Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

25-08-2022 om 19:27

Laarsjes/pumps voor dramavoeten


Volgens mij heb ik net zulke drama voeten als jij beschrijft, maar ik koop gewoon niet zo'n jurkje zodat ik niet op zoek hoef naar schoenen. Het eerste voorbeeld wat je stuurde vond ik trouwens wel heel mooi, maar kan niet op van die hoge hakken lopen en lage hakjes vind ik truttig staan. Teva's en die Wolky's vind ik trouwens heel erg lelijk (eigenlijk alle schoenen die hier getoond worden)
Ik zou dan een jurk kiezen waar (cowboy) laarsjes (met hak) of sneakers leuk bij staan. 
Aan de andere kant, ik denk dat je zelf meer focust op je voeten en je schoenen (en schoenmaat) andere mensen hebben dat vaak niet eens in de gaten, hoe jouw voeten er nou precies uitzien. En als je voor de grap eens googled op 'ugly feet celebrity' dan zie je dat die mensen gewoon met die voeten over straat gaan 😅,dus waar maken we ons druk over.
Oh en tussen het lieve kleine maatje 38 en 41 zit geloof ik maar 1,5 cm, dat is toch eigenlijk niets om je druk over te maken?

(maar ik vind schoenen in maat 38 er toch nog steeds mooier uitzien dan 41 hoor, maar ja ik ben net zo'n zeikerd

Bijtje82

Bijtje82

26-08-2022 om 20:22

_Anoniem_ schreef op 26-08-2022 om 19:58:

Volgens mij heb ik net zulke drama voeten als jij beschrijft, maar ik koop gewoon niet zo'n jurkje zodat ik niet op zoek hoef naar schoenen. Het eerste voorbeeld wat je stuurde vond ik trouwens wel heel mooi, maar kan niet op van die hoge hakken lopen en lage hakjes vind ik truttig staan. Teva's en die Wolky's vind ik trouwens heel erg lelijk (eigenlijk alle schoenen die hier getoond worden)
Ik zou dan een jurk kiezen waar (cowboy) laarsjes (met hak) of sneakers leuk bij staan.
Aan de andere kant, ik denk dat je zelf meer focust op je voeten en je schoenen (en schoenmaat) andere mensen hebben dat vaak niet eens in de gaten, hoe jouw voeten er nou precies uitzien. En als je voor de grap eens googled op 'ugly feet celebrity' dan zie je dat die mensen gewoon met die voeten over straat gaan 😅,dus waar maken we ons druk over.
Oh en tussen het lieve kleine maatje 38 en 41 zit geloof ik maar 1,5 cm, dat is toch eigenlijk niets om je druk over te maken?

(maar ik vind schoenen in maat 38 er toch nog steeds mooier uitzien dan 41 hoor, maar ja ik ben net zo'n zeikerd

Bedankt! 😁 

Ik hou gewoon van zulke jurkjes, dus dan moet ik ook matching shoes natuurlijk.

En wat je zegt klopt hoor, mijn voeten zitten waarschijnlijk tussen de oren. 

Vroeger droeg ik alleen maak hakken, trok er hele sprintjes op richting de aankomende metro. Mijn ex gaf er helemaal niks om, ik werd een soort van slons. 

Het afgelopen jaar echt een enorme boost gehad, veel van jullie weten waarom. En hij heeft me eigenlijk ook weer van mezelf leren houden. Dat ik me niet moet verstoppen in dikke truien en makkelijke kleding. Kan er nu ook echt weer van genieten om er leuk uit te zien en vind het ook leuk om de positieve reacties van anderen te horen. Dat doet een mens echt goed. Dus ik ben weer begonnen met mooie jurkjes kopen en vrouwelijke sierlijke schoenen. Ook wel toffe sneakers hoor.

Maar Teva's passen echt niet bij mij. Ik krijg daar een beetje een boomknuffel gevoel bij. 

