Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

lente

lente

10-04-2013 om 21:27

Lente - wat trekken we aan

Het wordt weer mooi weer, maar wat trekken we aan qua schoenen. Nu loop ik nog in laarzen maar wat doen we voor schoenen aan als het mooi weer wordt.
Op het werk loop ik meestal in een zwarte broek (zowel in de winter als in de lente/zomer). Ik heb zelf maat 48. Maar ik wel eens een keer wat anders aan doen. Wat trekken jullie aan op het werk qua kleur broek en tuniek en schoenen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-04-2013 om 21:39

Flatjes

Of zomerlaarzen. Maar eerst maar eens zien dat het wat warmer wordt.

Rosa van der Zanden

Vic

Vic

10-04-2013 om 21:49

Goh

Ik heb niet eens een zwarte broek Op mijn werk kan ik wel een spijkerbroek aan dus dat doe ik af en toe. Dan wel met een bloesje en een colbertje. Onder een broek heb ik dichte veterschoenen met hak, of pumps (zomer). Verder heb ik wat jurkjes waar ook een colbertje boven kan. Die draag ik nu met dikke panty en laarzen, in de zomer met of zonder panty met pumps.

Hier

Bij kou: spijkerbroek, veterschoenen, iets duns met lange mouwen en een dun wollen vest of truitje. Bij tussentemperaturen: idem, maar zonder de wollen bovenlaag. Bij nog iets warmer weer iets duns met korte mouwen en pas bij temperaturen boven de 25 graden komt de rok uit de kast. Waarbij dan sandalen

Kortom: hier altijd veterschoenen. Maar ik wissel wel af hoor: ik heb ze in meerdere kleuren

(zonder gekheid, ik draag ook wel eens een rok met laarzen, maar zeer zelden).

Groeten,

Temet

amk

amk

11-04-2013 om 13:48

Vandaag

donker blauwe laarzen, een aqua blauw gemeleerde broek tot op mijn kuit, met een witte longsleeve en een aqua gehaakt vestje.

Ik vermoed morgen wel weer een vrolijk gekleurd jurkje in de kleur: helder groen of oranje of paars met een dikke panty en mijn hoge docMartens met rode rozen.

Jurkjes draag ik het hele jaar door, met al dan niet een vest er over. Zwart draag ik nooit. Spijkerbroeken alleen in de vakantie. Correctie: spijkerbroek, ik heb er maar 1.
En behalve de docMartens eigenlijk altijd hakken van 6 - 10 cm. Anders voel ik me zo klein. (ben 1,76)

Tjeetje

Dank je, amk. Ik ben enkele centimeters korter en draag nooit hakken. Nu voel ik me de rest van de dag een dwerg

Gelukkig maar dat ik een partner heb gekozen die even lang is als ikzelf, dat scheelt dan weer.

Groeten,

Temet

amk

amk

11-04-2013 om 15:17

Sorry temet

was de smiley vergeten. ☺
Maar ik voel me wel klein met mijn 1.76, ben het alleen niet. Vergelijk het met een annorexia patient die zich dik voelt. Klopt ook niet met de werkelijkheid.

Ik ook amk

Ik ben 179,5 en voel me ook klein op platte schoenen. Mijn laagste laarzen hebben 5 cm hoge hakken, mijn pumps zijn minstens 8 cm hoog. Heerlijk.

skik

Maylise

Maylise

11-04-2013 om 16:29

Tegenovergestelde

Ik ben 1,70 en ik draag juist liever geen hoge hakken omdat ik mezelf zo al best wel lang vind. Als ik hoge hakken draag dan heb ik echt het idee dat ik een reus ben. Daarom kies ik altijd expres voor hele kleine hakken.

