Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sascha2

Sascha2

16-11-2011 om 22:03

Late of geen postbezorging op woensdag?

De laatste tijd valt me op dat ik op woensdagen vrijwel geen post krijg, in vergelijking met andere dagen. En ook dat brieven later dan gepland op de plaats van bestemming aankomen. Zo zond ik afgelopen maandag een enveloppe weg, maar deze is nog steeds niet ontvangen door degene aan wie hij gericht was. Kan het zijn dat de postbezorging langzamer wordt? Herkennen jullie dit?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

16-11-2011 om 22:08

Nou

Wat een toeval. Wij zeiden ook al tegen elkaar: volgens mij komt er op woensdag geen post meer. Zo maf, zo'n soort gat in de week. Ik meen ooit eens iets gelezen te hebben dat ze de maandagbezorging af wilden gaan schaffen? Maar ja, dat gaat niet over woensdag. Wat máf. In welke regio woon jij? Ik val volgens mij onder sorteercentrum Roosendaal ofzo.

Tirza

Sascha2

Sascha2

16-11-2011 om 22:28

Sjonge

Het lijkt de belastingdienst wel: leuker kunnen ze het niet maken. Tja, ik zit ook in Brabant. Zou het dat zijn, een soort van Brabants kwartiertje? Wel toevallig zeg, dat jij er ook last van hebt. Ik ben reuze benieuwd naar de ervaringen van anderen, en nog benieuwder naar de oorzaak.

Vic

Vic

16-11-2011 om 22:51

Maandag

Vandaag is woensdag? Nee, ik heb geen post gehad. Op maandagen krijg ik trouwens ook nooit post.

mix

mix

16-11-2011 om 23:11

Hier wel

westen van zuid-holland; vandaag gewoon post ontvangen. Ook een kaart ontvangen vanuit spanje vorige week, woensdag verzonden, vrijdag al in huis.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2011 om 02:38

Daar is toch iets over gezegd?

Volgens mij is ooit meegedeeld dat op een aantal dagen geen post werd bezorgd behalve post als trouw/rouw/geboorte-kaarten.

Biene M.

Biene M.

17-11-2011 om 07:16

Maandag

Mijn ervaring is dat verjaardagskaartjes op maandag ook niet bezorgd worden.

Sascha2

Sascha2

17-11-2011 om 09:21

Maar toch he

Het is dan toch wel heel raar dat mijn enveloppe, die op maandagochtend bij het krieken van de dag in de brievenbus is beland, nog steeds niet is bezorgd. Gewoon een normale enveloppe, voldoende gefrankeerd en naar een adres in NL gezonden. Die zou er dan toch allang moeten zijn geweest gisteren?

Sascha2

Sascha2

17-11-2011 om 09:23

"Wat de meeste mensen dus opvalt of lijkt op te vallen dat er veel minder post komt op woensdag. Dat klopt en dat komt ook doordat er geen huis aan huis meer meekomt zodat je nog veel meer huizen kunt overslaan."
Maar mij valt juist op dat ik helemaal geen post krijg op die woensdagen, en dat hoor ik steeds meer om mij heen. Als ik jouw uitleg lees, dan zou dat dus niet mogen. Dan zou ik wel post moeten krijgen, alleen dan de reguliere post.

Het klopt sascha, en het is bewust beleid

Om uiteindelijk te constateren dat er te weinig post is om rendabel te draaien. TNT heeft dus een tactiek ingezet om uiteindelijk net als de concurrenten niet meer iedere dag te bezorgen.

Heb dit van iemand bij de bron.

Sja

En geef ze eens ongelijk? Als de concurrenten niet elke dag hoeft, waarom TNT dan wel? (ze heten trouwens PostNL tegenwoordig) Het blijft oneerlijke concurrentie, dus ik snap wel dat 's lands grootste postbedrijf ook iets moet ondernemen om rendabel te blijven draaien. De concurrentie pikt lekker de krenten uit de pap met die handige zakelijke mailings en ze hoeven geen arbeidsintensief brievenbusnetwerk in stand te houden. En echt goede bezorgers worden ook minder. Het komt nu overal wel voor dat vers in dienst getreden bezorgers hun post in het schuurtje blijken te bewaren of wegmieteren. Daar baal ik ook van als niets-ontvangende klant. Dus nee, ik ben niet blij met de ontwikkelingen, maar ik snap het wel.