Bijtje….gewoon naar een goede, grote, echte winkel. Jurkje aan. 
Ik heb heel normale voeten, maar pas  vaak genoeg ( leuke) schoenen die niet lekker zitten, te breed of smal zijn, niet zo leuk staan als ik dacht, of mij. Heel gewone voeten er toch opeens heel lomp/groot/ whatever uit laten zien. Ik koop dus ook bijna nooit schoenen online. Kans dat t tegenvalt veel te groot.  Met lastige voeten is die kans nog veel groter denk ik. Een laat schoenen uitzoeken/ laten komen/ je erop verheugen/ en dan zijn ze niet ok.,.,das echt balen. En dan moet je ze weer inpakken. terugsturen.,,.pfffff.
10 paar schoenen passen in een winkel en  de eerste  8 paar afkeuren is prima. Helpt de verkoper om precies meeste denken wat jou  past/ staat/ bevalt. En iedere 5 minuten heb je 2 of 3 nieuwe paren om te proberen. Met andere  leest.leukere hak. Betere kleur..,. Stap je na een uurtje  met iets leuks en een goed humeur de deur uit,,,, 

  

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 07:12

IngridT schreef op 26-08-2022 om 23:15:

Bijtje….gewoon naar een goede, grote, echte winkel. Jurkje aan.
Ik heb heel normale voeten, maar pas vaak genoeg ( leuke) schoenen die niet lekker zitten, te breed of smal zijn, niet zo leuk staan als ik dacht, of mij. Heel gewone voeten er toch opeens heel lomp/groot/ whatever uit laten zien. Ik koop dus ook bijna nooit schoenen online. Kans dat t tegenvalt veel te groot. Met lastige voeten is die kans nog veel groter denk ik. Een laat schoenen uitzoeken/ laten komen/ je erop verheugen/ en dan zijn ze niet ok.,.,das echt balen. En dan moet je ze weer inpakken. terugsturen.,,.pfffff.
10 paar schoenen passen in een winkel en de eerste 8 paar afkeuren is prima. Helpt de verkoper om precies meeste denken wat jou past/ staat/ bevalt. En iedere 5 minuten heb je 2 of 3 nieuwe paren om te proberen. Met andere leest.leukere hak. Betere kleur..,. Stap je na een uurtje met iets leuks en een goed humeur de deur uit,,,,

Dat soort winkels zijn er alleen niet veel meer helaas. Zeker niet hier in de buurt. Door ons online koopgedrag hebben winkels gewoon minder aanbod in de winkel zelf. 

Bijtje82 schreef op 27-08-2022 om 07:12:

[..]

Dat soort winkels zijn er alleen niet veel meer helaas. Zeker niet hier in de buurt. Door ons online koopgedrag hebben winkels gewoon minder aanbod in de winkel zelf.

Ik zou het gewoon proberen. En by the way..wat heb je aan dat enorme aanbod online ( massaproductie? Flut?) schoenen als ze je niet goed zitten/ staan? En persoonlijk word ik soms helemaal gek als ik online uit 1000 soorten pumps kan kiezen. Al ik bij de ( kleine, maar prima gesorteerde) kwaliteitswinkel  in t dorp kom hebben ze natuurlijk veel minder keus. Niks mis mee. Ik kom meestal ultiem  happy weer naar buiten. Goed geholpen. Soms onverwachte tips. Even iets  passen wat je normaal links  zou laten  liggen. Pakt soms verrassend goed uit.

Is echt overrrated. Oneindig keus hebben. En als we met z’n  allen wat vaker naar echte winkels gaan helpen we het tij  een beetje keren…😀


( met kleren heb ik  trouwens dezelfde ervaring. In m’n super leuke lokale  boetiek waar de eigenaresse precies weet wat me staat, waar ik van houd. Ze  laat me ook dingen proberen die ik  zelf niet zo snel zou pakken. Zegt eerlijk wat staat of niet, en snapt mijn nukken mbt  simpel en snel willen combineren en zo…ik koop daar 90 % van m’n kleren en krijg heel vaak kimplimenten en vragen van bv collega’s waar ik iets gekocht heb. In de ‘grote stad’ slaag ik lang zo goed niet. Idem voor online)

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 07:58

IngridT schreef op 27-08-2022 om 07:29:

[..]

