudejaarsavond spelen. Vorig jaar was een "vreselijk" jaar, verslagen door dochters. maar ja....geen oude muziek, praktisch alleen maar jaren 0.

oregano

oregano

27-12-2010 om 18:56

Fiorucci ))

Ook niet als Leo over de liedjes vertelt??? Dan klinkt het helemaal niet mainstream hoor ;:: hahaha. Hij weet zoveel leuke achtergrondinfo.

oregano

oregano

27-12-2010 om 19:38

Izar

http://top2010.radio2.nl/nieuws/86/bekijk-de-top-2000-lijst%21,

http://top2010.radio2.nl/lijsten
Nu ga ik snel naar Leo kijken ) en naar John Mayer, ook een nieuwe grote favoriet van mij (is wel mainstream maar ja )

Tirza G.

Tirza G.

27-12-2010 om 19:45

Klaar

Ik ben er wel klaar mee, met de top2000 en met serious request ook eigenlijk wel weer. Voordeel van ouder worden: op een gegeven moment herken je het format steeds sneller en verveelt het ook steeds sneller.
Serious Request léék nog even wat te worden door het in cowboy-city te houden compleet met schietincident, maar daarna was het toch voornamelijk erg veel meer van hetzelfde.
Doet u mij maar een oliebol. Jaaroverzichten: díe zijn tenminste elk jaar anders. Met elk jaar dan wel weer hetzelfde o-ja-dat-was-toen......gevoel.

Tirza

Emmawee

Emmawee

27-12-2010 om 20:06

Jaaroverzicht, vanavond!

Om 20.30 begint het en dat is dan weer voor het eerst sinds jaren dat ik het van tevoren weet en niet achteraf ondek dat ik het gemist heb.
Top 2000 ging ik opzoeken op de keukenradio (die altijd op BNR staat), maar ik kon 'm niet vinden. Ik hoorde enkele echte top 2000 lage regionen nummers (ben de titels alweer kwijt), maar dat bleek beide keren een regionale zender te zijn. Nou ja, ik vind hem nog wel, misschien. Prima muziek voor tijdens de afwas en als ik de smaak echt te pakken krijg dan maak ik misschien de keuken dit jaar nog eens schoon!
Groeten, Maw.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2010 om 20:11

Tirza

Voordeel van ouder worden: op een gegeven moment herken je het format steeds sneller en verveelt het ook steeds sneller. ===
Speak for your self Grotendeels hetzelfde format ieder jaar, dat is waar, maar daar kijken we juist naar uit. Daarnaast geniet ik er ook van dat mijn mán ervan geniet. De happy family dus tijdens deze dagen

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2010 om 20:13

Oregano

Ik kan nu helemáál niet geen eind meer aan de dag knopen! Wat is het goede moment om dan toch maar naar bed te gaan? Na het volgende liedje....
En Leo... ik ben het helemaal met je eens.

oregano

oregano

27-12-2010 om 20:26

Kaaskopje, even over leo )

Wij zijn dit jaar naar een ontzettend leuke theater voorstelling geweest van Leo en zijn vrouw Ricky Koole en hebben ook alweer gereserveerd voor 2011. Niet duur en een aanrader! En mijn vriend vind het ook erg leuk, is nu ook fan ). Ja het was een latertje de afgelopen dagen.....met teveel wijn
http://www.leoblokhuis.nl/theater.asp

Ook klaar

Net als Tirza ben ik klaar met de top 2000. Het is wel erg belegen wat muziek betreft en vaak erg gladjes. En de top van de beste nummers bestaat steeds uit dezelfde nummers, weliswaar in een andere volgorde, dit jaar Eagles op 1 ipv Queen. Nee, boring, echt wel gehad (ik luister trouwens ook maar zelden naar radio2, meestal 3fm, stubru en radio1).
En ik heb net top 2000 a gogo gezien maar dat heb ik ook wel gehad. Ik vind alleen de oude clipjes wel leuk en het verhaal rond een plaat. Vandaag was dat tainted love. Verder: alle (half-)bn'ers, Mathijs etc kunnen me gestolen worden. Te vaak gezien, uitgekauwd concept.
Jammer, ik heb wel jaren gekeken en geluisterd en gestemd maar dat laatste heb ik voor de 2e keer niet gedaan.
SR vind ik leuker, muziek is wat vlotter en moderner.

oregano

oregano

27-12-2010 om 21:25

Matthijs ben ik ook klaar mee...

Jammer want De wereld draait door en ook deze top 2000 vind ik wel leuk. Maar Matthijs vind ik wat nepperig, en steeds meer eigenlijk.
Zo ook een tijdje geleden was ook iets van de top 2000 oid op de TV, deed hij ook samen met Leo Blokhuis en hij zat er eigenlijk alleen maar bij als vulling, tijd aan elkaar praten en heeft ongeveer 100x gezegd: iedereen blijven kijken tot half 3 vannacht...

