Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tuc

tuc

24-12-2011 om 14:25

Nieuwe competitieindeling (voetbal) gevonden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tuc

tuc

28-12-2011 om 13:08

Puck

nogmaals, ik heb het nog niet eens met zoon over de nieuwe indeling gehad! Maar ik kan me zo voorstellen dat de kinderen het zelf ook niet leuk vinden. Maar misschien valt het mee, en zijn het inderdaad ook deels nieuwe jongens in dat team, we zullen zien. En nogmaals, ik ben juist 1 van de eersten om het positief naar de jongens te benaderen! Heb de verslagen afgelopen najaarscompetitie geschreven en bij alle, ook de verloren, de positieve dingen benoemd. Ook een paar opbouwende dingen. Zoals bijvoorbeeld meer samenspelen, bal naar buiten uit verdedigen, dat soort tips. Maar na de uitleg van hier snap ik beter hoe dat werkt naar de voorjaarscompetitie. Feit is gewoon dat toen ik zelf voetbalde, we een hele competitie speelden en niet halverwege veranderden. Ik spreek over een jaar of 20 geleden

Puck

Puck

28-12-2011 om 22:19

Wat is dan niet leuk.

Wat is er dan niet leuk tuc? Het tegenkomen van die sterke tegenstander of al die andere teams?
In het eerste geval moeten ze er maar aan wennen dat ze ook kunnen verliezen, er kan er maar een de beste zijn en als ze al moeite hebben met het veriexen van 1 sterke tegenstander dan hebben ze een probleem waar de trainer met ze aan moet werken.
in het tweede geval: dat zijn ze al gewend vanaf de f-jes, ze weten niet beter. Ik vind het een prima regeling om halverwege het seizoen opnieuw in te delen, je kan dan de tweede helft van de competitie vaak leuker spelen omdat de tegenstanders gelijkwaardiger zijn. Voor alle partijen beter. Iedere week met dubbele cijfers om je oren krijgen is na een half jaar meer dan genoeg, maar een half jaar met 2 vingers in je neus alles winnen is ook niet leuk.
Overigensxkreeg ik vandaag ook de nieuwe pouleindeling en ben daar om andere redenen helemaal niet blij mee. De dichstbijzijnde tegenstander is meer dan 20 km weg, alle teams dichtbij zitten in een andere poule. Das pas balen

tuc

tuc

28-12-2011 om 22:39

Ik denk

dat de jongens het niet leuk vinden om weer tegen dat ene team te spelen. Maar misschien is dat mijn eigen idee, dat ze dat zullen denken. We zullen het zien.
Het wisselen na een paar maanden vind ik wel leuk, daarom had ik ook de hoop allemaal nieuwe teams te treffen, beetje afwisseling. Nou, dat is dus niet helemaal zo, het is jammer, zullen we het mee moeten doen.
Toch denk ik dat voor die jochies het kampioenschap het wel heel speciaal maakt, maar ach, dat kan altijd nog

Voetbalkous

Voetbalkous

28-12-2011 om 23:52

Tja

Ik denk dat het jouw idee is dat ze het niet leuk vinden tegen dat team te spelen. Daar zijn die jongens helemaal niet mee bezig. Misschien komen ze nog sterkere teams tegen waar ze ook van verliezen. Is dat ook niet leuk? Of is dat minder erg want je kent dat team nog niet? Of ....? Ik denk dat het helemaal jouw probleem is. Jij vindt het niet leuk dat ze tegen dat team spelen en waarom is me nog steeds niet duidelijk. Alleen omdat ze beter zijn? Als ze erg onsportief waren en de jongens van je zoons team, onderuit hadden geschoffeld, dan had je dat wel als reden opgegeven maar die heb ik niet van je gehoord, alleen dat ze sterker zijn. So be it.Zijn zij het niet, dan is er wel een ander sterk team. De uitdaging is goed te spelen tegen hen.
En allemaal nieuwe teams? Zoon komt in de loop der jaren steeds zelfde teams/jongens tegen. De ene keer zit de ene in de poule, de andere keer de andere. Op een gegeven moment houdt het wel op met steeds nieuwe teams. Daar zit een beperking aan.

Voetbalkous

Voetbalkous

28-12-2011 om 23:57

Verliezen

Geen sportievere verliezer dan de tegenstander van wie zoons team met 13-0 had gewonnen. Trainers bedankten voor de wedstrijd, jongetjes van de tegenstander schudden na afloop met geheven hoofd de handen van zoons elftal. Een positief stukje op hun site met dingen die allemaal veel beter waren gegaan dan eerst. En dat terwijl ze iedere wedstrijd verloren. Wow, bewondering voor de positiviteit. Zo kan het ook.