Ik zou het gewoon proberen. En by the way..wat heb je aan dat enorme aanbod online ( massaproductie? Flut?) schoenen als ze je niet goed zitten/ staan? En persoonlijk word ik soms helemaal gek als ik online uit 1000 soorten pumps kan kiezen. Al ik bij de ( kleine, maar prima gesorteerde) kwaliteitswinkel in t dorp kom hebben ze natuurlijk veel minder keus. Niks mis mee. Ik kom meestal ultiem happy weer naar buiten. Goed geholpen. Soms onverwachte tips. Even iets passen wat je normaal links zou laten liggen. Pakt soms verrassend goed uit.

Is echt overrrated. Oneindig keus hebben. En als we met z’n allen wat vaker naar echte winkels gaan helpen we het tij een beetje keren…😀


( met kleren heb ik trouwens dezelfde ervaring. In m’n super leuke lokale boetiek waar de eigenaresse precies weet wat me staat, waar ik van houd. Ze laat me ook dingen proberen die ik zelf niet zo snel zou pakken. Zegt eerlijk wat staat of niet, en snapt mijn nukken mbt simpel en snel willen combineren en zo…ik koop daar 90 % van m’n kleren en krijg heel vaak kimplimenten en vragen van bv collega’s waar ik iets gekocht heb. In de ‘grote stad’ slaag ik lang zo goed niet. Idem voor online)

Heel eerlijk? Ik hou niet zo van dat soort aandacht. Soms zie ik wel eens een klein zaakje waar dan niemand binnen is, behalve de verkoper. Dan loop ik het liefst door, want zodra je binnenstapt hangen ze al in je nek en volgen ze iedere stap die je zet. Daar word ik heel nerveus van. Het liefst ren ik dan heel hard weg. 😁 

Tegenwoordig wel minder snel dan vroeger hoor, maar ben vroeger heel 'bang' geweest voor contact met mensen. Ik zal niet heel snel een vreemde aanspreken of advies vragen. 


Bijtje82 schreef op 27-08-2022 om 07:58:

[..]

Heel eerlijk? Ik hou niet zo van dat soort aandacht. Soms zie ik wel eens een klein zaakje waar dan niemand binnen is, behalve de verkoper. Dan loop ik het liefst door, want zodra je binnenstapt hangen ze al in je nek en volgen ze iedere stap die je zet. Daar word ik heel nerveus van. Het liefst ren ik dan heel hard weg. 😁

Tegenwoordig wel minder snel dan vroeger hoor, maar ben vroeger heel 'bang' geweest voor contact met mensen. Ik zal niet heel snel een vreemde aanspreken of advies vragen.


Heel herkenbaar. Winkels waar personeel je aanspreekt ga ik al niet eens heen. Niet uit angst ofzo maar gewoon een ontzettende hekel aan dat opdringerige bemoeien. Ze volgen inderdaad iedere stap die je zet, echt niet ontspannen winkelen. Bij schoen zal je zelf moeten voelen of een schoen lekker zit.

IngridT schreef op 27-08-2022 om 07:29:

[..]

Ik zou het gewoon proberen. En by the way..wat heb je aan dat enorme aanbod online ( massaproductie? Flut?) schoenen als ze je niet goed zitten/ staan? En persoonlijk word ik soms helemaal gek als ik online uit 1000 soorten pumps kan kiezen. Al ik bij de ( kleine, maar prima gesorteerde) kwaliteitswinkel in t dorp kom hebben ze natuurlijk veel minder keus. Niks mis mee. Ik kom meestal ultiem happy weer naar buiten. Goed geholpen. Soms onverwachte tips. Even iets passen wat je normaal links zou laten liggen. Pakt soms verrassend goed uit.

Is echt overrrated. Oneindig keus hebben. En als we met z’n allen wat vaker naar echte winkels gaan helpen we het tij een beetje keren…😀


( met kleren heb ik trouwens dezelfde ervaring. In m’n super leuke lokale boetiek waar de eigenaresse precies weet wat me staat, waar ik van houd. Ze laat me ook dingen proberen die ik zelf niet zo snel zou pakken. Zegt eerlijk wat staat of niet, en snapt mijn nukken mbt simpel en snel willen combineren en zo…ik koop daar 90 % van m’n kleren en krijg heel vaak kimplimenten en vragen van bv collega’s waar ik iets gekocht heb. In de ‘grote stad’ slaag ik lang zo goed niet. Idem voor online)


