Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

09-10-2011 om 12:22

Nick of simon

Wie vinden jullie leuker, Nick of Simon? En waarom?
Dit naar aanleiding van een discussie met mijn kamergenote op het werk, die een totaal andere smaak qua mannen heeft dan ik. Ik ben even benieuwd of jullie argumenten dezelfde zijn. (Mag evt anoniem als je niet wilt dat heel OO weet dat jij weet wie Nick dan wel Simon is).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2011 om 22:12

Icoliem

Ik ben het met je eens wat betreft dat vettige haar. Ik snap het ook niet helemaal. Uiteraard is het schoon, daar ga ik vanuit maar het ziet er uit alsof hij steeds achter de feiten aanloopt. 'Eigenlijk zou ik naar de kapper moeten. Eigenlijk moet ik het wassen.' Ik word er door afgeleid, wat ik jammer vind, omdat hij een prachtige stem heeft.

Volendammers & hun haar (berber)

Het haar omhoog, en het haar omlaag. Briljant!
Nu daar nog even een ezelsbrug voor verzinnen, want anders denk je voortaan wel: 'haar omlaag', maar weet je vervolgens alsnog niet of daar nou Nick of Simon bijhoorde.
Heb net even bij de 3Js gekeken, maar die hebben ongevere dezelfde kapsels als Nick&Simon. Dus dat wordt nog best wel opletten zodadelijk.....

Kraanvogel
('het haar wijst bij Simon naar zijn (Si)mon(d)...')

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2011 om 22:19

Ingrid

"Niet echt dom"
Ga jij er vanuit dat zangers uit Volendam, of in het algemeen dom zijn?
En Keizer en Schilder zijn inderdaad veel voorkomende namen in Volendam. Je struikelt erover

Vic

Vic

11-10-2011 om 22:34

3 j's

Die vind ik eigenlijk wel heel leuk en ik heb stiekem een crush op Jan Dulles (leuk haar ja). Ik heb ook twee cd's van hen in mijn auto

Tirza G.

Tirza G.

11-10-2011 om 23:05

Dom

Dat moet haast wel, want het is allemaal inteelt daaro toch? Nou geloof ik dat ze allebei flink opgestudeerd zijn, die N&S, maar ja, min maal min is plus misschien?

Tirza

En het is toch zo simpel

Kijk even naar die NS-reclame: Simon zit bij het raampje, grijs shirt en donkerblauw jasje aan, en Nick aan het gangpad, wit shirt en grijs jasje


http://www.youtube.com/watch?v=XEiD3kpd55U

Ik vind Nick trouwens de leukste van de twee om te zien. Die heeft zo'n vrolijk en 'open' gezicht. Simon z'n humor kan ik dan weer erg waarderen. En de zelfspot van beiden ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2011 om 02:24

Nick

Ik blijf ook bij mijn eerste keus: Nick. Ik vind zijn hele uitstraling 'mannelijker' dan van Simon. Dus Vic, mocht je mijn stem naar Simon hebben gezet omdat ik niet duidelijk was... Ik hoor bij Nick

Kaaskopje

Kaaskopje

12-10-2011 om 02:31

Hiero daaro

Gezien de hoeveelheid Schilders, Keizers, Tol meen ik ook nog, Kwakmannen, is er flink wat over en weer getrouwd inderdaad Maar om ze dan domheid in de schoenen te schuiven gaat mij weer een beetje te ver. Ook zonder universiteit kun je slim zijn. Boerenslimheid, handelsslimheid, talentslimheid (ik verzin ze waar je bijstaat) Aan wetenschappelijke slimheid heb je ook niet altijd wat als je uit zo'n gouden keeltjes stadje komt.

Ooh ik zie het nu pas

N&S/ NS reclame ( of zie ik nu verbanden die er niet zijn)

Over Nick en Simon, net als ik denk te weten wie Nick is blijkt het toch weer Simon te zijn!

Bennikki

Bennikki

12-10-2011 om 11:51

Ze zijn slim

en hebben beide VWO afgerond. (Ja, die heb je in Volendam e.o.!) Nick houdt van schaken en ik kan me herinneren dat ze beiden ook nog een blauwe maandag hebben gestudeerd (economie?).
Nick heeft toch donkerder haar dan Simon en is langer.
Tot zover mijn bijdrage, ik heb ze live gezien bij de opnames van Tvoh en ze waren hilarisch. Roel van Velzen was nóg grappiger overigens.
Oh ja, ik kies voor Nick, voor de statistiek.