Voetbalkous

Voetbalkous

29-12-2011 om 00:01

Winnen

En als ik dan toch bezig ben. Dochters team (die alles verloren hebben) had met 9-2 verloren. De wedstrijd was afgelopen en de tegenstanders liepen 3 ererondjes over het veld terwijl ze luid werden toegejuicht door hun supporters en de rest van de club. Voor die meiden leuk maar voor onze meiden was het heel zuur. Geen leuke houding van de overwinnaar.

amk

amk

29-12-2011 om 11:22

"moet zelfs naar Hyppolitushoef". Vast niet.

Dat zal Hippolytushoef zijn op het prachtige Wieringen.
Misschien moet hij dan wel tegen de zonen van een vriendin van mij.

tuc

tuc

29-12-2011 om 11:37

Tjonge

smiley gezet en nog commentaar. Wat weet iedereen het toch goed.

En om jullie meteen duidelijk te maken hoe ik ben. Vandaag zaalvoetbaltoernooi, ik deed de begeleiding. 1e wedstrijd gewonnen. 2e vet verloren, en nog bijzonder oneerlijk (jongens waren veel groter en ouder, geen groep 5 of 6 leerlingen), maar ik heb de jongens meteen gezegd dat ze supergoed gespeeld hadden. Onze spits was diep in tranen en die heb ik apart genomen en weer helemaal kunnen oppeppen. Jammer, verloren, niks aan te doen, wij kunnen met opgeheven hoofd de zaal verlaten, hebben er hard voor geknokt.
Laatste wedstrijd ook weer gewonnen. Tweede in de poule, maar supergoed met elkaar samengespeeld. En dat heb ik ze ook verteld.

amk

amk

29-12-2011 om 13:30

volgens mij voetbalen er 5 van de 6 bij haar.
Maar ik weet dan weer niet bij welke vereniging en of er meerder zijn in 't durp.

amk

amk

29-12-2011 om 16:06

Maar p

hier suggereer je iets anders:
Puck: wij zitten ook lekker. Twee thuiswedstrijden tegen teams die om de hoek zitten en vier uitwedstrijden op rij (!) tegen clubs op 45-60 min rijden afstand. Het team waar oudste wel eens invalt moet zelfs naar Hyppolitushoef

tuc

tuc

29-12-2011 om 16:17

Amk

er zijn nog meer sporten waarbij je uit of thuis moet

En zulke lange reizen zijn ook niet leuk, dat snap ik ook. Wij hebben mazzel dat er in ons omringende plaatsen best veel voetbalclubs zijn, dus zijn onze uitwedstrijden op redelijke rij-afstand. Daar ben ik ook best blij mee, zeker omdat F-jes vaak als 1e mogen, half 9.

Marjolein

Marjolein

01-01-2012 om 14:28

In januari nog najaarscompetitie~

Ik zocht terug in het forum, kon niet het juiste draadje vinden. Dus haak ik even aan bij dit voetbaldraadje.
In november? postte ik dat mijn zoon vaak in januari nog najaarscompetitie wedstrijden speelt. Iemand reageerde toen ongelovig, waarom dan nog in januari? dat zou mosterd na de maaltijd zijn. Toch gaat het zo, want er staan nog inhaalwedstrijden open.
En ja hoor, dit jaar is het weer zo. 14 en 21 januari nog de 2 laatste najaarswedstrijden. Terwijl de indeling voor het voorjaar al vanaf half december bekend was. Dus voor de nieuwe indeling telt het niet meer, maar ze kunnen wel lekker voetballen.

tuc

tuc

01-01-2012 om 15:06

Dat was ik

ik kon dat inderdaad niet geloven, maar zag later, weer niet of dat via hier was, een speeloverzicht waarin die 2 data inderdaad als inhaal nog staan. Wij hebben veel geluk gehad dat geen enkele wedstrijd is afgelast, daardoor geen inhaal nodig. Misschien komen er nog wat oefenpartijtjes voor de nieuwe competitie start, nog niks over gelezen of gehoord.

ilsepilse

ilsepilse

02-01-2012 om 11:54

Ha 2e plaats

bij ons was het voor de winterstop even spannend, gedeelde 1e plaats (c1) en toen schopte de andere ploeg er een goal meer in dan ons team
leuk het te volgen via voetbal.nl heb er nu ook al fotos op gezet !

Marjolein

Marjolein

02-01-2012 om 16:35

O, wat jammer, ilse,

om net op 1 goal het kampioenschap te missen. Dat lijkt me toch wel heel leuk voor je zoon om mee te maken.
Hier nog nooit een kampioenschap, zoon voetbalt altijd net even te hoog, vaak middenmoot en soms onderaan eerste klasse. Wel af en toe een toernooitje gewonnen, dat is ook leuk. Nu dit jaar tweede klasse en het gaat best heel lekker en staan ze vierde van twaalf (nog niet definitief vanwege inhaal), maar gaan met de eerste en tweede uit de poule mee naar de voorjaarscompetitie, dus ook in het voorjaar geen kampioen hier. En zoals de trainer zegt: "dat is alleen maar goed voor ze, worden ze beter van."
Dat is ook zo natuurlijk, maar ik hoop wel dat ze zich dan wel een beetje kunnen handhaven, te hoog spelen is ook niet leuk.
Toch snap ik ook die indeling niet goed. De najaarskampioen uit hun poule staat ongeslagen met een doelpuntensaldo van 63 uit 9 wedstrijden, waarom gaat dat team dan nu niet naar de eerste klasse. Die vervelen zich toch ook dood: "gaap, weer met 15-0 gewonnen deze week..." Daar hebben wij dan weer geen last van

