Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Emmawee

Emmawee

28-06-2011 om 23:09

Kilometerteller

Wow. Dit moet ik even kwijt. Ik reed vandaag in een auto met 180 kilometer op de teller. He-le-maal nieuw! Ik denk niet dat ik dat zonder mijn Wheels4all-lidmaatschap ooit had meegemaakt. Wie biedt minder?
Groeten, Maw.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

29-06-2011 om 10:24

En reed je dat ook?

Stond die 180 alleen op de teller, of reed je dat ook? Ik vind dat behoorlijk eng, want er is altijd wel een sufkop die doodleuk met 121 gaat inhalen als jij net komt aanrijden op de linkerbaan.

ayla

ayla

29-06-2011 om 10:28

Haha

ik denk dat emmawee bedoelt dat hij pas 180 km op de klok had staan en niet dat zij 180 km p/u reed

Vic

Vic

29-06-2011 om 10:32

Oooooh

Haha ja, vandaar dat 'helemaal nieuw'. Suf

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-06-2011 om 10:32

Net iets meer

Ja, dat is leuk he, wanneer je zo'n deelauto hebt. Ik had een tijdje geleden een Greenwheels-auto met 350 km op de teller.

Ja, 45!

Onze huurauto op vakantie in Spanje had slechts 45 kilometer op de teller toen wij hem ophaalden. Toen we hem terugbrachten stonden er niet alleen heel wat kilometers meer op, maar was de brandschone bekleding onherstelbaar zuur geworden van de kotspartij van dochter.

skik

Brianna F

Brianna F

29-06-2011 om 12:19

De auto van mijn dochter toen ze 'm ophaalde uit de garage.
(Met een grote rode strik erom, door het personeel, wat wel heel leuk was)

Snuggle's

Snuggle's

29-06-2011 om 14:40

Haha vic

Ik dacht het eerst ook hoor, dacht nog bij mezelf dat dit waarschijnlijk een hele discussiesdraad over hardrijden ging worden, gestart door iemand die trots is op z'n 180 km/u , met ws zeer veel tegenstanders .

On topic: in zo'n nieuwe auto heb ik nog nooit gereden. Mocht er ooit een draadje komen over auto's met de meeste kilometers op de teller dan kom ik waarschijnlijk wel een heel end met m'n 200.000

Snuggles

Sancy

Sancy

29-06-2011 om 15:51

Huurauto

Ergens in de vorige eeuw moest ik me volkomen onverwacht melden op een studielocatie, ergens in the middle of nowhere. Mijn leidinggevende zei dat ik maar een auto moest huren en de verhuurder had nog 1 auto op dat moment. Dus reed ik rond het middaguur dwars door het centrum van Deventer in een Renault Kangoo met welgeteld 37 km op de teller.
Verder was dat geen probleem, ware het niet dat ik al 5 jaar niet in een schakelwagen gereden had en ik het centrum niet door kwam zonder bij iedere schakelactie de motor te laten afslaan.

Tirza G.

Tirza G.

29-06-2011 om 17:36

Snuggles

Met gemak zelfs. Wij hebben onze vorige auto weggedaan met 660.000 op de teller.

Tirza

Sancy

Sancy

29-06-2011 om 18:22

Snuggles

Mijn huidige auto heeft 319.000 km op de teller (and counting).

Belle Époque

Belle Époque

29-06-2011 om 18:49

Diesel of benzine?

SPeciaal voor Tirza, Sancy en Snuggle's: rijdt de auto op diesel of benzine? Ik heb namelijk gehoord dat diesels makkelijk(er) zulke hoge cijfers kunnen halen.

Mijn oude auto rijdt bijna 190.000 met een benzinemotor. En de 200.000 komt dan volgend jaar in beeld. Maar dan moet hij wel de APK van augustus overleven. En eerlijk gezegd... Motorisch is hij in prima vorm, maar ik vrees (na 2 reparatievrije jaren) de staat van diverse andere onderdelen en zit me nu al af te vragen of ik hem in dat geval moet laten repareren zodat hij weer even mee kan, of dat ik moet investeren in een wat nieuwer "afrijdertje". Maar goed, ik heb nog anderhalve maand de tijd om te beslissen. Vandaar dat ik me afvraag hoe "hoog" benzine-auto's kunnen komen met hun kilometerstand. Als ik er nog een paar tienduizenden kilometers bij kan verwachten investeer ik graag nog wat geld in reparaties!