Maylise

Maylise

11-04-2013 om 16:34

Jurk en/of rok

Ik vind jurken en rokken vrij ideaal. Zeker in de lente en zomer lekker luchtig maar geeft toch een geklede/nette indruk. Ik draag er in de zomer meestal lage schoenen bij met een klein hakje of flats (in de winter laarzen. sandalen draag ik nooit.
Zwarte broeken draag ik ook wel en zelfs wel eens in de zomer maar ik vind het wel warm en ik vind het met een broek lastiger combineren dan met een rok. Bij een broek staat het al vlug heel formeel en wat stijf als je het combineert met een blouse en jasje bijvoorbeeld.
Spijkerbroek kan niet waar ik werk dus dat is geen optie.

Haas

Haas

11-04-2013 om 20:15

Zelden hakken

Vandaag heb ik aan:
Bruin openhangend vest, meerkleurige top met als hoofdkleuren bruin en petrol, petrolblauwe broek (skinny model), bruine enkellaarsjes zonder hak.
Ik ben nog geen 170 cm en voel me soms klein, maar ik kan echt niet een dag op hakken lopen. Dan heb ik overal een pijnlijk gevoel en ben ik veel eerder vermoeid.
Hoe doen jullie dat dan, een dag met de kinderen (in mijn geval 16, 8, 6 en 1 jaar) op hakken?
Of waar vind ik dan hakken die lekker zitten voor mijn lastige voeten? Ik heb een brede voorvoet en een smalle hiel.

amk

amk

11-04-2013 om 21:39

Hoe?

nou aantrekken en niet uit doen.
Oefening baart kunst, en de schoen moet gewoon in een keer goed zitten. En er ook echt op lopen dus niet op je tenen lopen maar je voet afrollen van hak naar teen.

Assepoester

Assepoester

11-04-2013 om 22:42

Hakken en situaties

Ik dacht dat het medisch een algemeen erkend feit is dat op hakken lopen op de langere of kortere termijn (zeer) slecht is voor voeten en rug. Zeker als de hakken hoger dan 4 cm. zijn. Het advies is om niet een hele dag op hakken te lopen, en om het af te wisselen, en om goed passende schoenen te dragen. Een te smalle voorvoet, zeker in combinatie met een hak maar ook op zichzelf, is ook een killer. Het hangt natuurlijk ook af van je aanleg.

Het merk Think heeft fijne schoenen met hak tot 4 cm. (en ook zonder hak) en ruimere voorvoet, in halve maten, die relatief goed voor de voeten zijn, van bijzonder goede kwaliteit, met hele leuke modellen (verschillende soorten). Duur, maar met goed zoeken ook flink afgeprijst te koop, zeker als je "acyclisch" koopt (dus juist buiten het seizoen).

El Naturalista en Art hebben ook fijne schoenen, vaak met wat hogere maar wel comfortabele hakken (breed, zacht, verend, bredere voorvoet). Prijs idem.

Zelf vind ik het fijn om schoenen veel af te wisselen en het is een erg goed excuus om veel schoenen te kopen Ik stem de schoenkeuze af op de verwachte activiteiten, het weer en de gelegenheid. Als ik met de trein ga en veel ga lopen --> lage schoenen. Ga ik vooral fietsen en zitten --> mooie hakken. Hele dag op pad --> confortabele schoenen zonder of met kleine hak. Met kind op pad --> comfortabele schoenen die tegen een stootje kunnen. Met de bakfiets --> zwarte schoenen (standaard bedienen geeft hele nare vlekken op de schoenen). Met mijn gewone fiets --> leuke gekleurde schoenen. Regen --> rok/jurk met daarbij passende schoenen/laarzen. Bij kou --> laarzen of met wol gevoerde schoenen/laarzen. Bij warm weer --> open schoenen of sandalen met of zonder hak. Etc. Voor blote tenen moet het bij mij wel ver boven de 20 graden zijn, vanaf 25 graden of zo. En de nagels moeten mooi gelakt zijn. Zo nee, dan een schoen die aan de voorkant gesloten is.

Met kind op pad trek ik echt geen heel mooie kleren aan, behalve als ik uit mijn werk kom of voor een speciale gelegenheid of zo. Mooie(re) kleren zijn bestemd voor werk en andere situaties waar dat gewenst is, afhankelijk van de gelegenheid net of bijzonder of stoer of leuk of gewoontjes. Voor feest weer andere kleding. Etc.

