Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

06-01-2011 om 18:51

Nieuw jaar, oude nick in een nieuw jasje

bij deze...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

15-01-2011 om 18:07

Liora

Dus dan kan je wel van Nick wisselen, als je inhoudelijk hetzelfde blijft, krijg je vroeg of laat ook weer mensen die op je naam aanslaan.

Nee, dat is niet zo, weet ik inmiddels, dat is juist het bizarre.

Soms denk ik weleens

...dat dat soort zaken gedeeltelijk ook te ondervangen zou zijn wanneer je gevoeligere periodes uit je nick zouden kunnen blijken. En dan bedoel ik niet dat mensen zelf zo veel gevoeliger reageren, maar als ik in een lastige fase zit dan formuleer ik vaak erg stellig of onhandig of ik realiseer me te weinig dat ik het eigenlijk over mezelf heb als ik een algemeenheid deponeer. Daardoor ben ik dan persoonlijk geraakt als iemand die algemeenheid aangrijpt voor een 'aanval'.

Ik is dus niet gelijk ik.

Bovendien kan het een voorbode van een beetje overspannenheid zijn dat ik hier ruzie ga krijgen. Dus ik besef het nog niet van mezelf, en de ruzie hier is het eerste teken.

Mijn nieuwe nicks zouden dan worden:
rodebeuk-zwanger
rodebeuk-die tijd van de maand
rodebeuk-ff lastig op het werk
rodebeuk-te veel aan mijn hoofd
rodebeuk in de rouw
rodebeuk-slaaptekort
rodebeuk-en nu moet alles even meezitten met de kinderen
rodebeuk-verder gaat alles wel goed maar begin niet over mijn schoonmoeder.

Om eerlijk te zijn heb ik de zwangerschap van bepaalde niet nader te noemen forummers toch echt duidelijk zijn weerslag zien krijgen in hun postings. Raar maar waar. En als er iemand wordt aangevallen die kennelijk het water nogal aan de lippen staat kwa werk/privé/persoonlijk dan kan je wel zeggen "dit is een forum en er kan worden gereageerd op wat je zegt" maar ja, ondertussen loopt de communicatie gewoon niet.

Dus wat ik tegenwoordig doe is zelf al kijken in welke subcategorie ik val (nee, zwanger zit er niet meer in en door het Mirenaspiraaltje is "rodebeuk-die tijd van de maand ook schaars geworden". Maar "rodebeuk-beetje overspannen" daar ben ik wel alert op! Dan gaat er een filter overheen of ik hou ff wat afstand.)

Fiorucci

Fiorucci

16-01-2011 om 10:41

Rode beuk

Ik bedoel meer dat sommigen alleen al heel overspannen reageren op iemand, puur omdat het die persoon is, niet om wat diegene schrijft.

Ja fiorucci

..maar in mijn beleving is er dan vaak in een eerdere periode ergernis gegroeid door dat soort omstandigheden.

Tihama

Tihama

16-01-2011 om 12:41

Yep

Rode beuk:
"maar in mijn beleving is er dan vaak in een eerdere periode ergernis gegroeid door dat soort omstandigheden."

Dat denk ik ook. Het heeft zelfs een naam: het horn-effect. Dat staat tegenover het halo-effect. Je zet gewoon een andere bril op zodra de betrokkene mailt.

Door van nick te wisselen, voorkom je dit. Ik weet trouwens van nickwissels waar ik écht een heel andere beeld heb gekregen van iemand. Het was toen niet langer gekleurd door oude ervaringen.

Ik weet trouwens van een aantal mensen nog steeds niet wat hun oude nick was, maar dat ga ik wel op de meeting vragen aan grotere talenten dan ik

Tihama

Zelazny

Ik vind het alleen maar jammer dat die ergernis opgebouwd is. Noem me naïef. Vaak zou het onnodig zijn in mijn ogen.. het opbouwen van die ergernis bedoel ik.

Overigens ben jij ook een van die stemmen die ik kwijt was. Voor mij heeft het een heel duidelijke meerwaarde om te weten waar het vandaan komt. Ik heb ook geen uitgesproken hekels. Maar het kost nou eenmaal meer tijd om alle postings te lezen, en dan is het fijn om bepaalde vaste stemmen te kunnen horen.

Dankzij dit draadje ben ik toch ff beter gaan opletten en, nogmaals, noem me naïef of zelfs suf, maar ik ben blij dat ik je teruggevonden heb.

Puck

Puck

16-01-2011 om 15:23

Tihama

"Ik weet trouwens van een aantal mensen nog steeds niet wat hun oude nick was, maar dat ga ik wel op de meeting vragen aan grotere talenten dan ik "
Oke, roep dan even, dan kom ik er bij zitten, ik weet het ook nog steeds niet.

NaShA

NaShA

19-01-2011 om 18:42

Nou, vanwege overweldigend enthousiasme

op de nickwisseling, bij deze....

Fiorucci

Fiorucci

19-01-2011 om 18:52

Jammer

Voor mij had je het niet hoeven veranderen hoor!

NaShA

NaShA

19-01-2011 om 18:56

Nee, weet ik ...

maar ik merk ook elders dat het teveel irritatie opwekt. OOL is nog niet toe aan buitennissigheden kennelijk....

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-01-2011 om 19:56

Fijn!

Het begon behoorlijk irritant te worden

Puck

Puck

19-01-2011 om 20:13

Maar hoe deed je dat nou nasha

Hoe kreeg je nu die frivole krullen in je nick? Ik heb in het andere draadje al gereageerd dat ik me er ook niet echt aan ergerde.

NaShA

NaShA

19-01-2011 om 20:23

Gewoon

gekopieerd en toen mijn vaste nick zo gemaakt...

Grappig

Je nieuwste nick heeft nu iets heel zakelijk NASA-achtigs. Grappig wat een hoofdlettertje hier en een krulletje daar kunnen doen.

Chris

NaShA

NaShA

20-01-2011 om 20:24

Chris

ja, kennelijk kan "men" dat beter handelen....

Emmawee

Emmawee

21-01-2011 om 13:42

(~\_/puck\_/~)

Ik snap het ook niet... ik denk dat het geheim is.
Groetjes, Maw.

Emmawee

Emmawee

21-01-2011 om 13:55

Nasha

Ik heb eigenlijk geen mening over jouw versierinkjes, maar ik vind het wel jammer dat je nu bent kaalge-Plukt. Alsof je met je nieuwe kapsel weer teruggestuurd wordt naar de kapper...
Groetjes, Maw.

(¯`·._.·Puck·._.·´¯)

(¯`·._.·Puck·._.·´¯)

21-01-2011 om 14:03

(¯`·._.·emmawee·._.·´¯)

Wat snap je niet?

Emmawee

Emmawee

21-01-2011 om 14:23

Grrrmbblll...

...
Maw.

Emmawee

Emmawee

21-01-2011 om 14:24

(¯`·._.·ooo zo dus!!·._.·´¯)


Groetjes, Maw.

Puck

Puck

21-01-2011 om 17:19

Zonde...

Wordt het EINDELIJK een beetje vrolijk en gezellig in het draadje... wordt het gearchiveerd

NaShA

NaShA

21-01-2011 om 20:21

Prima...

dan kan iedereen aan deze nick wennen

(¯`·._.·Petra._.·´¯)

(¯`·._.·Petra._.·´¯)

22-01-2011 om 00:10

Puck

Voor gezelligheid moet je in een andere rubriek zijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.