Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

judiths mama

judiths mama

20-03-2010 om 10:35

Mánnen!

We gaan vanmiddag voor het eerst bij de vriendin van mijn broer op bezoek. Samen pasta maken en eten, erg gezellig. Dus ik zei tegen manlief, neem even een leuk bakje narcisjes mee ofzo. Dat ofzo had ik er natuurlijk niet bij moeten zeggen. Hij kwam langs de italiaanse winkel en heeft daar wat dingen gekocht, inclusief een potje basilicum!!! "dat is toch ook wel leuk om te geven?"

Zucht, ja hoor, het is jouw feestje!
Mánnen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2010 om 11:29

Nee, ik doe niet met je mee

Ik vind zijn idee van "leuk" echt leuk. Het is misschien niet wat jij in je hoofd had, maar hij heeft er over nagedacht en dat vind ik al een complimentje waard. Mijn man vindt narcissen stinken, dus daar doe je ook niet iedereen plezier mee. Dus sorry...

Hahaha

Wat een inventieve man heb je!

Tirza G.

Tirza G.

20-03-2010 om 12:16

Kan wel helemaal verkeerd vallen

Kom je daar met ingredienten aan voor de Italiaanse maaltijd. Net of dat die mensen dat zelf niet kunnen bedenken

Hahhahah ik vind het wel een bak. Ik zou het met een stalen gezicht overhandigen. Folietje erom, klaar.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

20-03-2010 om 12:38

Tirza

Misschien is de man van Judith's mama wel zo attent dat hij de door o.a. hem verorberde voorraad alvast weer aan wil vullen. Hij had het eigenlijk slimmer moeten aanpakken. Alvast ingrediënten voor een volgende uitnodiging. Nasikruiden of zoiets.

Nou..

Een zelfdenkende man,die iets leuks verzint, eigenlijk helemaal niet zo verkeerd.
Ik had het als kadootje wsch wel leuk gevonden, maar jouw narcisjes ook.

Guinevere

Guinevere

20-03-2010 om 14:08

Stuur maar langs!

Geweldig, stuur die man van je maar bij mij op bezoek! Ik ben wel in voor een italiaans pretpakket, lekker.

Guinevere

Guinevere

20-03-2010 om 14:09

Overigens

Overigens moet ik ook wel vaak zuchten om mijn man. Vraag ik 'm om nog snel even product X te kopen in de winkel, komt ie weer met iets heel anders thuis. Mag ik weer gaan improviseren, óf hem weer terug sturen.

Pippin

Pippin

20-03-2010 om 14:10

Leuk toch

Ik vind het heel erg leuk als iemand zelf een cadeautje verzint. Het maakt mij dan echt niet uit wat het is, als er maar een leuk verhaal bij komt. Citroenen, leuk, die koop ik anders nooit!!!
En ik vind een pakketje met ingredienten om een lekkere maaltijd van te maken, echt een heel leuk kado.

reina

reina

20-03-2010 om 14:21

Leuk!

Narcissen zijn leuk,maar zo'n italiaans pakketje (mét basilicum) vind ik ook een leuk idee, ik zou het wel waarderen als manlief zelf iets bedenkt

Rafelkap

Rafelkap

20-03-2010 om 17:42

Ga onmiddelijk scheiden

Jullie passen duidelijk niet bijmekaar: hij wil niet doen wat jij zegt en jij bent weinig flexibel en humorloos Je kan beter zelf je boodschapjes doen!
(hoeps, wel heftig wat ik hier opschrijf, maar ik ben ongesteld, jij ook?)

Eh.. hoort die topic niet bij relaties?

Bastet

Bastet

20-03-2010 om 19:03

Leuk!

Zo word ik ook altijd blij van een flesje goeie olijfolie.
bastet

Holiday

Holiday

20-03-2010 om 19:25

Achterdochtig

Nou nou wat een credits krijgt die man! Zou hij werkelijk zo origineel zijn?