Bij ons in het dorp hadden we ook zo'n kledingzaakje waar ik elke keer helemaal blij terug buiten kwam. Altijd wel iets te vinden naar mijn smaak en figuur (en ik ben geen slanke den). Jammer genoeg is die kledingzaak inmiddels verdwenen. 

tja bijtje. Zo zet je jezelf wel klem natuurlijk. Moeilijke voeten, op de gok dingen bestellen werkt niet, maar je wilt  geen aandacht van een expert om je te helpen. 
Op het gevaar af dat deze discussie of topic gaat…wat jou nu gebeurt is ook een voorbeeld van  de in mijn optiek  echt nare en onderschatte gevolgen van onze steeds digitalere wereld.
Even gechargeerd: online winkelen is gaaf. Veel keus, 24/7 bestellen. We gaan t steeds vaker doen. Wennen eraan dat  driekwart van  wat je bestelt retour  moet. Vinden normale  winkels opeens weinig keus hebben. En duur! Dus  gaan we nog meer online kopen. De normale winkels krijgen t zwaar, verdwijnen.  trend versterkt zich. Met de winkels verdwijnt ook de service en expertise die erbij hoorde ( dat was ook waar je voor betaalde!) en nu zit je zelf avonden te googelen en te vergelijken wat t verschil is  tussen die 2 televisies. En op vellen papier zelf je voeten om  te tekenen om uit te vogelen of het nou 38 1/2 of 39 moet zijn (om er dan na bestellen achter te komen dat de kleur het net niet is, of dat de gespjes pijnlijk tegen  je enkel drukken..

Jij zegt dat je aandacht van ‘vreemden’ zoals winkelmedewerkers altijd al eng hebt  gevonden. Maar t online winkelen  maakt het alleen  maar gemakkelijker om dat soort situaties te vermijden, en  zo wordt dat wat je ongemakkelijk vindt steeds ongemakkelijker. Ik zie dat ook bij m’n pubers op school. Al het digitale contact maakt ‘echt praten’ ( vooral met vreemden) steeds griezeliger. En omdat je het simpel  kunt vermijden wordt het steeds erger, Ik vind dat  een  verarming  van onze maatschappij. En op persoonlijk vlak…..echt  vervelend voor jou ook. Want jouw probleem is echt geen probleem als  je gewoon die schoenenzaak inloopt…..( die van mij zou trouwens zonder enige verplichting gewoon iets voor me bestellen en naar de winkel  laten komen als ie dacht dat die specifieke schoen  voor mij een optie zou zijn, en hij zou me ook eerlijk vertellen welke modellen ik gewoon NIET zou moeten nemen. Zodat ik daar dan voortaan met een boog omheen loop. Net zoals ik  weet dat ik hoewel slank, amper taille heb, en daardoor allerlei hele leuke modelletjes jurk echt niet aan  moet trekken)

Poezekat schreef op 27-08-2022 om 08:21:

[..]

Bij ons in het dorp hadden we ook zo'n kledingzaakje waar ik elke keer helemaal blij terug buiten kwam. Altijd wel iets te vinden naar mijn smaak en figuur (en ik ben geen slanke den). Jammer genoeg is die kledingzaak inmiddels verdwenen.

Poezekat…ja precies, dat. En de prettige expert die daar werkte doet nu iets anders. Ik word verdrietig van het idee dat dat dat steeds meer  verdwijnt. Het lijkt zo gemakkelijk. ‘even online’. Doe het zelf heus ook hoor.  Maar uiteindelijk hebben we onszelf ermee. Dus ik doe  m’n best, en stap bv regelmatig  naar de echte boekhandel om een Engels boek te laten bestellen, ipv bij bol op de knop te drukken. 

