Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Klein cupmaatje - iemand een tip voor merk bh?

Hoi allemaal,

Ik heb een klein cupmaatje, 80AA, en kan maar geen goedzittende bh vinden. Nu heb ik een redelijk onaantrekkelijk bh'tje van de Zeeman die heel lekker zit (zonder beugel) maar met een lager uitgesneden shirtje zie je de bh zitten.

Weten jullie waar bh's voor kleine cupmaten verkrijgbaar zijn die wat lager uitgesneden zijn?


Voor 80A slaag ik altijd heel goed bij de Hema, maar ik weet niet of daar 80AA ook een optie is?

livera?
Of geen bh?

morgan25

morgan25

07-01-2023 om 17:48 Topicstarter

Alias1 schreef op 07-01-2023 om 16:07:

Voor 80A slaag ik altijd heel goed bij de Hema, maar ik weet niet of daar 80AA ook een optie is?

Helaas heeft de Hema die maat niet. Ik heb daar inderdaad ook bh's geprobeerd.

morgan25

morgan25

07-01-2023 om 17:50 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 07-01-2023 om 16:30:

livera?
Of geen bh?

Livera heeft niet superveel. Haha geen bh is een optie, helaas zijn mijn borsten een beetje puntig en dat vind ik niet zo mooi in een shirtje.

Moet het beslist 80AA zijn? 75A past niet? Want dan is er wel meer keus.
Ga inderdaad eens bij een lingeriezaak langs.

morgan25

morgan25

07-01-2023 om 21:59 Topicstarter

Marie111 schreef op 07-01-2023 om 17:53:

Moet het beslist 80AA zijn? 75A past niet? Want dan is er wel meer keus.
Ga inderdaad eens bij een lingeriezaak langs.

75A heb ik bij diverse winkels geprobeerd maar daarbij is de cup altijd nét te groot. 

Kijk eens op Otto.nl 
Je kan daar op maat zoeken en bij maat 80AA krijg ik 68 modellen te zien. Wellicht zit daar iets voor je bij? Succes!

Ik zou met deze maat overwegen om zonder bh te gaan, valt waarschijnlijk nauwelijks op.
Moest hierdoor denken aan een situatie van toen mijn zus en ik pubers waren. Mijn moeder is nogal klein geschapen wat betreft haar voorgevel. Vroeg mijn zus 'mam, als je geen voeten zou hebben, zou je dan schoenen kopen?'
Mijn moeder: Nee natuurlijk niet, waar zou ik die voor nodig hebben dan?
Mijn zus: Waarom heb je dan bh's?

MamaE schreef op 07-01-2023 om 22:52:

Ik zou met deze maat overwegen om zonder bh te gaan, valt waarschijnlijk nauwelijks op.
Moest hierdoor denken aan een situatie van toen mijn zus en ik pubers waren. Mijn moeder is nogal klein geschapen wat betreft haar voorgevel. Vroeg mijn zus 'mam, als je geen voeten zou hebben, zou je dan schoenen kopen?'
Mijn moeder: Nee natuurlijk niet, waar zou ik die voor nodig hebben dan?
Mijn zus: Waarom heb je dan bh's?

Dat klinkt wel heel euh vervelend, alsof kleine borsten geen borsten zijn….

Verder wel eens, waarom een bh? Nu snap ik sowieso steeds minder het nut van een bh nu ik ouder word (en vrees ik dat we massaal in één vd vele commerciële vallen getrapt zijn) maar met een kleine cup zou mijn keuze niet heel moeilijk zijn. 
En dan zéker niet onder het mom van ‘valt niet zo op’ maar eerder onder het mom ‘waarom?’ (Niet) 
je vindt de vorm van je borsten niet mooi genoeg, doodzonde toch eigenlijk? 
Laten we meer trots zijn op wat we hebben! 
(makkelijk gezegd hoor, ik durf het niet aan, met mijn grote cup. Ben daar echt wel blij mee maar zou het liefst grotendeels bh loos gaan en voel toch teveel schroom. 

