Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sascha2

Sascha2

16-11-2011 om 22:03

Late of geen postbezorging op woensdag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wie is de klant?

Fio:"Nou,soms wel, neem nou de nieuwe polissen voor de zorgverzekeringen. Die moesten echt uiterlijk 19 nov, meen ik, bij iedereen op de mat liggen. En bijvoorbeeld een aanmaning dat iemand binnen een week een rekening betaald moet hebben"
Je verwart hier de opdrachtgever met de ontvanger. Ja, het is in het belang van de ontvanger om dit soort post op tijd te ontvangen. Om tijd te hebben om te reageren. Om op tijd te kunnen betalen.
Maar de ontvanger is niet de klant van het postbedrijf. Dat is de verzender. En die verzender maakt het weer niet zo heel erg veel uit dat een paar procent van de klanten (al is het 10), die post te laat krijgt. Dat is namelijk helemaal niet hun probleem, maar het probleem van de ontvanger.
Dan kun je als ontvanger gaan mopperen op het postbedrijf, maar daar ben je aan het verkeerde adres. Hoewel de verzender ook niet thuis geeft natuurlijk.
Precies dit is de essentie van de verandering van de postwet. Vroeger, toen alles beter was, waren de belangen van de ontvanger ook gewaarborgd. Het was zo'n strakke set van eisen en verplichtingen dat het zelden mis ging en dat als het mis ging, je wist waar je wezen moest.
Nu weet je dat niet. Je hebt helemaal geen inzage in de voorwaarden die de verzekeraar met het postbedrijf is aangegaan. Je kunt niet meer klagen over 'te laat' of 'te onzeker' verzonden.
"Die moesten echt uiterlijk 19 nov, meen ik"
Ja. Maar dat is NIET de verantwoordelijkheid van het postbedrijf. Dat is de verantwoordelijkheid van de verzender.
Groet,
Miriam Lavell

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2011 om 17:09

Miriam

"Maar dat is NIET de verantwoordelijkheid van het postbedrijf. Dat is de verantwoordelijkheid van de verzender." Precies,en het lijkt mij dat dat die zorgverzekeraar het dus WEL belangrijk vindt dat die post er op tijd is, en dat het dus niet bij alle bedrijven zo is dat het hen een worst is wanneer die post arriveert,zoals P stelde.

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2011 om 17:10

"Kun je nou echt niet eens proberen na te denken wat ik bedoel" Ah, we gaan weer op die toer, zuchten enzo. Ik miste het al.

Je mist het punt

"Precies,en het lijkt mij dat dat die zorgverzekeraar het dus WEL belangrijk vindt dat die post er op tijd is"
Daar kun je wel naar raden, maar zolang die verzekeraar die post niet met een speciaal zegel (aangetekend, what ever) verzend, dan gaat het met de grote bubs mee.
En van die grote bubs is de bezorging niet precies.
Dat kun je weten want dat staat in de algemene voorwaarden.
Zo belangrijk vindt die verzekeraar het kennelijk niet.
Het lijkt erop dat jij denkt dat het wat lamlendig bezorgen door de postbezorgers zelf komt. Dat is een beetje waar (er zijn er die wel een extra rondje willen lopen maar in zijn algemeenheid gaat het over dat wat de verzender wil betalen.
Dat bepaalt de urgentie van de zending.
Groet,
Miriam Lavell

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2011 om 18:19

Miriam

"Het lijkt erop dat jij denkt dat het wat lamlendig bezorgen door de postbezorgers zelf komt." Nou nee hoor, zowel man als zoon hebben voor tnt gewerkt, ik weet dat het over het algemeen zeer harde werkers zijn.

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2011 om 18:20

Het ging mij om deze opmerking: "Zakelijke post maakt het niet zoveel uit of hun post binnen 1 of 2 of 3 dagen binnen is." Ik probeer alleen maar te zeggen dat dat niet altijd het geval is, zie Albana's verhaal. Zij vond het wel degelijk belangrijk.

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2011 om 18:24

Oh en p

Ik lees wat je schrijft, hou nou eens om met zuchten steunen en roepen dat ik niet lees. Ik ga ook niet bij elke discussie zuchten dat je niet duidelijk bent, wel? Kennelijk bedoel je het anders dan je neerzet en is er wel eens een communicatiestoornis. Shit happens.

