Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

juf Ank

juf Ank

15-09-2018 om 19:28

naam koffiehuis

leuke naam gezocht voor koffiehuis dat gerund gaat worden door grotendeels mensen met een beperking... Wie heeft er een leuk idee?


Ad Hombre

Ad Hombre

16-09-2018 om 13:28

Koffiehuis

In het gebroken kopje...

juf Ank

juf Ank

16-09-2018 om 13:41

haha

De maatschap: Zou je meer een advocatennkantoor verwachten.... Hm....

Participatiekoffie.....Theeleuteren…...socialize kof

Watervrouw

Watervrouw

16-09-2018 om 14:03

Eh,

Het Koffiehuis vind ik de leukste
Verder:
"Koffie / Thee"
"Koffie / Thee en Meer"
"Erbij"
"Koffie Samen"

Wat

Wat

16-09-2018 om 14:13

Koffie speciaal

Koffie divers

Het koffiepaleis

In de soete suikerbol

koffieThuis

bijzonder genieten
cafe Kommee
Cafe Extra
Kom dr bij
Cafe Puur
Cafe Talent
Cafe net effe anders ( of in het dialect wat er daar gesproken wordt.)
Cafe WELkom

ik dacht eerst lekker anders maar zo heeft de gids al zie ik waar veel restaurants in staan.

In kader van leuk en gezellig

Het Theekransje

Triva

Triva

16-09-2018 om 14:39

grappig

Er werd hier een gezinsvervangend tehuis gebouwd en omdat er in de woonwijk geen kerk kwam/stond bedachten ze dat dat gebouw een hoge punt moest krijgen met een grote klok erin. Dat werd opeens teruggedraaid omdat men van dat gvth bang was dat mensen dat gingen associëren met die mensen en hun handicap/beperking alszijnde 'onder de klok wonen'. Belachelijk en ik vind het nog steeds jammer.

Ik vermoed dat de 'baas van jou' denkt dat het meer mensen trekt, ik vind het stigmatiserend. Ja meedoen aan de maatschappij, ja geen andere baan, ja sociaal aspect maar gewoon een normale naam geven mag niet? Hoe doe je dan mee aan de maatschappij? Je wordt alsnog apart gezet. Men weet heus wel wat er in die koffietent gebeurt, kun je ook op de website zetten maar jemig moet de naam echt er mee te maken hebben? Heeft iemand die baas wel geprobeerd te overtuigen? Waarschijnlijk niet als je hem aanduidt met baas...

Lente

Lente

16-09-2018 om 14:58

Tot nu toe vind ik Koffie Speciaal het leukst

Klinkt als aangeklede koffie, zoals frikandel speciaal.

rode krullenbol

rode krullenbol

16-09-2018 om 15:00

Wat ik me afvraag ...

Is 'Bakkie troost' al voorbij gekomen?

Emmawee

Emmawee

16-09-2018 om 15:43

Paralympics

Gehoord van een sporthistoricus op BNR:
Het maatschappelijk belang van topsport / Olympische Spelen, wordt sterk overschat. Het enige sportevenement dat echt een positieve maatschappelijke bijdrage heeft gebracht, zijn de Paralympische Spelen. Deze aparte spelen hebben aantoonbaar geleid tot grotere acceptatie van gehandicapten. Ook in landen waar vroeger 'geen gehandicapten' waren.

Je zou kunnen denken aan koffiehuis Paralatte of Paralekkers.

Bakkie Troost vind ik het leukst. Een subtielere verwijzing en ook meer een algemene naam.

Bakkie troost

Klinkt juist zo triest alsof het leven van de mensen die daar werken zo bedroevend is.

Dan eerder De Wolk, refererend aan het wolkje in de koffie.

Lou

Lou

16-09-2018 om 16:12

Apart

Triva: "Je wordt alsnog apart gezet."

Dat is precies mijn bezwaar ook tegen zo'n naam. Ik zou dat dus ook juist niet willen.

Maar goed, als het dan toch moet vind ik Koffie Speciaal de beste. Of: Met en Zonder.
Misschien vind ik Met en Zonder dan eigenlijk nog leuker, het klinkt wat eigentijdser.

Alsjeblieft niet “en zo”!