Tja, (dom/slim)

Ze zijn slimmer & leuker dan ik dacht. Dat kan toch?

Allemaal gebaseerd op generaliserende semi-vooroordelen. Dat geef ik eerlijk toe. Maar meestal ben ik niet zo vreselijk onder de indruk van het intellect of de adremheid of het type humor van het gemiddelde nederlandstalige volkszangerachtige type. Dus Nickensimon waren in dat opzicht voor mij een aangename verrassing.

Ingrid (Proest. Tirza, hoe durf je! inteelt! Nee, echt, dat zijn jouw woorden niet de mijne!)

Ik vind het juist wel slim

om met niet overdreven veel zangtalent er toch een flink belegde boterham aan over te houden.
En zelf denk ik (maar bewijs heb ik niet) dat mensen die zo ad rem zijn met een beste dosis humor toch wel over een mate van intelligentie moeten beschikken. Maar idd aan van Velsen kunnen ze nog niet tippen.
Voorkeur? Mwoh, geen van beide.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2011 om 02:20

Kan het ook zijn

dat de mening van sommigen gekleurd wordt door het Nederlandstalige karakter van de liedjes van N&S?
Ik ben van de generatie Heintje, Tante Leen en Imca Marina. Ik heb heel lang een aversie (gehad) tegen de 'palingsound' en Nederlandstalige muziek (Gerard Joling heeft ook niet echt bijgedragen aan groter begrip voor Nederlands talent, Doe Maar dan weer wel), maar ik vind dat veel Nederlandstalige muziek tegenwoordig toch heel aardig meedoet naast anderstalige muziek. Je kunt het verstaan, maar verder echt niet slechter dan wanneer een Amerikaan het in het Engels zou zingen.

Lizelot

Lizelot

13-10-2011 om 09:32

Idd kaaskopje,

en Marco Borsato mag dan volgends mij weer wel.Daar houd ik dan weer niet zo van.

Nick en Simon vind ik sympathieke jongens,niks mis mee,hoor.Van de twee vind ik Nick het leukst.

Berber

Hoezee, nog eens iemand die dat vindt! Ik houd ook niet van meneer Borsato, dwz, hij heeft best een heel jofele strot waar best aardig geluid uit komt, maar de liedjes en teksten kunnen mij niet bekoren. Behalve eentje dan: Ik leef niet meer voor jou, maar die heeft er dan ook een prrrrrachtige blazerspartij in zitten. En inderdaad, hoezo "afscheid nemen bestaat niet". Ik heb het al te vaak moeten doen.

Jujube

Jujube

13-10-2011 om 10:32

Brr

Brr, ik vind Nick en Simon allebei niet aantrekkelijk en ook niet grappig. In TVOH zijn ze zo 'gemaakt grappig'. Ik vind ze alleen maar irritant en hun 'muziek' is om te janken. De enige normale juryleden bij dat programma zijn Angela Groothuizen en Roel van Velzen. (Ik kijk dus af en toe mee als dochters het willen zien). Dat hoor je ook aan het commentaar dat ze geven.
Groet,
Jujube

Kaaskopje

Kaaskopje

13-10-2011 om 13:47

Marco

Op zich heb ik niks tegen Marco, hoewel ik zijn oeuvre ondertussen iets te veel eenheidsworst vind geworden (Net als van Blof (geen zin om het goed te schrijven)), maar als jurylid krijgt hij dan toch mijn eerste minpunten.

Lizelot

Lizelot

13-10-2011 om 14:32

Hahaha,berder

Nou,ik net zo.Van Nick en Simon,de 3 js en Jan wordt ik vrolijk,van Marco een beetje agressief.Die man schreeuwt zo.Maar in mijn vriendenkring is hij zeer geliefd.Volgens mij is het een beetje de midlifecrisis,vriendinnen gaan met z'n alle naar zijn concerten,willen zo dicht mogelijk bij hem in de buurt.Ik ga niet mee en dan krijg ik heel de bubs over me heen.Hoe durf ik HUN Marco niet leuk te vinden.Het lijken net weer pubers zodra ze aan Marco denken.Ik volg het een beetje via hyves en kan er heerlijk van genieten.

