Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Naar de kapper geweest. manlief vindt het echt niets :-(

Vanmorgen naar de kapper geweest. Ik had het wat langer, net over de schouders. Blond (coupe solei, of hoe je dat ook maar schrijft).

Ik heb een leuk kapsel gevonden in een boek dat mij wel wat leek. Met mijn kapster (zij knipt mij altijd) overlegd of het ook haalbaar was.

Het is echt heel anders geworden dan ik eerst had, nl kort en donker.
Zelf vind ik het wel leuk staan. Maar mijn man vindt het echt niet mooi. Hij kan er echt niets leuks over zeggen, behalve dan dat ik lef heb. Hij vindt het een "potten kapsel", mijn uitstraling wordt er hard van.

Ná het knippen en kleuren ben ik even bij mijn werk langs gewipt. Mijn collega's vonden het erg leuk staan. Ik weet van hen dat ze eerlijk zijn en geen blad voor de mond nemen. Ik kan er dus vanuit gaan dat ik niet voor l*l loop

Maar het gevoel dat ik nu heb dat mijn man het echt niet mooi vindt overheerst nu.

Gatsie. Ik baal er heel erg van. Heb ik nu eindelijk een makkelijk kapsel dat tenminste de hele dag blijft zitten.........

Ik hoop maar dat dit gevoel snel weg gaat. Want het is niet leuk!!!!! Bah.

Zo, ik moest het even van me afschrijven. Misschien helpt dat een beetje.

K. ersje

(die nu bijna niet meer naar het zwembad durft te gaan, bang voor de reacties die zullen komen)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

21-10-2010 om 18:47

Smaken verschillen...

Jammer dat je man het niet leuk vindt... Smaken verschillen Maar dat betekent niet automatisch dat jij voor paal loopt. Anders zouden je collega's dat toch gezegd hebben?
Zeg maar tegen je man dat hij er een tijdje aan moet wennen en dat het bij een volgend kappersbezoek weer anders wordt
Even serieus: ik denk niet dat jouw man een ongevoelige hork is of zo. Nogmaals: smaken verschillen! Maar hang je niet érg aan de mening van je man, als die menin in één klap de mening van veel anderen (je collega's) teniet kan doen?

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2010 om 19:00

Als je alles

zou doen zoals je man dat graag zou willen, blijft er weinig van jezelf over. Als jij dit haar leuk vindt moet je man dat voor lief nemen. Natuurlijk is het jammer dat hij het dit keer niet zo mooi vindt, maar dat kan ook ´de schok´ zijn. Ik heb dit soort reacties ook wel eens gehad en dan kreeg ik een dag later toch te horen dat het eigenlijk best leuk was. Mijn man vindt het bijvoorbeeld jammer dat ik het altijd erg kort laat knippen. Ik voel me er goed bij, dus blijf ik dat toch doen.

Niny

Niny

21-10-2010 om 19:23

Komt wel goed

Hoi Kersje,
Sommige mannen houden gewoon niet zo van verandering. Toen wij gingen trouwen had ik 's ochtends uren bij de kapper gezeten en wat zegt mijn aanstaande echtgenoot? 'O, je ziet er heel....anders uit!'
We zijn inmiddels bijna 14 jaar heel gelukkig getrouwd
Niny

K.ersje

Zoals Niny al zei; mannen houden gewoon niet van verandering. Die van mij ook niet. En hij ziet me het liefste in een spijkerbroek met gymschoenen. Heb ik echt nóóit aan, maar hij kan niks benoemen of beschrijven wat ie wel leuk vindt.
Ook hebben mannen vaak een vrouwelijk en lief beeld bij het uiterlijk van hun vrouw; lang haar in een vrouwelijke coupe. Dit is dus compleet anders. Mijn kids vragen ook nog wel eens om hun moeder met 'geel' haar, maar heb al 4 jaar kastanje kleurig haar. Het is vaak de mooie herinnering waar naar verlangt wordt. En geen oordeel over je huidige kapsel.

Dorry

Dat denk ik ook dorry

lang haar zoals ooit vroeger en dan in mijn geval wil hij graag dat ik een leuk jurkje aan trek. Man, ik heb niet eens een leuk jurkje

Maar ik snap best dat poster baalt. Haar man was niet voorbereid op deze verandering en z'n beeld is compleet verstoord.

