Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Knurf

Knurf

24-10-2009 om 10:06

Kijkt er nog iemand expeditie robinson?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

als je zoekt op Igor Vermeulen kom je wel meer tegen. Hij is entertainer, danser, zanger en acteur.

emma43

emma43

20-11-2009 om 12:44

Geweldig.

dat gezicht van Esmeralda,die vol zelfvertrouwen voor het eten gaat en zichzelf helemaal veilig voelt en nu een duel aanmoet,schitterend!!!!!Tja,weet ze nu ook hoe het voelt.En Dennis ook.
Ik vind het super voor Jeroen...hoe hij Marcel nadeed.En die opmerking van hem na het gesprek met Marcel: "oooooh,dus zo gaat het al heel de tijd."Hij heeft het eindelijk door.Zijn reaktie bij de eilandraad,toen hij hoorde dat dit het laatste duel is.Machtig,ik vind het super dat hij erbij is.
Ben zo blij dat Kurt eruit is.Dat duel was zo spannend.Ik heb 10 jaar in Belgie gewoond en ben echt terug naar Nederland gevlucht.en dan 3 Belgen die samenspannen,brrrrrr.

Starry Night

Starry Night

20-11-2009 om 17:28

Koekje van eigen deeg

Wat is Expeditie Robinson toch een zalig programma! De humorloze en arrgante manier waarop Esmeralda Jeroen's half grappig bedoelde opmerking te lijf ging, dat hij het nu wel zat was steeds zoveel stemmen te krijgen. En haar motivatie toen er gekozen moest worden tussen voedsel en immuniteit: "Dan weet ik zeker dat Jeroen niet die immuniteit heeft." M.a.w.: ze vond het wel prima, diens onterechte rol van pispaal. Een medemens gedegradeerd tot pion.
En wat is er dan mooier dan zo iemand binnen een half uur dan ineens zelf pion te zien worden! Hoe anders liggen de kaarten nu. Het is niet de eerste keer in ER, dat juist mensen die voor anderen menen te kunnen bepalen waar ze tegen moeten kunnen en waar niet, zelf volledig van de kook zijn als datzelfde lot hen treft.
Marcel kan wat mij betreft niet meer stuk: wat een mensenkenner is dat! Dit is niet alleen een kwestie van tactisch spelen en kunnen schaken. Dit is een kwestie van mensen haarfijn doorhebben en kunnen bespelen. En op een manier die wat mij betreft geheel geoorloofd is.
Esmeralda of Dennis... Ik hoop dat Esmeralda afvalt, merk ik. Spannend!!!

Starry Night

Starry Night

20-11-2009 om 20:09

Pelle

De reden dat ik dat schrijf, is omdat ik werkelijk de indruk heb dat hij een voelspriet heeft voor de richting die mensen opdenken, zonder dat ze dat met zoveel woorden uitspreken (ter vergelijking: ik bezit in dat opzicht een stekeblinde vlek. Zoiets zei hij ook. Hij voelt als het ware wat er achter hun woorden verscholen ligt. Wat hem vervolgens ook sterk maakt, is dat hij dat heel analytisch benadert en nooit persoonlijk. Dat maakt hem ook emotioneel sterk.
En vervolgens weet hij hoe gesprekken zo te voeren, dat mensen precies gaan doen wat hij wil, zonder dat hij hen dat met zoveel woorden gezegd heeft.
Dat onderscheidt hem van tactische spelers in het verleden en daarom vermoed ik (maar misschien gaan de verdere ontwikkelingen mijn ideeën daarover loochenstraffen dat hij er veel verder mee gaat komen.

