Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Marit

Marit

02-06-2009 om 17:14

Lekker slim

Ik zag dit programma van de week op TV. Dat bestaat toch niet??!?! Ik denk dat die meiden allemaal acteurs zijn! Wie weet hier wat van? Zo dom kun je toch niet zijn? Wat vinden jullie?
Marit


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het bestaat

ik zag het al zappend voorbij komen.

Wat ik niet snap is dat die mensjes zo op tv willen komen, ze staan compleet voor lul. Totaal geen enkele kennis en totaal geen besef hoe belachelijk ze zich maken.

reina

reina

02-06-2009 om 18:50

Volgens mijn man moet het fake zijn, zo dom kun je ze niet bij elkaar vinden, Maar zo dom wil je toch ook niet lijken? Ik snap niks van het programma en zap snel door als het opstaat....

Nasha 1st

Nasha 1st

02-06-2009 om 19:20

Ook gezien

en ook ik vraag me af of dit wel echt is....grote grutjes, zo dom kun je volgens mij echt niet zijn....

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-06-2009 om 19:35

Die meiden

krijgen voor elk goed antwoord ook een prijs, iets van nieuwe schoenen, tas etc. Daarom doen ze mee.

Dendy

joos

joos

02-06-2009 om 19:44

1 van die meiden

zit op de kunstacademie. Dat is toch HBO niveau, of niet? Nou ja, ze moet in ieder geval haar middelbare school afgemaakt hebben. Die wist niet hoeveel mensen er op de wereld woonden en kwam met een aantal van 500 miljard of zoiets. Het bestaat niet dat iemand dat niet weet. Maar goed, je toekomstige werkgever zal je maar zien en tijdens het sollicitatiegesprek steeds denken... waar ken ik haar toch van? Dan valt het kwartje: bingo, je deed mee aan lekker slim. Lekkere binnenkomer!

zon

zon

02-06-2009 om 20:57

Ik snap ook niet

dat die meiden zo dom kunnen zijn en ook nog aan een dergelijk programma mee willen doen. Ik denk inderdaad dat ze er behoorlijk wat voor krijgen en daarnaast de opdracht hebben gekregen zich nog dommer voor te doen dan ze al zijn.

Prulletje

Prulletje

02-06-2009 om 21:16

Oei...

Ik ben niet dom, heb aardig wat algemene kennis in huis. Maar hoeveel mensen er op aarde wonen? Dat heb ik eigenlijk ook niet paraat. Dus heb ik het snel opgezocht. Voor de geinteresseerden en mededommen, ongeveer 7 miljard (volgens Wikipedia).
Mijn dochter bleef bij dit programma hangen tijdens het zappen. En toen moest ik haar vervolgens uitleggen wat fellatio was. Ze is negen en vindt alles vies dat met seks en tongzoenen te maken heeft. Dus ik heb geweigerd. Ik heb verteld dat ze het echt niet wil weten en dat het met seks te maken heeft. Vervolgens wilde ze nog wel weten of het iets erg was, zoals verkrachting. Dat heb ik ontkennend beantwoord. En een minuut later was ze het hele woord gelukkig alweer vergeten De dames op tv dachten trouwens dat het een ander woord voor felicitatie was.
Ik hou het ook op nep. Is er ook nog iets echts op televisie dan?

Prulletje

Terpi

Terpi

02-06-2009 om 21:24

Prulletje

ik wilde het net gaan zeggen... ik ben dan waarschijnlijk ook dom want schiet mij maar lek, hoeveel mensen er op de aarde zijn weet ik echt niet! En dat toch met postHBO
Groet Terpi (of beter, Dompi)

Prulletje

Prulletje

02-06-2009 om 22:15

Terpi (en planeten)

Nu weet je het wel! Weet je ook wat fellatio is?

Planeten: Maak Van Acht Meter Japanse Stof Un Nieuwe Pyjama.

Prulletje

Tirza G.

Tirza G.

