Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

kersenboom

kersenboom

01-08-2012 om 07:55

Nieuw honden uitlaatbeleid in gemeente


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2012 om 22:53

Ginny

Het is ook niet de bedoeling dat je die vijver leegdrinkt natuurlijk!

kersenboom

kersenboom

14-08-2012 om 19:11

Vreemd gevoel

Vanmiddag had ik de hond uitgelaten en als ik naar huis loop, loop ik door een woonwijk. Loop ik daar met aangelijnde hond en overal loslopende katten. Voor de huizen, onder de auto's, languit op straat etc…hond helemaal strak aan de lijn uiteraard. Voelde een vreemd gevoel opkomen. Hond loopt vast terwijl al die katten loslopen midden op straat. Kreeg haast de neiging om de hond los te koppelen….(niet gedaan uiteraard, maar het voelde zo vreemd ineens…).

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-08-2012 om 19:31

Kaaskopje

Was gelukkig ook maar hypothetisch. Maar ik ken wel mensen die klagen over de vijver in de tuin van de buren...

Verschil honden en katten

"Jaarlijks behandelen de Nederlandse huisartsen ongeveer 40.000 bijtwonden, waarvan 90% wordt veroorzaakt door een hond en 6% door een kat."
Als honden overal los mogen lopen is dat gewoonweg gevaarlijk. Buiten het graven in tuinen, vechtende honden en doodgebeten kleinere dieren kunnen honden bijten. Vooral kinderen zijn daar het slachtoffer van.
Okee, loslopende katten veroorzaken overlast en kunnen ook voor gevaarlijke situaties zorgen (door kattenpoep), maar ze zijn toch echt niet te vergelijken met honden.

Ely

Ely

14-08-2012 om 21:31

Maar

Het is toch niet of of? 'we' kunnen toch ook afspraken maken over honden en over katten?

Natuurlijk zijn er katten die geen overlast veroorzaken. Idem voor honden. Maar ja, het is net zoals in de mensenwereld, de goeden lijden onder de 'kwaden'.
Ik vind het nog steeds zo gek dat een aantal kattenbezitters de overlast van katten (in het algemeen) blijven bagatelliseren onder t mom van: 'mijn kat doet dat niet'. En terwijl wordt dan ook wel toegeven dat diezelfde kat wel andere dingen doet, bv wel ergens anders dan thuis poepen (waar?) of zich hooguit aan goudvissen vergrijpen maar zeker niet aan konijntjes. Ik kan daar niet bij. Het blijft op mij overkomen dat sommige werkelijke denken dat het ok is. Minor details. Terwijl ik denk dat het dingen zijn waarover je op zijn minst kunt zeggen: hè ja, vervelend, dit zou niet moeten gebeuren. Wat kunnen we eraan doen?

Maar goed, ik mis deze kattenkronkel blijkbaar, ook al ben ik kattenliefhebber, ik snap er niks van.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2012 om 21:51

'mijn kat doet dat niet'

Ely, ik weet niet of mijn kat 'dat niet doet', ik ben er niet bij. Vandaar dat ik niet boos ben op de eigenaar van de kat die bij ons binnenkomt. Dat zou niet terecht zijn.

Vic

Vic

14-08-2012 om 22:01

Kattenvraag (o.t.)

Met al die kattendeskundigen hier kan ik het wel even vragen Wij willen binnenkort graag een kat. Waarschijnlijk komt hij uit het asiel dus ik weet nog niet of het een buitenkat wordt. Nu is mijn tuin min of meer het territorium van twee buurtkatten, waarvan er eentje ook steeds probeert hier binnen te komen. Hoe gaat dat straks als wij onze kat hebben? Laten die buurtkatten zich dan zomaar verjagen, of wordt die van ons juist weg gejaagd omdat zij eerst waren?