Het lijkt dat alles tegenwoordig “...en zo” moet heten. Her is nog wachten op de begravenisondernemer die zijn toko “dood en zo” gaat noemen, of de vroedvrouw die haar praktijk “embryo en zo....”
Brrrrrr wat irritant en zo
Sini

Emmawee

Emmawee

16-09-2018 om 16:44

Sini

Ik ben het heel erg met je eens en mijn man nog meer. Hij weigert pertinent klant te worden bij iets dat 'en zo' heet.

bieb63

bieb63

16-09-2018 om 17:26

Koffiebuurt
Koffiebuurten
Buurtkoffie

Kaplablokje

Kaplablokje

16-09-2018 om 17:44

Dat is andere koffie/Andere koffie
Dat is zuivere koffie/Zuivere koffie
Samen een bakkie doen
Eerlijke koffie

Emmawee

Emmawee

16-09-2018 om 17:50

Flanagan

"(Bakkie Troost)... Klinkt juist zo triest alsof het leven van de mensen die daar werken zo bedroevend is."

Zo hoorde /las ik 'm dus niet. Meer dat die plek waar mensen op waarde worden geschat een troost zou kunnen zijn in een (bedroevend) harde wereld.

Guera

Guera

16-09-2018 om 18:45

Koffie met

Vind ik de leukste.
Met een extraatje in de zin van speciale medewerkers.
En dan zorgen dat de MET bij de koffie ook iets bijzonders is.
Echt een speciaal huisgebaakken koekje of petit fourtje dat je alleen daar kan krijgen. Dan heb je een dubbele laag.

rode krullenbol

rode krullenbol

16-09-2018 om 18:51

Okay ...

Als een Engelstalige naam ook mag: 'A fair treat'.

Anders misschien 'De leukste thuis'.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2018 om 19:15

Triva

Ik moest gewoon aan DSM 5 denken. Vraag me niet waarom, dat werd direct de Grote 5 en van daaruit 'oh haha, dan kun je meteen de Big 5 erbij betrekken'. De hersens van een add'er aan het werk, zo kun je het misschien zien. Ik zou mijn eigen koffietentje zo noemen, als ik die had. Helemaal omdat ik Afrika er dan fijn in kan gooien. Van een beetje zelfspot is hopelijk nog nooit iemand dood gegaan.

Een naam dicht bij

Je moet vooral zorgen dat de mensen die er gaan werken de naam goed begrijpen.
De oude molen, want het was vroeger een molen. De mooie gevel, want het heeft een mooie gevel. De blauwe baksteen, want er is een blauwe baksteen. Etc.
En natuurlijkhelemaal geen verwijzingen naar beperkingen in wat voor een vorm dan ook. Dat koffiehuis is van en voor de medewerkers.
Het gaat niet over de medewerkers.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2018 om 19:24

Nog een idee

Ik zie in onze omgeving voor zo'n gelegenheid 'De Trog', prima naam, maar ik zie er geen link in naar de medewerkers. Ik kom ook Teesti tegen, dus voor wie dat in zijn hoofd had... er is er al een . Hier in de buurt is ook Fermento, dat betekent 'gist'. Dat is een hele organisatie met meerdere projecten, met personeel met een beperking.

Via Fermento bedenk ik opeens "Expreszo". Of "Expres Zo!"

Ad Hombre

Ad Hombre

16-09-2018 om 19:32

Big five

In de psychologie is de big five met name dit:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Big_Five_(persoonlijkheidsdimensies)

Niet een verwijzing naar de dsm 5.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2018 om 19:35

Ad Hombre

Ja, dat weet ik. Daarom vond ik het een leuk 'woord'-grapje.

Kaplablokje

Kaplablokje

16-09-2018 om 20:04

Samsam
De ontmoeting

Suggestie van mijn man: downtown

juf Ank

juf Ank

16-09-2018 om 20:29

leuk dat jullie

zo meedenken! Er zitten hele leuke tussen.
Ik ben het ermee eens hoor dat de beperking niet mag doorklinken in de naam. Het mag wel een beetje normaal!
Bedankt voor alle input!

Samsam is trouwens al een naam voor een jaarlijks klein symposium waar mijn organisatie aan meedoet dus daar kan ik niet mee aankomen. Toch een heel leuke naam

rode krullenbol

rode krullenbol

16-09-2018 om 21:33

Nog beter?

In plaats van 'de leukste thuis' 'het leukste thuis'.

Triva

Triva

17-09-2018 om 04:11

Kaaskopje

Heb je gegoogeld op expreszo?

rode krullenbol

rode krullenbol

17-09-2018 om 09:43

Wat natuurlijk niet kan, is ...

'In de bonen' of 'Helemaal in de bonen'.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-09-2018 om 12:03

Oh...

Ik durf het bijna niet te zeggen... maar dit zou zo’n mooie plek kunnen zijn voor m’n lieve nichtje, die door verdrietige omstandigheden juist nu zoiets heel hard nodig heeft, maar niet kan vinden. Juf Ank, zou je me alsjeblieft kunnen mailen op [email protected]?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.