Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

25-08-2022 om 19:27

Laarsjes/pumps voor dramavoeten


Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 10:28

Flanagan schreef op 27-08-2022 om 10:19:

Je kan ook een vriendin mee nemen; minder snel aandacht want je bent ook met haar aan het overleggen.

Heb ik afgelopen weekend gedaan. Wezen shoppen met zusje in Duitsland. Ook omdat je in het buitenland vaak weer een heel ander aanbod hebt. Maar ook daar was het zoeken naar schoenenwinkels, ze waren er gewoon bijna niet. Wel een Tamaris zaak, maar die hadden niet de schoenen staan die ik in een andere winkel zag.

Heb ze uiteindelijk thuis besteld, maar ze moeten toch terug. 

Wel hebben we afgesproken om dit te blijven doen. We gaan ieder jaar een weekend shoppen in een grote buitenlandse stad. Londen is komend jaar aan de beurt. 

Praag, Barcelona, Milaan en New York staan ook nog op het verlanglijstje. En ik wil graag nog eens terug naar Cardiff. Heerlijke stad.

669edaef8cbcc06c10c855dce880c5d5.jpg

Wat vind je van de eerste shoen hier links? Daar past je 'zij-flap' toch wel in? 
Ik heb gegoogled op "shoes red dress" en dan op afbeeldingen zoeken, dan krijg je veel inspiratie. Zodra je weet wat je wilt dan ben je al weer een stapje verder in je zoektocht in ieder geval.

Ik koop vrijwel niks online. Ik overzie webshops niet. Verplicht iets moeten uitzoeken tussen de duizenden items is echt een straf voor mij. Alleen als ik iets heel graag wil hebben maar ze hebben in de winkel niet de juiste kleur of net niet de juiste maat, dan zou ik dat kunnen doen. 
Ik merk wel dat ze in veel winkels makkelijk zeggen 'als het er niet staat hebben we het niet' of 'ja dan bestelt u maar online'. Ik wil wel kunnen passen, kijken, voelen.
En ik heb grote moeite met de logistieke kosten en milieubelasting van alles bij iedereen thuis bezorgen en weer terugsturen. Ooit werd dat geïntroduceerd als 'is milieuvriendelijk, want je hoeft niet naar de stad te rijden'. Is onzin. Want ik kan één keer naar de stad rijden en bij vijf verschillende winkels iets kopen. Bestel ik alles online, komt er vijf keer een busje naar mijn huis en als het weer terug moet nog een keer om nieuw te leveren. 
Ik heb overigens nooit last van opdringerige verkopers. Als ik zeg dat ik alleen even rondkijk, is dat ook prima. 

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 11:12

_Anoniem_ schreef op 27-08-2022 om 10:44:

669edaef8cbcc06c10c855dce880c5d5.jpg

Wat vind je van de eerste shoen hier links? Daar past je 'zij-flap' toch wel in?
Ik heb gegoogled op "shoes red dress" en dan op afbeeldingen zoeken, dan krijg je veel inspiratie. Zodra je weet wat je wilt dan ben je al weer een stapje verder in je zoektocht in ieder geval.

Ik hou van die op links. Maar zoals je ziet eindigt de voorkant van de schoen precies waar mijn flap begint. Dus hij zou in feite iets verder moeten doorlopen. Ben niet perse fan van puntneuzen trouwens, maar dat is echt een smaak dingetje.

MamaE schreef op 27-08-2022 om 10:56:

Ik koop vrijwel niks online. Ik overzie webshops niet. Verplicht iets moeten uitzoeken tussen de duizenden items is echt een straf voor mij. Alleen als ik iets heel graag wil hebben maar ze hebben in de winkel niet de juiste kleur of net niet de juiste maat, dan zou ik dat kunnen doen.
Ik merk wel dat ze in veel winkels makkelijk zeggen 'als het er niet staat hebben we het niet' of 'ja dan bestelt u maar online'. Ik wil wel kunnen passen, kijken, voelen.
En ik heb grote moeite met de logistieke kosten en milieubelasting van alles bij iedereen thuis bezorgen en weer terugsturen. Ooit werd dat geïntroduceerd als 'is milieuvriendelijk, want je hoeft niet naar de stad te rijden'. Is onzin. Want ik kan één keer naar de stad rijden en bij vijf verschillende winkels iets kopen. Bestel ik alles online, komt er vijf keer een busje naar mijn huis en als het weer terug moet nog een keer om nieuw te leveren.
Ik heb overigens nooit last van opdringerige verkopers. Als ik zeg dat ik alleen even rondkijk, is dat ook prima.