Jet Burg

Jet Burg

21-10-2010 om 20:52

Mijne houdt juist van kort haar

Maar Meneer Burg heeft het niet getroffen met zijn vrouw, want ik trek mij er totaal niets van aan en doe wat ik leuk vind
Ik merk van de mannen in mijn omgeving dat ze inderdaad lang haar vinden horen bij vrouwen en dan nog het liefst blond. Of het nu wel of niet staat, daar gaat het dan nog niets eens om. Lang is vrouwelijk en mooi in hun ogen.
Maar K.ersje, er zit maar 1 ding op....foto maken en aan ons laten zien, kijken wij of het wel of niet leuk staat

Jet Burg

Jet Burg

21-10-2010 om 21:56

Helaas

Haha jammer hoor, was wel benieuwd Succes verder met je haar (en met je man)

Alles went behalve

een eenpersoonstent... haha hij zal het vast niet uitmaken.

Ach trekt wel bij, doe je volgende keer het weer blond. Ik zelf heb altijd lang haar gehad, vriend kent mij niet met kort haar. Hij vindt het ook niet mooier als ik het laat knippen en kleuren in een stijl die mij meer aanspreekt, ja dan heeft hij toch echt pech, gelukkig voor hem ga ik maar eens per jaar voor the full treathment met kleur en alles.

dc

dc

22-10-2010 om 08:28

Weet je

Toen ik mijn man net leerde kennen vertelde hij me dat ik fysiek zijn type niet ben. Ik heb me er nu na bijna 10 jr samen maar bij neergelegd

Massi Nissa

Massi Nissa

22-10-2010 om 09:30

Haha dc

Wat een subtiele opmerking zo vroeg in de verkering, ik lig dubbel. Mijn man kwam pas ook met zo'n ijzersterke. We hadden ruzie en ik vroeg wat hij eigenlijk bij mij deed, en hij zei: "Indertijd voldeed je aan al mijn eisen." En bedankt. Gelukkig is-ie meestal wel tevreden, geloof ik .
Groetjes
Massi

Snap het wel

Het is gewoon niet leuk als je man iets aan jou niet leuk vindt en dat ook zo uitgesproken laat merken. En dan kan het wel zijn dat alle dames uit het zwembad het zo leuk vinden staan, maar daar lig je 's avonds niet mee in bed.

Hopelijk is het toch alleen een kwestie van wennen voor hem en anders doe je het de volgende keer toch kort en blond?

En oh Massi, die opmerking van je man dat je 'indertijd aan al zijn eisen voldeed': LOL. Wat heb je eigenlijk teruggezegd?

Chris

koentje

koentje

22-10-2010 om 11:15

Ik vind het juist

heerlijk als iemand zo ongezouten zijn mening geeft. Hoewel ik in dit geval wel denk 'wat is er mis met potten' als je iets een pottenkapsel noemt. Ach ja. Ik heb ook de ervaring dat manlief wel eens iets eerst helemaal niet leuk vindt en dan na enkele dagen zegt' ach, het zit eigenlijk toch wel leuk!'
Inderdaad ze moeten er aan wennen. ...mannen....

Tihama

Tihama

22-10-2010 om 15:35

Wennen?

Welnee, hij houdt gewoon niet van kort haar. Elke keer als de kapper per ongeluk bij mij wat te kort was gegaan, was mijn man zwaar teleurgesteld. Ik hou ook niet van kort haar. Ook nooit gehad trouwens. Logisch, want ik hou er niet van. Ik wil er dus ook niet aan wennen.

En mijn man ook niet.

Hij vindt het ook altijd zo raar dat die vrouwen als ze ouder worden opeens hun haren kort gaan knippen. Het is prima mogelijk om er verzorgd uit te zien met lang haar als je ouder wordt. Hoef je helemaal niet in de 'kittige' of 'de watergolf' variant te vliegen.
Hij ziet het wel gebeuren en vraagt me dus elke keer bezorgd of ik zoiets toch vooral niet ga doen.

Nee hoor, schat, doe ik echt niet.

Tihama

Ilva

Ilva

22-10-2010 om 15:43

Blond

Mijn man vindt het ook leuker als ik het blond verf ipv donkerder (al of niet met wat rood erin). Maar blond vind ik zo'n gedoe. Je ziet de uitgroei zo snel. Dus hou ik het lekker op een kleurtje dat redelijk op mijn eigen kleur lijkt maar dan wat voller (en het moet de grijze haren laten verdwijnen).

dc

dc

22-10-2010 om 19:27

Massi

"Indertijd voldeed je aan al mijn eisen."

En hij?

