Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Fiegel

Fiegel

30-11-2009 om 12:00

Mensen die op de vlucht zijn in films...

Mensen die op de vlucht zijn in films, waarom vluchten die nu altijd de trap óp? Ik snap dat het dan misschien spannender wordt doordat er als je eenmaal boven bent, niet zo gauw meer een uitweg is, maar ik vind het zó onlogisch...
Of is het toch een natuurlijke reflex om naar boven te vluchten, zodat je meer overzicht hebt??
Ik zou zelf toch eerder een trap áf gaan, als dat mogelijk is.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

30-11-2009 om 12:13

Ha!

Om dezelfde reden waarom ze in films zo lang vóór de achtervolgende auto blijven lopen in plaats van opzij te duiken: omdat het moet van de regisseur.
Ik denk echt dat het inderdaad met de spanningsopbouw te maken heeft. Maar als ik ooit moet vluchten en het dan instinctief hogerop zoek, zal ik het je laten weten (moet het wel werken).
Er is natuurlijk wel meer onlogisch in films. Zo schijnt het ook totaal onmogelijk te zijn dat iemand die neergeschoten wordt door de kracht van de inslag door de lucht vliegt. Dat werkt alleen met een ouderwetse massieve kanonskogel van tamelijke doorsnee, zo las ik onlangs.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

30-11-2009 om 12:23

Logisch gedrag in films

Hmm, ik kan me voorstellen dat je instinctief omhoog loopt, omdat je bij vechten in het voordeel bent als je hoger staat. Maar als je niet van plan bent te vechten is het niet logisch.

Maarreh, logisch gedrag in films? Moet je eens naar van die klassieke tienerhorrorfilms kijken. Eén de tieners wordt vermist, dus gaan we ons opsplitsen om allemaal afzonderlijk in het donker naar de enge moordenaar te gaan zoeken. Héél logisch......

Tinus_p

Tinus_p

30-11-2009 om 12:41

Mad

Dit soort onlogica werd een generatie terug al systematisch geparodieerd in het tijdschrift MAD (bestaat dat nog?).

tonny

tonny

30-11-2009 om 12:57

He ja, mad

dat was leuk! Er moet nog ergens een stapel oude bladen op zolder liggen.

tonny

Fiegel

Fiegel

30-11-2009 om 13:35

Logica...

Haha, ja er zit inderdaad erg veel on-logica in films, maar dit valt me nu altijd al op. Tienerhorrorfilms kijk ik amper dus dat opsplitsgedrag zie ik niet zo vaak...

Mad ken ik helaas niet....

Ook onlogisch

Mensen die in films op de vlucht zijn, hoeven ook nooit never niet te eten. Ze kunnen blijkbaar echt dagen voort op wat ze de ochtend van hun vlucht hebben gegeten. Nou ja....

Chris

Fiegel

Fiegel

30-11-2009 om 13:56

Idd chrish,

en als ze al ontbijten dan gaan ze eerst aan een uitgebreid gedekte ontbijtafel zitten en kletsen. Om vervolgens na 1 hap en 1 slok op te staan omdat ze ineens heel snel naar school/werk of waar dan ook naar toe moeten....

Brianna F

Brianna F

30-11-2009 om 14:15

O ja

Wat dacht je van het feit dat iemand altijd even terug wil om te kijken of de engerd echt uitgeschakeld is? Ik zou maken dat ik weg kwam als ik 'm met een kandelaar of zo had neergeslagen. Nee hoor, ze gaat nog even aan hem schudden of hij echt buiten westen is. En uiteraard komt daar plotseling een hand om haar keel of zo. Zooooo dom.

O ja 2

en dan de slechterik, die de goeierik weliswaar heeft neergeslagen maar nog niet heeft gedood, en die dan eerst nog uitgebreid gaat uiteenzetten waarom, en hoe, en wanneer hij zijn Snode Plannen gesmeed heeft, zodat de goeierik tijd heeft zich te herpakken en de slechterik alsnog jammerlijk aan zijn einde komt (val van hoog gebouw/ in een machine/ in een ketel met kokende vloeistof).

En nu we toch bezig zijn: kan je in de ruimte een ontploffing hebben? En zo ja, hoor je dan ook een harde boem? Dit wegens gebrek aan lucht enzo... Zijn er echte beta's in de zaal?

Groeten,

Temet

Temet

In de ruimte kan best iets ontploffen. (Sterren doen het wel eens, om maar eens een zijstraat te noemen)

Maar om geluid te horen heb je iets nodig dat je trommelvlies in beweging brengt. Lucht of zo. Of in ieder geval een of ander gasvormig medium met moleculen die dicht genoeg op elkaar zitten om een geluidsgolf/trilling te kunnen voortplanten. Tja. Jammer dus. Er zweeft wel 'iets' rond in de ruimte, maar volgens mij bij lange na niet genoeg voor het creeren van geluid (lollige vraag trouwens)

Starry Night

Starry Night

30-11-2009 om 16:00

Het meest bizarre vluchtgedrag...

... zag ik ooit in de film The Birds, van Hitchcock.