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2012 om 22:11

Vic

Ook als je kat een buitenkat is, zul je hem 2 weken binnen moeten laten acclimatiseren. Dan leert hij jullie huis als zijn huis te accepteren. Anders is de kans aanwezig dat hij wegloopt, rugzakje om, op stap naar zijn vorige adres. En ik denk met kattenpsychologie van de koude grond dat je aanstaande kat jouw huis dan als zijn territorium zal beschouwen, dus ook de tuin en dat gebied met geurvlaggen gaat afzetten. In de tuin dan, hè, niet binnen Van lieverlee zullen de buurkatten dan moeten gaan accepteren dat jouw kat in juliie tuin de baas is. Op een gegeven moment leren ze dat ook kwaadschiks, als ze het niet anders begrijpen. Ik vermoed dus dat dat een natuurlijk verloop zal krijgen. Onze katten zijn een beetje dom, die snappen niet dat buurkat weggestuurd moet worden. Ze beschouwen buurkat als een van hen. Dus versie 2 van mijn kattenpsychologie van de koude grond is dat jouw kat en de buurkatten een happy family zullen gaan vormen. Ook dat kan. Ik verwacht versie 1. Ik ben benieuwd, ik hoop dat je het nog een keer zult vertellen.

Afwachten

Onze kat is vrienden met de buurkat, ze wachten op elkaar en gaan samen op stap.

Tirza G.

Tirza G.

15-08-2012 om 00:00

Fayw

Honden die bijten zijn vaak honden die aangelijnd zijn of in huis zijn. Een loslopende hond die zomaar een beetje loopt te banjeren, zal niet zomaar een kind aanvallen. Wel eens in zuidelijke landen op vakantie geweest? Daar lopen er genoeg zomaar wat los te banjeren, zonder te bijten.
Vergeet je de kat in het verkeer ook even niet?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

15-08-2012 om 00:01

Kersenboom

Dat denk ik ook wel eens. Mijn vriendin woont aan een autovrij speelpleintje, als je daar overheen loopt als er geen kinderen spelen zitten er zéker 5-10 katten. Zomaar een beetje te zitten en te kijken, beetje in de struiken loeren, dat soort dingen. Ik denk dan wel eens: je zal uit een cultuur komen waar katten als ongedierte worden beschouwd, net zoiets als ratten zeg maar. Dan moet je daar toch wel enorm van griezelen.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

15-08-2012 om 00:05

Hond versus kat

Ik had ooit een hond die geen onbekende katten kon velen. Met mijn cavia's kon hij prima overweg, en met de kat van mijn vriendin (waar hij vaak was) ook. Alle andere beesten buiten het eigen terrein (en dus de caviaren) en alle andere katten die hij tegenkwam waren voor hem.
Hij was langharig, ook op z'n kop, dus hij kon katten prima de baas. Daar zijn katteneigenaren niet blij mee, heel gek. Oók de eigenaar niet van de kat die mijn cavia's als prooi mee naar huis nam en mij vervolgens vertelde dat dat nou eenmaal de natuur was. Tja, toen had ik weinig compassie meer. Dat vond ze dan weer géén natuurlijk gedrag wat gewoon bij een hond die zijn erf bewaakt hoort. Raar hoor.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2012 om 00:24

Eigen en niet eigen

Tirza: Ik had ooit een hond die geen onbekende katten kon velen. Met mijn cavia's kon hij prima overweg, en met de kat van mijn vriendin (waar hij vaak was) ook. Alle andere beesten buiten het eigen terrein (en dus de caviaren) en alle andere katten die hij tegenkwam waren voor hem. ===
Ik herken dit gedrag als heel normaal. Ik heb meerdere malen katten icm andere dieren gehad. Onze honden waren maatjes met onze katten, de katten vonden de eigen konijnen 'eigen' en vooral de oudste kat liep zonder blikken of blozen langs de parkietenkooi "oh... die...". Buiten moest je de hond(en) niet loslaten als er een kat op straat liep, dáár kon je lekker achteraan als hond zijnde en ik vrees dat er wel eens een wilde vogel is gesneuveld. Katten én honden weten heus wel wie er bij de roedel/groep hoort en wie bejaagd mag worden volgens hun eigen regels.

Tirza

Ik zeg toch niet dat loslopende katten geen gevaar vormen? Ik denk alleen dat loslopende honden gevaarlijker zijn dan loslopende katten. Zie deze link: http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb/nl/4501/toedracht-van-de-incidenten.html. De bijtincidenten zijn vaak binnen het eigen gezin.

Tirza

Onze katten doen onze cavias ook niets. Sterker nog, ze vinden ze eng. Als mijn kat door de buurhond in de tuin van de hond gepakt wordt, dan snap ik buurhond wel. Niet alle katteneigenaren zijn hetzelfde hoor.

