Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MLN

MLN

18-03-2009 om 17:56

Krakende lakens

Ik haalde vanmiddag een onderlaken uit de droger en het zag eruit alsof het uit 'het paard zijn gat' kwam.... Nu vind ik dat helemaal niet erg, ik strijk nooit beddegoed. Er schoot echter door mijn hoofd: niet bepaald krakende lakentjes...ahem. Vervolgvraag die daarop volgde: wat zijn krakende lakens eigenlijk? Kraken ze omdat ze zo 'crispy' gestreken zijn of kraken ze omdat ze kraakhelder schoon zijn????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

18-03-2009 om 18:40

Gokje

Ik denk dat vroeger de lakens gesteven werden met stijfsel, en dat ze dan kraken?

Bastet

Bastet

18-03-2009 om 19:05

Klopt

Ja,Minet,volgens mij is dat inderdaad zo!
Groetjes,Bastet

Niny

Niny

18-03-2009 om 21:11

Lakens met stijfsel

Ik kan me een hotelbed in Italiƫ herinneren waar het laken als een soort tent boven me bleef hangen - beetje uitgeschoten met het stijfsel?

Niny

margje van dijk

margje van dijk

19-03-2009 om 11:37

Maar cobi,

heb je dan wel lakens om te stijven?

Of ga je dan het dekbed stijven.

Alleen al om de naam Proper Jetje zou ik het onmiddellijk willen hebben.

Margje

Bastet

Bastet

19-03-2009 om 14:33

Ohjaaa

Ik slaap in de zomer onder een zomerdeken,met lakens.Proper jetje,dat klinkt heel ijverig..)
Groetjes,Bastet

MLN

MLN

19-03-2009 om 22:33

Proper jetje

Ik zou er zo lakens voor aanschaffen!

Bastet

Bastet

20-03-2009 om 18:35

Ja,maar....

Ja,ik vond een tapijtreiniger die zo heet,maar of dat nou hetzelfde spul is weet ik niet.
Altijd leuke klusjes,dat bewerkelijke gedoe,als het niet altijd hoeft.. Zoiets als griesmeelpudding maken enzo.
Groetjes,Bastet

neteret mut

neteret mut

20-03-2009 om 23:28

Bewerkelijk?

melk koken en er iets in gooien , roeren en klaar. Dat is toch niet bewerkelijk? Of doe je iets extra's ? vertel want af en toe griesmeel is wel heel lekker

Bastet

Bastet

21-03-2009 om 07:46

Griesmeel

Ik vind het ook reuze meevallen,maar door de gemiddelde mona-koper wordt je soms toch meewarig aangekeken als je zegt dat je griesmeel gaat koken..
Bastet

Bastet, tipje

Probeer eens om gort te vragen in een gemiddelde supermarkt

Bastet

Bastet

21-03-2009 om 13:54

Genista

Haha,daarvoor moet je vast naar een natuur-bio-achtige winkel!En voor Sunlight zeep weet ik een brocante-winkel..
Groetjes,Bastet

Gort

Is hier (Oost-Groningen) gewoon te krijgen in de supermarkt!!

Hier niet meer

En het vragen ernaar leverde bijzonder vreemde gezichten op. "Hoezo gort? Wij hebben gewoon kant-en-klare gortpap hoor, in de koeling." "Nee, ik wil er iets anders mee." "Maar dat is toch iets van de vorige eeuw? Mijn oma gebruikte het geloof ik wel eens..." Gelukkig heb ik intussen ook een adres voor gewone gort.

Hier gebruiken we het nog vaak

In de boerenkool!!

Pind@, dat is nieuw voor mij

Ik gebruik het vooral in de krentjebrij.

Haha genista

Dat dacht ik wel. Wij eten geen stamppot boerenkool maar de boerenkool wordt "los" gekookt met een stuk verse spek erin. En het laatste kwartier doe je er gort bij in. Zo kookte mijn oma het, mijn moeder en ook aan mans kant van de familie werd/wordt het zo gekookt. Ach, als wij het maar lekker vinden! Tis wel ouderwets zeg maar .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.