Ingridt

Maar die ruimteschepen, komeetjes en wat al niet he, die dan in zo'n grote vuurbal ontploffen als ze door een vijandelijke laser zijn geraakt - waar komt die vuurbal vandaan als er (bijna) geen zuurstof is?

Kijk, hoe dat met sterren gaat, dat is vast toch veel te ingewikkeld voor mij om te snappen

Groeten,

Temet

Lol temet,

Kometen en meteorieten en zo zie je over het algemeen alleen verbranden als ze de dampkring inkomen. Daar is lucht! En IN zo'n ruimteschip zit ook genoeg zuurstof en andere gassen om lekker te kunnen ploffen.

Ingrid

Fiegel

Fiegel

30-11-2009 om 16:36

Pelle

Het was geen film, het was "2012, het jaar nul" (jeugdserie). Daar vluchtten ze dus ook naar boven, vervolgens een boot in die in een loods staat (op een verdieping blijkbaar?? Ook al zóóó logisch!) en dan weer naar beneden ofzoiets...:-S

Tirza G.

Tirza G.

30-11-2009 om 16:48

Ha!

En mijn frustratie, al van jaren: ze hoeven nooit naar de WC. Het is nooooooit dat zo'n vrouw zegt: wacht effe, ik moet even plassen. Offfff dat ze weggaan met het gezin en dat moeder roept: plassen, schoenen, jassen! Met het argument: sex is heel normaal word ik regelmatig geconfronteerd op sex (en bloot) op de meest onlogische plaatsen (op het aanrecht, brrrrr, koud aan de bips en die kastjes zo hatelijk in je nek) óf op blote mensen onder de douche, maar plassen is volgens mij net zo normaal en dat komt nooit voor in films. Ook niet voor of na de sex trouwens
En een afgeleerde frustratie, omdat ik inmiddels snap hoe films en tv-programma's werken: wat komt er ná de prachtige zin? Mensen die ik volg in programma's (de hoofdpersoon meestal) kunnen van die prachtige, krachtige, doordachte dingen zeggen op het juiste moment dat je denkt: wow, die ga ik onthouden. Levenswijsheid. En dan zwenkt de camera weg en dan? Dan sta je daar, tegenover de toegesproken persoon. Wat doe je dan daarná als krachtig hoofdpersoon? Op TV gaan ze dan altijd even een ander filmen in de keuken ofzo, maar zó is het in het echte leven natuurlijk niet. Dan zegt de toegesprokene gewoon iets terug

Tirza

Ellen Wouters

Ellen Wouters

30-11-2009 om 16:58

Mad

Ja wacht eens even, MAD, daar zeg je zowat. Die hadden geloof ik zo'n hele opsomming met dat soort dingen:
- in de film hoeven mensen nooit naar een parkeerplaats te zoeken, ze zetten hun grote auto altijd pal voor de avondwinkel/het kantoor/hun flat, zelfs als dat midden in Manhattan is
- in de film hebben mensen altijd precies passende flappen in de portemonnee om haastig op tafel te kunnen leggen als ze het restaurant verlaten
- in de film is het schokkende nieuwsbericht dat je leven verandert altijd net op tv als je het ding aanzet
- als je John belt om te zeggen dat dat heel schokkende nú op tv is, en John zet de tv aan, wordt het op dat moment nóg een keer gezegd zodat John ook weet wat er precies aan de hand is.

Het gaat allemaal niet meer zo over logisch gedrag maar wel over hoe handig en gladjes dat soort dagelijkse dingetjes lopen in de film.

Lidwientje ot

Dan heb je niet zo'n talent voor verdwalen als ik. Ik ben ook al in Rotterdam de eerste keer dat ik er was ondergronds beland. Geen sissende buizen, wel het gevoel dat er om elke hoek een moordenaar stond. En in vele andere ziekenhuizen ook al een keer gedaan, zeker 's nachts wil ik wel geloven dat er makkelijk een horror film gefilmd kan worden!

Mariel

Tihama

Tihama

30-11-2009 om 20:57

Yep

Je moet alleen wel weten aan welke afsluiters je moet draaien. En een momentsleutel op zak hebben

Tihama

Nasha 1st

Nasha 1st

30-11-2009 om 22:11

Starry, the birds?

ik ken die film niet, vertel??

Nasha 1st

Nasha 1st

30-11-2009 om 22:13

Achtervolgingen in de auto

in films is ook altijd zo'n mirakel....en zeker in steden als New York....en dan toch alles mishouden!

En ik blijf het bijzonder vinden hoe bestuurders in auto's in series en films altijd zo lang naar hun passagier naast zich kunnen kijken zonder van de weg te raken.....als ik 1 blik opzij werp lijk ik al richting vangrail te trekken!