Algemene voorwaarden

Fio:"Ik probeer alleen maar te zeggen dat dat niet altijd het geval is, zie Albana\'s verhaal. Zij vond het wel degelijk belangrijk."
Ja, dat vindt ze belangrijk. Toch zit er een adder onder het gras. In de algemene voorwaarden voor levering staat gewoon geschreven dat er geen garantie is op bezorging binnen een termijn. Wil je dat wel, dan moet je meer betalen (spoedservice). Je kunt niet én beweren dat je het gegarandeerd op tijd wil én daar niet voor willen betalen.
De tekst op de website van tante pos is daar tamelijk helder over. Er zijn geen garanties. Het gaat over proberen en best doen. Meer niet.
Het is al bij al wel triest en teleurstellend, maar dat komt vooral door het grote verschil tussen vroeger en nu. Vroeger, toen alles nog beter was, werd je brief inderdaad de volgende dag bezorgd. Een week later was werkelijk een uitzondering.
Nu is dat normaal. Ook bij Sandd denk ik.
Groet,
Miriam Lavell

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2011 om 21:41

Miriam

De school van mijn zoon maakt gebruik van zo'n Sandd-achtig bedrijf. Binnen de normen van slechts-twee-keer-per-week bezorgen hebben zij wel een termijn afgesproken waarbinnen die post er moet zijn. Dat lukte eerst niet, dus kwam de brief over een schoolfeest op vrijdag, de maandag na het schoolfeest binnen. Ik heb school daarover aangesproken, en kennelijk hadden zij wel een termijn waarbinnen de brief er had moeten zijn, en een garantie. Zij konden het bedrijf er dan ook op aanspreken. Met succes, blijkt inmiddels. Kennelijk zijn hun voorwaarden gunstiger, dan die van tante Pos..

Fiorucci

Fiorucci

24-11-2011 om 21:42

Zie mijn stukje aan Miriam, en als je weet wanneer die concurrent bezorgd kun je het plannen en heb je kennelijk bij sommige bedrijven betere garanties?

Betrouwbaarheid

Volgens mij was het ook 'handiger' geweest van TNT/PTT als ze hadden ingezet op betrouwbaarheid, desnoods voor wat meer geld dan de manier waarop ze nu proberen winst te maken.
Dat 'imago'hadden ze al en hadden ze zo kunnen behouden. Er is nu geen keuze. Je betaald rond de 1 euro en hebt geen idee wanneer het aankomt, of je betaald een veelvoud (ben even kwijt hoeveel, maar P. weet het vast wel) en dan is het zeker op tijd. Meer keus is er niet.
Een betrouwbare bezorging voor een redelijke prijs. Ik denk dat heel veel mensen daar wél geld voor over hebben.
Wij in ieder geval hadden daar in dit geval zeker geld voor over gehad, 2 keer zoveel als nu de prijs was zeker.. Wij hadden ook liever een 'degelijk bedrijf' gehad dan die (best aardige) jongen.
Zoiets als de plaatselijke electro-specialist en de prijsstunter. Bij de 1 krijg je meer service, zekerheid, garantie, bij de andere een goede prijs.
Zoiets als de Aldi en de AH.
je kiest naar mate je betrouwbaarheid en service belangrijker vindt voor de een of de ander.
Nu bestaat dat betrouwbare bedrijf in postbezorging niet in onze omgeving. Dus hebben we niet veel meer te kiezen dan die aardige knul.
groeten albana

Albana

Er waren te weinig klanten om het betrouwbaarheidsniveau te kunnen blijven financieren. Tante Post moest wel op prijsniveau gaan concurreren, omdat de grote jongens, de zakelijke mailings die veel relatief makkelijk te verwerken zijn, naar de concurrent liepen.
Ik zag trouwens dat VSP half december gaat stoppen met post bezorgen. Dat is toch de "sandd-selectmail-achtige" poot van TNT? Zou die post nu teruggaan naar tante Post? Zijn ze lekker mee, juist in de kerstdrukte...

Fiorucci

Fiorucci

25-11-2011 om 12:54

Genista

Dat hangt van de opdrachtgevers af en de mogelijkheid die zij in hun omgeving hebben om hun post door een andere partij dan Postnl te laten bezorgen.