02-06-2009 om 22:37

Nououou

Ik denk dat het echt is. Natuurlijk wordt er flink geknipt en geplakt, maar wat ik zo frappant vond, is de redeneerstijl. Je hoort ze redeneren en als je dat volgt, dan klopt het aardig. Je hoort ze denken zeg maar en dan snáp ik hoe ze er komen. Het is raar om te vergelijken misschien, maar ik heb HB-kinderen en die kunnen ook zo wónderlijk naar een antwoord toe redeneren. Als je die hardop laat denken, dan snap je ook beter hoe het werkt in die koppies.
In de aflevering die ik zag, moesten ze zeggen hoeveelste president van de USA op dit moment regeert. Ze telden allemaal dus alléén maar de presidenten uit hun eigen tijd. Obama, hiervoor had je Bush, daarvoor zat Clinton - en toen was het op. Ze kwekten nog wat over gut, hoe lang hébben ze eigenlijk al presidenten daaro en hoe lang dóet zo'n president het eigenlijk, maar het ontbrak aan dóórdenken.
Ze moesten ook een verklaring geven voor het woord exhibitionisme. Nou, ex-dinges is iets met tentoonstelling (exhibitie, of expositie denk ik dat ze bedoelden). Ik hoor er ook bio in zei er eentje, dus dat is van de natuur. AH! Ik weet het! Dat is een kunstschilder die altijd buiten werkt ofzo. Eh, ja, bijna goed Maar ik snapte dus wél hoe ze er kwam.
En zo zat er meer in dat ik dacht: tja, zo kun je jezelf vast redeneren en denken dat je op het goede spoor zit. Ik herkende er iets van mijn kinderen in

Tirza

Terpi

Terpi

02-06-2009 om 23:16

Prulletje!

Ik twijfel hoor, echt waar, zou je het even uit kunnen leggen? :p

Nasha 1st

Nasha 1st

02-06-2009 om 23:30

Nou

volgens mij zijn niet zo slimme mensen slim genoeg om op vragen waarop zij het antwoord niet weten, geen antwoord te geven, redenerend of niet....ik ga dus toch maar voor nep....

reina

reina

03-06-2009 om 07:03

Redeneren

Dat redeneren maakt het voor mij juist zo fake, ze redeneren vaak de goede kant op en op het laatste moment komt er dan toch nog een fout antwoord, of de redenatie is helemaal verkeerd, maar ze komen toch goed uit. Ze zoeken alleen die items eruit of het is nep. lijkt mij.

Prulletje

Prulletje

03-06-2009 om 09:22

Reactie

Terpi, zoek het maar op in een woordenboek! Ik dacht dat mijn dochter dat ook zou gaan doen, maar die was het woord dus alweer vergeten Ik had het trouwens wel grappig gevonden als ze het zou hebben opgezocht. Dan had ik daarna kunnen zeggen: Zie je wel, ik wist wel dat je het niet wilde weten!
En dat beredeneren klopt volgens mij inderdaad ook niet. Even heel kort door de bocht, maar wel uit ervaring: Slimme mensen doen dat, domme niet. Reina heeft waarschijnlijk gelijk. Als het al echt is dan worden alleen de hilarische stukken uitgezonden.

Prulletje

Hartstikke nep!

Deze studentes verdienen een behoorlijk centje bij door zich dom te gedragen. Je ziet soms ook dat ze zelf in de lach schieten. Je moet wel lef hebben om je zo dom voor te doen op tv.

Jippie

Jippie

03-06-2009 om 10:50

Planeten

"Planeten: Maak Van Acht Meter Japanse Stof Un Nieuwe Pyjama. "

Dat ezelsbruggetje kan ook de vuilnisbak in nu Pyjama geen officiele planeet meer is

Prulletje

Prulletje

03-06-2009 om 11:26

Oh ja

Un Nachtpon?

Prulletje

Drank

hoi
ik heb me ook flink zitten verwonderen/ergeren aan het programma. Man vond het wel leuk, beetje domme vrouwen uitlachen tsja wat een lol. Maar wat mij opviel is dat ze allemaal drank hadden, champagne of witte wijn. Volgens mij wordt daar flink gedronken, waardoor de tongen wat losser worden en er weinig gene meer is?

maar dan nog... kunnen mensen zo onnozel zijn?