Ely

Ely

15-08-2012 om 09:03

Maar ii

'Ely, ik weet niet of mijn kat 'dat niet doet', ik ben er niet bij. '

Da's toch juist slecht nieuws? Ik snap niet dat je dan nooit afvraagd of je kat zich niet ergens misdraagt en met welke gevolgen. 'Geen bericht goed bericht' is hier wel een beetje rare attitude, vind ik. Voor hetzelfde geld is er geregeld een gezin in tranen vanwege doodgebeten klein huisdier door jouw kat en jij weet van niks. Dat lijkt me zo arelaxed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

kersenboom

kersenboom

15-08-2012 om 13:19

Mee eens ely

Helemaal mee eens. Ik krijg hier ook altijd het gevoel van:
"Zodra mijn kat naar buiten gaat en uit mijn gezichtsveld is, is het mijn pakkie aan niet meer en zoeken ze het maar verder uit".

Totdat katlief ineens te grazen wordt genomen door een hond die zijn tuin bewaakt. Geloof me, dan zijn de rapen gaar hoor. Moet je ze dan eens horen gillen en krijsen, dat de hond niet deugt en afgemaakt moet worden….Maar ach een konijntje half doodbijten…"dat mag niet hoor, foei toch Poekie"…Ik kan hier echt met mijn pet niet bij hoor.

geen echte ergernissen

"Mijn vriendin woont aan een autovrij speelpleintje, als je daar overheen loopt als er geen kinderen spelen zitten er zéker 5-10 katten. Zomaar een beetje te zitten en te kijken, beetje in de struiken loeren, dat soort dingen. Ik denk dan wel eens: je zal uit een cultuur komen waar katten als ongedierte worden beschouwd, net zoiets als ratten zeg maar. Dan moet je daar toch wel enorm van griezelen. "

Jeetje, als er geen echte ergernissen zijn, dan verzin je ze wel..

Leven en laten leven, voor beide partijen.Ik heb veel katten gehad die op een goede dag 'verdwenen'. Misschien gepakt door een hond of vos... wie weet. Risico van het buiten zijn.

Minder gecharmeerd ben ik van slecht afgerichte loslopende honden die midden in het bos keihard op je af komen lopen, met een machteloos 'Bello, hier-komen' roepende eigenaar. Natuurlijk zijn dat niet alle honden eigenaren. Maar ook lang niet alle katten-eigenaren zijn asociaal.

En dat verongelijkte toontje dat een kat alles mag, en een hond meteen een spuitje krijgt, dat klopt ook niet in alle gevallen. De hond van mijn oom had ooit een kat opgevroten, en die is niet afgemaakt, in tegendeel zelfs, die is politiehond geworden. Het was een energieke hond die leiding nodig had, en de politie kon hem die beter geven dan mijn oom..

Tirza G.

Tirza G.

15-08-2012 om 16:24

Henk82

Dank je, fijn dat je me even vertelt hoe ik mijn leven moet leven en waar ik me wel en niet aan mag ergeren. Ik zal nauwkeurig aantekeningen maken zodat ik je niet meer ontrief.

Tirza

Ely

Ely

15-08-2012 om 17:02

Ach henk

Uitzonderingen zijn er op alles te bedenken. En jij weet ook wel dat het loeren van katten beslist niet de enige overlast is die katten (kunnen) veroorzaken.
En als jij moeite hebt met een hond die op je afkomt en dat jouw ergernis is wil ik jou ook feliciteren

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Veel plezier nog met je irriteren..

"Dank je, fijn dat je me even vertelt hoe ik mijn leven moet leven en waar ik me wel en niet aan mag ergeren. "

Je mag je irriteren aan alles waar je zin aan hebt..maar dat wil dan nog niet zeggen dat het dan ook irritant is.

Poep in de tuin.. ja, dat is irritant. Maar katten die gewoon een beetje zitten te zitten???

kersenboom

kersenboom

15-08-2012 om 17:30

Aaahh henk

"Minder gecharmeerd ben ik van slecht afgerichte loslopende honden die midden in het bos keihard op je af komen lopen, met een machteloos 'Bello, hier-komen' roepende eigenaar. Natuurlijk zijn dat niet alle honden eigenaren. Maar ook lang niet alle katten-eigenaren zijn asociaal".