Alleen woensdag en maandag?

Daar geloof ik niks van ! Het valt 'ons' op het werk het laatste jaar zeer vaak op. Wij versturen nog wel eens post die aan een 'groep' allemaal tegelijk moet aankomen. (b.v. belangrijke veranderingen die w.s. de nodige emoties oproepen dit i.v.m. allerlei reorganisaties). Wij kiezen dan voor ptt-post omdat die het betrouwbaarste zouden zijn (zouden zijn hé...)
En elke keer als we een stapeltje allemaal tegelijk de op de bus doen, zeg zo'n 30 stuks, allemaal in dezelfde woonplaats als waar ze gepost worden. Ze tóch niet allemaal tegelijk aankomen.
Stel we doen ze dinsdag op de bus, woensdag zouden iedereen ze moeten hebben, dat is ook bij pak 'm beet 27 personen zo, maar 1tje krijgt 'm een dag later en 2 zelfs 2 dagen later!!
Wat krijg je dan? Mensen gaan elkaar bellen, sms-en 'heb jij ook zo'n brief?' en denken dat ze opeens niet meer bij de uitverkoren horen terwijl ze dat wel enigzins is toegezegd, snappen er niets van, raken helemaal overstuur, komen verhaal halen, kunnen ons (ook maar 'gewoon' personeel) niet geloven, willen gesprek met leidinggevende want zij hebben tóch geen brief? en willen het meteen zwart op wit etc.etc.
Allemaal drama, ophef, toestanden emoties alleen maar omdat die flut-ptt zich niet aan de afspraken houd.
Wij hebben verhaal proberen te halen bij de post-ptt (of hoe ze nu ook weer heten) en daar zeggen ze doodleuk dat uit onderzoek blijkt dat maar 2 of 3 % een dag later wordt bezorgd.
Maar wij zijn nu zo'n 1,5 jaar bezig met versturen van zulk soort post en onze constatering is dat zéker 10% een dag later komt en zelfs nog een klein aantal daarvan nóg weer later.
Het toppunt was een brief die eigenlijk ook bij zo'n groep hoorde en die pas 8 dagen later aankwam.
En mijn collega moest mij o.a. ook een brief sturen, ik was vrij, collega belt op, zal ik 'm hier laten liggen want over 2 dagen ben je weer hier? Nee zeg ik, doe maar tegelijk met de rest op de post. Brief kwam pas de week erop (denk na 5 dagen). Het is dat ik wist dat ie er écht,écht was....want collega had 'm gezien, maar anders was ik ook zo hoteldebotel geweest.
Wij hebben ook geprobeerd om de post af te geven bij zo'n kantoor dat ze tegenwoordig hebben in de supermarkten enzo, met precies hetzelfde resulaat.
Ondertussen hebben wij zó de balen van die ptt dat wij een scholier in de arm hebben genomen die deze post voor ons bezorgt. Die brengt voor het geld van de postzegels de brieven voor ons rond.
Vast niet zo 'netjes' want die scholier heeft geen 'bedrijf' ofzo maar doet het om wat 'bij' te verdienen (dus w.s. zwart) maar na nu een maand of 2 in ieder geval héél wat betrouwbaarder dan de ptt. Vanaf het moment dat deze jongen het overgenomen heeft is er geen 1 brief later bezorgt.Post buiten de plaats hebben we nog geen oplossing voor....dus daarbij blijft de ergenis.
Wat ons het meeste stoort is dat de ze volhouden dat ze elke dag bezorgen en binnen 1 dag 98% op de plaats van bestemming is terwijl heel nederland al lang weet dat dit onzin is.
Ik begrijp dat ze ten opzichte van de concurentie e.a. moeten reograniseren en dan w.s. hun afspraken niet meer na kunnen komen die ooit gemaakt zijn. Dat begrijp ik prima, maar klets er dan ook niet om heen met leugens en verkooppraatjes dat je die afspraken wél nakomt, terwijl iedereen donders goed weet dat het de waarheid niet is.
Andere postbedrijven geven meteen toe dat ze niet elke dag bezorgen als er niet genoeg aanbod is. Dát was nu net de reden dat we voor deze gevoelige post niet voor hén kozen. Had ptt dat ook meteen gezegd dan hadden we meteen die scholier ingeschakeld, had ons een jaar aan ergenis gescheeld en heel veel mensen vele emoties.
groeten albana

Aha!