Hoe kwam hij er eigenlijk op? Ik verdenk hem ervan dat dit makkelijker was (dichterbij, ik kwam er langs?). Vertel vertel, ik wil het plaatje graag compleet.

judiths mama

judiths mama

20-03-2010 om 21:35

Holiday

je hebt gelijk, hij had dochter naar de bevers gebracht en kwam langs de italiaanse winkel!
En jullie hebben allemaal gelijk, hij is reuze origineel. Ik vond het alleen zo typisch man, hij zou mij niet gelukkig maken met een bosje basilicum. Maar om nou meteen te gaan scheiden, neu, zo erg is het hier in huis nou ook weer niet!

Enne, we hebben heerlijk gegeten trouwens, verse pasta is zoveel lekkerder dan gedroogde...

Bastet

Bastet

21-03-2010 om 08:11

Etenswaar

Ik krijg van mijn buuv afentoe een italiaans product kado,en ik ben er altijd blij mee.Bij Oil and Vinegar en dat soort winkels kun je toch allerlei italiaanse producten krijgen in kadoverpakking,ook kruiden!Wat een achterdocht allemaal,it's the thought that counts...
bastet

Holiday

Holiday

21-03-2010 om 08:50

Ja tuurlijk

Ja hoor het gaat om de gedachte. De gedachte waar zit hier de dichtstbijzijnde winkel voor een kadootje!

Gelukkig was het deze italiaan en pakt het kadootje dus origineel uit. Waar had hij Judiths mama anders mee verrast, twee mokken van de blokker? Een rookworst van de hema?
Hm...dubieus!
Maar wel goed dat je je man houdt hoor judiths mama, er zijn ergere dingen te bedenken die hij kan doen!

Pippin

Pippin

21-03-2010 om 09:09

Ha ik ben een man!

Want ik denk ook altijd: Waar zit hier de dichtsbijzijnde winkel voor een kadootje?
Een rookworst van de Hema vind ik wel heel erg simpel, maar ik koop regelmatig kadootjes in de Hema hoor, ook bij de Blokker.... Ik kan zomaar een mok voor iemand daar kopen. ))

Tineke

Tineke

21-03-2010 om 09:21

Elitair hoor

Holiday: "Waar had hij Judiths mama anders mee verrast, twee mokken van de blokker? Een rookworst van de hema?"
Is dat echt te min?
Ik ben geen man, maar koop zelfs soms een cadeautje bij de benzinepomp. Of nog erger: Action.

Hema worst?

wij hebben een vriend die dol is op hemaworst,als je hem vraagt ,wat wil je voor je verjaardag,is het standaard antwoord: doe maar een hema worst.
Ooit hebben we afgesproken om allemaal een hema worst te kopen,hij kreeg er 17 in totaal.
overigens vind ik het totaal niet belangrijk waar iemand een cadeautje voor mij koopt,en of dat veel moeite heeft gekost,als ik het een leuk cadeautje vind ,maakt het mij niet uit of het van de kringloop winkel of uit de PC Hooftstraat komt.of van de benzinepomp.

Kiki

Kiki

21-03-2010 om 12:14

Duidelijke instructies geven of zelf doen

Ik zou mijn man ook niet naar de winkel moeten sturen met haal maar iets ofzo.

Want dat ofzo zorgt ervoor dat hij met zijn ziel onder zijn arm niet weet wat hij moet kopen en dan waarschijnlijk inderdaad een HEMA-worst koopt. Of een fles wijn voor een niet-drinker of iets dergelijks.

En als ik dat op die manier zou doen, zou ik zeker geen commentaar geven op de thuis gebrachte waar. Hoewel ik een Italiaans pakket wel erg leuk vind, gemakzucht of niet

Vic

Vic

21-03-2010 om 12:25

Ach ja

Mijn man moest voor een jubilerende oom een flesje wijn en noten kopen. Ik dacht aan een leuk cadeaupakket van de notenwinkel in het dorp. Man kwam thuis met drie zakken borrelnootjes. Tja...

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2010 om 12:43

Tops

Het kán gemakzucht zijn, maar dat haal ik niet uit het eerste bericht. Hij heeft zich gewoon niet aan de opdracht gehouden. Daar kun je geïriteerd over zijn, maar daar kun je je ook weer overheen zetten. Waar gaat het tenslotte over én daarnaast vind ik oprecht dat de man van J.´s mama het goed gedaan heeft. Hij heeft of zo ingevuld met 'oh... vrije keus dus'.