Tja of het een milieuvriendelijker is dan het andere weet ik niet, al die winkels moeten immers ook weer bevoorraad worden door vervuilende vrachtwagens. Het ligt er denk ik ook aan waar je woont en hoeveel tijd je hebt en of je winkelen leuk vindt. Hier sta je in het weekend zo 30 minuten te wachten op een leeg pashokje, dan pas ik liever thuis. Kijken en voelen heb ik geen behoefte aan. Ik lees hier op het forum dat veel mensen het prettig vinden om advies te krijgen in een winkel, dat kan natuurlijk, maar die behoefte hebben wij totaal niet, vraag echt nooit advies. Hooguit vraag ik waar iets ligt en krijg dan 9 van de 10 keer te horen dat ze het niet hebben en dat ik het vooral online moet bestellen, winkels werken het dan ook zelf in de hand. Hier staan ook voornamelijk pubers in de winkels die weinig advies kunnen geven. In kleine winkels vind ik de verkopers vaak opdringerig, als je zegt dat je even wilt rondkijken gaan ze je de hele tijd met argusogen in de gaten houden en als je ergens naar kijkt gaan ze alsnog tegen je aan staan kakelen. 

Nou moet ik ook zeggen ik hou niet van winkelen en ik slaag ook niet vaak in winkels. Online slaag ik veel beter, stuur eigenlijk nooit iets terug.

Voor TO kan ik me voorstellen dat het wellicht een keer handig is om een keer goed advies te vragen maar als je daar ver voir moet rijden zoals ze aangaf is dat ook niet heel handig.

Met een vrachtwagen kun je wel een hele lading in één keer brengen. Als je al die items op verzoek met kleine busjes moet gaan brengen bij mensen thuis kost dat waarschijnlijk meer vervuiling. 
Ik vind een keertje winkelen op zijn tijd best leuk, maar ik ben vooral van kopen wat nodig is en niet heel veel extra. Ik combineer een bezoekje aan de stad (woon in een klein dorp zonder winkels) vaak met iets waarvoor ik toch naar de stad moet, ziekenhuisbezoek of zo. 

MamaE schreef op 27-08-2022 om 11:41:

Met een vrachtwagen kun je wel een hele lading in één keer brengen. Als je al die items op verzoek met kleine busjes moet gaan brengen bij mensen thuis kost dat waarschijnlijk meer vervuiling.
Ik vind een keertje winkelen op zijn tijd best leuk, maar ik ben vooral van kopen wat nodig is en niet heel veel extra. Ik combineer een bezoekje aan de stad (woon in een klein dorp zonder winkels) vaak met iets waarvoor ik toch naar de stad moet, ziekenhuisbezoek of zo.

Ja offtopic natuurlijk; zo'n vrachtwagen rijdt langs 1 of 2 winkels, het busje wat hier bezorgd rijdt zo langs 70 huizen. Als alle 70 met de auto naar de stad gaan....en tegenwoordig grijp je in winkels vaak mis dus kun je weer terug.  Bij fysiek winkelen doen mensen weer veel impuls aankopen om het vervolgens op maandag weer terug te brengen. Heb zelf jaren in de detailhandel gewerkt en na het weekend ben je vooral bezig met retouren aannemen. Mensen vallen er nu over " dat er veel wordt teruggestuurd" , maar bij fysiek winkelen pakken ze ook zelf de auto om het weer terug te brengen. 

Het is ook waar je je prettig bij voelt voor de een is dat fysiek shoppen en voor de ander online.

Leene

Leene

27-08-2022 om 12:09

Max88 schreef op 27-08-2022 om 10:12:

[..]

Ik weet niet waar je woont, maar hier worden veel winkels gewoon gerund door pubers en die weten amper wat ze verkopen, of er achter nog wat ligt en advies...ehm niet echt.