Natuurlijk, helemaal mee eens. Maar dit is een geheel andere kwestie.

Ik heb er ook een bloedhekel aan als er weer eens een zeiknatte (weet niet waarom, maar negen van de tien keer zijn die beesten NAT) labrador met kwijlbek keihard op mij en mijn hond af komt rennen en keihard tegen mij opspringt of mijn hond probeert over te halen te spelen…..in de verte hoor je de eigenaresse met zo'n hoog piepstemmetje roepen…"Dobber doet niets hoor, hij is alleen wat enthousiast".

"OK", denk ik dan. "Lijn dat ding dan aan als hij zo enthousiast!" Ik zit onder modder, nattigheid en kwijl evenals mijn hond…(terwijl ik nog op visite moet en geen zin heb om mijn hond weer schoon te spuiten als ik direct weg moet…) waar ik dus niet om gevraagd heb.

Maar goed, ik mag aannemen dat deze Dobber er niet in zijn eentje op uit trekt om in de tuin van de buren konijntjes, cavia's of een kippetje te stropen…Stel dat deze Dobber dat zou doen…dan zijn de rapen echt gaar, geloof me. Ik durf echt te wedden dat er heel wat minder genuanceerd erover wordt gedacht dan wanneer Poekie poes hetzelfde zou doen…

"En dat verongelijkte toontje dat een kat alles mag, en een hond meteen een spuitje krijgt, dat klopt ook niet in alle gevallen. De hond van mijn oom had ooit een kat opgevroten, en die is niet afgemaakt, in tegendeel zelfs, die is politiehond geworden. Het was een energieke hond die leiding nodig had, en de politie kon hem die beter geven dan mijn oom.."

Nou, dan heeft de hond van je oom geluk gehad met de buren. Mijn hond heeft op een haar na een keer bijna een buurkat te grazen genomen die door onze tuin ging (tja, en hond lag daar ook…hoe toevallig). Nou, je moest het commentaar eens horen. Ik zou een valse, onbetrouwbare hond hebben, hond moest aangelijnd worden in haar eigen tuin (hoe debiel kunt je zijn zeg…het is mijn terrein), de hond moest maar voorgoed naar binnen en inderdaad de opmerkingen dat de hond maar meteen een spuitje moest krijgen…ahum? Het beest verdedigt alleen haar tuin en tja….jaagt inderdaad op katten als die in haar territorium komen.

Leven en laten leven,

"En jij weet ook wel dat het loeren van katten beslist niet de enige overlast is die katten (kunnen) veroorzaken"

Op het moment dat het 'een beetje zitten' en 'loeren' al als overlast geldt, denk ik dat het niet om overlast, maar gewoon om een hekel aan katten gaat.

Je hoeft niet dol op katten te zijn, maar om dan meteen te eisen dat alle kattenbezitters hun katten binnen moeten houden en dat je 0,0 overlast van ze moet hebben..

Dat is niet te vermijden. Katten veroorzaken overlast. Honden ook. Paarden idem. En laten we niet eens over kleine kinderen beginnen. Wel eens zaterdagmiddag om 4 uur in de supermarkt gestaan? Geheid dat er een kleine uit vermoeidheid alles bij elkaar brult. Niet alles kun je voorkomen.

Leven en laten leven, denk ik dan..

(Op het moment huisdierloos)

Uiteindelijk geen spuitje

Maar goed, ik mag aannemen dat deze Dobber er niet in zijn eentje op uit trekt om in de tuin van de buren konijntjes, cavia\'s of een kippetje te stropen…Stel dat deze Dobber dat zou doen…dan zijn de rapen echt gaar, geloof me. Ik durf echt te wedden dat er heel wat minder genuanceerd erover wordt gedacht dan wanneer Poekie poes hetzelfde zou doen…

Dobber heeft kaken die botten kunnen breken.. Poekie krabt alleen. Veel Dobbers zijn zwaarder of even zwaar als een spelende peuters.. als Poekie zwaarder is dan een peuter hoef je niks van hem te vrezen. Dat is wel een verschil..

En het is ook niet zo dat alle katteneigenaren vergoelijkend doen over Poekie, een normaal persoon vergoedt de schade.

