Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Koolmees

Koolmees

19-04-2013 om 17:53

Koningslied :)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stenna

Stenna

22-04-2013 om 23:53

Enne

Nu zenden ze een spotje uit voor het Bedanken-van-Beatrix- event, met zo'n liedje dat ooit een reclamemelodietje was (vijftien miljoen mensen, op dat ene kleine stukje aarde), ook gezongen door alle nederlandse artiesten. Die is toch ook leuk voor WA?
Maar goed, iedereen zingt maar wattie wil hoor, die dag, kan het schelen.

liora

liora

23-04-2013 om 09:26

Stenna

Waarom een lied? Omdat het feest is. En feest in Nederland is: zet een petje op en studeer een liedje in.

Berber.

Berber.

23-04-2013 om 09:49

Liora

Juist. En daarom ben ik al blij dat er geen ABC bedacht is...

Ik heb niet dit hele draadje gelezen dus misschien val ik in herhaling maar veel mensen lijken te vallen over de zin "de dag wie je wist" etc. Nou ja, dan zeg ik: als alle Nederlanders mee mogen schrijven waarom zou Johan C. dan achter moeten blijven? Gun die man ook z'n deel.

Alleen het "W van Willem" stuk, dat moet even heel snel geschrapt en daarna voorgoed vergeten worden maar dan gewoon lekker zingen met z'n allen. Get over it. Inhakeeeeen!

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

23-04-2013 om 10:05

Berber

"Alleen het "W van Willem" stuk, dat moet even heel snel geschrapt en daarna voorgoed vergeten worden maar dan gewoon lekker zingen met z'n allen."

Maar ik vind die W van Stamppot juist zo leuk...

P

P

23-04-2013 om 10:36

Vulpeninkt?

In mijn link staat er echt een komma achter wakker hoor...

Grappig dat iedereen het doorleest als de w van wakker stamp(p)ot eten terwijl het is: de w van wakker (komma) stampot eten etc.

Grammaticaal staat er óók met die komma gewoon dat de W van stamppot eten zou zijn. In deze constructie wordt het een opsomming, samen met de volgende regel (miljoenen coaches die beter weten). Dus ook de W van miljoenen coaches.
Het blijft een wangedrocht, die tekst. Sorry meneer Ewbank, het is lelijk en ik ga het niet zingen.

Berber.

Berber.

23-04-2013 om 11:22

Zonder komma

was dan toch beter geweest. De W van wakker stamppot eten. Geen speld tussen te krijgen. Ik bedoel, probeer het maar eens te doen als je niet wakker bent.

Ik begrijp die hele wakker al niet eens

Het komt bij mij over alsof ze maar gewoon willekeurig wat w-woorden wilden gebruiken (en zie hier mijn w-alliteratie, het is zo simpel als wat). Drie vingers in de lucht, Willem Wever weeft witte warme wollen winterwanten! Kom op, kom op!

Sjansje

Sjansje

23-04-2013 om 11:58

Wakker

Dat "wakker" snap ik ook niet. Wat heeft wakker met Nederland te maken? Of met stamp(p)ot? Of met Willem?
Had dan "winter" gekozen...

krin

krin

23-04-2013 om 12:13

Wakker, sjansje

Roept bij mij in elk geval meteen de associatie op met de krant van Wakker Nederland. IJzersterke band, die twee woorden.

Verbond met elkaar

Aardig perspectief in Trouw. Van een positie van koning als door God aangestelde herder van zijn volk hebben we nu alleen nog elkaar. Een volk en een koning die elkaar dienen en steunen. En de belofte om dat samen te doen vind plaats op 30 april en dat vieren we dan.
http://www.trouw.nl/tr/nl/5116/Filosofie/article/detail/3429869/2013/04/22/Het-koningslied-zegt-meer-over-hoge-cultuur-dan-we-willen-toegeven.dhtml

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

23-04-2013 om 18:16

Lol genista! en...


http://www.youtube.com/watch?v=FlBZ43v3wVg

Vers van de platenpers, zouden we in de jaren zeventig zeggen...!