Ander product

Genista:"Er waren te weinig klanten om het betrouwbaarheidsniveau te kunnen blijven financieren. "
Dat is niet waar. Tante pos had dat betrouwbaarheidsniveau als apart product kunnen lanceren en daarvoor kunnen lobbyen. Vanzelfsprekend wat duurder, maar veiliger dan wat dan ook.
Zie mijn eerder aangehaalde voorbeeld met het EPD.
Tante pos had het schakelpunt kunnen zijn.
De markt die er wel degelijk is, is niet gezien. En dat is jammer, want het vertrouwen is wel verdwenen (of hard aan het verdwijnen). Dat product opnieuw op de markt zetten gaat veel meer kosten. En het komt er wel. Maar of tante Pos er alsnog mee aan kan komen is maar de vraag.
Het is waarschijnlijker dat een totaal andere aanbieder er mee op de proppen komt.
Groet,
Miriam Lavell

Miriam

Bij mijn beste weten heeft Tante Post er wel degelijk op ingezet het te "winnen" op kwaliteit. Ze hebben dat af moeten leggen doordat de overheid zo lang de oneerlijke concurrentie heeft goedgevonden. Dan hadden de postprijzen flink omhoog gemoeten, maar dan vooral voor de brievenbuspost. Want de grote mailers holden toch al naar de concurrentie.

Fiorucci

Fiorucci

25-11-2011 om 18:15

"al kan Fio mij helaas nog steeds niet volgen)"
Charmant als altijd. Ik volg je prima, maar ben het niet met je eens.

Fiorucci

Fiorucci

25-11-2011 om 18:16

De volgende dag

"Bij de concurrent kun je geen post om 17 uur leveren die dan over het hele land de volgende dag bezorgd moet zijn." Maar bij tante Pos helaas ook niet. Ik ontvang net een buspakketje wat afgelopen zondagmiddag voor vijven gepost is...

Precies fiorucci

fiorucci zegt:
""Bij de concurrent kun je geen post om 17 uur leveren die dan over het hele land de volgende dag bezorgd moet zijn." Maar bij tante Pos helaas ook niet. Ik ontvang net een buspakketje wat afgelopen zondagmiddag voor vijven gepost is..."
Nou precies, zo is het.
Voordat dit hele verstuurgebeuren bij ons van start ging is er door 1 iemand van onze stichting uitgebreid uitgezocht welke aanbieders en in welke omgeving wát precies aanbieden met welke garanties.
Dat lijstje kregen wij al voordat het allemaal van start ging. Eigenwijs als wij zijn hebben we zelf nog wat nagezocht. Met vrijwel (oke een procentje hier en daar verchil) hetzelfde resultaat.
Er wáren mogelijkheden op 'gagarandeerde' levering binnen 1 dag. Maar die waren zó duur (dacht rond de 6, 7 euro p.s.) dat we daar maar niet eens over nagedacht hebben.
Wij hebben juist gevraagd naar levering alles op dezelfde dag. Dat had ook best 1 dagje later gemogen (dan hadden we zo gewoon een dag eerder gepost, toch?)Als maar álles op dezelfde dag zou komen. Al die brieven, bij iedereen.
Maar die was er gewoon niet.
Was er een aanbieding geweest van gegarandeerde levering van 99% alles op dezelfde dag, als je het in pakket aanbied b.v.voor zag maar 1,50 of 2 euro, dan haden we dáár zeker voor gekozen.
Liever wat meer betalen en wat meer zekerheid dan goedkoper en onzekerheid.
Maar dat wás er gewoonweg niet.
Wedden dat Wehkamp ook best wat meer wil betalen voor een gegarandeerde levering? En buiten dat ECD, ik weet er nog wel een paar....ministerie, citotoetsen, examens....Die gaan nu allemaal per koerier (duurder méér zekerheid).
groeten albana

Fiorucci

Fiorucci

26-11-2011 om 11:59

Nou echt ik lig dubbel, hilarisch gewoon. Maar afgezien daarvan, net wat je zegt: ZOU kunnen bezorgen. Zo onbetrouwbaar is het dus via Tante Pos. Want leuker,duidelijker en betrouwbaarder kunnen ze het kennelijk niet maken. Als je weet dat de concurrent bijvoorbeeld op dinsdag en donderdag bezorgt, kun je door tijdige aanlevering dus afspreken: graag bezorging op die dinsdag of die donderdag. En gezien mijn correspondentie met de school van mijn zoon zijn die afspraken dusdanig dat school dat bedrijf daar ook op aan kan spreken,als dat niet gebeurt. Kom daar maar eens mee bij Tante Pos.

