Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Naam veranderen, wat betekent dat?

In vrij korte tijd hebben in mijn omgeving twee vrouwen hun voornaam veranderd door er een 'a' achter te zetten. Dus Marleen wordt Marlena en Marian wordt Marianna. Ze hebben allebei een soort spirituele retraite doorgemaakt waarover ze niet willen praten en hebben dus nu een a achter hun naam. Compleet met nieuwe mailadressen en zo. Heeft iemand enig idee wat het betekent? Ik vind het trouwens erg moeilijk wennen, om iemand ineens Marlena te noemen als je haar al meer dan 40 jaar Marleen noemt.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

17-05-2010 om 20:07

Pfjoei

Bof ik weer. Ik héb al een A. Hebben ze dezélfde spirituele retraite doorgemaakt? Dan is het denk ik een weird fantasie van de begeleidende goeroe. Madonna/Maria -eindigt allemaal op A. De ideale vrouw. Zoek de basis-vrouw in jezelf, zoiets. Smeer menstruatiebloed achter je oren en víer dat bestaan.
Ons koningshuis zit spiritueel gelukkig ook geramd.

Tirza

reina

reina

17-05-2010 om 20:20

-a?

Ik zit goed, zowel mijn echte naam als mijn nick eindigt op een - A , maar geen flauw idee wat het zou betekenen in deze.

Nasha 1st

Nasha 1st

17-05-2010 om 20:28

Gelukkig

hier ook al een a op het eind....zowel in nick als in real life....

Tinus_p

Tinus_p

17-05-2010 om 20:29

Klinkt als

Nieuwe naam, nieuwe identiteit (maar niet te nieuw, vandaar alleen die extra a), hoog oude wijn in oude zakken gehalte.

Het voelt zoooo goed...

Genista gaat naar Panama, allemaal aaaatjes, zaaaalig...

Inga

Inga

17-05-2010 om 21:22

Ha. haha. hahahahaha

Pella! Hoe verzin je het. ))

Morgana Fata

Morgana Fata

17-05-2010 om 21:36

Wauw

Morgana Fata, 4 keer raak, hoe spiritueel moet ik wel zijn
Geen idee trouwens waarom ze dat doen en als ze er niet over willen praten, zou ik het compleet negeren. Wat een gedoe zeg.

Polla Shearman

Polla Shearman

17-05-2010 om 22:03

Nee dit!

hier is polla! whahahahhaha hilarisch!

wat zou dat kosten om je naam echt te veranderen... dus helemaal officieel>>?

Massa Nissa

Massa Nissa

17-05-2010 om 22:15

Ik ben om!

Drie a's, ik sta vlak achter Morgana als het gaat om spirituele topsport. Stoepa krijta, ik zou het ook eens proberen! Wie weet welke vergezichten zich openen in je leven . Overigens krijg ik de kriebels van mensen die het licht zien na een cursus. Er zou een algemeen besef moeten zijn dat niet kan en (erger) niet staat.
Groetjes
Massa (dol op cursussen, vooral onder werktijd en aan zee)

Margriet*

Margriet*

17-05-2010 om 22:29

Margriëta

Wow, klinkt mijn naam opeens exotisch, zet ik de puntjes er ook bij vast nog spiritueler (er vliegt wat in de lucht boven mijn hoofd).
Ik ken wel iemand die haar naam veranderde van Jolanda naar Janna maar goed da's allebei met een a.

Chippa

Chippa

17-05-2010 om 22:51

Stoepa

Stoepa is natuurlijk vandaag de grote winnaar (een stoepa is een spiritueel gebedshuisachtig dingetje, toch?)

Rembrand

Rembrand

17-05-2010 om 23:03

Rembranda.

Als ik dit bij mijn echte naam doe ben ik opeens een bekende zanger met een hele hoge stem.........
Liever niet.
M.

Emmawee

Emmawee

17-05-2010 om 23:18

Praktisch...