Gruffalo

Deels echt

Ik heb wat zitten googelen en er zijn aardig wat reacties van deelnemers te vinden. Die geven allemaal hetzelfde aan: ze hebben heel veel, tientallen, vragen gekregen en alleen die vragen die ze niet wisten zijn uitgezonden. Van tevoren is ze alleen verteld dat het ging om een quiz waarin mannen moesten raden of zij het juiste antwoord wisten. Het is ze niet verteld dat het programma alles eraan zou doen om ze zo dom mogelijk over te laten komen en de meiden van wie ik reacties heb gelezen zijn ook allemaal kwaad. Als ze dat hadden geweten, hadden ze nooit meegedaan.
Dat neemt niet weg dat ze wel degelijk flinke gaten in hun kennis hebben. Nelson Mandela is een seriemoordenaar en Eva Braun won in 2003 het songfestival met ein bisschen Frieden. Tja...
Maar voor wie hoogopgeleid is en zich ook hoofdzakelijk tussen hoogopgeleiden begeeft: ik vrees dat het een flink ontnuchterende ervaring zou zijn om deze vragen aan de gemiddelde Nederlander te stellen. De mannelijke quizdeelnemers wisten ook regelmatig het juiste antwoord niet.
Wat mij persoonlijk het meeste tegenstaat van het programma, is dat het in een jasje is gegoten dat mannen moeten leren om vrouwen te doorgronden. Alsof de antwoorden van de vrouwen daar in actie een goede afspiegeling vormen van de algemene kennis van de vrouw!

Polly Shearman

Polly Shearman

03-06-2009 om 21:19

Ik geloof dat het echt is, maar

er zijn idd misschien wel 30 vragen gesteld, waarvan er dan de 5 stomste worden uitgekozen,
de dames zijn rijk voorzien van champagne en wijn, dat is idd te merken,
Maar dan nog..... was marthin luther king de eerste zwarte president????
sorry maar dit is toch te erg??
en welke schrijver zei: to be or not to be? carry slee????

sorry...
dit kan toch niet van dames die wel degelijk opleidingen hebben gehad?
Leren wij op een gewone meao bv ( als die nog bestaat) wel genoeg algemene ontwikkeling?
of pik je dat alleen maar op als je dat wil? wat je niet intressant vind onthoud je niet?
zou het zo werken?
Ik vind persoonlijk algemene ontwikkeling belangrijk, maar is dat wel zo belangrijk. Je kan blijkbaar prima leven met een baan als receptioniste, en gelukkig zijn, zonder algemene ontwikkeling.

Ik ben van mening dat de meest algemene ontwikkeling je toch op doet in de tijd voor je 16de. op de basisschool, en op de vervolg opleiding, Op een MBO of een HBO zijn ze veel beroepsgerichter bezig en kan je best je diploma halen zonder te weten hoe lang de 80 jarige oorlog duurde, ( 68 jaar, omdat er 12 jaar rust was, dat heb ik onthouden van de basisschool omdat mijn leerkracht prachtig kon vertellen alsof hij erbij was, maar niet iedereen had die leerkracht natuurlijk)

Mijn man, heerlijke vent, harde werker, superman, en super vader, heeft ook niet zo;n denderende algemende ontwikkeling, van de laatste 15 jaar bv weet hij wel heel veel, maar dat komt voornamelijk omdat hij het toen pas intressant is gaan vinden. Van topo en geschiedenis van de basisschooltijd en daarna weet hij eigenlijk niet zo heel veel meer vanaf.

Hoe komt dat toch?
Triviant is voor mijn lief niet heel leuk, maar we hadden laatst een nieuwe versie gehuurd bij de spelotheek, van de laatste 20 jaar en dat heeft hij gewoon gewonnen !
maar naar welk eiland napoleon is verbannen moet je hem niet vragen.
groet, polly

Nasha 1st

Nasha 1st

03-06-2009 om 22:27

Napoleon

dat weet ik ook niet hoor Polly )

*googelt even.....zoekzoek*

Ah, Elba! Weer wat geleerd

Polly Shearman

Polly Shearman

03-06-2009 om 23:07

Pandia

geen mening hebben vind ik ook heerlijk, maar om nou te zeggen dat ik een mening heb over het eiland waar napoleon naar toe ging... nee... maar ik weet het wel.. waarom?? geen idee. dat zit er gewoon in, waarom dan bij mij wel en bij mijn man niet???