Massi Nissa

Massi Nissa

23-10-2010 om 08:45

"Indertijd voldeed je aan al mijn eisen. En hij?"
Hij indertijd ook .
Groetjes
Massi

bola

bola

23-10-2010 om 21:14

Ja maar toch

vind ik het eigenlijk wel nodig dat mijn partner het zich aan trekt wat ik ervan vind! Mijn partner laat weleens een snor staan, en dat vind ik echt afschuwelijk. I

Massi Nissa

Massi Nissa

24-10-2010 om 08:26

Haha berber

Inderdaad, een snor gaat echt te ver, brrrrr .
On topic: tja, hier ook een man die alleen lang haar mooi vindt. Nu heb ik nog nooit echt kort haar gehad, maar ik weet al dat hij het afgrijselijk zou vinden als ik met een kort koppie thuiskwam. Dus doe ik het maar niet, al lijkt me het me reuze handig en ben ik best benieuwd hoe zoiets staat.
Groetjes
Massi

Jade

Jade

24-10-2010 om 11:28

Manlief....

....zou het liefste zien dat ik mijn haar helemaal blond verfde (qua lengte maakt het hem niet zoveel uit geloof ik

Jammer voor hem, maar dat doe ik niet. Mijn hoofd, mijn haar, mijn eigen keus wat ik daar van laat maken

Rekening houden met de smaak van een ander dat kan, maar niet zodanig dat ik iets niet laat doen, omdat hij het niet wil, terwijl ik het wel zou willen.

Ik vraag me af of vrouwen zouden zeggen, als de kapper hun een kort koppie aan zou raden, dat dat niet mag van hun man of dat hun man het niet mooi vindt

Kaaskopje

Kaaskopje

24-10-2010 om 12:20

Algemeen oordeel

Een tijd geleden heb ik mijn haar korter laten knippen en in stekels overeind gezet. Persoonlijk vond ik het een verademing. Ik had dat al eerder gehad en het laten versloffen. Voor stekels moet je namelijk vaker naar de kapper dan als het gewoon naar beneden mag. Man vond het niet geweldig, maar de algemene mening was ´jeetje wat staat dat goed´. Als de reacties zo positief zijn dan ga ik écht mijn haar niet weer langer dragen omdat mijn man dat mooier vindt. Hij is, met mijn kinderen, dan wel de belangrijkste in mijn leven, maar dat betekent niet dat onze smaak hetzelfde moet zijn.
Waar ik denk ik wel gevoeliger voor ben/was is zijn mening over make-up. Ik deed vroeger wel eens wat op, maar van hem hoefde dat niet. Dat vond ik wel makkelijk denk ik, dus dat heb ik afgeschaft. Als make-up meer in mijn systeem had gezeten had ik er wel mee doorgegaan.

Bellefleur

Bellefleur

25-10-2010 om 08:53

Uit

Ha! Er is wel eens een relatie gesneuveld door een te rigoreuze kapper. Ik ben het levende voorbeeld. Ik had als jonge meid lang blond haar. Ik vond het zelf prachtig, mijn vriend ook. Maar ik kon niet meer tegen de druk van mijn omgeving om het af te knippen. Toen de kapper ook nog eens een keer begon over een leuke, korte coupe, heb ik hem zijn gang laten gaan. Vriend ziet mijn hoofd. Draait zich om zonder een woord te zeggen. En het was uit!
Overigens, lichtelijk ot, vraag ik me af waarom vrienden, klasgenoten, collega's altijd adviseren om lang haar af te knippen? Vanaf mijn puberteit kreeg ik bijna wekelijks wel van iemand te horen dat ik mijn haar af moest knippen. Hoe ik het ook droeg: los, in een lange vlecht, of in een lekker tuttig knotje.. Altijd was er wel iemand die me een leuke korte coupe adviseerde. Ik heb wel eens gedacht dat het jaloezie was. Ik kan het anders niet verklaren.

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2010 om 11:08

Sterker nog bellefleur....