Onderzoek naar postbezorging randstad

..zo vers dat ik hem met google nog niet kon vinden, maar wel op de NOS-site:

Toegevoegd: maandag 28 nov 2011, 12:55

PostNL voert extra controles uit om te zien of post in de Randstad wel op tijd wordt bezorgd. De Ondernemingsraad van PostNL heeft dat gezegd tegen de NOS. Er zijn signalen van medewerkers dat zakken post vaak blijven staan.

Het onderzoek wordt uitgevoerd nu er vooral uit de regio's Amsterdam, Den Haag en Rotterdam signalen komen. De post wordt landelijk gezien wel op tijd bezorgd. Bijna 97 procent komt binnen een dag aan op het juiste adres.

De OR denkt dat het in de Randstad vaak misgaat vanwege personeelstekorten. Ook blijven bezorgers vaak veel korter in dienst dan de vroegere postbodes.

Sascha2

Sascha2

28-11-2011 om 13:36

Ontvanger!

Het is toch niet te geleuven!! Je hebt post gekregen. Nou ja, de enveloppe dan. Sjonge, en dan te bedenken dat mijn postcode met huisnummer gewoon op de achterkant geschreven stonden. En bovendien had ik een keurig stukkie plakband over de plakrand heen geplakt.
Naja, de enveloppe is in ieder geval bezorgd, dat dan weer wel.

Tesah

Tesah

28-11-2011 om 16:20

Den haag

Het is de laatste tijd echt heel bar. Vanaf dinsdag geen post gehad, echt helemaal niets, zelfs niet de Donald Duck die toch echt op donderdag moet komen. Ook enveloppen die woensdag op de bus waren gedaan, waren er vrijdag nog niet. Op zaterdag was er zeker een invalkracht want toen zat de bus opeens vol. Alles van de hele week. Vandaag is er weer niets.

Tesah

Anne D.

Anne D.

28-11-2011 om 18:57

Beste mijnheer van de tnt

die vanmiddag op radio 1 was en beweerde dat er geen post kwijt raakt, sterker nog, u vertelde trots dat post van 100 jaar geleden nog bezorgd wordt:
Wilt u alstublieft onze creditcards, polis van levensverzekering, correspondentie van onze accountant met al onze financiële gegevens, de belastingaanslag van 2010 en alle post die niet bij ons aankomt gewoon NU bezorgen en NIET over 100 jaar??
En wie betaalt eigenlijk de boete van de belastingdienst als je de aanslag niet ontvangen hebt en dus niet op tijd betaalt?

Mmmm

Als er post na 100 jaar nog bezorgd wordt is die toch ruim 99 jaar kwijt geweest, zou ik menen.

Of wacht eens even, dit is natuurlijk de PTT/TNT/PostNL Nieuwspraak. Net zoals de NS het gewoonlijk niet meer heeft over vertraging (omroepbericht om 14.00 uur: de trein van 13.50 komt over enkele minuten aan op spoor 3 ...) heeft de post geen zoekgeraakte stukken meer, alleen nog heeeeele late postbezorging.

Groeten,

Temet

Biene M.

Biene M.

28-11-2011 om 22:07

Grappig

Sinds we in 2004 op dit adres kwamen wonen, word ik ongeveer eens per twee jaar gebeld door een mevrouw van een onderzoeksbureau. Ze doen onderzoek naar de postbezorging en vragen me of ik een bepaald poststuk ontvangen heb. En nog nooit heb ik dat poststuk ontvangen!

Ik ben ook heel blij dat het CB en het ziekenhuis tegenwoordig nog een sms'je sturen, twee dagen voor de afspraak, want 1 op de 2 keer heb ik de uitnodiging per post niet ontvangen. Ik wacht met smart op de dag dat alles via e-mail kan en post.nl opgeheven kan worden.

Ann D.

Ann D.