Holiday

Holiday

21-03-2010 om 14:16

Wel goed lezen hoor

K. Heksenvet, bij mij mag je met hemaworst komen hoor, mij is niks te min. Maar dat is toch helemaal het punt hier niet.

Hoe komen jullie er nou toch steeds bij dat die man een origineel italiaans "pakket" heeft uitgezocht! Er wordt gevraagd om narcisjes en hij komt thuis met een potje basilicum! Ik neem aan verse? Best geinig hoor maar mij maak je dus niet wijs dat dat origineel is. Dat is gewoon lekker gemakkelijk. Geeft verder niet hoor. Maar dat is volgens mij het punt hier. Of ik moet het zelf verkeerd lezen? Laten we vooral niet gaan discussieren over wat voor kadootjes je wel of niet wilt krijgen. Totaal andere discussie is dat.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2010 om 14:56

Tops

Nee, bijzonder is het nu ook weer niet

Holiday

Als je goed leest staat er dat man een aantal dingen gekocht heeft bij de Italiaanse winkel,inclusief een potje basilicum. Dus een zelf samengesteld Italiaans pakketje?

Stenna

Stenna

21-03-2010 om 17:18

Aldi wijn

Mijn single broer neemt altijd als hij bij ons komt eten precies dezelfde fles wijn van de Aldi mee (waar hij zijn boodschappen doet). Het is niet dat dat niet goed genoeg is ofzo, het is zelfs best lekkere wijn, maar er is wel overduidelijk geen enkele aandacht besteed aan zelf iets zoeken of eens bedenken waar wij van houden. Totale gemakzucht en onverschilligheid spreekt er voor mij uit. Neem dan niks mee.

Bastet

Bastet

21-03-2010 om 18:38

Stenna

Misschien vind hij dat gewoon onwijs lekkere wijn!?

Kaaskopje

Kaaskopje

21-03-2010 om 19:24

volgens mij staat Aldiwijn niet eens zo slecht bekend.
'Moeite' is dus blijkbaar dat je er meer meters voor hebt moeten lopen dan je standaard rondje? Een ansichtkaart uit de buurtsuper is dus minder attent dan eentje van Bruna uit het winkelcenrum?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

21-03-2010 om 19:58

Cadeautjesgemekker

Zo, en nou kom ik er ook even ongenuanceerd in

We leven in een van de rijkste landen ter wereld. Iedereen heeft al meer rotzooi in huis dan hij kan verstouwen. We komen óm in de goedbedoelde kaarsenhouders, flesjes wijn, bakjes narcissen, fotolijstjes, vreterijtjes die er vervolgens weer afgelijnd moeten worden, etc etc.
Om nog maar te zwijgen over kinderen die veel meer speelgoed hebben dan leuk voor ze is.

Ik ken 10 keer meer mensen die een probleem hebben met te veel spullen, dan met te weinig spullen.

En wat wórdt me hier een hoop afgezeurd over cadeautjes. Net de verkeerde kleur, te goedkoop, te duur, te plastic, te hip of juist te oubollig, te weetikveelwat. En on top of the bill moet je ook nog eens kunnen zien dat er Genoeg Moeite voor gedaan is.
Ja, als een cadeau volstrekt geen toegevoegde waarde meer heeft voor je leven omdat je tóch al alles hebt, dan moet het een bewijs zijn dat iemand anders jou de moeite waard vindt om een half uur te lopen zoeken naar de juiste fles of het juiste kaartje.

Schaf het toch af. Of koop iets nuttigs, iets wat opgaat. Ik heb meer lol gehad van pakken kaarsen of potjes peterselie, dan van het zoveelste originele bloempotje of waxinelichtjeshoudertje. Maar in elk geval: niet over zeuren. Als iemand bij mij aankomt met een pot basilicum vind ik dat een per-fect cadeautje.

Zo.

judiths mama

judiths mama

21-03-2010 om 20:56

Vróuwen!

Moet ik gewoon heel even mijn ei kwijt, krijg je dit!

Tirza G.

Tirza G.

21-03-2010 om 23:01

Ellen

Amen. Het gaat voor mij om de persoon die aan de gift vastzit. Die gift schuif ik toch terzijde

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.