Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kunnen jullie aan een willekeurige vrouw op straat zien of ze moeder is


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

11-06-2011 om 10:52

Gaastra moeders

Als je die in Amsterdam ziet, zijn ze onderweg naar de huishoudbeurs.

liora

liora

11-06-2011 om 12:14

Ehh wat?

Zijn dat moeders met Gaastra jassen? En wat voor mensen zijn dat dan? Burgerlijk, provinciaals, rijk?

Belle Époque

Belle Époque

11-06-2011 om 14:55

Gaastra, mijn vooroordeel :-d

Bij Gaastra denk ik direct aan gezinnen met elk dezelfde stijl jas en fiets, tijdens mijn vakantie op Terschelling! Ze zien er altijd een beetje als "ideaal reclamegezin" uit.
Dat moet je niet lezen alsof ik kattig ben, ik schrijf het juist met een glimlach. Ik vind het mooi om naar te kijken. Net als oudere mensen, vaak ook in Gaastra, met identieke jassen en identieke fietsen, alleen zit bij hem de stang iets hoger, die genieten van de oude dag. De "grijze golf", zeggen mijn ouders altijd.
Gaastra is voor mij dan ook symbool geworden voor ideaal, geluk, genieten, ongecompliceerd, de dingen voor elkaar hebben in meerdere opzichten.
Met het risico dat dat weer wordt opgevat als een negatief soort "het gras aan de overkant is groener", maar nogmaals, zo bedoel ik het niet. Eigenlijk is Gaastra vooral een positief merk voor me!
Want vooroordelen hoeven niet altijd negatief te zijn )

Ja op terschelling

Op Terschelling heb ik inderdaad heel veel ANWB echtparen gezien! Ongelooflijk, ik wist niet dat er zo veel bestonden

Iedereen hoort bij een groepje

kijk eens naar het werk van Elly Uyttenbroek.

Rieke

Rieke

11-06-2011 om 16:38

Leuk manda

heb even haar site bekeken. Heeft volgens mij ook een aantal malen op de achterkant van het NRC gestaan.

Biene M.

Biene M.

11-06-2011 om 17:12

vraag me al mijn hele leven af bij welke groep ik hoor. Misschien kan iemand me bij de meeting wijzer maken.

Soms, biene

Soms kan ik wel aan iemand zien wat die nou leuk zou vinden. En ik bij Biene het idee dat ze Orla Kiely leuk zou vinden.

Dorry

Hibiscus

Hibiscus

11-06-2011 om 21:15

Orla kiely

daar heb je hier een tas van als je het equivalent van een Amsterdamse moeder bent. Dat of Cath Kidston.

Hibiscus

Belle Époque

Belle Époque

11-06-2011 om 21:54

Ja, inderdaad!

ANWB-echtparen!

Op de Drentse hei hadden ze vorig jaar ook een blik opengetrokken!

Je hebt zo ontzettend veel soorten groepjes (ik heb zelf ook geen idee waar "ze" mij onder zullen scharen) en ik vind dat ook heel interessant. Zo reed ik gisteren door een behoorlijk verpauperde volksbuurt van een middelgrote stad, waar de heren in de voortuintjes "en bloc" in vies hemd en oude broek bier zaten te drinken en te roken, tattoos tot in hun nek, kale koppen, rond de 55 jaar leken ze me. Ajax-dingen achter het raam (vlaggen en zo). Ben benieuwd hoe hún vrouwen eruit zien. Ik durf het werkelijk niet te zeggen!

In de tijd dat mijn kinderen nog naar school gebracht moeten worden herkende je "schoolpleinmoeders" aan broeken met die omgevouwen rand halverwege de kuit, fel roodgeverfd haar en puntneuzen aan de schoenen.

