Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mensen in je irritatiezone


dan

dan

11-11-2022 om 13:42

Bijtje82 schreef op 11-11-2022 om 13:39:

[..]

Maar anderzijds doen ze er ook alles aan om niet uit te keren.

Wij hadden ooit een mega veel te groot onwijs lelijk gedrocht van een tv in de woonkamer. Net nieuw 65 inch. Niet te missen..

Mijn moeder was bij mij thuis even op de kinderen aan het letten en had de stofzuiger gepakt. Gewoon vrijwillig uit eigen beweging.

Ze verloor haar evenwicht en de tv was op dat moment het enige obstakel tussen haar en de muur om zichzelf staande te houden.

Dikke barst in de nieuwe tv. Moeder over de rooie, maar gerustgesteld. Regelen we wel met de verzekering.

Antwoord van de verzekering: Uw moeder verleende op dat moment een vriendendienst en was niet ingehuurd om schoon te maken in dienst van een firma. Dus dit valt niet binnen de verzekering.

Dag tv..


Dat is wel balen natuurlijk, ben je eerlijk en dan keren ze alsnog niet uit. 

Maar bewust de boel willen besodemieteren, zoals ik hierboven beschreef,  vind ik niet kunnen. 

Bijtje82 schreef op 11-11-2022 om 13:39:

[..]

Maar anderzijds doen ze er ook alles aan om niet uit te keren.

Wij hadden ooit een mega veel te groot onwijs lelijk gedrocht van een tv in de woonkamer. Net nieuw 65 inch. Niet te missen..

Mijn moeder was bij mij thuis even op de kinderen aan het letten en had de stofzuiger gepakt. Gewoon vrijwillig uit eigen beweging.

Ze verloor haar evenwicht en de tv was op dat moment het enige obstakel tussen haar en de muur om zichzelf staande te houden.

Dikke barst in de nieuwe tv. Moeder over de rooie, maar gerustgesteld. Regelen we wel met de verzekering.

Antwoord van de verzekering: Uw moeder verleende op dat moment een vriendendienst en was niet ingehuurd om schoon te maken in dienst van een firma. Dus dit valt niet binnen de verzekering.

Dag tv..

Dat is inderdaad heel zuur. Ook van die regels dat iets binnen wel verzekerd is en buiten niet, dat soort dingen. Aan de andere kant vind ik het vaak ook te veel moeite om dingen op te geven. Kijk, als er een lekkage is en mijn hele vloer moet vervangen, ja, dan geef ik dat wel op. Kan ik ook niks aan doen, daar heb ik een verzekering voor.
Maar als het om kleine dingen gaat, dan regelen we het zelf wel.

Bijtje82

Bijtje82

11-11-2022 om 14:10

Toevallig afgelopen week schade door een van mn meiden in huis. Net aangekocht, heeft me 300 euro gekost. Finaal aan diggelen. 
Gelukkig betaald mijn verzekering wel uit. Denk dat het soms ook maar net is welke firma je treft.

Bijtje82 schreef op 11-11-2022 om 14:10:

Toevallig afgelopen week schade door een van mn meiden in huis. Net aangekocht, heeft me 300 euro gekost. Finaal aan diggelen.
Gelukkig betaald mijn verzekering wel uit. Denk dat het soms ook maar net is welke firma je treft.

Mensen hebben wel een inboedelverzekering, maar niet iedereen heeft een aansprakelijkheidsverzekering.

Bijtje82

Bijtje82

11-11-2022 om 14:35

Flanagan schreef op 11-11-2022 om 14:27:

[..]

Mensen hebben wel een inboedelverzekering, maar niet iedereen heeft een aansprakelijkheidsverzekering.

Zowel ik, of wij destijds als mijn moeder hebben beide. 

Haar verzekering weigerde gewoon. Uw moeder is geen erkend schoonmaakbedrijf..

Bijtje82 schreef op 11-11-2022 om 14:35:

[..]

Zowel ik, of wij destijds als mijn moeder hebben beide.

Haar verzekering weigerde gewoon. Uw moeder is geen erkend schoonmaakbedrijf..

Hadden jullie het dan wel gekregen als ze gewoon gestruikeld was en niet aan het stofzuigen? Ik dacht dat hier juist aansprakelijkheidsverzekeringen voor waren.