Ik zou kijken voor een bralette. Qua steun heb je niet echt iets nodig bij 80aa.

lovestories mss? Die hebben veel keus in bralettes, dat lijkt me dan een betere optie dan een bh, aa is volgens mij heel moeilijk te vinden. Calvin klein heeft ook heel fijne bh's die op een bralette lijken en de maten zijn dan gwn xs, s, m etc. 

Bijtje82

Bijtje82

08-01-2023 om 14:30

Pinokkio schreef op 08-01-2023 om 02:00:

[..]

Dat klinkt wel heel euh vervelend, alsof kleine borsten geen borsten zijn….

Verder wel eens, waarom een bh? Nu snap ik sowieso steeds minder het nut van een bh nu ik ouder word (en vrees ik dat we massaal in één vd vele commerciële vallen getrapt zijn) maar met een kleine cup zou mijn keuze niet heel moeilijk zijn.
En dan zéker niet onder het mom van ‘valt niet zo op’ maar eerder onder het mom ‘waarom?’ (Niet)
je vindt de vorm van je borsten niet mooi genoeg, doodzonde toch eigenlijk?
Laten we meer trots zijn op wat we hebben!
(makkelijk gezegd hoor, ik durf het niet aan, met mijn grote cup. Ben daar echt wel blij mee maar zou het liefst grotendeels bh loos gaan en voel toch teveel schroom.

Nou de reden waarom wel een BH is voor mij heel simpel. Al is het alleen maar zodat niet iedereen tegen mijn stijve tepels hoeft aan te kijken of daar opmerkingen over lijkt te moeten maken. 

Verder wil het soms nog wel eens schuren zonder BH dus dan gaan je tepels onwijs zeer doen. 

Daarbij kleedt het vaak gewoon beter af met BH. Zonder is gelijk zo vormloos. Ik heb ook maar een kleine cup, al is het wel groter dan TO. 

In dat geval zou ik zelf wellicht toch een borstvergroting overwegen. Maar dat is mijn persoonlijke gevoel. Borsten zijn voor mij een deel van mijn vrouwelijkheid. Hoef er niet mee te pronken of te paraderen, maar het maakt dat depaalde kledingstukken gewoon mooier vallen waardoor je je ook fijner in zo'n kledingstuk voelt.



Hier hebben ze mooie en kleine maten.

Deze zijn allemaal ook in AA te.krijgrn.

https://www.lascana.nl/lingerie/bh-s/?filter.FA%3ACupmaat=Cup%20AA

Bijtje82 schreef op 08-01-2023 om 14:30:

[..]

Nou de reden waarom wel een BH is voor mij heel simpel. Al is het alleen maar zodat niet iedereen tegen mijn stijve tepels hoeft aan te kijken of daar opmerkingen over lijkt te moeten maken.

Verder wil het soms nog wel eens schuren zonder BH dus dan gaan je tepels onwijs zeer doen.

Daarbij kleedt het vaak gewoon beter af met BH. Zonder is gelijk zo vormloos. Ik heb ook maar een kleine cup, al is het wel groter dan TO.

In dat geval zou ik zelf wellicht toch een borstvergroting overwegen. Maar dat is mijn persoonlijke gevoel. Borsten zijn voor mij een deel van mijn vrouwelijkheid. Hoef er niet mee te pronken of te paraderen, maar het maakt dat depaalde kledingstukken gewoon mooier vallen waardoor je je ook fijner in zo'n kledingstuk voelt.

Mee eens, zelf nu 80b maar kom ook van aa, eik had ik niks... heb op mn 18de een borstvergroting ondergaan en nog steeds geen spijt van. Het was echt niet om mee te parraderen maar ik voelde me zo onzeker met niks, nu heb ik ook geen meloenen, gaat ook niet want als je al niks hebt kan de arts er niet iets mega van maken maar met 80b ben ik heel blij.

morgan25

morgan25

08-01-2023 om 16:38 Topicstarter

Allemaal bedankt voor de tips. Ik ga eens kijken bij de linkjes. Het is niet zo dat ik me schaam voor mijn kleine borsten maar een goed zittende bh is best moeilijk te vinden. Ik vind een operatie een nét te grote stap, maar begrijp wel waarom je dat zou doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.