Ik moet dat eerlijk gezegd ook niet, heb een hekel aan winkelen, weet zelf best wat staat. Ik vind het ook niet fijn dat ik afhankelijk ben van de inkoop en de keuze, die, zeker in een boutique, erg beperkt is. Enige voordeel van winkelen vind ik het lijfelijk passen, maar die pashokjes en verkopers word ik erg obstinaat van. Een vreselijk tijdrovend tijdverdrijf. Door omstandigheden kan ik niet makkelijk naar winkels toe, maar ik mis dat ook niet.

Ik snap je. Zulke winkels ga ik niet eens binnen. Soms met dochter mee naar H&M ... Vreselijk! Ik ben sinds een aantal jaar meer gericht op weinig kleding. Capsule wardrobe enzo.van de zomer het systeem geprobeerd met 7x2 ' benedenstukken', 7 boven stukken en 7 blijmakers 28 kledingstukken bij elkaar. En daar zitten lang niet allemaal kledingstukken van boven de 80 euro bij.Gaat prima l.Beter sparen voor een kledingstuk en daar jaren mee doen dan elke keer goedkope dingen kopen. Ik ga vaak naar winkels waar ze meer ethical fashion verkopen. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een klein boutiekje opzoeken. Gewoon even doorzoeken en proberen. Uiteindelijk kun je wel iets vinden waar ze je goed helpen.

Maar hé.. volledig off topic natuurlijk 

Oh ik breng echt nooit dingen terug. Ik koop alleen dingen die ik echt leuk vindt. En ja, daar zit soms - tegen mijn principes in - ook wel eens iets bij dat ik niet per se nodig heb, maar echt alle items in mijn kast zijn/worden gedragen. Ik doe nooit kleding nieuw weg, ook niet van mijn kind. 
Mijn moeder heeft wel zo'n vriendin die altijd als ze daar komt kleding en schoenen mee heeft die ze niet meer hoeft, vaak nog niet. Toch niet leuk, zit toch niet zo fijn. Die vrouw heeft best een jeugdige kledingstijl voor haar leeftijd en soms krijg ik ook wel iets daarvan. 

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 12:26

Leene schreef op 27-08-2022 om 12:09:

[..]

Ik snap je. Zulke winkels ga ik niet eens binnen. Soms met dochter mee naar H&M ... Vreselijk! Ik ben sinds een aantal jaar meer gericht op weinig kleding. Capsule wardrobe enzo.van de zomer het systeem geprobeerd met 7x2 ' benedenstukken', 7 boven stukken en 7 blijmakers 28 kledingstukken bij elkaar. En daar zitten lang niet allemaal kledingstukken van boven de 80 euro bij.Gaat prima l.Beter sparen voor een kledingstuk en daar jaren mee doen dan elke keer goedkope dingen kopen. Ik ga vaak naar winkels waar ze meer ethical fashion verkopen. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een klein boutiekje opzoeken. Gewoon even doorzoeken en proberen. Uiteindelijk kun je wel iets vinden waar ze je goed helpen.

Maar hé.. volledig off topic natuurlijk

Ik ben niet zo anti offtopic in offtopic discussies hoor. Zolang het bij kleding en schoenen blijft en ik af en toe nog tips voorbij zie komen is alles prima.

Verder wel een beetje zoals jij beschrijft. Ik heb heel veel kleding weggedaan, had bijna niets meer in de kast. Dat ben ik nu aan het vervangen door fijne items die ik wel mooi vind en graag draag. Wil er dan ook wel iets meer voor betalen. Dat 'mocht' van ex eigenlijk nooit. Maar dat zie je ook terug in zijn eigen kleding stijl of gebrek aan. Maar hij heeft het niet van een vreemde, zijn ouders snappen er ook niks van.

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 12:29

MamaE schreef op 27-08-2022 om 12:17:

Oh ik breng echt nooit dingen terug. Ik koop alleen dingen die ik echt leuk vindt. En ja, daar zit soms - tegen mijn principes in - ook wel eens iets bij dat ik niet per se nodig heb, maar echt alle items in mijn kast zijn/worden gedragen. Ik doe nooit kleding nieuw weg, ook niet van mijn kind.
Mijn moeder heeft wel zo'n vriendin die altijd als ze daar komt kleding en schoenen mee heeft die ze niet meer hoeft, vaak nog niet. Toch niet leuk, zit toch niet zo fijn. Die vrouw heeft best een jeugdige kledingstijl voor haar leeftijd en soms krijg ik ook wel iets daarvan.

