Off-topic discussies
Vertigo
17-10-2012 om 23:30
Kosten ov vergeleken met auto
dag.
een nieuw voornemen: we verkopen de auto.
dat betekent dat we met een gezin met 2 volwassenen en 2 kinders tussen 4 en 8 met het ov en de fiets gaan.
hoe kom je dan uit qua kosten, als je bijv gemiddeld 1x per week met zijn allen ergens heen reist op zeg 1 uur afstand, en misschien 2 keer door de week in de stad zelf. het ov gebruikt?
en eventueel ook een greenwheels autootje gebruikt [staat al voor de deur]?
ben er een poosje uit geweest [letterlijk] en ik weet niet in hoeverre de ov chip hogere kosten met zich meeneemt dan vroeger. ik weet dat je korting kunt krijgen en dat de kinderen een eigen ov kaart nodig hebben a 7,50 plus 20 euro starttarief voor de trein.
aan de auto zijn we sowieso 80 per maand kwijt en dan nog 200 per jaar parkeervergunning en dannog de benzine..
alvast bedankt!
Kaaskopje
21-10-2012 om 15:29
Liora
Ik dacht vroeger een keer overmoedig dat mij dat wel zou lukken, met kind in draagzak op de fiets. Ik was de straat nog niet uit of ik stapte af met de conclusie 'levensgevaarlijk' Nu had ik dit kind aan de voorkant hangen en niet aan de achterkant, maar dan nog zou ik het liever niet doen geloof ik.
neteret mut
21-10-2012 om 17:29
Ot.balen ivm prijsverhoging
De titel zegt het al, wij balen flink ( wij is man en ik en de familie in NL) omdat de normale internationale trein Amsterdam/Antwerpen gaat verdwijnen. Wil je dan toch met de trein op dat traject dan moet je met de fyra of de thalys en die zijn flink duurder ( 58 euro nu dan ruim 100 of Rotterdam / Antwerpen nu 23 dan 70 zoiets ong.) En dan gaat het niet om treinen die nauwelijks gebruikt worden. De middenstand van Antwerpen is er ook niet blij mee (al kan me dat weer wat minder schelen)
rodebeuk
21-10-2012 om 20:57
Ja schandalig neteret mut
Het zat er al jaren aan te komen, de NS of Hispeed of wie het is wil uit de kosten komen. Terwijl de normale trein heel veel tevreden gebruikers kent die helemaal niet sneller willen reizen. Wat jij schetst, de normale reizigers. Die moeten nu een flinke veer laten.
Je zou bijna met de stoptrein tot de grens gaan en dan even een stukje lopen... geen optie, ik weet het, maar enorm frustrerend.
Rover heeft zich hier ook altijd met hand en tand tegen verzet.
Tinus_p
22-10-2012 om 08:50
Ice
Neteret mut:
"De titel zegt het al, wij balen flink ( wij is man en ik en de familie in NL) omdat de normale internationale trein Amsterdam/Antwerpen gaat verdwijnen."
Er is eigenlijk niets nieuws onder de zon.
Ooit reed er elke twee uur (en soms ietsje vaker) een sneltrein van Amsterdam naar Keulen, die bovendien op diverse plaatsen onderweg stopte; je kon direct van Ede naar Wesel.
Nu rijdt er iets van 7 keer per dag een ICE; die stopt minder, is duurder, en niet of marginaal sneller (als je van Nederland naar Düsseldorf wil, daaronder maakt t uit).
rodebeuk
22-10-2012 om 10:41
Klopt tinus
Dat wegdrukken van die D-trein ging een stuk soepeler dan van de Brusseltrein. Ik weet niet of dat door de tijd waarin we leven is of door de gebruikers op de verbinding. Tegen het wegdrukken van de Brusseltrein wordt al jaren geprotesteerd.
Moet ik wel zeggen dat bij de ICE het prijsverschil ook kleiner was. Wel minder comfort kwa stations, wat jij ook al aangeeft, maar dus niet die giga prijsverhogingen die ze nu bij de Hispeed serveren.
Mover
28-10-2012 om 20:53
Vertigo - fietsstoeltje
Het fietsstoeltje blijft in mijn schuurtje op je wachten tot je bent verhuisd. Mijn email heb ik hierboven al een keer gegeven.
Vertigo
28-10-2012 om 23:36
Oh fijn
Thanks! Dan hoor je tegen die tijd van me! Als mijn zenuwstelsel het gehouden heeft