Starry Night

Starry Night

22-11-2009 om 13:29

Knurf

Sterker: Marina had tot even daarvoor nog allerlei graten gevonden in Jeroen, en nu hoorde je haar ineens zeggen dat ze de laatste dagen toch weer een betere indruk van hem had. Ik kan er niks aan doen, maar volgens mij dirigeert Marcel dat.
De reden dat hij er wat mij betreft tot nog toe mee weg komt, is omdat er dus niets persoonlijks aan ten grondslag ligt. Ik merk dat het me irriteert wanneer mensen afgebrand worden op zogemaamd persoonlijke gronden, terwijl je aan alles voelt dat er taktiek aan ten grondslag ligt.
Door het zo zakelijk en onpersoonlijk te houden (door alle spelers eigenlijk als schaakstukken te presenteren zonder de een een hogere waarde toe te kennen dan de ander) wordt er feitelijk niemand echt gekwetst. Dat Esmeralda zich gekwetst voelt heeft te maken met haar eigen (misplaatste) verwachtingen én het feit dat zij wel bepaalde mensen onderaan een ladder had gezet, zonder er verder bij na te denken.
Ja, Marcel zei dat hij niet op haar zou stemmen en deed dat toch. Stoute oneerlijke Marcel. Dat weet Esmeralda dan ook weer: nooit Marcel vertrouwen, zeker niet op zijn woord. Maar Marcel doet daar verder zelf dus op geen enkele manier hypocriet of besmuikt over. Ik geloof dat dát het is wat hem voor mij acceptabel maakt

Genoten!

Ik heb enorm van deze uitzending genoten. Wat een einde! En al die verbazende gezichten! Rita, die niet kon geloven niet genomineerd te zijn, iedereen zijn gezicht vol verbazing. Heerlijk

Jeroen mag voor mij ook nog wel even blijven en Marcel heeft het weer voor elkaar. Ik verbaas me wel over Marina dat ze zo makkelijk mee gaat met Marcel.

Ik kan niet wachten tot de volgende uitzending. De pleuris is nu echt uitgebroken! hahahaha

Kadonaj

Kadonaj

24-11-2009 om 10:45

Wat duurt een week toch lang...

Ik vind de wending in dit spel helemaal super met het duel. Het enige wat ik zo superstom vind is dat marina meteen al in de finale zit... anders was ze nooit zover gekomen, onsympatieke zeurpiet...

Ik ga ook voor jeroen, al vind ik Dennis wel een schatje. Hij is een beetje onnozel hihi

Starry Night

Starry Night

24-11-2009 om 15:22

Jahahahaha

(naar aanleiding van de titel van je posting
Aanvankelijk vond ik het ook een onbegrijpelijke wending in het spel, een automatische finalist. Maar inmiddels vind ik het toch wel komisch, omdat het allerlei neveneffecten heeft opgeleverd die toch wel interessant waren.
Overigens... wat wordt eigenlijk onder 'finalist' verstaan? De laatste twee? Dat kan ik me niet voorstellen. Zei dinges (de presentator, sorry, even zijn naam kwijt) niet dat dit de laatste eleiminatie was en dat de rest hierbij in de finale zit...? Dat zou betekenen dat het spel vanaf nu weer open ligt voor Marina.

Ise

Ise

25-11-2009 om 19:59

Ik zit al bijna klaar

Ik heb helemaal niets met Esmeralda. Dat zij genomineerd is was voor mij een aangename verrassing, maar toen bleek dat zij de immumiteit had kunnen verdienen kon je mij helemaal opvegen.
En Dennis, ik weet het niet. Was zeker niet één van mijn favorieten en ik denk dat als Esmeralda eruit is, hij zich hopeloos verloren zal voelen.
En dan Rita...een grote kanshebber denk ik. Maar eerlijk gezegd gun ik het Jeroen of zelfs Marcel meer.

Kadonaj

Kadonaj

26-11-2009 om 08:56

Jaaah, vanavond is het weer zover :d

Ik hoop in ieder geval dat Esmeralda eruit vliegt in het duel. Ik werk zelf in de zorg en ze is echt zo het prototype van vele collega's van mij die een te grote bek hebben, alles verdraaien en zichzelf geweldig vinden. (ik ben uiteraard niet zo ) Dus ik erger me al vanaf dag 1 aan haar! Maar die kop van haar was zoooo goud waard! Heerlijk!