En in een plaats als Laren kijk je ook je ogen uit: van die echte, Gooise dames, vaak al wat ouder, keurig in de kleding en perfect gekapt (vaak stijl, halflang haar), maar ook jonge vrouwen die al regelmatig "geholpen" zijn door de plastisch chirurg (botoxgezicht, boezem die niet natuurlijk lijkt, je ziet er toch vaak iets onnatuurlijks aan), met lang haar of "Rachel Hazes"-kapsels, zwaar opgemaakt. En erg mager. Ik heb ooit in een restaurantje daar gezeten en daar zaten een aantal van zulke vrouwen bijeen in vergadering, ik vermoed dat ze voor de televisie werkten. Behalve hun opdrachten, werd ook hun uiterlijk besproken: "Jij moet oppassen met je gewicht, dat zit echt op de grens, en jij moet nog eens naar je lippen laten kijken. Jij moet gauw wat aan je ogen laten doen, als er strijklicht is, zie ik kraaienpootjes!"

Het is niet netjes, maar ik heb verschrikkelijk zitten luistervinken en ik vond het heel boeiend om dat eens van dichtbij mee te maken!

Ik vind het altijd zo boeiend om te observeren, al die verschillende soorten groepjes die er bestaan, en ik kan echt uren genieten op een bankje of een terrasje van wat er allemaal gebeurt!

Biene M.

Biene M.

12-06-2011 om 07:45

Hihi

Leuk, Orla Kiely, al is het ver boven mijn budget en vind ik het vaak iets te tuttig voor vrouwen van 30+. Het lijkt niet echt op wat ik zoal draag, maar ik vind het best vleiend als iemand dat denkt

Cath kidston

Oei, ik heb een hekel aan amsterdam, maar heb een grote moederportomonee en iphone cover van cath kidston. Kan dat eigenlihk wel?

Dorry
(op de laatse meeting zeiden ze van me dat ik nooit drank gekregen kon hebben in de USA)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Margiz

Margiz

12-06-2011 om 12:19

Toen ik zichtbaar zwanger was en gaastra

Toen ik zichtbaar zwanger was, kon ik het altijd wel zien of een vrouw moeder was. Hoe oud of jong ze ook was er verscheen altijd een soort verzachting op het gezicht. Ik heb er een sport van gemaakt op die reacties te letten en te verifieren. Nu zie ik soms ook wel of iemand stiefmoeder of tante of oma is en niet de moeder van het kind: die vrouwen doen vaak erg hun best, zijn minder fabrieksdoof en 's avonds erg moe (kom ze vaak tegen in vakantiehuizen en ze zeggen dan ook: wist niet dat het zo vermoeiend was.
Gaastra: wat grappig dat iemand hierboven het associeert met 'het voor elkaar hebben'. Dat is voor mij juist het tegenovergestelde. Ik associeer het met 'binnen de lijntjes kleuren', meelopen, saaiheid, non-creativiteit, dat soort dingen. Hoewel ik de degelijkheid kan apprecieren zal ik het niet kopen want ik vind het ook niet mooi, en inderdaad een beetje kudde-gedrag. Moet je het daar nou van hebben, denk ik dan. En ik word ook altijd wat wantrouwig als mensen zo duidelijk normaal willen zijn. Oei oei oei, wat gaan daarachter schuil, denk ik dan. Maar goed, ik zal voor hen onder het etiketje excentriek vallen.

Margiz

Fiorucci

Fiorucci

12-06-2011 om 12:54

Soms lijkt dat maar zo

Mijn schoonouders worden door sommigen behoorlijk excentriek gevonden, maar hebben toch van die anwb jassen, omdat het voor fietstochten ideale jassen zijn.

Belle Époque

Belle Époque

12-06-2011 om 13:19

Gaastra

Vooroordelen zijn dan ook vooroordelen omdat ze vaak niet kloppen
In een Gaastra-uniform kan best een stel extreemlinkse, hippe vijftigplussers, weetjewel, zitten die toch ook eens een dagje willen fietsen op de Drentse heide (voor die gelegenheid met Cuby and the Blizzards op de mp3).