Sommigen stellen zelfs dat lang haar not done is boven de veertig.....uit pure reclacitrantie laat ik mijn haar dus weer groeien.Ik wil later een oma zijn met lange vlecht,niet met coupe verzorgingshuis en een blauwe spoeling.....
Groetjes,Fiorucci

Yta Chalne

Yta Chalne

25-10-2010 om 12:00

Jaaaa

Vanaf veertig hoor je kort haar te hebben met een rode spoeling. Vraag me niet waarom, maar het lijkt wel een ziekte. Ik wil ook beslist niet, al word ik komend jaar veertig... Ik ben blond, altijd geweest ook. Dat bevalt me goed. En ik hou helemaal niet van verandering, dus ik hou het lekker zo. En lang ook, een oma met een vlecht is toch fantastisch? Wat mijn man wil speelt geen enorm grote rol trouwens, ik bedoel, ik zou ook graag een man willen met een dikke bos zwarte krullen...

fladder

fladder

25-10-2010 om 12:50

Lang haar

Ik ben 47 en heb in het voorjaar mijn lange, geblondeerde haar afgeknipt omdat ik het zát was. Ik ben rood geweest toen ik net 40 was, maar dan het recalcitrante peentjesrood (oranje dus ). Momenteel ben ik bruin met een zelfgemaakte blonde lok (die ik opeens bij meer vrouwen zie verschijnen, ben ik trendsetter?
Ik laat mijn stemming meespelen in mijn kapsel, niet mijn leeftijd

Hoe zit dat dan ..

Mijn man heeft het haar dat ik mooi vind bij een man... maar niet op mijn verzoek... moet ik dan wél mijn kapsel aanpassen aan zijn wensen?

het wordt nog een ingewikkelde draad dit zo...

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2010 om 17:20

Leeftijd en lang haar

Persoonlijk vind ik dat je heel erg moet uitkijken met lang haar als je ouder wordt. Het staat vind ik lang niet iedereen. Maar ik zie ook vrouwen die het dan zo dragen dat het juist heel stijlvol of statig staat. Gewoon lang houden omdat je dat gewend bent lijkt me niet de beste graadmeter.

Primavera

Primavera

25-10-2010 om 18:15

Stijlvol of statig?

Ha Kaaskopje, ik moet even grinniken. Mijn haar is nooit stijlvol of statig geweest, dus ik denk niet dat het dat ineens wel wordt met het ouder worden.
Ik heb twee periodes met kort haar gehad. Eén als kind en dat vond ik verschrikkelijk en één als puber om eens modieus te doen. Dat was ook geen succes en ik heb het gelijk weer laten groeien.
Ik voel me fijner met lang haar, dus ik denk dat ik het maar lekker lang blijf houden. Man is van het type dat niet erg van veranderingen houdt, dus wat hem betreft is gewoon lang houden omdat hij dat gewend is juist een uitstekende reden.
Ik vind het trouwens grappig om te merken dat in Nederland vrouwen die grijzend worden meestal voor een soort roodbruin kiezen en hier in Italië schijnt het echter meestal blond te moeten zijn. Tenzij je natuurlijk van jezelf blond bent, dan moet het kennelijk ook roodachtig. Tegen pensioenleeftijd is dat niet meer done en gaan veel vrouwen over op een doffe bruine dooie-muis-kleur of een enkele keer grijs-blauw.
Zelf ben ik van plan om mijn (lange) donkerblonde haar gewoon grijs te laten worden. Kleuren is toch niks voor me en dan loop ik voor de helft van de tijd voor gek met een uitgroei die ik toch nooit tijdig bij zal werken.
Groeten Primavera

Yta Chalne

Yta Chalne

25-10-2010 om 18:53

Ach

Ik zal oppassen hoor Kaaskopje, maar als ik het zelf mooi vind dan is dat toch wel een hele belangrijke reden om iets te doen. Ik vermoed wel dat het elke vijf jaar een paar centimeter korter zal worden Maar geen plukhaar met rode spoeling, echt niet. Past ook niet bij mijn vorm hoofd (bol). Ik hou altijd meer van gewoon haar (zonder Kapsel), en je kunt het altijd nog opsteken.
Rodebeuk, ja, ik denk dat jij dan moet doen wat je man wil. Er zit niets anders op. Daarmee voorkom je dan waasrchijnlijk ook dat hij kaal en grijs wordt, dat is anders Jouw Schuld.

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2010 om 18:55

Kaaskopje

Persoonlijk vind ik dat je heel erg moet uitkijken met kot haar als je ouder wordt.Het staat lang niet iedereen.Maar ik zie ook vrouwen die het dan zo dragen dat het juist heel stijlvol of statig staat.
)
Fiorucci

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2010 om 19:36

Oh zeker!

Dat is helemaal waar
De vorm van een ouder wordend hoofd verandert en zowel met kort als lang haar kan een bepaalde 'coupe' heel anders staan bij een 40-jarige of een 60-jarige.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.