Ik vind Rita ook wel een bikkel hoor, zo ziek geweest zijn (met die verstopping) ultieme vernedering daardoor gehad en zo afgevallen zijn. Dat ze een robinson is heeft ze wel bewezen. Ze is alleen zo stilletjes, wat haar dan weer naar de achtergrond schuift...

Ik snap het finale systeem ook even niet helemaal, want Eddy (Zoey, zo heet ie dus ) had het er ook over dat de overgebleven kandidaten een tweede finalist moesten kiezen uit de groep die overbleef. Misschien dat de derde dan door middel van een spel is en de rest afvalt of zo? Ben erg benieuwd...

Finalist

Ik begreep eddy zo:
dat dit de laatste keer was dat er iemand uitging met stemmen en die toren bouwen... want 5 mensen in de finale is wel wat veel...
nu zei hij dat er nog iemand werd gekozen als tweede finalist, en hoe die laatste dan gekozen wordt? geen idee..

Starry Night

Starry Night

26-11-2009 om 15:42

Oh ja, dinges!

Eddy Zoey dus
Vanavond weten we meer...

Jesse_1

Jesse_1

26-11-2009 om 20:15

Vorige jaren...

waren er 4 finalisten. Daar vielen dan 2 kandidaten door proeven van af (in de finale dus) en over de laatste 2 kandidaten werd gestemd, dan wel door de afgevallen Robinson-deelnemers, dan wel door de kijkers thuis.
Maar je weet het natuurlijk nooit .
Ik verwacht dat Marina nooit gekozen zal worden (als Robinson). In eerste instantie dacht ik dat ze wellicht wel kans zou maken omdat mensen het misschien ook wel zielig vonden dat ze zich niet kon bewijzen in proeven, maar ik denk dat ze zich in de laatste afleveringen niet zo goed geprofileerd heeft. (Door lelijk te doen over Jeroen dat hij 'zichzelf kwalificeerde als sterkste kandidaat' en door zich eigenlijk subtiel door Marcel liet overhalen NIET op Jeroen te stemmen - wat toch wel een teken van zwakte is, al ligt het ook aan de psychologische kwaliteiten van Marcel .
Persoonlijk vind ik het toch wel jammer van Marcel dat hij Esmeralda beloofd had niet op haar te stemmen en dat toch deed. Daar heeft hij bij mij wel punten mee verloren! (Hij had het ook wel kunnen suggereren en niet letterlijk zeggen - dat was waarschijnlijk ook wel voldoende geweest).
Jesse

Yes, rita!

Mijn favo-Rita

-Wendy-

-Wendy-

26-11-2009 om 23:10

Die rita!

Wat was ze sterk met die proef! Volgens mij gaat ze nog winnen ook, als er gestemd wordt maakt ze vast een goede kans. Ze is de enige die het echt helemaal fair gespeeld heeft. Knap hoor!

Starry Night

Starry Night

27-11-2009 om 00:05

Ze is onterecht finalist geworden

Wij zagen het meteen en ook op de officiële forums weerklinkt het: Rita legde haar hand op het logo toen de kaars nog brandde. Zie: http://www.expeditierobinson.net/forum/index.php?topic=36058.msg1008959#msg1008959

Starry Night

Starry Night

27-11-2009 om 01:12

Overigens (wendy)

"Ze is de enige die het echt helemaal fair gespeeld heeft. Knap hoor!"
Da's niet helemaal waar natuurlijk. Ook zij heeft categorisch op Jeroen gestemd steeds, terwijl nu blijkt dat ze hem nota bene als meest geschikte finalist ziet.
Wat een enorme borden hebben Jeroen en Esmeralda trouwens voor hun hoofden in dit opzicht... Dat analyseerde Rita mooi op de biechtstoel.

Te vroeg

Laat ik dat nou ook gedacht hebben, dat de vlam nog brandde toen Rita haar hand op het robinsonlogo legde. Het bleef ook nog een tijdje stil voordat Rita gefeliciteerd werd, alsof er toch getwijfeld werd. Voor mij was het ook dat Rita ten onrechte naar de finale ging. Ze leek trouwens wel wat minder mager nadat ze in het resort was geweest.
Ben benieuwd wie de 3e finalist wordt. In het voorstukje leek de beslissingsproef een fysieke te zijn, ik geef dus Jeroen een redelijke kans alsnog in de finale te komen maar je weet het maar nooit met Expeditie Robinson.