Schemerlampje schreef op 11-11-2022 om 14:48:

[..]

Hadden jullie het dan wel gekregen als ze gewoon gestruikeld was en niet aan het stofzuigen? Ik dacht dat hier juist aansprakelijkheidsverzekeringen voor waren.

Dat dacht ik dus ook: ze is gestruikeld , en of dat nou komt door een stofzuiger of door rondslingerende speelgoed/schoenen/kleed moet m.i. niets uitmaken. Ik zou er nog eens naar laten kijken!

Zeggen ze dan ook als iemand over zijn losse veter struikelt en er valt een glas drinken over de laptop of iets dergelijks dat diegene 'geen erkend horecabedrijf is'?
Dat soort dingen vind ik erg vergezocht van verzekeringen. Het zijn ook bedragen die ergens over gaan. 

Ik heb een woonverzekering; inboedel, opstal en aansprakelijkheid in één. Kunnen ze niet naar elkaar wijzen. 

Bijtje82

Bijtje82

11-11-2022 om 15:36

madee schreef op 11-11-2022 om 15:02:

[..]

Dat dacht ik dus ook: ze is gestruikeld , en of dat nou komt door een stofzuiger of door rondslingerende speelgoed/schoenen/kleed moet m.i. niets uitmaken. Ik zou er nog eens naar laten kijken!

Geen idee, ze proberen altijd ergens moeilijk te doen.

Ik ga er verder geen moeite meer voor doen. Niet lang daarna ben ik van ex af gegaan en heeft hij een nieuwe tv gekocht. Ik heb nog altijd geen tv. Mis hem geen seconde. 😁 

Mensen die de wc niet doortrekken...kom het regelmatig tegen op mijn werk of in horeca. 

Bijtje82

Bijtje82

13-11-2022 om 01:54

Ik irriteer me aan heel veel dingen van mensen. Maar soms irriteer ik me ook aan dingen van mezelf. 
Als ik me aan het gedrag van anderen irriteer is dar meestal omdat ze me op dat moment belemmeren in mijn dagelijkse bezigheden. 

Temet schreef op 10-11-2022 om 11:44:

Nog twee soorten mensen aan wie ik me erger, trouwens: mensen die met open mond eten of met vo en mensen die niet de moeite nemen om thuis te ontbijten en dan vervolgens tijdens een gesprek/overleg/vergadering met collega's bakken yoghurt gaan zitten leeglepelen oid. Kom op, zoveel tijd kost het niet, dat kan je toch ook gewoon thuis doen

Nee, want dan kom ik niet uit met mijn medicatie. Mijn collega's zien me wel eten maar niet dat er tussendoor ook nog pillen naar binnen gaan.

Ik denk dat je dat liever hebt dan dat ik de rest van het overleg met een pen ga zitten klikken of met mijn tangle ketting ga spelen. 😇

https://www.leerhulpmiddelen.com/a-41377504/tangles-en-fidget-toys/tangle-junior-classics/#description

dan

dan

13-11-2022 om 10:06

madee schreef op 12-11-2022 om 22:59:

Mensen die de wc niet doortrekken...kom het regelmatig tegen op mijn werk of in horeca.

Ik kom het ook regelmatig tegen, vind het geen pretje maar met even doorspoelen is het hopelijk wel weg. Ik vind het meer vervelend als mensen een remspoor achterlaten omdat ze niet de moeite willen nemen om de wc borstel (die voor het pakken staat) door het toilet willen halen. 

Ik kan niet tegen mensen die fluisteren, vooral als daar geen enkele aanleiding toe is. Praat gewoon normaal. 
ASMR dingen word ik ronduit agressief van. Ik snap werkelijk niet dat mensen daar rustig en zen van worden.

Bijtje82

Bijtje82

13-11-2022 om 12:41

Ik kan slecht tegen mensen op posities zonder enige kennis van zaken. Maar die jou dan wel gaan vertellen hoe het werkt. 

Of mensen die bij hoog en laag volhouden dat zij gelijk hebben en dan zeggen : Ik zit al 40 jaar in het vak, je hoeft mij niet te vertellen hoe het werkt. En dat vervolgens volhouden terwijl ik letterlijk citeer uit een email wat de afspraak is die gemaakt is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.