Vic

Vic

13-10-2011 om 17:31

Marco

Ik vind Marco altijd een beetje sjofeltjes, net iets te mollig en dat haar met die vettige krullen. Niet mijn type. Sommige liedjes vind ik wel leuk, vooral om heel hard mee te zingen.

Emmawee

Emmawee

13-10-2011 om 21:44

Ivo niehe (echt behoorlijk o.t.)

Ik had het fragment gezien, bij Pauw en Witteman. En ja, de man is op dat moment nogal vol van zichzelf, maar kom zeg, mag hij? Ik heb echt helemaal niets met Ivo N. en ben ook zeker niet gecharmeerd van dat 'namen noemen' wat hij dan zo doet, maar hij was net klaar met die show, had een enorme hoeveelheid positieve reacties over zich heen gekregen en is dus trots en blij en geëmotioneerd.
Ik vind huisdichter Nico van DWDD heus wel grappig (niet aantrekkelijk) en ik snap de ironie van de dames nu ook wel, maar toch. Ik ga bijna iets zeggen over een maaiveld, iets met Hollandse mentaliteit, zoiets.
Om eerlijk te zijn, ik vond hem bij P&W net een heel blij kind, of een sporter die een wereldrecord had gevestigd. Een beetje aandoenlijk. Let wel: NIET aantrekkelijk!!
Groeten, Maw.

Belle Époque

Belle Époque

13-10-2011 om 22:19

Ivo, blij en trots, mag dus niet

Ik heb het stukje Ivo tijdens mijn vakantie gezien en ik zag daar een een trotse, blijde man die zojuist succes in Parijs had gehaad.
Tot mijn verrassing hoorde ik enkele dagen later hoe hij massaal werd uitgekotst door de NL media, waarna Ivo besloot alle interviews te cancellen. Nou ja, toen had hij het helemaal gedaan natuurlijk.

Ik hoorde veel gehoon, maar ook één opinie op de radio (weet niet meer van wie, volgens mij was het zaterdag) waarin alles in het juiste perspectief werd gezet: Ivo had een productie in Parijs die inderdaad nagenoeg uitverkocht was. Waar inderdaad de nodige VIPs rondliepen. Het was een flink succes, ja. Ter vergelijking: er liepen producties in Parijs die heel wat minder publiek trokken en in heel wat kleinere zaaltjes speelden.
MAG die man dan alsjeblieft, terwijl het slotapplaus nog te horen is, zo direct na de show, zo trots zijn als een aap met zeven staarten?
Niet in ons land, helaas.

Emmawee, jij denkt aan maaivelden. Ik zeg het hardop. Dit was namelijk een verschrikkelijk voorbeeld van zuur Nederland op zijn smalst, en van een trots en blij hoofd dat alle recht had om boven het maaiveld uit te komen, maar daar meteen voor gestraft werd.

Tirza G.

Tirza G.

13-10-2011 om 22:34

Hoeraaaaaaaaa

Toen dochter kleuter was, was 'de meeste dromen zijn bedrog' van dhr. M. Borsato een tophit. Alle kleuters zongen het keihard en opgewekt mee en ik maar denken dat het een soort K3 was. Dat dat het niveau was, zeg maar. Kleuters. Blijkt hij het serieus te bedoelen en nog niet op te houden ook!
Bij Blof heb ik dat ook; ik vind de muziek goed (minder dramatisch dan Borsato, het zijn toch wat meer rockers) maar die téksten. Daar snap ik echt helemaal geen zak van. We leven langzaam aan, in de kantlijn van zo'n dag. Gunst. Maar jaaaaaaaaaaa dat is natuurlijk wel Zeeland's trots. Dus dan is het goed. Hier aan de kust, de Zeeeeeeeeuwse kust......

Tirza

Emmawee

Emmawee

13-10-2011 om 22:34

Belle

Ik het allemaal niet zo meegekregen. Ik wist niets over massaal uitkotsen. En ik weet bijvoorbeeld niet of het commentaar alleen over dat ene fragment ging, of ook nog over andere interviews. Vandaar dat ik mij wat voorzichtiger uitlaat.
Maar als het alleen om het blije hoofd bij P&W gaat dan sluit ik mij geheel en hardop bij jou aan.

Groeten, Maw.