Trouwens.. de kill lijst van katten is wel indrukwekkend. konijnen, cavia's kippen... zitten die normaliter niet in een kooi? Ik heb 2 katten gekend die een deurklink open konden springen. De rest was niet slim.fanatiek genoeg om dat verband te leggen. En met een klink open springen krijg je nog niet een beveiligde kooi open.

Jouw hond kreeg ook uiteindelijk geen spuitje. Daar doet het geschreeuw van een geschrokken eigenaar niks aan af.

Petra

Petra

15-08-2012 om 19:28

Katten vs honden

Ik vind hier ook wel wat katten-haat doorheen sijpelen hoor. Als je er al niet tegen kunt als katten gewoon wat zitten te kijken bij de bosjes...tja.
Ik loop nu 40 jaar op deze aarde rond en heb in al die tijd nog nooit verhalen gehoord over katten die andere huisdieren te grazen namen. (wel veldmuisjes of eens een vogeltje) maar geen konijnen, cavia's of kippen. Hiermee wil ik niet zeggen dat jullie de waarheid niet spreken hoor, maar wel dat dit dus niet heel veel voorkomt, anders had ik er heus wel eens iemand over gehoord. ( ik ken n.l. wel mensen met kippen, konijnen en cavia's) Over honden hoor (en lees ik in de krant) echt veel vaker ellende. (ook met dodelijke afloop bij mensen, heb ik nog nooit van een kat gehoord)

Petra (katten én hondenliefhebber)

kersenboom

kersenboom

15-08-2012 om 19:32

Uhhh

"Dobber heeft kaken die botten kunnen breken.. Poekie krabt alleen".

Krabt alleen? Beetje naïef vind je niet? Een klein konijntje wordt gewoon vermoord hoor, net als de vissen en de cavia's, vogeltjes etc…die zonder kopje ergens gedumpt worden. Katten kunnen echte jagers zijn die hun prooi doden en al dan niet half of helemaal opvreten.

"Veel Dobbers zijn zwaarder of even zwaar als een spelende peuters.. als Poekie zwaarder is dan een peuter hoef je niks van hem te vrezen. Dat is wel een verschil.."

Nou, dat valt nog maar te bezien Henk. Je gaat er gemakshalve vanuit dat Poekie poeslief is, maar dat weet je niet. Ik ken zat katten die al beginnen te blazen als je al naar ze kijkt. Dus als Poekie zwaarder is dan een peuter, mag die peuter ook wel oppassen als Poekie toevallig zijn dag niet heeft. Katten kunnen ontzetten gemeen uithalen hoor en bijten doen ze ook (met al die bacteriën die ze in hun bek meedragen).

"En het is ook niet zo dat alle katteneigenaren vergoelijkend doen over Poekie, een normaal persoon vergoedt de schade".

Ja een normaal persoon doet dat. Dat mag ik toch hopen.

"Trouwens.. de kill lijst van katten is wel indrukwekkend. konijnen, cavia\'s kippen... zitten die normaliter niet in een kooi?"

Zoals je hierboven kunt lezen, lopen die konijntjes, cavia's etc..ook in de tuin rond met gaas erom heen, maar blijkbaar kunnen katten daar toch bij.

Nee, mijn hond kreeg geen spuitje nee. Doet een kat dat bij een dier in andermans tuin dan hoort dat ineens bij het jachtinstinct van de kat en is het ineens iets geheel natuurlijks…snap je wat ik bedoel? Dan wordt er niet gegild dat de kat een spuitje moet krijgen of verplicht aangelijnd moet worden. Dan is het jammer voor de eigenaar van het konijn, vis etc...

Ely

Ely

15-08-2012 om 19:55

Herhaling

Ik geloof dat we in herhaling beginnen te vervallen. Maar ik kan het ook niet laten ()

Dat katten kleine huisdieren op het terrein van die dieren mogen doodbijten onder t mom van instinct en honden mogen op hun eigen terrein niet loslopen is van den zotte, lijkt mij (en getuigt van weinig inzicht in het hondenbrein).

