Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Misselijkmakend "Straatarm steenrijk" of zo iets (SBS6)


Bo

Bo

26-09-2017 om 08:53

idd

Laten we nou niet doen alsof 'arme mensen' allemaal heilige boontjes zijn: ideale burgers en door toeval zo in de penarie gekomen. Die zijn er ongetwijfeld, maar meestal valt er echt wel wat op en aan te merken op hun leefpatroon. Of kijk je alleen maar één kant op Sini?

Als je rijk bent lijk je voor sommigen nooit wat goed te kunnen doen.

Probeer ook eens in grijstinten te denken.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2017 om 08:59

Flanagan

Zoals je kunt lezen verging het mij net als Sinilind. Zo zie je maar hoe belangrijk een eerste indruk kan zijn. Het zou me niks verbazen als meer mensen na DWDD 'laat maar' dachten. Dat het in de serie zelf wel meeviel, dat kan natuurlijk.

Wat dat bier betreft: ik weet natuurlijk niet wat hij in zijn normale arme doen gewend is, maar als je méér geld tot je beschikking hebt, kan het ook zijn dat je dingen gaat doen die je normaal niet kunt betalen. Dat werkt omgekeerd van als je het van minder moet doen. Althans... ik vind dat het omgekeerd moet werken. Sommigen zijn het daar niet mee eens, want stel je voor dat je hun 'enige pleziertje afpakt'. Dus misschien heeft hij zich getrakteerd op een krat bier, terwijl dat thuis niet kan. Een dikke buik hoeft niet door bier te komen. Misschien verkeerd eten, te weinig beweging, je weet het niet. Mijn man was een notoire bierdrinker en dat was hem totáál niet aan te zien.

Maxi

Maxi

26-09-2017 om 09:14

raden, aannemen, veronderstellen

dat is wat er gebeurt en in een straatje praten, een beetje opscheppen, een beetje hypocriet zijn. En dan door mensen die nog steeds het programma niet hebben gezien. Dan heeft het weinig zin verder te praten als degenen die het programma wel hebben gezien zeggen dat het best meevalt. Als je nu te horen krijgt dat die eerste indruk eigenlijk fout is, dan is de hele discussie onzinnig geworden. Tenzij het er eentje wordt die gaat over arm en rijk en niet over een programma.

saar

saar

26-09-2017 om 11:17

Nou Kaaskopje

Missie geslaagd juist volgens mij. Je praat toch over dit programma, op een openbaar forum? Betere promotie is er bijna niet.
Moet eerlijk zeggen dat zelfs ik ben gaan kijken. En ik kijk de laatste jaren alleen maar Netflix, tv staat werkeloos te wezen hier thuis. Ik ben dus gaan kijken nav dit draadje...

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2017 om 22:13

Saar

Ja, dat kan natuurlijk ook

saar

saar

27-09-2017 om 09:55

aandacht is aandacht

Ik heb nu niet het idee dat dit soort omroepen/ programma makers er hoogdravender motieven bij hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2017 om 10:03

Saar

Je kunt vind ik wel merken naar wélke omroep je kijkt. Zo kijk ik liever naar wat men onder de aandacht brengt bij DWDD dan bij WNL en bij RTL zijn ze nogal op zichzelf gericht in RTL Late Night. SBS heeft deze week daarentegen nu al twee keer aandacht gekregen bij de VARA. Reclame voor een andere omroep dus, maar uiteraard wel in de hoop dat dat goed is voor de kijkcijfers. Dat lijkt toch beter te werken dan dat in zichzelf gekeerde gedrag bij RTL.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.