Ja hakken!

Ik draag ook vaak en graag hakken. In de zomer worden dat dan pumps of peeptoes. En als de mussen echt dood van het dak vallen draag ik op mijn werk ook wel slippers, zoiets als deze:

http://www.schuurman-schoenen.nl/mobiel/schoenen/damesschoenen/dames-slippers/open-teen/8375_taupe_rieker-slippers-met-bloem-voor-dames.html

Maar dan moet ik geen afspraken met externen hebben.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Haas

Ik denk dat een schoen met sleehak en met een bandje over de wreef voor jou ideaal zou zijn. De sleehak omdat je gewoon je hele voet kan neerzetten bij het lopen en voor de gewichtsverdeling tussen hiel en voorvoet, het bandje over de wreef om het slippen van de hiel tegen te gaan.

skik

Rafelkap

Rafelkap

12-04-2013 om 09:32

Ik voel me niet klein

Wat grappig; ik ben 1.64 m en ik voel me niet klein. Ik ben wel voornemens wat meer jurken te dragen, ik heb ook wel wat rokken maar op de 1 of andere manier 'durf' ik die niet vaak aan, tenzij het heel heet is. Hakken vind ik heel elegant maar het rent niet lekker.
En als ik bijna elke dag op de fiets moet is een jurk of rok gewoon niet handig, ik heb altijd zakken nodig voor mijn sleutels, omdat de deur nog wel eens dicht wil vallen.

krin

krin

12-04-2013 om 09:35

Ha, assepoester

Heb je na je huwelijk met de prins je eigen naam aangehouden? Wat een batterij aan schoenen moet jij hebben staan, en wat moet je een goedgevulde kledingkast hebben! Dat is voor mij, die schoenen kopen een ramp vind en shoppen eigenlijk ook, een onbereikbaar ideaal.
Ik draag zelden hakken, daar zijn mijn voeten niet op berekend en ik ga ze er niet aan laten wennen. Eén hallux-valgusvoet vind ik wel genoeg, en ik wil mijn achillespezen niet verkorten na ze twee keer na een scheuring met veel pijn en moeite te hebben opgerekt.

amk

amk

12-04-2013 om 10:36

Jurk en fietsen

daar heb ik nu helemaal geen last van.
Tenzij het een heel strakke rok heeft, maar dat hebben ze meestal niet.
Ik fiets ook elke dag. Met mijn broeken heb ik er meer moeite mee. Die hebben over het algemeen nogal wijde wapperpijpen.
meestal dit model: http://www.art-fashion.nl/webshop/broeken/318-goose-trousers-in-bengaline-stretch.html

Lastigste zijn vooral de momenten dat je een regenbroek aan wilt doen.

Rafelkap

Rafelkap

12-04-2013 om 11:31

Amk

Die rokken worden gewoon wat korter als ik fiets en dat voelt dan wat ongemakkelijk. Ik draag meestal tot net boven de knie, maar als ik fiets is het wel erg mini.
En idd lastig met regenbroeken. Daar is wel een oplossing voor, een regenrok.

Ella2007

Ella2007

12-04-2013 om 14:28

Jurken en fietsen

Inderdaad, heb ik ook last van als ik fiets, dat jurk opkruipt tot minstens halverwege mijn dijbeen. En aangezien ik niet de benen heb van Doutzen, zit ik daar niet echt op te wachten. Leggings durf ik niet meer, schijnt echt een no-no te zijn. Postuur nog geen 1.60 en slightly overweight helaas, dus kledingkeus is beperkt.