Starry Night

Starry Night

30-11-2009 om 22:19

Nasha

Nou, ik moet bekennen dat het lang geleden is dat ik hem zag, maar... ik herinner me een scène dat de vrouwelijke hoofdpersoon in een telefoonhokje staat en dan komen er allemaal vogels, maar die zijn buiten en zij is binnen en dus hartstikke safe maar dan gaat ze als een gek om haar as staan draaien of zo en uiteindelijk rent ze dat hokje uit en dan storten die beesten zich natuurlijk op haar. Zoiets. Was gewoon veilig in dat hokje blijven staan, denk je dan als onnozele toeschouwer.
En ik herinner me ook zoiets bizars in een huis. Ze zitten veilig binnen en dan gaan ze de ramen open doen of zo, of een luik.
Die hele film drijft volgens mij op één scène. Namelijk een soort wasrek buiten, dat eerst leeg is, en de volgende keer dat ze kijken zitten er een paar vogels en de keer daarna wat meer en uiteindelijk zit die hele stellage vol vogels. Megagriezelig, maar waarom...? Da's wel knap gedaan dus.
Ook een vreemd verschijnsel: mensen in films vluchten altijd rechtdoor. Ook wanneer ze achtervolgd worden door iets dat alleen rechtdoor kan. Sla dan even links- of rechtsaf, denk je dan.

Licht

En ze vergeten ook altijd, als ze alleen een donker huis binnen komen, om even het licht aan te doen. Hadden ze dat nou maar wél gedaan, want dan was het meteen opgevallen dat er zich een vuige snoodaard bevond in dat donkere hoekje naast de keukendeur...

Over licht gesproken, dat vind ik in CSI ook altijd zo onlogisch: gaan ze met die zaklantaarntjes van ze in een pikdonkere kamer rond lopen speuren. Doe dat licht toch even aan!! Of zet er een bouwlamp op ofzo. Hoe moet je nu die ene schilfer vinden bij dat nachtpitje van een zaklamp??

Even dat pistool (of ander wapen) wegschoppen dat nog binnen het bereik van de bijna-maar-niet-helemaal-doodgemepte moordenaar ligt is ook meestal teveel moeite.

En moeten plassen, dat is inderdaad ook zoiets. Toevallig dat er gisteren in ER wél eentje naar de wc moest, maar het is zeldzaam.

Heldinnen in actiefilms hebben ook altijd van die onnutte hakken aan en flodderjurkjes, niet geschikt om mee door grotten te dwalen en woeste rivieren over te steken. Bijna knap hoe ze dat voor elkaar krijgen, en dan zit hun haar en make-up na afloop ook nog feilloos

Nasha 1st

Nasha 1st

01-12-2009 om 00:13

Ja licht!

hoe 1 lampje ook zo'n wonderbaarlijk verschil kan maken! Een zee van licht....nou, als ik hier 1 lichtknopje omzet, moet ik toch echt nog wat meer lichtknoppen bewerken voor een beetje acceptabel lichtnivo!

M-choice

M-choice

01-12-2009 om 10:08

Make up

Ik ben altijd jaloers op die vrouwen die bij het opstaan al perfect gekapt zijn en geweldig mooie make up ophebben. (zelf na een heftige nacht sex)

M-choice

Ja, en wat dacht je van vrouwen die zelfs in de stromende regen nog een perfect gekapt kapsel weten te behouden, en zo gauw als ze een huis/gebouw binnen stappen zijn ze weer kurkdroog!

Mickey

Die hakken ja! Daar kan ik al niet eens normaal op lopen, laat staan rennen. Maar goed dat ik toch al te lelijk ben om actieheldin te worden

Groeten,

Temet

Temet

Haha, let's shake hands. Ik zal jou dus ook niet zien bij de stilettorun (mij zul je daar even min vinden )

Polly Shearman

Polly Shearman

01-12-2009 om 14:28

Het toppunt

wat ik de afgelopen tijd heb gezien was in de film SAW weet niet meer of het 2 of 3 was. Maar daarin lag een man in een tank die werd gevuld met fijngemalen rotte varkens ( ja het is een gruwelijke film) hij werd gered op het moment dat hij alleen zijn gezicht nog net boven de zooi uit had ( bloed, vlees, viezigheid) en in het shot daarna liep diezelfde man in een keurig WIT !?!?! en zelfs gestreken overhemd rond!?!?!?!??!?
hoe gruwelijk de film ook was... dat vond ik dan behoorlijk lachwekkend.

groet, polly

Tirza G.

Tirza G.

01-12-2009 om 16:16

Csi

Wat ik van CSI nooit snap, is dat ze nooit stóf vinden onder zo'n bed met dat zaklampie. Nou, als ze hier ooit moeten CSI-en, dan hebben ze dat witte pak met beschermmasker níet nodig omdat ze DNA-sporen laten vállen zeg maar. Ze hebben het nodig om zichzelf te beschermen tegen het inademen van mijn DNA-sporen. Ik dúrf niet eens met een zaklantaarn onder mijn bed te schijnen. Ik schuif met m'n ogen dicht de stofzuiger eronder

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

01-12-2009 om 16:47

Die mensen

die vermoord worden zijn gewoon superschoon Tirza, dat is het het....hahahaha (hier kijk ik al niet eens meer onder het bed, zelfs niet met ogen dicht

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.