29-11-2011 om 18:05

Ik belde de klantenservice van TNT, omdat de creditcards dus niet bezorgd waren. Vraag van de klantenservice: op welke dag zou u ze hebben moeten ontvangen? Dan weten we welke postbezorger we er op moeten spreken.
Tja, ik weet echt niet wanneer de bank ze op de bus gedaan heeft. En fijn dat ze een excuuskaartje sturen, maar dat komt ook weer niet op het goede adres aan. Sorry, jij kunt er ook niets aan doen en doet je best, maar kun je je voorstellen hoe frustrerend het is?

Tesah

Tesah

29-11-2011 om 21:33

Ik heb vrijdagmiddag lang aan de telefoon gehangen met een Postnl medewerkster, niets meer gehoord. Vandaag en gisteren weer geen post. Ik wacht overigens ook op mijn nieuwe creditcard.

Ik heb zelf het idee dat ze gewoon niemand hebben die kan werken door de week.

Tesah

Kiki

Kiki

29-11-2011 om 22:11

Het scheelt echt per regio

Ik woon en werk in Den Haag en op kantoor was de post zo slecht en hebben we door dat gedoe met de TNT een postbus aangevraagd, omdat we de post van de hele straat kregen maar niet onze post. Sommige klanten stuurden drie keer wat op en het kwam gewoonweg niet aan. Klant boos, wij de TNT bellen, maar die deden niets.

Een keer heeft een mevrouw van een compleet ander nummer (leek niet eens op die van ons) bij kantoor aangebeld met een hele stapel post van ons (ze was een maand op vakantie geweest)
Toen we daar weer de TNT over belde vroegen ze: Weet u wanneer u de post niet heeft ontvangen, dan kunnen wij die persoon erop aan spreken. Toen ik zei dat het post van een maand was noteerde ze de klacht en heb ik er nooit meer wat van gehoord.

Bij mij thuis (twee wijken verder) komt de post elke dag en missen we volgens mij nooit post. Ik krijg ook op maandag en ook op woensdag post. Geen klachten dus over de postbezorging bij mij thuis.

Biene M.

Biene M.

30-11-2011 om 08:22

Nee, ik werd gebeld over de bezorging door de voorgangers van TNT.

Wat klachten betreft: in januari heeft een collega van je onze geboortekaartjes zoekgemaakt (tot twee keer toe gezegd dat er niemand thuis was, terwijl er continu mensen in huis waren, vervolgens afgegeven bij het verkeerde postkantoor). Na vaak bellen en vaak afgepoeierd worden kregen we eindelijk iemand aan de telefoon die wel moeite deed en heeft geholpen het pakket op te sporen. We hebben een schriftelijke klacht ingediend en nooit meer iets gehoord.

Het is in de loop der jaren trouwens meermalen gebeurd dat er wordt gezegd dat een pakket niet afgegeven kon worden omdat er niemand thuis was, terwijl we wel thuis waren (ja, onze namen en het huisnummer staan bij de bel en bij de brievenbus).

Ik adviseer iedereen die hier iets heen moet sturen gebruik te maken van een andere post-/pakketdienst. De leverancier van de geboortekaartjes deed dat ook altijd al, alleen op één dag per week gebruikte ze TNT omdat dat het enige bedrijf is dat op een bepaalde weekdag beweert de volgende dag te bezorgen. Jammer dat het een week duurde voordat we de kaartjes ergens konden ophalen.

Weet je P, het is niet jouw schuld, maar het is gewoon een rotbedrijf. Toen het nog PTT was, werkte het volgens mij nog prima, maar KPN is ook een drama. Er is gewoon iets ernstig mis gegaan sinds de opsplitsing en privatisering.

Biene

Amen. Er is (te) veel mis. Overigens zijn pakket- en brievenbuspost ook twee verschillende bedrijven (for the record). Maar ik zou willen dat die andere bedrijven wel betrouwbaarder waren. Een pakje uit Duitsland heeft er via Selectvracht ook vijf (!!) weken over gedaan om ons te bereiken. Pakjes uit de UK - het blijft ook afwachten of die er in anderhalve week of anderhalve maand zijn. Die post, die hadden ze echt niet moeten willen privatiseren. Want inderdaad, daar is de ellende begonnen. Die gulden hoef ik niet terug, maar de PTT wel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.