Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha the first

Nasha the first

20-12-2008 om 15:29

Kindgebonden budget....

wie heeft de brief van de belasting ook al ontvangen??? Hier is het budget niet zo heel veel .... 29 euro per maand


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lys Lionne

Lys Lionne

20-12-2008 om 23:27

Correctie

Ik was al helemaal blij met het te ontvangen bedrag: 79 euro per maand! Nu heb ik echter een nieuwe baan en ga meer uren werken en dus meer verdienen.....Heb voor de zekerheid maar een wijziging ingestuurd want volgens de berekening heb ik nu nog maar recht op 25 euro per maand!

Lys Lionne

Lys Lionne

20-12-2008 om 23:28

Oh ja...

ook maar de zorgtoeslag 'gewijzigd', ook hier een flinke terugval. Beetje jammer dat je een groot deel van wat je meer gaat verdienen aan de andere kant weer in moet leveren

Mamasan

Mamasan

21-12-2008 om 10:49

Berekening

Ik kan op Toeslagen.nl geen proefberekening vinden. Hebben jullie die wel? In mijn beschikking stond 1100 euro per jaar, maar ik heb het idee dat dat niet juist is als ik de bedragen hier lees (of verdien ik dan zo ontzettend weinig?).

Terpi

Terpi

21-12-2008 om 10:57

Mamsan en anderen

Sja, als ik dit lees bekruipt mij altijd wel weer een ongemakkelijk gevoel. Als je dergelijke 'lage' bedragen krijgt betekent het namelijk gewoon dat je salaris behoorlijk boven modaal ligt en dat je dus voldoende draagkracht hebt om zaken zelf te kunnen betalen.
Ik krijg 125 euro per maand maar heb dan waarschijnlijk als alleenstaande moeder een hoop minder inkomsten dan jullie. Probeer maar eens 3 kinderen op te voeden met een hulpverlenerssalaris... Dat geld van de regering is geen overbodige aanvulling, al zou ik wanneer het nodig is nog een stuk minder ruim kunnen leven. Het afgelopen jaar ben ik meer gaan werken en dus meer gaan verdienen, het is zuur dat ik daardoor niet meer geld per maand binnen krijg omdat de toeslagen dus ook minder worden. Toch ben ik trots dat ik steeds minder steun nodig heb en het zelf goed voor elkaar krijg, zoveel als mogelijk!
Rijke groet, Terpi

Minet

Minet

21-12-2008 om 10:58

Vergelijking en geklaag

Hoe pakt de vergelijking 2008./2009 uit? ALs het goed is ga je er bij 2 of meer kinderen op vooruit.
En dan die bedragen, tja, dat is natuurlijk inkomensafhankelijk, en het lijkt me nogal logisch dat, zodra je meer gaat verdienen, dit budget drastisch daalt! Het is geen kadootje mensen, het is een budget dat mensen die om welke reden dan ook weinig verdienen hard nodig hebben om hun kinderen op een kindwaardige manier groot te kunnen brengen!
Niet piepen dus als je 'weinig' krijgt, je verdient dan blijkbaar voldoende!
Groetjes, Minet

Nasha the first

Nasha the first

21-12-2008 om 11:44

Piep en klaag ik??? volgens mij niet....

Ik zeg alleen, het is niet zo heel veel, heb geen vergelijk.....en hoe kan ik het vergelijken, aangezien het een nieuw budget is, wat voorheen onder de aftrek van de belasting zat????? Tuurlijk verdienen wij heel veel (we krijgen alleen zo weinig ), maar ook dat gaat gewoon op met 3 opgroeiende kinderen, voor oudste al aan het 2e paar schoenen omdat het 1e paar kapot was.....gelukkig een mazzeltje, bij Schoenenreus in de aanbieding en had ik nu 2 paar schoenen voor 10 euro.....

Ik was gewoon benieuwd naar anderen, meer niet....en ja, op zich ben ik wel benieuwd wat het mij tov die belastingaftrek scheelt, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet berekenen....iemand hier misschien?

Terpi

Je hebt gelijk hoor.
Ik was helemaal niet blij toen ik denvelop open maakte. (ik weet niet hoeveel ik krijg, het was zo weinig dat ik het niet de moeite vond om te onthouden En ik heb mezelf steeds lopen vertellen dat ik me er niet druk om moet maken, *juist* omdat ik weet dat het nu inkomensafhankelijk is en het nu naar de mensen gaat die het het hardste nodig hebben. (en ja, daarom stem ik toch altijd op linke partijen? Eigen schuld dus
Maar ik vind het stiekem wel jammer dat het zoveel minder is dan de kinderbijslag eerst was.
En daarom is het fijn om te lezen dat het geld bij jou goed terecht komt. Geniet ervan, dan zal ik weer wat minder teleurgesteld zijn.

Mamasan

Mamasan

21-12-2008 om 13:38

Kinderbijslag?