Margiz, soms kan ik wel eens (gevalletje gras groener aan overkant) verlangen naar zo'n saai, burgerlijk leven binnen de lijntjes in een veilige kudde Gewoon normáál zijn. Daar zit niks engs achter, hoor, en mocht ik werkelijk zo'n leven leiden, dan zou ik binnen een week gillend gek zijn geworden en de rest van de kudde ook DD
Maar als ik tijdens zo'n vakantie op Terschelling in mijn eentje een paar kinderen probeer te temmen die zich gedragen als een emmer vol kikkers, en ik zie weer zo'n keurig Nederlands gezin met netjes getemde koters in Gaastra-uniform passeren, dan denk ik wel eens: tjéé... Dát is nog eens ideaal!

Gelukkig duren die momenten vaak maar kort

ishtar

ishtar

12-06-2011 om 16:19

Belle

Dank! : '"kinderen temmen die zich gedragen als een emmer vol kikkers"
Dit forum is werkelijk een schat aan beeldspraak!
(*ook in het bezit van zo'n emmer...*)

Belle Époque

Belle Époque

12-06-2011 om 21:01

Tja...

Ik ken iemand die, als ze daar de dag net zin in heeft, naar een OOL-meeting gaat in een legging en op Crocs...

Asa Torell

Asa Torell

12-06-2011 om 21:41

Margiz

Ik denk dat Gaastra-dragers, althans degenen die ik ken, er helemaal niet bij stil staan dat ze speciaal normaal willen zijn. En daar gaat dan ook niks bijzonders achter schuil, behalve dat mensen als je ze leert kennen eigenlijk nooit een kuddedier blijken te zijn, maar zichzelf. Met toevallig in meer of minder opzichten een mainstream smaak.

Margiz

Margiz

12-06-2011 om 23:45

Jeetje zeg

wat een commentaar op mijn associaties met Gaastra. Ik zeg ook helemaal niet dat het in de realiteit ook zo is wat ik allemaal zeg. Het zijn alleen maar mijn associaties ermee. Net als een ander met Gaastra associaties heeft dat dat gedragen wordt door mensen die het 'voor elkaar hebben'. Dat is natuurlijk ook niet waar als je het op de keper beschouwt.
Ik vind het zelf veel interessanter of je aan iemand kan zien of zij moeder is dan dat hele Gaastra gebeuren.

Margiz

Niet truttig

Wat mij opvalt is dat er een grote groep ouders ia die vooral niet truttig willen zijn. Die erg hun best doen om er hip uit te zien, ook hun kinderen passen kwa uiterlijk in dat plaatje. Dat zegt dus niks, een Gaastra gezin kan veel vrijer en blijer zijn dan hippe types die en masse gaan picknicken op zondag in het park.

Fiorucci

Fiorucci

13-06-2011 om 13:08

Klopt roodborst

het is soms wel heel grappig te zien dat sommige mensen zo overduidelijk hip en origineel willen zijn ,maar dan toch ook weer gewoon in een malletje passen..

Chippie

Chippie

13-06-2011 om 13:21

Waar ik me aan stoor...

In dit draadje is de Amsterdamse moeder, een hippe moeder met bakfiets etc. Goh, ik kom twee keer per jaar in Amsterdam en ik zie daar veel vrouwen tegen (waaronder ongetwijfeld veel moeders, tegen zonder bakfiets, zonder hippe merken, etc). Je wereldbeeld moet wel heel erg verkleurd zijn als je in Amsterdam alleen hippe, excentrieke moeders ziet.
Tja, en als provinciaaltje heb ik geen idee wat Cath Kidston is. Al googlend kom ik er dan achter dat het een bloemetjesmotief is die je bij alle Xenossen in NL ziet. Heel trendy (NOT).
Ik geef helemaal niets om merken. Maar Gaastra is in mijn ogen helemaal niet mainstream. 150 euro voor een kinderwinterjas vind ik nl niet ´mainstream´. Voor kinderen vind ik het wel onwijs handige jassen. Warm, degelijk, makkelijke kleuren, blijven goed in was, kan ook met wintersport worden gedragen.