En Witteman en Finkers heb ik niet gezien, jammer!

reina

reina

27-12-2010 om 21:37

Heerlijk

Ik ben dol op de top 2000 (het herinnert me vooral aan een heerlijke tijd) en ik smul van de verhalen van Leo Blokhuis. Aan jaaroverzichten heb ik een hekel, het kan me absoluut niet boeien, alles wat ik vergeten ben was kennelijk niet interessant genoeg om te onthouden, dus hoef ik niet nogmaalt herkauwd te zien, ik heb wat dat betreft een hekel aan de tv aan het eind van het jaar. Witteman en Finkers vond ik een topper!

oregano

oregano

27-12-2010 om 21:50

Cobi, hahahaha,

Ik zie het voor me....Mijn oma was ook zo, met zulke uitspraken...
Toen ze net in een nieuw bejaardentehuis was kreeg ze voor het eerst in haar leven denk ik tauge, en toen zei ze: wat we hier krijgen....uitlopers van aardappelen (op z'n Gronings) ))

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2010 om 22:20

Het staat en valt

met of de muziek je smaak is. Als dat niet zo is vind je het programma niet leuk. Ik was al in de jaren '70 fan van Queen en kwam eigenlijk pas een paar jaar geleden tot de conclusie hoe geweldig de Eagles eigenlijk zijn/waren. Niks mis mee.
Vroeger was er veel muziek niet mijn smaak, maar ik ben het óf op latere leeftijd wel gaan waarderen of er zit een sentimentrandje aan waardoor ik het nu juist leuk vind om te horen. Een keer per jaar volle aandacht voor muziek van toen is net mooi gedoseerd. Ik moet soms wel een beetje zuchten om man. Dan hoort of of leest hij de naam van een van de nieuwere zangers/bands/zangeressen en roept dan verbaasd 'wie is dat?, wat moet die in de Top 2000?' Ja Roefel... die is goed/behoorlijk bekend/etc. die staat terecht in de Top 2000. 'Oh, nóóóit van gehoord!'

oregano

oregano

27-12-2010 om 22:23

Mainstreamig ..

Ik ben ook helemaal weg van Milow, James Blunt en John Mayer...en dat op mijn leeftijd...dus ik ben erg mainstreamig denk ik...
Luister maar eens naar dat nummer van Milow: coming of age. Ik brul het mee in de auto en het komt zo recht mijn buik binnen....
Nu kijk ik naar het opgenomen live concert gisteren van james Blunt, prachtig...

Nasha 1st

Nasha 1st

27-12-2010 om 22:31

Heerlijk

ik zal wel een ongelooflijk ouwe muts zijn dan, maar ik geniet echt van die top2000. Juist de nummers aan top. Soms denk ik weleens, ik ben 10 jaar te laat geboren, want ook veel jaren 60 muziek spreekt mij aan....ja, eh, sorry....

fladder

fladder

27-12-2010 om 22:49

Ik ben radiofan...

...en zit weer héérlijk aan de speaker gekleefd...!

fladder

fladder

27-12-2010 om 22:58

Hoezo oubollig en zo...

...vanavond nog gehoord: Mumford and Sons! Een complete verrassing voor me!!!

Tirza G.

Tirza G.

27-12-2010 om 23:10

Nou kijk

Ik ben nog uit de tijd dat radio nog echt radio was. Gewoon geklooi en geklungel door een paar enthousiastelingen. Naar huis hollen om naar de top40 te luisteren en niet weten wie er op één staat: dat werk. Nu is het een format, wat door een zendercoördinator wordt gedingesd. Een paar jaar geleden ontdekte ik dat de lijst van de top2000 gewoon op internet staat. En dat ze exact weten welke nummers ze in welk uur draaien, de praatjes tussendoor zijn grotendeels opgenomen en er in gemonteerd, het zal me nooit meer gebeuren dat ze zeggen: oooooo, voor het volgende nummer heb ik geen tijd meer, dat schuif ik naar het volgende uur en ik wilde nog wel......piep piep PIEIIEIEIP het is 11 uur - radionieuwsdienst ANP......eruit gedrukt worden door de klok omdat je te lang lult. Ben je gek, het is allemaal tot op de 10e seconde heel spontaan vast gemonteerd, blergh.
Qua muziek zit ik op de toer van Cobi, ik was enórm correct in mijn jeugd maar blijk alle bagger naadloos mee te kunnen galmen. Zelfs de teksten reproduceer ik zonder met m'n ogen te knipperen, zónde van al die hersenruimte. Dat egotripperige gepiel op gitaren heeft me nooit kunnen boeien; ik ben al 35 jaar Bowie-fan (altijd wat anders) en hou wel van een lekker vet aangezette Queen-klassieker. Dan heb je beide kanten: Bowie voor het artistieke gevoel en Queen omdat ze zo goed weten hoe ze het moeten verkopen.
Nasha: het is maar goed dat je toen niet jong was. In die tijd sloegen Beatles en Stones-fans elkaar de hersens in, had je het lef niet om te genieten van muziek van de tegenpartij. Nu mag je gewoon beide kanten goed vinden en meezingen, dat kon toen echt niet.
Van Mathijs van Nieuwkerk moet ik braken. Vreselijke man, zo nep, zo nep en het gééft niet - hij doet het formatje: ik ben de vlotte presentator, maar het is zo jammer dat hij er zelf in gelooft. Brrrrrr. Leo is een scheetje, maar ja, helaas, Mathijs staat de hele tijd voor het beeld.