"Dus Marleen wordt Marlena en Marian wordt Marianna."
Ik zou ze allebei "Mar" gaan noemen. Lekker makkelijk.
Groeten, Maw.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-05-2010 om 01:01

Goed gedaan bij dochters dus

Beide dochters eindigen op een -a. Ik zou nooit Marlena willen heten als ik al zolang een Marleen ben) Ik luister trouwens wel naar ma en Babushka (schrijf je dat zo?). Tjoh... dat eindigt allebei ook op een a!

Yta Chalna

Yta Chalna

18-05-2010 om 07:20

Het klinkt...

..alsof het ze veel geld heeft gekost, dat nieuwe inzicht. Maar dan heb je ook wat: een a achter je naam. Ik zou ze eens goed uithoren. Hoezo niks vertellen, heb je de beproefde acht wijn-methode al geprobeerd? Wij willen het ook weten!

Basteta

Basteta

18-05-2010 om 07:25

Hmmm...

Basteta...nee,doe maar niet,mijn tattoos zijn al spiritueel genoeg..
Bastet

sus-annA

sus-annA

18-05-2010 om 08:05

Zeg eens a

Vanaf nu dan maar sus-anna?mijn echte naam eindigt al op een A,dus dat scheelt weer,hoef ik geen cursus te doen,en spaar ik weer geld uit.

Puck

Puck

18-05-2010 om 08:47

Nee, ik blijf puck

Als ik en een a achter zou zetten dan zou ik toch ernstig assosiaties krijgen met dat chinese stripmeisje. Nee, ik geloof niet dat dat mijn spiritualiteit en associatie daar beter van worden.
Wel een voordeel: ik sta dan wel op het nachthemd van mijn dochter

Silona

Silona

18-05-2010 om 09:02

Volgens mij

heeft het iets te maken met het vrouwelijke in jezelf naar boven halen. Offe de band met een vrouwelijke godheid of zoiets. Zeg nu eerlijk, hoeveel mannennamen met een a op het eind ken je eigenlijk, even italiaanse mannennamen niet meegerekend. Terwijl er legio vrouwelijk voornamen eindigen op een a. Ik ben trouwens wel heel erg verlicht, mijn naam begint én eindigt met een a...

100%mama

100%mama

18-05-2010 om 09:22

Ik zit ook gebakken!

Mijn nick heeft als laatste letter een a, mijn echte naam ook, zoon noemt mij mama.....ik voel me ineens hemels licht!

Maareh, ben ook erg nieuwschierig dus misschien zou je toch idd het wijn ritueel willen uitvoeren om er zo achter te komen waarom? Please?

Niet spiritueel(a)

ow, jee, mijn naam hier en IRL heeft helemaal geen aaaaaaaaa´s (alhoewel mijn achternaam...jemig, zou ik toch een greintja spiritualiteita hebben?? (dacht ut niet )

margja van dijk

margja van dijk

18-05-2010 om 09:28

Hallo

Ik vind wel dat jullie allemaal bijzonder respectloos omgaan met dit volstrekt pure verzoek. Mogen die vrouwen even zelf weten hoe ze genoemd willen worden? Ja? Als ik vanaf morgen in een paarse jumpsuit met witte stippen wil lopen mag ik dat toch óók zelf weten? Of hebben jullie dan ook ineens moeite om mijn ware ik te ontwaren in dat kleurenspectrum. Wat is er dan mis met je naam veranderen? Menstruatiebloed achter je oren smeren, welja! Tirza! Jezus zelf gaf de naam Magdalena aan een vrouw die volgens mij tot voor kort als Maria door het leven ging, dus die wás al hoogst spiritueel, als ik jullie verklaring mag geloven. Kortom, daar gáát het niet om, dames. Identiteit, ego, zegt jullie dat dan niets? Elk ego is maakbaar. Of het nou voor de rekkelijken of de preciezen is. De diepere waarheid hierachter is peilloos, dus probeer dat dan ook maar niet. Accepteer, laat losssssss.

Mag ik jullie verzoeken mij voortaan met Margja aan te spreken. Ik heb weliswaar geen cursus gevolgd, ik het het helemaal zelf bedacht, maar voor jullie moet dit toch voldoende zijn. Verander de wereld, begin bij jezelf.