Komt het in de plaats van de kinderbijslag? Volgens mij was het ipv de kindertoeslag en combinatiekorting. Als het ipv van de kinderbijslag is, ga ik er wel op achteruit, zeker als de combinatiekorting vervalt.

Nasha the first

Nasha the first

21-12-2008 om 13:44

Niet in plaats van kinderbijslag

het was voorheen de aftrekpost in je belastingaangifte, maar omdat veel mensen, vooral lagere inkomens, geen aangifte (hoeven) doen, doen ze het nu op deze manier, en tuurlijk is fijn dat het nu bij mensen gaat komen die het echt nodig hebben, ik ben ook een linksstemmer....

Nasha the first

Nasha the first

21-12-2008 om 13:55

Kijk, dus ik heb er wel voordeel van

http://www.jeugdengezin.nl/dossiers/kindgebonden-budget/default.asp

Het komt in plaats van de kindertoeslag inderdaad, niet kinderbijslag. Kindertoeslag had ik tot nu toe geen recht op, en nu dus 29 euro per maand, kijk, het is dan wel niet veel, maar wel meer dan in 2008 toen ik niks kreeg.... )

Massi Nissa

Massi Nissa

21-12-2008 om 13:57

Ik schrok ook al, zeg

In plaats van de kinderbijslag? Die sparen we namelijk op voor dochter en we hebben echt geen ruimte om dat "over te nemen" als de kinderbijslag wegvalt. Gelukkig gaat het om de kindertoeslag. En ik sluit me aan bij de vorige spreeksters: fijn dat die zo hoog is waar dat nodig is. Hier niet, wij zijn blijkbaar rijker dan we zelf dachten .
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

21-12-2008 om 16:55

Als je niks hebt gehad?

En als je niets hebt gekregen? Heb je dan geen recht? Wij hebben nog niets binnen namelijk.

Minet

Minet

21-12-2008 om 17:03

Geen recht

Als je niets hebt gehad had je vorig jaar ook geen recht op kindertoeslag. Iedereen die vorig jaar kindertoeslag ontving heeft nu automatisch een brief over het kindgebonden budget ontvangen.
Groetjes, Minet

Guinevere

Guinevere

21-12-2008 om 17:22

Snik

Mmmm, heb even de site van de belastingdienst bekeken. Er komt uit: "Reden
U krijgt geen kindertoeslag, omdat uw gezamenlijke inkomen hoger is dan € 46700".

Dus helaas, peanutbutter....

Bastet

Bastet

21-12-2008 om 17:50

Guinevere

Troost je,ik zou erg blij zijn met jullie gezamelijke inkomen..)
Bastet

Guinevere

Guinevere

21-12-2008 om 18:29

Elk nadeel hep zijn voordeel

tja, elk nadeel hep zijn voordeel inderdaad....

Oef...

Ohjee, ik had echt begrepen dat dit in plaats van de kindertoeslag was (ik dacht dat ergens in de brief gelezen te hebben, niet goed opgelet dus. < bloos>
In dat geval is het vergelijkbaar met wat we vorig jaar kregen.

Lys Lionne

Lys Lionne

22-12-2008 om 01:05

Klagen terpi?

Hmmm, ik heb niet de indruk dat ik echt aan het klagen ben. Maar ik vind het wel zuur dat ik er, ondanks dat ik heel wat meer ga werken, er financieel niet evenredig op vooruit ga. Da's toch niet zo gek of wel? Het zou toch fijn zijn als je, door meer en harder te werken, ook meer geld binnen krijgt aan het einde van de maand? Ik snap heel goed dat ww'ers helemaal niet zitten te springen om aan het werk te gaan, als het tegenzit moeten ze er met hun inspanningen nog op inleveren ook!

Minet

Minet

22-12-2008 om 12:38

Knurf

Hohohoh, je rekent jezelf arm
Je krijgt maar liefst 4,16 per maand! Zou er eigenlijk een minimum aanzitten? Ik kan me voorstellen dat het uitbetalen/berekenen van nog kleinere bedragen niet meer rendabel is.
Groetjes, Minet

baaltje

baaltje

22-12-2008 om 17:12

Dikke pech

Wij krijgen ook niets, ons inkomen is te hoog. Maar we zitten wel in de schuldsanering. Alle kindgebonden toelagen mag je in de sanering zelf houden, maar nu krijgen we die dus niet, terwijl we het zo goed kunnen gebruiken....Misschien moet ik maar stoppen met werken, dan gaat er minder naar de schuldeisers en meer naar mijn eigen portemonnee.....

Tja, zure appel, dikke pech...

Blijf toch maar werken, als we over 10 maanden klaar zijn, krijgen we het voor het eerst in ons leven financieel een beetje goed. Ik kan haast niet wachten.