Tirza

oregano

oregano

27-12-2010 om 23:25

We moeten leo promoten als opvolger van mathijs.

Is mijn voorstel

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2010 om 01:11

Goh tirza

Ik weet dat we even oud zijn, maar ik ben nog niet toe aan 'vroeger was alles beter'.

Vroeger kon je in de platenzaak het lijstje van de Top 40 ophalen. Met de komst van internet hoef je die gang niet meer te maken.
En natuurlijk moet die presentator zich wel aan een schema houden en de volgorde niet even lekker omgooien. In die zin is het voorspelbaar en tot de minuut berekend. Dat was vroeger ook al zo. Die Top 40 moest eruit en dan werden de nummers afgebroken of er werd regelmatig doorheen gekletst. Dat vond ik juist irritant.

De Top 2000 wordt deels gewoon aan elkaar gepraat. Wij kunnen het via digitale tv zien, Cultura24 en er staat toch echt een presentator te babbelen. Live dus. Ik zag net dat 2 presentators high five deden omdat ze het laatste nummer toch maar weer binnen de tijd afgelopen was en dus van voor naar achter gedraaid was.

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 08:34

Kaaskopje

Dat is het verschil, mijn favoriete muziek stond en staat zelden in de top 40..

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 08:35

Oregano

Ja, kijk,als je Blunt leuk vindt, vindt je de top 2000 ook wel leuk. Blokhuis? Mwah, doe mij Eric Corton maar.

Het leuke

Ik luister nog steeds naar de top 2000, ook al hoor ik ook wel dat de sleet in het format is gekomen. Er zit meestal wel een overzicht in de televisiegids en als ik dan dat overbekende lijstje doorlees, ziet het er op papier redelijk saai uit. Maar elk jaar zijn er toch weer een hoop nummers die me dan verrassen, het 'oh ja' gevoel is hoog.

Ik luister al sinds ik een baby ben naar de radio en die stond bij ons thuis altijd aan. Dus ik ken al die nunmers ook allemaal, ook al vond ik veel destijds bagger. Nu, jaren later kan ik veel van wat ik vroeger niet te verteren vond, best wel waarderen.

Wat ik ook erg leuk vind is dat het zo ongelooflijk eclectisch is. Je kunt Toon Hermans na Iggy Pop horen. Dergelijke combinaties zijn tegenwoordig niet meer mogelijk in de door zendercoördinatoren voorgeprogrammeerde hokjesblokjesmuziek. Jammer vind ik dat.

Chris

Corton

En hij laat zijn haar nog altijd alleen maar knippen door zijn moeder die kapper is/was. En hij heeft vorig jaar meegespeeld op zijn gitaar met Triggerfinger op Pinkpop. En hij kan mooie reportages maken voor SR.
Alle gekheid op een stokje, ik ben niet zo van de tegenstellingen. Het is niet het een of het ander. Top 2000 kan mij gewoon dit jaar niet zo heel erg bekoren.Ik heb uberhauptdeze dagen de radio niet veel aan.
Fladder: toch wel ouwe meuk want er staan maar 10 nummers uit dit jaar in en ik dacht ergens gelezen te hebbben dat 75 % van voor 1990 is.

Lekker

Al die muziek door elkaar en dat oja gevoel steeds. Ik vind Leo Blokhuis 1000 keer leuker dan Mathijs
Muizemeis

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 10:47

Berber

Je vergeet nog dat hij buitengewoon ambtenaar is van de burgelijke stand. Het gaat mij niet om het undergroundgehalte, ik vind hem gewoon leuker dan Blokhuis. En Matthijs, griezels, nooit wat aan gevonden.

fladder

fladder

28-12-2010 om 12:13

Izar

Ik ben ook niet zo bij de tijd, mijn laatste concert was 1990 of zo (The Pogues). Maar Mumford & Sons, dat doet iets met me. En ik ben stinkjaloers dat ik niet bij hun concert was

fladder

fladder

28-12-2010 om 12:14

Vroegâh,,,

...werd er met de hitlijsten net zo gemanipuleerd als nu met de top 2000. Mij maak je niks meer wijs

Maar ik blijf genieten!

reina

reina

28-12-2010 om 12:18

Grappig

Wat ik zelf grappig vind is dat ik alle liedjes die ik vroeger vreselijk vond en die je ook echt niet leuk mócht vinden (glitterrock, soul bijv) allemaal nog mee kan zingen, het is voor mij een uurtje van herkenning en even-terug-naar-toen.... .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.