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 09:12

IngridT schreef op 27-08-2022 om 08:37:

tja bijtje. Zo zet je jezelf wel klem natuurlijk. Moeilijke voeten, op de gok dingen bestellen werkt niet, maar je wilt geen aandacht van een expert om je te helpen.
Op het gevaar af dat deze discussie of topic gaat…wat jou nu gebeurt is ook een voorbeeld van de in mijn optiek echt nare en onderschatte gevolgen van onze steeds digitalere wereld.
Even gechargeerd: online winkelen is gaaf. Veel keus, 24/7 bestellen. We gaan t steeds vaker doen. Wennen eraan dat driekwart van wat je bestelt retour moet. Vinden normale winkels opeens weinig keus hebben. En duur! Dus gaan we nog meer online kopen. De normale winkels krijgen t zwaar, verdwijnen. trend versterkt zich. Met de winkels verdwijnt ook de service en expertise die erbij hoorde ( dat was ook waar je voor betaalde!) en nu zit je zelf avonden te googelen en te vergelijken wat t verschil is tussen die 2 televisies. En op vellen papier zelf je voeten om te tekenen om uit te vogelen of het nou 38 1/2 of 39 moet zijn (om er dan na bestellen achter te komen dat de kleur het net niet is, of dat de gespjes pijnlijk tegen je enkel drukken..

Jij zegt dat je aandacht van ‘vreemden’ zoals winkelmedewerkers altijd al eng hebt gevonden. Maar t online winkelen maakt het alleen maar gemakkelijker om dat soort situaties te vermijden, en zo wordt dat wat je ongemakkelijk vindt steeds ongemakkelijker. Ik zie dat ook bij m’n pubers op school. Al het digitale contact maakt ‘echt praten’ ( vooral met vreemden) steeds griezeliger. En omdat je het simpel kunt vermijden wordt het steeds erger, Ik vind dat een verarming van onze maatschappij. En op persoonlijk vlak…..echt vervelend voor jou ook. Want jouw probleem is echt geen probleem als je gewoon die schoenenzaak inloopt…..( die van mij zou trouwens zonder enige verplichting gewoon iets voor me bestellen en naar de winkel laten komen als ie dacht dat die specifieke schoen voor mij een optie zou zijn, en hij zou me ook eerlijk vertellen welke modellen ik gewoon NIET zou moeten nemen. Zodat ik daar dan voortaan met een boog omheen loop. Net zoals ik weet dat ik hoewel slank, amper taille heb, en daardoor allerlei hele leuke modelletjes jurk echt niet aan moet trekken)

Nee, het is niet dat ik geen aandacht wil van een expert. Ik voel me niet fijn in een lege winkel waar ik de enige klant ben. 

En tweede dik gedrukte. Dat vinden we niet, dat is zo. Heel veel winkels hebben nog maar een fractie in de winkel liggen van hun daadwerkelijke aanbod. Er zijn winkels ik noem even een C&A omdat zij zowel online en fysiek verkopen, die op de website al vermelden dat een bepaald artikel alleen online verkrijgbaar is.

Winkels hoeven geen grote fysieke voorraad meer te hebben, want mensen kopen online.

Ik stap liever een winkel binnen, maar door de huidige ontwikkelingen en tussendoor ook nog wat corona. Wordt je eigenlijk gedwongen om online te kopen.

Bijtje..ik pas mn zin even aan....we vinden fysieke winkels (of de fysieke filialen van winkels die ook een webshop hebben) weinig keus hebben.  En msch hebben ze idd wel minder keus dan'vroeger' toen er nog geen webwinkels waren Maar msch komt t ook wel door de oneindige keus die webwinkels (lijken te) hebben dat een fysieke winkel opeens zo beperkt lijkt. 

Weet je...als je niet online kijkt weet je ook niet wat je mist. Beetje flauw, maar echt. Zo is het wel.  Een fatsoenlijke traditionele schoenwinkel heeft echt meer dan genoeg om tevreden naar buiten te stappen. Heus. 

En als je niet alleen een winkel in wilt neem je iemand mee. Of je gaat op t drukste moment van de week, zaterdagmiddag of zo. Dan weet weet je zeker dat je moet wachten tot een verkoper tijd voor je heeft. Als je dat fijner vindt.....(want heus, een goede verkoper heeft iets toe te voegen aan jouw zoektocht naar de perfecte schoen onder t jurkje) 

Maar goed. Ik ben misschien ook raar. Ik stap juist bij voorkeur de schoenen of kleding winkel binnen als er geen enkele klant is. Weet ik zeker dat ik alle tijd aandacht en advies krijg van de top expert. En als ik zeg dat ik alleen even rond wil neuzen dan kan dat ook. Laten ze me gewoon met rust. Of word ik vrijblijvend bijpraat over de nieuwe herfsttrends, en wat er over een paar weken binnenkomt. Of we hebben het over het weer. Of over de kinderen. Ouderwets hoor. En msch wel heel dorps. Maar ik vind t fijn.. 