Oh ja dat snap ik ook niet. Mijn moeder heeft ooit schoongemaakt bij een vrouw die echt bergen met kleding had. Daar kreeg ze soms ook kleding van mee voor ons. Gewoon echt stukken van 100- 200 euro met het kaartje er nog aan. 

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 12:35

Leene schreef op 27-08-2022 om 12:28:

https://www.wolkyshop.com/product/cross-cognac-leer/?attribute_pa_color=Bruin&attribute_pa_size=41&utm_source=google_shopping&utm_medium=cpc&utm_term=14855-560584&gclid=CjwKCAjwgaeYBhBAEiwAvMgp2lHC-DjDI9d2Zm_ERnxdU2bcOVCIhvpbL8hhi12E1CX9lCu984z2qxoCAbgQAvD_BwE

even terug on topic, wat vind je van dit soort sandalen met hak.
het is een hele lange link.. misschien doe ik iets fout

Nee je link is prima. 😁 

Op zich is de sandaal zelf niet eens zo heel verkeerd, alleen hou ik niet van zulke grove hakken. 

Leene

Leene

27-08-2022 om 12:35

Bijtje82 schreef op 27-08-2022 om 12:26:

[..]

Ik ben niet zo anti offtopic in offtopic discussies hoor. Zolang het bij kleding en schoenen blijft en ik af en toe nog tips voorbij zie komen is alles prima.

Verder wel een beetje zoals jij beschrijft. Ik heb heel veel kleding weggedaan, had bijna niets meer in de kast. Dat ben ik nu aan het vervangen door fijne items die ik wel mooi vind en graag draag. Wil er dan ook wel iets meer voor betalen. Dat 'mocht' van ex eigenlijk nooit. Maar dat zie je ook terug in zijn eigen kleding stijl of gebrek aan. Maar hij heeft het niet van een vreemde, zijn ouders snappen er ook niks van.

Weet je wat mij echt heel goed heeft geholpen? een kleuren analyse. Je hebt ook waardeloze kleuranalysten erbij zitten ben ik ondertussen achter. Dus even goed rondkijken en vragen.
Maar wij ( 4 vriendinnen) hadden geluk. Gewoon een cursus over kleurgebruik en een snelle kleuranalyse maar het bleek een kanjer en ze had het bij alle vier gelijk goed! Was iets van een cultureel centrum.

En er zijn veel meer kleurentypes dan de vier die de meeste wel kennen. 

Ik wist wel dat ik een koel kleurentype was maar dacht altijd meer aan zomer omdat ik niet met zwart en donkerblauw sta en ook niet zo met tegenovergestelde kleuren ( dus zwart en wit, felroze en donkerblauw. Het rare was dat ik dan toch ook nooit goed uit de voeten kon met die - te lichte- zomerkleuren. Bleek ik toch meer een wintertype maar dan een koel wintertype die niet staat met zwart ( donkergrijs gaat beter) en meer ton sur ton aankan dan te grote verschillen in kleuren.

Nooit meer problemen gehad... ideaal. Ook nog een stijlanalyse gedaan, maar dat hielp wel maar had ik meer al zelf uitgepuzzeld dus heeft mij minder gebracht.

Bijtje82 schreef op 27-08-2022 om 12:29:

[..]

Oh ja dat snap ik ook niet. Mijn moeder heeft ooit schoongemaakt bij een vrouw die echt bergen met kleding had. Daar kreeg ze soms ook kleding van mee voor ons. Gewoon echt stukken van 100- 200 euro met het kaartje er nog aan.

Ik ken ook iemand die zelden een winkel uit komt zonder kleding gekocht te hebben. Natuurlijk koop ik ook wel kleding, vind het wel handig om genoeg in de kast te hebben zodat ik niet telkens tussendoor een was moet draaien omdat er geen schone broeken en shirts meer in de kast liggen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.