Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Neftlix tips nu er binnenkort veel voetbal op tv is

Ik hou helemaal niet van voetbal kijken, dus wil wat meer netflix gaan kijken maar de laatste tijd kan ik maar niet kiezen wat nu erg leuk is, dus ik ben benieuwd naar tips van mensen die hopelijk een beetje dezelfde smaak als ik hebben, wat ik leuk vond (en dus al gezien heb)
-modern family
-grace & frankie
-bonus familien
-the restaurant
-the queens gambit
-ozark
-stranger things
-undercover
-breaking bad (en better call saul)
Wie heeft er nog een tip afgaande op dit lijstje




Ik weet niet of het bij het lijstje past maar:

Lupin, morgen begint seizoen 2

la casa de papel,

Sky rojo

Sabor das margaridas.

Deze vond ik allemaal wel leuk!


Groet

Wat wij leuk/goed vonden om te zien waren:

Wanted

White Collar

The Blacklist

Homeland

Suits

Steel Magnolia

Enola Holmes

Good girls

La casa de pappel (was al genoemd maar is erg goed, zeker de eerste 2 seizoenen)

Oja, The Queens Gambit vonden we ook erg goed.

Na undercover ...Ferry natuurlijk😋

Ik vond de groeten van gerri ook van frank Lammers  ook wel grappig

Good girls

Orange is the new black

Never have I ever. Een tienerserie, maar de hoofdrolspeler is zo leuk! 
the Americans (als die er nog op staat)

Sammy70

Sammy70

10-06-2021 om 20:36

New Amsterdam

Casa di papel

Lupin

Van de Restaurant is nu een vierde seizoen, vier afleveringen die zich afspelen in de zomer van 1951. Ik heb met plezier gekeken naar Charite. Toevallig zijn er twee series met die naam, nadat ik de duitse had bekeken werd ik door het algoritme naar de franse gestuurd. Beide kostuumdramaś  die gebaseerd zijn op ware gebeurtenissen. d

En twee series naar de boeken van Harlan Coben waar ik met plezier naar gekeken heb. Moordmysteries die zich afspelen in het VK, twists die je niet verwacht en vooral de ontknoping van The stranger bleef lang hangen.  Net zoals die van The cry op NPOplus ..oef

En verder worden man en ik zo sch**tziek van de debiele voetbalreclames (v ooral die van de AH) dat we serieus overwegen de vlag uit te hangen zodra ze eruitvliegen.. We moeten als republikeinen toch wat nu alle kinderen hun diploma binnen hebben.

Ga Koreaans!

'Stranger' heeft twee seizoenen, dus 2x8 afleveringen spanning!

https://seriebinge.nl/koreaanse-serie-stranger-bij-netflix/

gr Angela

Sweet tooth

Bridgereton

Outlander

Dark (! Mysterieus en beetje buitengewoon)

After LIfe

Emily in Paris (leuk niemendalletje )

Maar waar ik helemaal gek van ben: Shtisel (speelt zich af in Ultraorthodox milieu, dus als je dat een beetje interessant vind is dit een 100% aanrader - maar verder is het gewoon een leuke serie, met een lach en een traan).

Hier ook Shtisel! Aangeraden door een (niet-orthodox-Joodse) Israëlische vriendin. Ze zei dat het wel vrij natuurgetrouw werd weergegeven, die orthodoxe wereld. Maar het is ook mooi en ontroerend. Let op: de eerste aflevering vonden we saaaai. Maar vriendin vond dat wel jammer een paar weken later. Daarom toch een tweede aflevering gekeken en dit werd uiteindelijk fascinerend en ook mooi.

Verder noem je een paar die ik ook heb gezien en leuk vond! (heb je Rita ook gezien?)

Hier ook Shtisel! Een vd weinige series die echt blijft hangen, gewoon goed gemaakt. 

(better call saul vond ik grandioos)

Die nog niet op jouw lijstje staan

Unorthodox

Lupin - deel 2 komt vandaag uit

Bodyguard

When they see us / Jeffrey Epstein -Filthy rich / Athlete A  --> maar ik hou erg van waargebeurd

Mocro Maffia - Videoland

It's a sin - NPO Plus

Mare of Eastown - Ziggo

Zakdoekje

Zakdoekje

11-06-2021 om 11:34 Topicstarter

Leuk,leuk,leuk!

Door jullie suggesties blijk ik er daar ook al een aantal van gezien te hebben.

-good girls (vond ik erg leuk ja)
-lupin (ik ga het tweede deel gauw kijken, maar ben het een beetje kwijt, dus eerst even een compilatie opzoeken)
-unorthodox heb ik inderdaad ook al gezien, was mooi
-the restaurant (idd ik heb het 4e deel ook al gekeken)
-firefly lane is ook erg leuk

Ik begon gisteren aan La Casa de Papel (op jullie aanraden) maar...(niet verder lezen want ik vertel wat inhoudelijke dingen, voor wie het nog wil gaan kijken)
Ik heb nét twee delen gekeken, maar irriteer me nu al aan die twee Tokio en Rio die alles verpesten, kan me gewoon niet voorstellen dat je zo doet nadat je een half jaar bent opgeleid door 'de professor' dat je dan op het moment supreme, gaat zitten bakkeleien met elkaar terwijl er een gijzelaar bij je staat waar je op letten moet en je dan ook nog vlak voor haar neus een mobiele telefoon laat liggen. Dat vind ik dan al weer zo stom dat ik nu twijfel of ik wel zin heb om verder te kijken
Gaan er nog meer domme acties komen? Dat dingen in filmverhalen mis lopen, dat maakt het natuurlijk spannend, maar dan moet het door pure pech komen, dan vind ik het nog wel realistisch, maar op deze manier vind ik het dus alleen maar stom (sorry ben weer veel te kritisch)


Ik heb een aantal suggestie meteen op mijn lijst op Netflix gezet welke me het leukst lijken:
-new amsterdam
-steel magnolias
-shitsel
-outlander
-after life
-rita
-ferry
-enola holmes
-emily in Paris (hier twijfel ik nog over)

Ik heb (hoop ik) niet te veel met misdaad, moord en doodslag gekozen, ook geen oorlogsfilms, heb ik even geen zin in, ja alleen dus die Casa de Papel, maar weet niet of ik deze verder ga kijken
Dus voorlopig heb ik wat te doen, ik zoek alleen ook nog iets vrolijks/luchtigs net zoiets als Grace&Frankie of Modern Family, iemand daar nog een tip voor?

Ik had een recensie gelezen over Feel Good ("een van de geestigste comedyseries van de laatste jaren") en heb daar gisteren het eerste deel van gezien, maar ik ben nog niet enthousiast. Past wel in het genre.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.