Ik heb overigens nog nooit zó'n "ervaren auto" gehad en mijn "jongste" auto had rond de 4000 op de teller. Een huurauto, ja

Och ja

tijdens een trip voor mijn werk naar Tsjechië moest ik daar nog een paar honderd kilometer rijden, en daarvoor kreeg ik een huurauto. Spiksplinter nieuw, veel te groot en glimmend en met alle mogelijke luxe opties er op... daar moest ik mee door onbekende steden rijden in een omgeving waar ik niets ken en waar ik de taal totaal niet kan begrijpen.
ik had liever een oud botsautootje gehad :-s

Veel

Een nieuwe auto heb ik nooit gehad. Wel auto's met juist veel kilometers. Het record is 480000 met een VW Golf diesel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vic

Vic

29-06-2011 om 19:27

Nooit gekeken

Ik heb drie keer een nieuwe auto gehad maar nooit gekeken hoeveel km er op de teller stonden. Mijn huidige auto is net door de 100.000 grens. De vorige (diesel) heb ik weg gedaan met 160.000 op de teller, en reparatiekosten die niet bij mijn budget pasten.

Sancy

Sancy

29-06-2011 om 20:22

Belle

In mijn geval gaat het om een Benzine-auto.

Biene M.

Biene M.

29-06-2011 om 20:30

Wow

660.000 op de teller! Wat voor auto is dat? De meest afgebeulde auto waar ik in heb gereden was de mercedes van mijn vorige werk, die had bijna 3 ton op de teller. (Diesel, voor wie het interesseert.) En de auto die we nu hebben kregen we met 4 km op de teller, die was op een truck met oplegger van de dealer in Eindhoven naar Amsterdam gebracht.

Tihama

Tihama

29-06-2011 om 20:32

Gas

Wij hebben een jaar of 10 geleden onze gasauto ingeruild met 375.000 op de teller. Het was dat de kosten van de APK hoger waren dan de dagwaarde van de auto, maar hij reed nog steeds.

Onze vorige auto, benzine had 350.000 op de teller. Ook benzine. Ik werd er mee aangereden, waarna het herstel van het blik meer kostte dan de dagwaarde. Maar ook deze reed nog steeds prima.

We kopen onze auto's trouwens altijd met minstens 1 ton op de teller. Dan zijn ze tenminste ingereden

Hoewel we nu nadenken over een electrische auto, dus dan wordt het lastiger.

Tihama

Kiki

Kiki

29-06-2011 om 21:27

Mijn vorige auto heb ik ook weggedaan

met ruim 300000 op de teller, was een Volvo die kunnen veel km hebben. Maar toen de airco, de distributieriem en de nokkenstelas (wat ik niet eens wist dat ik die had)tegelijkertijd vervangen moesten worden en ik voor de grote beurt ruim 2000 euro moest betalen heb ik hem maar vervangen.

Ik kijk verder nooit naar de kilometerstand, zou dus niet weten hoe weinig mijn vervangende auto's/huurauto's op de teller hadden

Petr@

Petr@

29-06-2011 om 21:37

Snuggle's

Ik bied meer: 360.000 km op de teller van m'n Volvo V40. Helaas 2 jaar geleden gestolen, anders reed ik er waarschijnlijk nu nog in!

Emmawee

Emmawee

29-06-2011 om 22:33

Hahaha!

180 km/u... ik?!!! Lachen Vic, ik zou eerder die "sufkop" zijn "die doodleuk met 121 gaat inhalen als jij net komt aanrijden op de linkerbaan"... nou nee, dat valt eigenlijk ook wel weer mee.
Over kijken op de teller, nee dat zou ik ook niet zo snel doen. Maar wel nu ik wist dat ik de eerste gebruiker was en de auto nog zo enorm nieuw rook.
Groeten! Maw.