Nou, dat van die woensdag was mij nog niet opgevallen maar op woensdag werk ik niet, en postpieken en -dalen merk ik eigenlijk vooral op mijn werk. Op maandag is er niet of nauwelijks post, en ik geloof er ook geen ene bal van dat men alle post keurig altijd direct bezorgt. Ik vind de verklaring van RB stukken plausibeler sinds ik meermalen gemerkt heb dat post op dinsdag wordt ontvangen die vrijdag is verstuurd. En dinsdag werd ik zelfs gebeld door een instelling dat ze stukken van mij niet hadden ontvangen terwijl ik zeker weet dat die vrijdag waren verzonden.

Net als de rest van Nederland word ik steeds kregeliger van de post.

Ik zeg: nasen die hap Gewoon weer een net, degelijk staatsbedrijf, waarvan de top politieke verantwoordelijkheid schuldig is. Als je dit soort infrastructuur aan de vrije markt overlaat blijft de gewone burger uiteindelijk met de gebakken peren zitten, want wat hij wil is niet rendabel. Dus of vrije markt, en dan accepteer je dat de gewone man het nakijken heeft, of pal staan voor het Nut van het Algemeen en dan accepteren dat je dus geen vrije markt kan hebben.

En als we dan toch bezig zijn zou het ook wel lekker zijn als de posterijen niet om de twee jaar van naam veranderen, wat niet alleen irritatie en onrust geeft, maar ook het akelige gevoel dat het geld van de postzegels in steeds weer nieuwe uniformpjes gaat zitten.

Grrr

Groeten,

Temet

Temet

Amen. Ben het volledig met je eens. Want inmiddels is er dus geen enkel postbedrijf meer in Nederland dat wel gegarandeerd de volgende dag bezorgt.

Fiorucci

Fiorucci

17-11-2011 om 11:49

Oh al heel lang

Ik heb al langer de ervaring dat de volgende dag bezorgen niet altijd lukt. Vanuit mijn woonplaats,regio Den Haag, naar mijn vriendin in een brabants dorp onder de rook van Den Bosch, duurt minimaal drie werkdagen. De postduif heeft dan kennelijk tegenwind. En dat is zonder uitzondering al 14 jaar zo. Soms duurt een kaart versturen naar iemand in mijn eigen woonplaats twee dagen, en is een kaart naar Groningen er binnen een dag. Op woensdag heb ik inderdaad nooit post, sinds een jaar ofzo.

Overigens

...wordt er hier zojuist een brief bezorgd die op 11 november is gedateerd - afgelopen vrijdag dus. Diezelfde dag was hij ook al per fax naar mij gestuurd, dus die brief was echt van 11 november, niet geantedateerd. Nu komt die van een instelling dus is het denkbaar dat die brief niet die vrijdag feitelijk de deur uit is gegaan maar de werkdag erop, maar dan nog heeft het dus drie dagen geduurd voor hij bezorgd is. Binnen Amsterdam.

Vroeger - Oma vertelt - waren er twee buslichtingen, waarvan de laatste om 23.00 uur, en als je dan iets met die laatste lichting meegaf in Amsterdam werd het binnen de stad nog de volgende dag bezorgd. Das war einmal...