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 10:09

Nog even terugkomen op het geen aandacht willen.  Dat was vroeger heel extreem, maar tegenwoordig gaat het al beter. Het is ook niet zo dat ik de aandacht niet wil, maar het is echt een aandoening. 
Bij mij vooral vanwege mijn jeugd mensenschuw geworden. Of zoals ze het tegenwoordig noemen, sociale fobie. Het is dus niet dat ik niet wil. 
Ik durfde tijdens mijn stage bij een kantoor niet eens de telefoon op te nemen. 
Sinds ik werk is dit wel een heel stuk minder geworden hoor, maar ik mijdt sociale gelegenheden nog steeds. Heb voor komende week een uitnodiging liggen voor een Bbq bij een van onze dienstverleners. Heb ik echt heel goed contact mee. Daar zou ik heel graag heen gaan, maar ik durf niet. Zou me verloren voelen. Mijn collega gaat ook niet. Dus dan zou ik daar staan tussen een hele grote groep waarvan ik alleen de eigenaar en diens broertjes ken. 
Ik kan niet mengen, heb nog geen binding met die andere mensen en ik zou niet zomaar een vreemde aanspreken. 
Nu heb ik toevallig een groot feest van mijn zwager op diezelfde dag, dus ik had een legitieme reden om af te zeggen. Maar ik zou wel heel graag naar zoiets toe gaan. Mijn cirkel vergroten etc.

IngridT schreef op 27-08-2022 om 09:58:

Bijtje..ik pas mn zin even aan....we vinden fysieke winkels (of de fysieke filialen van winkels die ook een webshop hebben) weinig keus hebben. En msch hebben ze idd wel minder keus dan'vroeger' toen er nog geen webwinkels waren Maar msch komt t ook wel door de oneindige keus die webwinkels (lijken te) hebben dat een fysieke winkel opeens zo beperkt lijkt.

Weet je...als je niet online kijkt weet je ook niet wat je mist. Beetje flauw, maar echt. Zo is het wel. Een fatsoenlijke traditionele schoenwinkel heeft echt meer dan genoeg om tevreden naar buiten te stappen. Heus.

En als je niet alleen een winkel in wilt neem je iemand mee. Of je gaat op t drukste moment van de week, zaterdagmiddag of zo. Dan weet weet je zeker dat je moet wachten tot een verkoper tijd voor je heeft. Als je dat fijner vindt.....(want heus, een goede verkoper heeft iets toe te voegen aan jouw zoektocht naar de perfecte schoen onder t jurkje)

Maar goed. Ik ben misschien ook raar. Ik stap juist bij voorkeur de schoenen of kleding winkel binnen als er geen enkele klant is. Weet ik zeker dat ik alle tijd aandacht en advies krijg van de top expert. En als ik zeg dat ik alleen even rond wil neuzen dan kan dat ook. Laten ze me gewoon met rust. Of word ik vrijblijvend bijpraat over de nieuwe herfsttrends, en wat er over een paar weken binnenkomt. Of we hebben het over het weer. Of over de kinderen. Ouderwets hoor. En msch wel heel dorps. Maar ik vind t fijn..

Ik weet niet waar je woont, maar hier worden veel winkels gewoon gerund door pubers en die weten amper wat ze verkopen, of er achter nog wat ligt en advies...ehm niet echt.

Ik moet dat eerlijk gezegd ook niet, heb een hekel aan winkelen, weet zelf best wat staat. Ik vind het ook niet fijn dat ik afhankelijk ben van de inkoop en de keuze, die, zeker in een boutique, erg beperkt is. Enige voordeel van winkelen vind ik het lijfelijk passen, maar die pashokjes en verkopers word ik erg obstinaat van. Een vreselijk tijdrovend tijdverdrijf. Door omstandigheden kan ik niet makkelijk naar winkels toe, maar ik mis dat ook niet.

Je kan ook een vriendin mee nemen; minder snel aandacht want je bent ook met haar aan het overleggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.