Margiz

Margiz

13-06-2011 om 14:33

Ik ben echt niet hip hoor! en on topic.

Voor al die mensen die denken: nou ze denkt dat de Gaastra tiepjes normaal zijn maar ze wil zelf nog veel normaler zijn maar dan anders met haar hip zijn. Welnee, ws vinden jullie mij een Tokkie of zo. Nogmaals: jeetje zeg, wat een reacties. Het is niet nodig jezelf te verdedigen hoor, het is gewoon mijn associatie met Gaastra. Volkomen subjectief, net als jullie zelf hebben. Over smaak valt niet te twisten toch? (start anders een draadje over hip versus gaastra, daar zal je mij evenwel niet vinden want daar pas ik totaal niet in)
Ik vind mijn opmerking over dat ik het aan mensen kon zien dat ze moeder waren veel interessanter. Dat zegt iets over hoeveel zachtheid kinderen in je leven brengen. Ik heb nog nooit zoveel zachtheid van anderen (vooral vrouwen) ontmoet als toen ik zwanger was. Hadden jullie dat niet?

Margiz

Margriet*

Margriet*

13-06-2011 om 15:44

Chippie

Dat zijn vooral de moeder in de jordaan en zuid.... Het was een geintje net zoals anwb jassen of Gaastra jassen een pot nat zouden zijn.

Trouwens Cath Kidston zomermandjes zie je vooral op de markt. Verder zijn die tassen wel very trutty.

Margriet*

Margriet*

13-06-2011 om 15:48

Stad vs drenthe

Ik was gisteren weer eens in Drenthe in een klein durp op een zogenoemd volksfeest en daar lopen toch echt ook andere mensen rond dan in de stad. Wat mij opviel, veel dikke moeders, vaders met matjes en tatoe's. Overigens heb je die ook in de stad, maar toch een ander slag.
't Viel me op dat je de import aardig kon onderscheiden maar grappig dat ik niet kon benoemen wat er nou zo specifiek was aan de ene of andere groep. We lijken allemaal meer op elkaar dan we denken was mijn conclusie.

Rieke

Rieke

13-06-2011 om 17:42

Hier in drenthe

woon ik in een bakfietsbuurt met trendy moeders, slank, blond, king louie types. Ik kom ook wel dikkertjes tegen maar die heb je toch overal, en breek me de bek niet open over tatoos, je bent een uitzondering als je die niet hebt, en de bakfietsmoeder zie je ook in iedere willekeurige plaats.
Eerlijk gezegd denk ik dat Amsterdammers hun stad zien als het centrum van het universum. Fijn als je ' s avonds uit de provincie je eigen stad weer binnen rijdt. maar ja, dat heb ik dan weer andersom )

Fiorucci

Fiorucci

13-06-2011 om 17:44

Margiz

Wat voel je je aangevallen. We zitten hier gewoon een beetje te ventileren welke associaties we hebben en daar krijg je dan een reactie op, dat is toch helemaal niet aanvallend bedoelt?

Fiorucci

Fiorucci

13-06-2011 om 17:45

Cath kidston

Cath Kidston heeft mooiere motieven, Xenos is gekopieerd..

krin

krin

13-06-2011 om 21:09

Ja margiz

Dat zachte herken ik ook. Of tenminste, dat voel ik bij mezelf. Ik kijk met een andere blik naar zwangere vrouwen en baby's dan voordat ik een kind kreeg. De blik der ingewijden, of zoiets. Ik zal eens gaan opletten of ik het ook bij anderen zie. Ik vermoed dat ik moeders alleen herken aan de kinderwagen en/of kinders die ze bij zich hebben.

Margiz

Margiz

13-06-2011 om 21:18

Krin

Ja later kreeg ik het zelf ook, dat zachte naar zwangere vrouwen en moeder met baby's. Maar toen ik zwanger was, was het alsof ik door die blik van anderen werd binnengehaald in die wereld van ingewijden. Dat vond ik heel bijzonder.

Margiz

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.