Nogmaals: grrrr
(en nog een grrr voor de fout in mijn vorige posting: iemand is verantwoording schuldig, geen verantwoordelijkheid; maar dat terzijde)

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2011 om 15:01

Eens temet

Al dat geprivatiseer heeft ons nog niet echt veel positiefs opgeleverd.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2011 om 15:10

Ik herinner het mij alleen vaag Maar hoe komt het dan dat zoveel mensen bepaalde dagen geen post krijgen? Wij krijgen beslist niet elke dag van de week post, ook al is het aanbod er misschien wel.
Bijzondere post wordt toch ook direct bij de balie ingenomen? Ik dacht dat daarmee ook de verzending speciale aandacht kreeg. Ik maak daar zo zelden gebruik van, ik weet het eigenlijk niet Bij rouwkaarten kan een dag te laat heel vervelend uitpakken overigens.

Fiorucci

Fiorucci

17-11-2011 om 15:20

Bij rouwpost zou het kunnen in theorie, die wordt apart aangeleverd bij het postkantoor natuurlijk.

mix

mix

17-11-2011 om 16:13

En hoe zit het met

verjaardagskaarten dan? Ik snap dat dat niet altijd aan de buitenkant te zien is, maar het is wel sullig als die kaarten te laat zouden komen of te vroeg. Geldt het ook voor dat soort gewone post dat het enkel op bepaalde dagen wordt verzonden?

Izar

Bij mijn beste weten had toen-nog-TNT daar ook op ingezet, om het te "winnen" op kwaliteit. Maar uiteindelijk hollen veel zakelijke mailingverstuurders, die krenten uit de pap waar ik het over had, toch naar de goedkopere concurrentie. Dan moet je als toen-nog-TNT dus naar lagere tarieven, maar ook elke dag blijven bezorgen en ook de brievenbussen blijven legen.
Het zure vind ik, dat je als "klant", zijnde de ontvanger, niets meer te kiezen hebt. De afzender bepaalt via welk postbedrijf hij verstuurt, de overheid vindt dat er geconcurreerd moet worden, inmiddels is de kwaliteit in zijn algemeen danig gekelderd, zoals duidelijk is en kennelijk (zoals jij al vaststelt) voelt geen bedrijf zich geroepen om in dat kwaliteitsgat in de markt te stappen. Buiten dat verliezen veel postbodes hun baan, over de bezorgers zijn mensen in het algemeen blijkbaar veel minder tevreden, de nieuwe postbedrijven knijpen nog altijd hun bezorgers af, er lopen vier bezorgers in één straat, met een flutstapeltje - wat heeft de hele marktwerking op de postmarkt ons nu eigenlijk voor pósitiefs gebracht? Er zal toch wel íets zijn, afgezien van het feit dat de grote mailingpoepers iets goedkoper uit zijn?

Dat zei tnt zélf hoor.

Ik blaas niet hoog van de toren........voor deze post hebben wij vóóraf (!!!!!) een afweging gemaakt en daarbij alle postberzorgers die er bestaan en in onze omgeving bezorgen vergeleken. Er was maar 1 aanbieder die én kon beloven dat 97 tot 98 % de volgende dag zou worden bezorgt én die kon bezorgen onder de € 1,- per dag.
Juist ja TNT.
De rest was óf veel duurder of kon dat bij lange na niet waar maken.
Daarom kozen wij voor TNT. Precies om die reden.
Toen dat dus niet verliep zoals door TNT was toegezegd hebben wij geklaagd (gewoon als afdeling) en zelfs laten klagen door iemand van onze (nogal grote) stichting die speciaal verantwoordelijk is voor alle contacten met telecombedrijven.
En ook toen wij klaagden werd weer deze 'belofte'bevestigd (97 tot 98%). Eerst was het, het was zo druk met Decemberpost, dus misschien was er daarom e.a. niet helemaal vlekkeloos verlopen, toen was het i.v.m. reorganisaties, toen de vakantiepost en toen hebben wij er de brui aan gegeven.
Dus niet ik, maar TNT blaast 'hoog van de toren' en zegt en beloofd dingen aan zijn 'klanten' (nu exklanten) die ze gewoonweg niet waarmaken.
Als mij een blauwe glanzende keuken wordt beloofd heb ik toch ook het volste recht als het een rode matte blijkt te zijn, om 'm niet te willen, toch?
En als die post-jongen halverwege z'n ronde ziek wordt, neemt z'n moeder het over........Harde afspraken hebben we met hem, hahaha. (zijn moeder werkt bij ons..)
Overigens deed ik om precies dezelfde reden 'vroeger' hetzelfde zwarte werk. Voor de school van mijn stiefpapa. Hadden ook ong. vergelijkbare ervaringen toen...ooit 35 jaar geleden ofzoiets.
Verdiende prima, en met mooi weer nog leuk ook.
Dat idee van die post-jongen kwam dan ook van mij. En tot nu toe werkt het 300% nauwkeuriger dan TNT en hij komt ze nog na een sms-je bij ons ophalen ook!
Nou kom dáár maar 's om bij TNT, hahaha.
groeten albana