Starry Night

Starry Night

27-11-2009 om 12:47

Ik hoop...

Jeroen of Marcel, hoewel ik het Jeroen nu iets meer gun. Dennis hoe dan ook niet. Wat een zeurkous, en dat hij zich in frustratie onder de gordel waagde met zijn denigrerende opmerkingen over Marcel's sociale leven vond ik weinig verheffend.

Starry Night

Starry Night

27-11-2009 om 15:59

Hm, knurf

Dat woord schoot hier niet alleen door de hoofden, maar ook via de monden naar buiten

Mooi

... dat Rita in de finale zit, ik vind haar mentaal zo enorm sterk. En dat telt ook mee, zo blijkt.

Of dat kaarsje nu nog brandde? Ik heb 2x gekeken en het lijkt inderdaad zo, maar ze hadden ook allebei tegelijk dezelfde reactie. Alleen Rita was ietsje sneller.

Ik hoop dat Dennis er in elk geval uit ligt komende week, wat een zanik is dat zeg.

Tja

Ik neem aan dat er echt wel geprotesteerd zou zijn als die kaars echt niet uit was geweest, daar zijn ze streng genoeg voor bij Expeditie Robinson. En anders zou Jeroen wel geprotesteerd hebben, want die wou ook wel heel graag naar die finale. Misschien leek het op de camera alleen alsof hij niet uit was.

Starry Night

Starry Night

29-11-2009 om 15:33

Mickey

Ik denk echt dat het op dat moment aldaar niet duidelijk is geweest (ook niet voor Jeroen), het ging natuurlijk ook heel snel. Maar het was met het blote oog wel degelijk te zien, want heel veel kijkers hébben het gezien, gewoon 'live' kijken naar de beelden. Alleen kan ik me voorstellen dat dat op televisie anders/makkelijker kan zijn dan in het echt.
Ik neem dus aan, omdat ze echt ondubbelzinnig te vroeg was, dat men daar pas achter kwam toen de deelnemers terug waren gegaan naar het eiland en het toen te laat vonden om de zaak nog terug te draaien.
Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ze vervolgens niet met de beelden zijn gaan sjoemelen. Nu rust er toch een smet op die 'overwinning' van Rita. Dat is niet leuk voor Rita en ook niet voor Jeroen.

Starry Night

Starry Night

29-11-2009 om 15:43

Overigens, mickey

"Misschien leek het op de camera alleen alsof hij niet uit was."
Deze foto is niet getruukt, kan ik je verzekeren
http://www.expeditierobinson.net/forum/index.php?topic=36058.msg1009074#msg1009074
Ik heb hem namelijk zelf op dat forum gezet.

Kadonaj

Kadonaj

30-11-2009 om 19:49

Was idd spannend...

Ik denk inderdaad dat het een beetje moeilijk is om die overwinning van Rita nu nog terug te draaien, maar ik gun het haar wel, Jeroen net zoveel. Die andere drie niet eigenlijk. marina al zeker niet, maar dat was al bekend

Wel jammer dat het na deze week alweer voorbij is. Moeten we weer een heel jaar wachten, bah!

Starry Night

Starry Night

30-11-2009 om 22:09

Ja...

En Boer Zoekt Vrouw ook al afgelopen. It's gonna be a long cold winter

Maar gelukkig

... is ER net weer begonnen

emma43

emma43

03-12-2009 om 21:18

Oooooooh

wat spannend........marcel of jeroen??????

Ongelooflijk he

Terechte winnaar vind ik, wát een zware proef was dat! Nu ben ik benieuwd wat die laatste eilandraad gaat opleveren

Hehe

5 tegen 2, dik verdiend hoor die winst
Ik vond het wel erg grappig dat Marina geen enkele stem had gekregen trouwens. In de finale zitten zonder er iets voor te hoeven doen geeft geen grotere kansen, dat blijkt maar weer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.