En dat enkel krabben van Poekie; ik heb in een ander draadje er eerder over verhaald maar ik ken verschillende gezinnen waar de kat weg van (hun eigen en andere) kinderen gehouden moet worden omdat Poekie bij geboorte onbetrouwbaar naar kinderen bleek. Altijd gekloot (excusez le mot) met deuren die dicht moeten vanwege de kat. Als dat krabben niet zo erg is zal ik ze maar eens vertellen dat ze niet zo moeilijk moeten doen, blijkbaar is het vrij onschuldig wat een kat kan aanrichten (mijn kinderen hou ik voor de zekerheid er wel weg...)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

15-08-2012 om 23:14

Henk82

Geen probleem hoor, ik doe het graag. Zo kan ik me bijvoorbeeld ook ergeren aan mensen die het woord irriteren gebruiken waar ze ergeren bedoelen.
En ik kan me ergeren aan mensen die niet goed lezen: ik schreef dat het eigenlijk wel maf is dat die katten daar zomaar zitten te zitten. Elk ander Nederlands beest wordt namelijk opgesloten of aangelijnd. En dat zeg je zelf ook: cavia's, konijnen, kippen - horen die niet in een kooi? Ach, als ze op je eigen terrein lopen - wat geeft het? En ja, dan kunnen ze geroofd worden door een roofvogel of wezel/bunzing-achtig beest. Maar daar heb ik niet echt moeite mee, dat zijn wilde dieren. Waar het mij om gaat is dat katten de enige dieren zijn die het recht lijken te hebben maar in elk geval krijgen om zich als een wild dier te gedragen.
De rest van alle dieren in NL (nogmaals, op de echte natuur-dieren na) staan of zitten achter hekken, aan lijnen, in kooien of zijn in elk geval op pad met begeleiding. Er wordt door overheid op toegezien en actie op ondernomen: zo mag je bijv. in niet veel gemeentes hanen in een woonwijk houden. Overlast he, van de herrie. Maar katten, dat is allemaal geen enkel probleem, wát ze ook doen.

Tirza

Het is niet ee-ee-eerlijk

Het begint nu een beetje drammerig te worden, dat wat katten allemaal wel mogen en andere huisdieren niet. Tja, het leven is gemeen.
Er zijn overigens gemeenten of woningbouwverenigingen die wel regels hebben over het aantal katten per huishouden (geen onterechte regel overigens).
Een voordeel voor andere huisdieren, niet zijnde een kat, er mag niet op ze gejaagd worden. Op katten mag wel gejaagd worden in Nederland. Nou dat zal een aantal mensen hier toch wel deugd doen: http://www.sophia-vereeniging.nl/nl/pages/huisdier-en-welzijn/katten/jacht-op-katten.html
En nogmaals, ik begrijp dat katten overlast kunnen veroorzaken en dat zwerfkatten een probleem zijn. Maar loslopende katten zijn zo'n ingebakken gewoonte in Nederland, ik weet dat dat geen argument is om dat zo te laten, maar dat zal niet snel veranderen.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2012 om 00:01

Kersenboom

Fijn dat je mijn reactie invult op zo'n voorval, dan hoef ik het niet meer te doen.
Maar oké, als mijn kat door een hond gegrepen is, dan ben ik in eerste instantie ontzet omdat kat dood is en niet omdat die hond dat gedaan heeft. Die hond volgt zijn instinct. Ik ben een hónden- én kattenmens. Ik heb jaren béide gehad en katten hebben we nog steeds. Ik zal dus nooit moord en brand gillen als een hond een misser begaat, hoe vreselijk ik de misser ook vind.
Echt, ik ben zo tolerant als een boterham. Ik heb gister een auto-ongeluk gehad, ik kan het gelukkig navertellen, maar ik ben niet boos op de veroorzaker. Het is vreselijk dat het gebeurd is, ontzettend stom hóe het gebeurd is, maar het is nu eenmaal gebeurd en de veroorzaker voelt zich er vreselijk onder. Zo is dat mééstal ook bij bezitters van huisdieren. Het kan natuurlijk zijn dat een enkeling een zeer beperkt tot afwezig empatisch vermogen heeft en het 'boeie' vindt als zijn dier een ander dier toegetakeld heeft, maar de meesten vinden dat heus wel erg voor de eigenaar.
Wat ik zo jammer vindt bij discussies als deze is dat hoe langer je erover doorpraat hoe hysterischer de woede in de reacties wordt. Ik snap dat niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.