Belle Époque

Belle Époque

18-11-2011 om 19:24

Toevallig deze week op gelet.

Mede vanwege dit topic.

En nou weet ik natuurlijk niet of een bedrijf/instelling iets direct op dezelfde datum als op de brief staat, post, maar ik merk toch al gauw 3-4 dagen verschil (excl. weekend).
Uitgerekend vandaag had ik een héél scharrige :S Ik kreeg onverwacht een formulier dat ingevuld moest worden en op de 18e weer terug moest zijn bij de afzender...! Ik keek naar de datum op de brief: 11 november! Stel dat die brief niet vrijdag de 11e, maar maandag de 14e is gepost, dan nog vind ik het erg slordig. Ik hoop dat de afzender er genoegen mee neemt dat die antwoordbrief het vandaag niet meer gaat redden

Op dit moment zit ik op een heel belangrijke brief te wachten waar ik binnen korte tijd op moet reageren: de brief met het bericht dat de woning die is vrijgekomen echt van mij is (ik ben nu derde en ben al flink gestegen op de lijst voor dit huis). Om een drama van net naast de pot pissen te voorkomen heb ik met de woningbouw afgesproken dat ik elke week mag bellen of nummer één en twee al (op tijd) gereageerd hebben, en indien die het ook laten afweten, of DE brief onderweg is .

Heel fijn dat de woningbouw hierbij meedenkt (ze zijn echt heel meewerkend!), maar eigenlijk scharrig dat het moet, omdat het steeds vaker voorkomt dat een brief waar met spoed op gereageerd moet worden (of uitnodigingen) te laat binnenkomt. Of soms helemaal niet (het zal niet voor het eerst zijn dat ik word gebeld dat ze me hebben gemist voor een afspraak, terwijl ik werkelijk van niets weet).

Tirza G.

Tirza G.

18-11-2011 om 19:26

Ik wind me niet snel op, echt niet. Maar als jij schrijft:
///////
Maar met geboortekaartjes en trouwkaarten kun je helemaal niets en dat hoeft ook niet want het heeft geen haast.
//////
Dan kan ik alleen maar uit al mijn porieen laten wasemen: en wie denk jij dan wel dat je bent om dat voor mij te beslissen? Als je jezelf profileert als vertegenwoordiger van een bedrijf wat ons als suffe klanten garandeert dat al die leuke, blije hoera-dingen retteketet binnen 24 uur worden bezorgd - dan bekruipt me toch echt een licht agressief gevoel bij: dat heeft geen haast. Dat Maak Jij Niet Uit. De áfzender is klant, de ontvanger is klant. En daar ben jij van in dienst en je zult de beloftes van je werkgever waar moeten maken.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

18-11-2011 om 22:42

En toch

Schrijf jij niet één maar zelfs twee keer:
Hoe moet je weten of iets een trouw- of geboortekaartje is en wat maakt het uit als die een dagje later zouden aankomen?