Stenna

Stenna

23-04-2013 om 22:06

Liora

Mijn vraag was: waarom een NIEUW lied. We hebben al een lied.

Cersei

Cersei

24-04-2013 om 00:18

Viel mee

Na de commotie ook eens gekeken en geluisterd. Zag ik echt Fre Spigt?? Suffe rap, maar de bedoeling is duidelijk, een beschermend koningsschap, waar het volk achter staat en dat we gaan vieren. Binnen de opdracht best geslaagd, denk ik dan. Dat in de realiteit het niet zo werkt verklaart misschien het protest? Steek drie vingers in de lucht van Wilhelmina, yo sterkte met de war enzo, ik ben ff shoppen in the uk?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-04-2013 om 07:16

Cersei, ja, werkelijk!

Fré Spigt gekoppeld aan Jack Poels en Tren van Enckevoort van Rowwen Hèze (die méér kunnen dan alleen feesttentmuziek maken). Dat moeten ze vaker doen!

Dat Jack Poels officieel medeverantwoordelijk is voor de hobbelige tekst probeer ik fanatiek uit mijn hoofd te zetten. Ik beschouw mezelf als één van de eerste serieuze Rowwen Hèze-fans van boven de rivieren en hou mezelf dan ook voor dat die W van de stamppot van Willem en de dag die je dacht dat zou komen vást niet van hem afkomstig kan zijn

Sjansje

Sjansje

24-04-2013 om 08:30

Rode vulpeninkt

Tuurlijk zijn die delen van de tekst niet van Jack afkomstig. Zoiets zou een Limburger nooit doen

liora

liora

24-04-2013 om 09:35

Stenna

Omdat we bij feesten altijd een liedje schrijven. Een NIEUW liedje.

Je moet dit zien als: Karin en Oscar.... zijn een stel
Karin en Oscar, die trouwen nu wel.
Karin en Oscar, voor nu en altijhijd..

(op de melodie van Hallelujah)

Stelle

Stelle

24-04-2013 om 10:07

Abc'tje, come on come on

Ah, toe, wie doet er mee met een abc'tje?
De A van Abdicatie, had niet langer moeten duren
De B is van Bernard, die hield van vrouwen gluren
De C van C... ehm.....
De D van Drakesteijn.... wie vult aan?

liora

liora

24-04-2013 om 10:24

De c

van Christina, die dit gedicht niet lezen kan

De e

Van Edwin de Roy van Zuydewijn, de angel in het vlees...
De F is natuurlijk van festiviteiten, het feest van Oranje dat Neêrland zo vereenigt.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-04-2013 om 11:08

De g is van...

...glimlach, verplicht laten zien...

De H van hockey, daar is Amalia te zien (aldus de voorpagina van de Nieuwe Revu)

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

24-04-2013 om 11:12

Oei!

Zien rijmt op zien...

Ik heb echt het juiste talent voor een Koningslied!

De i...

De i is van Irene, die vindt praten met bomen zo fijn
De j is van Jorge, die er alweer niet bij mag zijn
---
Gelukkig doen we in dit draadje allemaal melig mee
Dankzij Stelle's ingeving van het Oud-Hollandsch abc
Rijmen moet het wel, mal of half of dwaas
Maar het metrum moet dan hobbelen, net als met Sinterklaas!

marinade

marinade

24-04-2013 om 13:24

De f

... Is van fiscus, die kennen zij niet

Thursday Next

Thursday Next

24-04-2013 om 15:00

De k

die is van koning, en niet van koningin!

Thursday Next

Thursday Next

24-04-2013 om 15:01

De l

is van lachen om het koningslied met die kromme zin

De m

is van Mozambique, daar stond ooit hun huis...

De n

is van Noordeinde, belasting-technisch niet pluis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.