Kiki

Kiki

04-06-2009 om 00:19

Wow, hier ook al een draadje over

We hadden het er vanmorgen nog op werk over en ik kan je vertellen. Ze bestaan, dit soort meiden
Een collega noemde wat vragen waaronder 'Hoeveel avonden is de avondvierdaagse'

Dus ik zeg 'doe niet zo dwaas, dat weet toch iedereen.'
Arm meisje van de administratie had net het ongeluk naast me te staan en ik zeg 'X, hoeveel avonden is de avondvierdaagse?'

Het meisje kon me dat niet vertellen en ze wist het serieus niet!
Ik voelde me behoorlijk gegeneerd, want ik had net vrij vocaal verteld wat ik van dat niveau vond

Hillary

Hillary

04-06-2009 om 10:04

Geen krant

Er zijn nu ook talloze volwassen vrouwen die nooit een krant lezen, nieuws kijken of internetten volgens mij. Was van het weekend op een feestje en met de dames in mijn schoonfamilie (schoonzus en (aangetrouwde) nichten) mijd ik dit soort gespreksonderwerpen ook. Heb het meestal maar over schoenen, familieroddels, de sportschool of het weer ofzo. Maar van het weekend ontglipte me toch iets over Berlusconi, toen er iemand ter sprake kwam met een jongere vriendin. Het lijkt me dat dit schandaal je toch echt niet ontgaan kan zijn. Maar geprekspartner keek me schaapachtig aan, niet alleen was ze niet op de hoogte van de aanvankelijk nog minderjarige vriendin van Berlusconi, nee ze wist nog niet eens wie Berlusconi is.

Hillary

Hillary

04-06-2009 om 14:34

Zo slim zijn de mannen ook niet

Toch eens gaan googelen op dit programma en toen kwam ik deze tegen, echt hilarisch, maar ook triest als je bedenkt dat deze heren onze kinderen wat bij moeten. En het ergste is nog dat ze er een soort van trots op lijken te zijn dat ze zo dom zijn. Kijk, luister en huiver: http://www.bbrussen.nl/2009/04/20/schokkende-video-hoe-achterlijke-mensen-gewoon-les-geven-in-nederland/

Hillary

Hillary

04-06-2009 om 14:36

Paris hilton effect

Mijn man noemt dat het Paris Hilton effect dat het tegenwoordig hip lijkt te zijn om vooral zo dom mogelijk te zijn of over te komen en je alleen druk te maken om hoe je eruit ziet.

Vic

Vic

04-06-2009 om 15:30

Algemene ontwikkeling

Mijn kamergenoot op het werk vertelde dat hij tijdens zijn vakantie Valéry Giscard d'Estaing was tegengekomen. Toen ik hem vroeg of dat een voetballer was, keek hij me aan of ik blond was. Twee andere collega's wisten direct te vertellen wie het was.
Eerlijk zeggen, zonder te googelen, weten jullie wie dit is?

Hillary

Hillary

04-06-2009 om 15:54

Ja hoor

Ja echt waar, gewoon op de middelbare school met geschiedenis gehad. Was een president van Frankrijk, hij had ook iets belangrijks gedaan, maar ik ben even vergeten wat. De naam is me ook altijd bij gebleven omdat ik het wel een erg mooie naam vindt en Valery een hele aparte omdat ik het een meisjesnaam vond/vind. Maar eerlijk is eerlijk zou ik hem met vakantie tegen komen (weet niet eens of hij nog leeft) zou ik hem niet herkennen hoor.

Vic

Vic

04-06-2009 om 15:56

Hillary

Nu heb je het verklapt.

Kiki

Kiki

04-06-2009 om 16:36

Ik wist het ook, maar ik zou hem zo voorbijlopen

Maar goed, ik zou Paris Hilton en consorten ook zo voorbijlopen. Dat is de pest als je geen TV hebt, dat soort dingen mis ik volledig.

Ik heb trouwens het programma even op RTL gemist gekeken en ik kan er niet om lachen. Ik word er enorm verdrietig van.
Als het niet geacteerd is, vind ik het schokkend hoe weinig ze weten. Ook vind ik het schokkend dat leraren niet eens drie ministers kunnen opnoemen.
Dat die dames het niet weten, ok, niet iedereen hoeft van mij ministernamen op te kunnen noemen. Maar van iemand die zich een leraar noemt verwacht ik dat wel.

Gelukkig wist X van de administratie wel hoeveel steden er aangedaan werden in de Friese elfstedentocht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.