Waarmee je volgens mij jezelf en het bedrijf al bij voorbaat een excuus/vrijbrief geeft voor te late bezorging. Alsof jij te beslissen hebt (of postnl) wat wel en geen haast heeft. Al wil iemand mij een uitnodiging sturen voor iets wat pas over een jaar plaatsvindt, dan is het nog niet aan jou (of het bedrijf) om te beslissen dat ik dat wel een dagje later kan ontvangen. Want zo belangrijk is het niet. Zó lees ik dat, ik kan er niks aan doen. Als je dan ook nog schrijft dat je bij rouwpost 'goed oplet' dan denk ik: gut. Bij de rest niet dan?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2011 om 00:06

Beertje onderin

Allemaal een beertje rechtsonder en ook maar meteen in verzamelenveloppen afleveren net zoals de rouwpost?===

Waarom niet? Misschien zou PostNl daar punten mee scoren bij het publiek.
Ik ben met je eens dat rouwpost de meeste prioriteit heeft. Het is een beetje slordig als de kaart te laat bezorgd wordt. Maar ik had net als Tirza dezelfde verbazing over jouw invulling over wat belangrijk is en wat niet. Het is voor een buitenstaander misschien oninteressant of een trouwkaart met 1 of 4 dagen op de mat ligt bij een genodigde, maar voor de verzender kan dat anders liggen.
Tot slot merk ik dat je in dezelfde valkuil trapt als ik: je verdedigt je werk en daarmee je baas. Dat siert je. Bedenk alleen wel dat 'de baas' minder loyaal naar jou toe is dan omgekeerd. Jij doet je werk, de managers maken het beleid, maar managen en weten waar je het over hebt lijken soms twee verschillend dingen. Wie weet zijn postbezorgers binnenkort ook te duur en wordt het net als bij mijn ouders in Spanje: de wijk heeft een verzamelpunt waar de post opgehaald en gebracht wordt. Geen post dus die comfortabel op je matje valt, maar hup in de krakende benen, wandelstok mee, want misschien ligt er wel post die mogelijk al 6 dagen onderweg is. Mañana mañana.....

Fiorucci

Fiorucci

19-11-2011 om 08:27

Maar p

Allereerst: steeds meer mensen gebruiken bij rouwpost enveloppen zonder rouwrand. Opletten dus..
Hoe verklaar jij overigens dat post naar dat brabantse dorp onder de rook van Den Bosch er nog steeds ruim vier dagen over doet? En viceversa, post vanuit dat dorp ook? Dat zou dan toch ook niet meer mogen volgens dat geweldige nieuwe systeem?

Sascha2

Sascha2

19-11-2011 om 09:18

Fio

Ik ga bijna denken dat jouw vriendin in mijn dorp woont, dat dorp onder de rook van Den Bosch . Want de enveloppe die ik maandagochtend op de bus deed, is nog steeds niet bij de afzender in de brievenbus beland. Ik vind dat echt zot.

Fiorucci

Fiorucci

19-11-2011 om 09:41

Sascha

Ze woont in V...)
Het gaat al 14 jaar zo,sinds ze daarheen is verhuisd, echt heel bizar. Toen man en zoon nog bij TNT werkten hoorden ze wel dat verdeelpunt Den Bosch niet zo denderend bekend staat.

Nee zelfs 95% halen ze niet

Wij kregen te horen dat het 97 tot 98% was. Dat betekent dus voor 3 zendingen van rond de 30 brieven dat er 1 of 2 mis/later zouden kunnen komen van ál die brieven.
Dáár hadden wij op gerekend,daar hadden wij mee kunnen leven.....dat hadden we kunnen opvangen en verklaren ook aan medewerkers.
Toen bleek het rond de 10% te zijn dat mis ging.
Dat werd wél een probleem...
Dat ze 95% waar maken is ook 1 grote leugen, dat weet ik wel 100% zeker. In ieder geval hier in de omgeving, rond de 3,4 maand geleden zéker nog niet.
groeten albana

Overmacht?

P zegt:

'Wat ze op het tvprogramma lieten zien is overmacht: soms blijft er een tas staat omdat ze gewoon geen mensen meer hebben door ziekte etc Ik vind dat verschrikkelijk en ik ben blij dat ik daar niets mee te maken heb. Die tas gaat dan de volgende dag mee maar dat is echt een uitzondering.'
Wow, ik zag het zelfde al voor me in het verzorgingshuis waar ik werk............
Nou mevrouw, u moeder is vandaag in bed gebeleven en heeft geen eten gehad, tja.....overmacht, veel ziekte....hé....Verschrikkelijk maar mogen is ze weer aan de beurt hoor!
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.