On topic: witte lange broek, zwarte lange broek, marine blauwe lange broek, alles met rechte pijp en redelijk smal maar niet skinny, bloesjes en shirtjes beetje wijd vanwege de boobs and tummy, redelijk "classy"; flatjes of schoenen met een hakje van max 3-4 cm (mijn middenvoetsbeentjes doen erg zeer na een dagje echte hakken)

Ella2007

Ella2007

12-04-2013 om 14:37

Uitzending gister genante lijven

Iemand gister de uitzending Genante Lijven gezien? Met een item over het dragen van hakken. Nou droegen de Liverpool girls in de uitzending wel extreem hoge hakken, maar ik schrok toch wel van de schade die het dagelijks en lang dragen van hakken kan veroorzaken.

amk

amk

12-04-2013 om 15:20

Type hak

het type hak maakt ook veel uit. Op een naaldhak loop ik prima, maar dat niet de hele dag. Op een brede hak van 10 cm sta ik rustig de hele dag op het lab en trek ik een stevige sprint indien nodig.

Plateau

Veel schoenen met hakken hebben tegenwoordig een plateauzool, dan lijkt de hak eigenlijk veel hoger dan die is. En het loopt comfortabeler!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

liora

liora

13-04-2013 om 08:48

Die kleuren

Ik moet een beetje lachen om aqua en petrol.... Watte???

En draadstartster heeft maat 48, dan zijn hakken meestal niet mogelijk en kekke rokjes en jurkjes ook niet.

Haas

Haas

13-04-2013 om 10:10

Hakken

Dan maar gene hakken voor elke dag denk ik zo. Lijkt met toch veel lekkerder lopen. En veel handgere nu jongste begint met lopen.
De hakken bewaar ik wel voor een avondje uit of een dagje zonder kinderen. Ik ben gewoon geen hippe jonge moeder met hakken achter de bugaboo of stokke.

amk

amk

13-04-2013 om 10:12

Liora

jurken en rokken juist wel, maar dan niet in het model dat maatje 38 geweldig staat en ook niet in het vormloze model tent.
En dan kom je niet bij de mainstream winkels uit.

Haas

Haas

13-04-2013 om 10:20

Lente

Lente, ik heb mt 46.
Vandaag heb ik aan: blauw-wit gestreept shirt met watervalhals van promiss(op de website bij de grote maten te zien). Mintgroene broek in smal model van Miss Etam (ook: zie website, reguliere collectie) en een donkerblauw dun openvallend vest (miss etam, collectie van een paar jaar terug, maar ook nu is iets soortgelijks wel te koop).Qua schoenen: nu nog niks maar straks mijn wandelschoenen. Zaterdag is: tijd voor zwemles, voetbal en scouting. Tussendoor misschien even in de tuin werken.

Vic

Vic

13-04-2013 om 12:55

Grappig

Ik ben niet zo groot (1,59 m.) maar ik voel me nooit klein. Altijd even schrikken als iemand er een opmerking over maakt Het voordeel van mijn lengte is dat ik me nooit laat imponeren door iemand die langer is dan ik. Ik heb gehoord van lange mensen dat die soms best wel eens opkijken als ze iemand tegenkomen die nog groter is. Hakken draag ik bijna altijd, maar zelden hoger dan 6 cm. Ik heb wel laarzen met een nog hogere hak maar dat zijn eerder zitschoenen dan dat ik er een paar kilometer op kan wandelen.

P

P

13-04-2013 om 15:23

Vic

Even verrast zijn omdat je niet vaak iemand ontmoet die langer is dan jijzelf heeft nog niets met je laten imponeren te maken. Ik laat mij niet imponeren door een (veel) grotere vrouw maar het is gewoon even wennen als je omhoog moet kijken

maat48

maat48

13-04-2013 om 17:48

Amk

Heb je tips voor leuke kleding, liefst online, maat 48?

truusje

truusje

13-04-2013 om 18:18

Dat heb ik nou ook, ben 1,80 en zakelijk altijd hakken aan. Mijn man is twee meter dus ophoog kijken ben ik wel gewend.
Maar als ik een vrouw tegenkom die rond de 1,90m is vind ik het altijd wel grappig en even schakelen maar imponeren neuh.

Qua lente kleding moet ik nog even schakelen merk ik. Ik vind de nieuwe kleurrijke mode heel leuk maar wil er niet een hele garderobe erin dus wat ga ik nou kopen? (en wat niet?)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.