Belle Époque

Belle Époque

13-10-2011 om 22:51

Radio (emmawee)

Ik ben een radiojunkie (meer dan tv-kijker) en vang dan nog wel eens e.e.a. op. Het ging inderdaad alleen om dat stukje tv, maar Ivo Niehe is nou eenmaal iemand met een, zeg maar, sterk zelfbeeld (ja, met een vleug arrogantie... Mag toch?) en dat botst wel eens met de media. Ischa Meier zaliger noemde hem ooit al eens Niveau Nihil (in Zomergasten).
Kortom, Ivo is niet iemand die zijn hoofd al te ver boven dat maaiveld moet uitsteken, want dan krijgt hij de wind van voren.
Okay, het was een enthousiaste man, misschien iets te enthousiast voor NL-begrippen, met wat arrogantie, maar 'n Nederlander die in Parijs een theater van 1800 man (nagenoeg?) kan vullen, inclusief enkele vips, mag dat toch?

Ik geloof dat de tv wat terughoudender was met kritiek.

Terug naar n en s

Ik houd helemaal niet van erudiete mannen ('t zijn altijd mannen, nooit vrouwen, waarom?) en al helemaal niet als ze zichzelf zo overduidelijk profileren.
Nee, ik heb dan toch meer mat de hardwerkende vissersmentaliteit geloof ik.

Oh cobi!

Jeetje, boven het maaiveld uitsteken (met wat dan ook) is al heel wat, maar boven het maïsveld? Weet je hoe hoog dat spul kan worden? ;0)

skik

Emmawee

Emmawee

14-10-2011 om 09:16

Cobi en belle (toch nog even o.t.)

"Wat zou dat toch zijn dat Pauw wel straffeloos en plein public de snikkel boven het maisveld mag steken en Niehe massaal te kakken wordt gezet als hij wat al te geëxalteerd gloeit van terechte trots?"
Die sNikkel was vast geen typfout. Of toch?
Jeroen Pauw heeft iets ironisch en iets arrogants. Daar zit een aantrekkelijke kant aan, wat mij betreft.
Ivo Niehe heeft iets dweperigs. Dat vind ik erg onaantrekkelijk. Ik zou hem niet direct arrogant noemen. Ik vind Pauw meer een type kat en Niehe een type hond. Ik ben een kattenliefhebber.
Belle, ik luister ook meer radio dan dat ik naar de tv kijk en ik blader wel een in een krant, maar deze toestand was gewoon aan mij voorbij gegaan. Ik ben trouwens bekend met de term Niveau Nihil en dat had volgens mij meer te maken met de TV-show en de oppervlakkige interviews waarin Ivo zijn gasten vooral bewonderde en weinig anders uit ze kreeg dan hun eigen promo-praatje. Commerciëel, verTrossing. Dat was het.
Maar wat hij nu heeft gedaan vind ik bijzonder en ik moet zeggen dat ik er best heen zou willen. (sowieso naar Parijs!) Liever dan een uitzending P&W bijwonen.
Groeten, Maw.

Trots zijn

Nou, wat mij betreft mag Marco Borsato ook best wel trots zijn, hoor. Hij heeft een schare fans die er wezen mag. En als zijn muziek dan toevallig niet de smaak van ene Genista en ene Berber en nog een paar passanten is, doet dat niets af aan het feit dat hij blijkbaar toch wel veel mensen aanspreekt. Zo mag Ivo Niehe blijkbaar ook wel trots zijn (al heb ik geen idee waarop, ik heb het Parijs-verhaal gemist), al is hij mijn muze niet. Je doet blijkbaar iets goed als je al zo lang zo uitgebreid meedraait.
Wat P&W betreft, daar blijf ik ook zelden bij hangen want ja, geen chemie tussen de presentatoren. Dat had eentje alleen ook wel gekund. Dit is meer meedoen met de mode naar mijn idee, dat je twee presentatoren op zo'n praatuur zet.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2011 om 20:54

Tirza

Als Zeelands trots jouw enige motief is om Blof te gedogen, dan mag ik dat met Marco. Lekker puh)

Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2011 om 21:01

Skik

Eerlijk waar, ik ben net van mijn stoel gerold van het lachen!) Ik was al wat lacherig over 'snikkel' (wat is dat toch een grappig woord op papier) jouw maïsveld was me echt teveel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.