Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sansa

Sansa

16-07-2009 om 20:06

Naam voor baby (vraagje over uitspraak)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Louiza natuurlijk

Oeps, mama-van-L, het is natuurlijk Louiza en niet Louise...Excuus

Groeten,

Temet

Bloemetje

Bloemetje

29-07-2009 om 19:21

Suske

ja van francois geloof ik, of franciskus?

aka mama-van-louiza

aka mama-van-louiza

02-08-2009 om 16:16

Uitspraak

Temet, ik las ook jarenlang 'Wiske' in plaats van 'Wieske'. Er moet me iets van het hart. Ik heb als kind vrijwel alle tot dan toe in omloop verschenen Suske + Wiskes gelezen, en ik had eigenlijk een hekel aan Wiske. Ik vond het een betweterig, irritant wicht met dat slome eierhoofd. Toch wel grappig dat mijn dochter uiteindelijk (vrijwel) haar naam draagt. Ze heeft goddank geen eierhoofd, maar dat betweterige herken ik wel een beetje, haha.
Ik las trouwens ook Assu-ran-se-TOE-riks in plaats van Assurans-toeRIEX.
Groetjes
mama van jeweetwel

Asa Torell

Asa Torell

04-08-2009 om 21:40

Hm, ik lees dit te laat

want jammer, ik ben superdol op namendiscussies!
Over aparte onbekende namen en de 'he' reactie, dat hangt echt maar helemaal van de naam af. Ik heb zelf een weinig voorkomende naam maar krijg nooit 'he' te horen omdat het kennelijk heel duidelijk is hoe je het uitspreekt/schrijft (denk bijvoorbeeld maar aan een naam als Geerke). Daarentegen ken ik bijvoorbeeld een griekse die Elefteria heet (klemtoon op de i), nou dat is echt behoorlijk wennen voor nederlanders. Het heeft mij ook wat tijd gekost.
Maar doorslaggevend wat de naam Noemi betreft lijkt me toch dat hier veel voorbeelden worden gegeven van nederlandse Noemi's waarbij het prima gaat. (althans de uitspraak, streepjes blijven vast regelmatig gedoe geven). Daarmee zou ik het wel aandurven terwijl ik echt geen fan ben van experimenten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.