Margja

Berber-a

"Welicht denken ze dan ontvankelijker te zijn voor het spirituele bovenaardse?"
Welnee. Het is marketing. Spirituelen hebben daar patent op. Allemaal in het oranje... of allemaal een naam eindigend op een a.
Hoor bij de club en herken elkaar.
Wij kunnen dat ook doen en voortaan onze namen laten eindigen op een o.
Groet,
Miriamo Lavello

Sancy

Sancy

18-05-2010 om 10:31

Ik ben voor

miriamo's voorstel. Sancyo klinkt zóveel beter dan Sancya.

Janna3

Janna3

18-05-2010 om 10:37

Tegen

Janno...

krin

krin

18-05-2010 om 10:50

Tja berbera

Zie daar de kracht van de A!

krin

krin

18-05-2010 om 10:56

En nu echt

Retraites zijn in. Daar ga je op zoek naar je innerlijkste ik. Mijn vermoeden is dat veel vrouwen in die zoektocht hun vrouwelijkheid besluiten op te waarderen. Door hun naam vrouwelijker te maken. Bovendien krijg je je naam van je ouders, en behalve die naam krijg je met je opvoeding een hoop waarden mee waar je je op zo'n spirituele reis bewust van wordt en wellicht van wilt distantiëren. De hernoeming van jezelf is daar een uiting van; met zeggenschap over je eigen naam herpak je de zeggenschap over wie je bent en waar je voor wilt staan.
Zoiets, denk ik. En ze willen er niet over praten om onttovering te voorkomen (plus dat je het toch niet zou snappen als je er niet bij bent geweest).
Ik ben overigens niet op retraite geweest (ook niet van plan).

Silona

Silona

18-05-2010 om 11:36

Ik wil

per direct retraitrerend stamppot eten in mijn paarse jumpsuit met witten stippen.

Puck

Puck

18-05-2010 om 12:59

Berber dank....

Kom je ook even meehelpen de theespetters van mijn beeldscherm vegen: mirima..... proest, je maakt mijn dag!

margje van dijk

margje van dijk

18-05-2010 om 15:36

Nog even een serieuze reactie

Toen ik vroeger op de middelbare school zat, had ik een vriendin die op een gegeven moment haar naam wijzigde. Ze had een hollandse rechttoe-rechtaan naam (type "Doortje"), en veranderde deze in een meer internationaal Engels equivalent, ook een gebruikelijke naam in Nederland. (Ik zal de echte namen maar even niet geven ivm privacy en zo.)

Ze gaf als verklaring dat ze toch echt niet kon leven met zo'n denigrerende bonkige naam als "Doortje". Zo'n "doe maar gewoon, dat is al gek genoeg"-naam, en dan ook nog met een verkleinende uitgang. Met haar nieuwe naam wilde ze meer kracht uitstralen, serieuzer overkomen, en eigenlijk haar hele kind-heid afschudden.

Ik kan me best voorstellen dat je als puber door zo'n fase gaat, maar ik (mede-puber, maar überconservatief) vond het echt belachelijk. Ik zei dat geloof ik niet zo direct (wel dat ik het een beetje raar vond).

Maar ze hield vol. Haar hele schoolcarrière heeft ze haar nieuwe naam gehouden. En ook jaren later kwam ik haar nog wel eens tegen en heette ze nog zo. Dus in haar geval was het geen pubergril, maar een serieuze, diepgaande, blijvende identiteitswijziging.

Dus het kan heel goed. En eigenlijk ben je geen goede vriendin als je daar dan niet in mee kunt gaan, vind ik. Je zou dat gewoon moeten respecteren.

Maar goed, ik heb het tot het eind toe moeilijk gevonden (dat was dus jarenlang), versprak me regelmatig, en vond eigenlijk haar oude naam veel mooier, dus ik ben geen lichtend voorbeeld van hoe je dat kunt doen. Ik was ook niet zo'n heel goede vriendin.

Margju

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.