Terpi

Terpi

22-12-2008 om 21:07

Lys lionne

allereerst heb ik nergens het woord 'klagen' in mijn mond genomen hoor, en daarnaast kun je in mijn post lezen dat ik in exact dezelfde situatie zit. Ik werk ook meer, sinds november... en ook nog beter betaald. Ook ik zie daar niets van terug behalve eigenwaarde...
Groet Terpi

baaltje

baaltje

22-12-2008 om 22:07

Eigenwaarde

Toen wij net in de sanering zaten, was er berekend dat we ongeveer 30% van alle schulden zouden aflossen in 3 jaar tijd. Nu iets meer dan 2 jaar later hebben we 50% afgelost. Onze beloning daarvoor is 10 euro meer huishoudgeld in de week, waar ik overigens heel blij mee ben .

Soms schiet er wel eens door mijn hoofd: waar werken we zo hard voor? Terpi slaat de spijker op zijn kop; eigenwaarde!

We mogen dan wel een fout gemaakt hebben, maar niemand kan ons verwijten dat we er niet keihard voor gewerkt hebben er weer uit te komen. Het voelt ontzettend goed om toch een beetje trots op onszelf te kunnen zijn.

Knurf bedankt voor de sterkte. We beseffen dat we heel veel geluk hebben dat we over 10 maanden kunnen gaan genieten van ons boven modaal inkomen.

Minet

Minet

23-12-2008 om 09:07

Rouvoet: vele honderden euro's meer?

DEN HAAG - Ongeveer honderdduizend ouders krijgen vanaf 1 januari voor het eerst geld voor de opvoeding van hun kinderen.
Dat komt door de invoering van het kindgebonden budget. Voor de huidige kindertoeslag, die straks verdwijnt, verdienen deze ouders te veel geld.

Dat heeft minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin dinsdag bekendgemaakt. Voor ongeveer een half miljoen gezinnen die op dit moment wel kindertoeslag krijgen, betekent de overgang dat ze honderden euro's meer krijgen, stelt hij.

Ik krijg in dit draadje dat die honderden euro's meer hier voor niemand opgaan? Bij wie zou dat dan wel het geval zijn?
Groetjes, Minet

Wiesje

Wiesje

23-12-2008 om 10:58

Hier wel meer

Ik krijg op dit moment nog 83 euro per maand, vanaf volgend jaar 110 euro per maand (2 kinderen, 120% minimun). Hoe je het ook rekent, toch honderden euro's meer..... (12 x 27 = 324) Ach op gaat het toch wel...

baaltje

baaltje

23-12-2008 om 11:52

Volgens de belastingdienst

Om in aanmerking te komen voor het kindgebondenbudget:

Aantal kinderen Maximaal (gezamenlijk) jaarinkomen
1 kind € 45.110

2 kinderen € 49.895

3 kinderen € 52.710

4 kinderen € 54.340

5 kinderen € 55.125

6 kinderen € 55.910

7 kinderen € 56.695

8 kinderen € 57.480

Bij de kindertoeslag lag het maximale inkomen lager, vandaar dat er meer mensen recht hebben op geld.

Wat ik een beetje krom vind is dat hoe meer kinderen je hebt hoe meer je moet verdienen. Dus daar gaan we weer: de bijstandsmoeder met 3 kinderen is in dit geval beter af dan de hardwerkende alleenstaande moeder met 3 kinderen....

Lys Lionne

Lys Lionne

23-12-2008 om 12:16

Veel gezinnen...

Volgens mij bedoelt Rouvoet dat veel meer gezinnen nu het geld krijgen waar ze altijd al recht op hadden, maar niet ontvingen omdat ze geen jaarlijkse aangifte deden... Omdat het kindgebonden budget nu losgekoppeld is van die aangifte en je het nu dus krijgt (afhankelijk van inkomen) als je kinderblijslag ontvangt.

baaltje

baaltje

23-12-2008 om 12:27

Sorry

Mijn laatste beredenering klopt natuurlijk niet...je moet niet meer verdienen, je mag meer verdienen met meer kinderen.

Die alleenstaande moeder zal niet snel die grens halen.

Tjonge jonge.....hmm ben blond

lies

lies

23-12-2008 om 16:48

Lucratief

het wordt telkens lucratiever om als vrouw maar te stoppen met werken. met twee inkomens hebben we wel kinderopvang kosten en geen kindergebonden budget of wat voor extraatjes dan ook... met een inkomen krijgen we al die extra's wel.
waarom zou ik dan nog elke dag hard werken?

ik denk dat dit voor een redelijk aantal mensen geldt...

Lies

Minet

Minet

23-12-2008 om 17:01

Lies

Dan heb je denk ik een klein baantje met een klein salaris? Ik denk nl. dat dat anders niet opgaat.
Groetjes, Minet

Mamasan

Mamasan

23-12-2008 om 18:47

Zuhucht

Da's toch ook wat! Heb ik voor mijn kinderopvangtoeslag keurig aangegeven dat ik een toeslagpartner heb, wordt daar bij het kindgebonden budget weer geen rekening mee gehouden. Hoe kan dat nou? Die systemen zijn toch gekoppeld (Toeslagen)? Nou ja, aan die maximale bedragen zit je met z'n tweeën al snel, als je allebei werkt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.