Ford

Mijn ford focus heeft 340.000 km gereden. Dat is 8,5 keer de aardbol rond en we zijn nederland niet uitgeweest

Snuggle's

Snuggle's

30-06-2011 om 00:45

Goed nieuws

Dat is nog eens goed nieuws, al die auto's die zoveel kilometers op de teller hebben. Geeft hoop dat de mijne ook nog een poosje mee kan. Hoewel het ook een kwestie van geluk hebben is en heel hard duimen tijdens de apk!
Mijn auto rijdt ook gewoon op benzine Belle.

Snuggles

Tineke

Tineke

30-06-2011 om 09:20

Ach en wee

Mijn oude saabje weggedaan met zo'n 400.000 op de teller...de reparatiekosten waren niet meer op te brengen, ingeruild voor een spiksplinternieuwe skoda fabia, met maar 4 km op de teller. Hoe cool is dat! Ik weet het nog steeds niet, want ik mis mijn oude vertrouwde saabje!
En zo kwam ik erachter dat een auto voor mij meer is dan een vervoersmiddel.

Belle Époque

Belle Époque

30-06-2011 om 09:52

Opluchting

Fijn om te horen dat ook benzine-auto's zo lang mee kunnen gaan!

15 km op de teller

Een huurauto in Canada, een gloednieuwe Chrysler. 15 km op de teller. Supergaaf ding.

Kaatje - hechting aan de saab

Kaatje, een vriendin van mij was ook zo gehecht aan haar Saab. Alleen werd het een steeds ouder beestje, met steeds meer kuren. Toen ze op een gegeven moment de Wegenwacht belde en na het noemen van haar naam direct te horen kreeg "O, die mevrouw met die Saab!" drong het tot haar door dat het afscheid toch onvermijdelijk was.

Nu heeft dus alweer enige tijd een andere auto. Weer een Saab.

Groeten,

Temet

Tihama

Tihama

30-06-2011 om 12:14

Saab

De vorige en de huidige hier zijn ook Saab. Het is inderdaad een gevoel.

Ik mag hem straks ophalen na de APK en 1000 euro aftellen. Nieuwe remschijven, stabilisatoren en banden etc. Maar dat zijn allemaal logische onderhoudskosten.

Omdat wij meerdere keren auto's aan honderdduizenden km's hebben geholpen, heb ik een paar keer in een spreadsheetje uitgerekend hoeveel de km-prijs nu eigenlijk geworden is. Dus de afschrijving vanaf aanschaf tweedehands, de brandstof, alle onderhoudskosten etc.

Ik merk dat mensen die gewend zijn om nieuw te kopen enorm schrikken van hoge garagerekeningen. Dan kopen ze liever een nieuwe.... Waarbij ze de enorme afschrijving van de eerste 3 jaar gewoon voor lief nemen. Bij de grotere/luxere auto's is dat zomaar de helft van de nieuwprijs. Heel vreemd.

We hebben trouwens geen abo op wegenwacht: nog nooit nodig gehad.

Tihama

Tineke

Tineke

30-06-2011 om 13:15

Tihama, wegenwacht

Hmz, de laatste tijd had ik de wegenwacht zeker eens per 14 dagen nodig...werkelijk alles werd gammel!

Middenklasser

Onze nissan Primera is een dure jongen. In 2 jaar tijd 1x 1800 1x 1300 en vorige week 800 op de kop gehad. de dealer was coulant en rekende een aantal kosten niet. Nog geen 2 ton op de teller en 6 jaar oud .

Autorijden is duur en soms tref je het minder met je 4 wieler.

Tirza G.

Tirza G.

30-06-2011 om 21:51

Belle/biene

Het was een mercedes diesel. Van net door de 20 jaar oud We rijden nu weer in een mercedes diesel, 10 jaar oud, en bijna 3 ton op de teller. En dan is er nog een hobby mercje: volgend jaar 45 jaar oud, benzine en net door de ton

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.