Marjolein

Marjolein

02-01-2012 om 16:38

O ja, tuc

jij was het. Nu weet ik het weer, leuk dat je het zo enthousiast volgt allemaal!

tuc

tuc

02-01-2012 om 20:27

Op 1 doelpunt!

jeetje, ja, dan kun je maar beter zoals het team van zoon gewoon 2 wedstrijden verloren hebben
Wie weet in het voorjaar ilse?

tuc

tuc

02-01-2012 om 20:32

Ja marjolein

dat was dus wel met de F4 van onze vereniging, die waren in de 4e klasse ingedeeld en wonnen dus inderdaad elke week met dat soort getallen. En toen ze 1 wedstrijd verloren was dat dus gewoon omdat ze er geen zin in hadden, dat de vaders echt aan de kant stonden, wat gebeurt hier? En de tegenstander-ouders onder de indruk van het spel van de jongens, maar de ouders zelf hadden echt zoiets, zo slecht hebben ze nog nooit gevoetbald. Die gaan dus in het voorjaar inderdaad naar de 3e klasse. De jongens in dat team waren overigens de oude teamgenoten van zoon, maar die ging dus naar de F2 van de vereniging.
Maar ik begin langzaam wel te begrijpen hoe het werkt geloof ik Team van zoon gaat dan nu kennelijk een getalletje omhoog en als in onze regio zo'n stap niet meer kan ga je pas een klasse omhoog? Zoiets? Tenzij je dus echt met van die idiote uitslagen wint, dan doen ze het eerder, maar waarom dat dan bij dat team van jullie competitie niet is? Snap ik het dus nog niet helemaal hahahahaha

tuc

tuc

02-01-2012 om 22:25

Begint me langzaam duidelijk te worden.

Die getallen geven inderdaad ook nivo's aan. Wij gaan dus 1 getal hoger en er zit er nog 1 voor onze competitie, als je daar de hoogste bent ga je naar de 1e klasse. Langzaamaan begint het me duidelijk te worden hoe het werkt

Marolein, op voetbal.nl kun je ook zoeken op competitie, misschien is er bij jullie ook zoiets aan de hand?

tuc

tuc

02-01-2012 om 22:35

er zijn nog wel andere getallen, maar dat zijn andere provincies, voor deze provincie het team van zoon dus in de 1 na hoogste in de 2e klasse.

ilsepilse

ilsepilse

03-01-2012 om 10:14

Ja leuk he

ze kunnen nog winnen id voorjaarscompetitie, het is zijn 2e jaar in C1.
Vroeger volgde ik het niet zo goed, maar via deze site kan je idd alle wedstrijden, punten en scores volgen.

Oudste basketbalt eredivisie en daar stonden ze nu 4e ook te volgen op de NBB site.

tuc

tuc

08-01-2012 om 14:07

Lol

reactie zoon op de nieuwe indeling: ok.
En even later: deze keer gaan we ze pakken!

Ok jongen, that's the spirit.

Kennelijk waren mijn zorgen voor niks, hahahaha.

tuc

tuc

08-01-2012 om 14:08

En om misverstanden te voorkomen

met pakken bedoelt hij gewoon winnen natuurlijk, geen ander "pakken". (anders wordt ik misschien beschuldigd van voetbalgeweld aansporen)

Marjolein

Marjolein

08-01-2012 om 17:43

Trainingshervatting

afgelopen 2,5 weken heeft zoon niet getraind. Afgelopen vrijdag was er zaaltraining. 1 uur conditietraining (veel spieroefeningen, opdrukken etc.) en 1 uur partijtjes.
Uhh, ooit van trainingsopbouw gehoord? Hij had echt behoorlijk spierpijn, stijf als een plank. Nu kunnen kinderen gelukkig een hoop hebben, maar het lijkt me niet goed.
Gaat de trainingshervatting bij jullie ook zo onbesuisd?

tuc

tuc

08-01-2012 om 17:50

Training hier

start pas de 16e weer. Geen idee hoe ze dat doen eigenlijk. Of daar een bepaalde opbouw in zit.

tuc

tuc

08-01-2012 om 21:42

1e wedstrijd al weer op

28 januari! Jeetje, gaat best snel eigenlijk. En via de site van 1 van de tegenstanders heb ik het gehele programma al kunnen vinden, dus die staat mooi in de agenda al! Kunnen we kijken welke weekenden eventueel vrij zijn (mits alles gewoon gespeeld kan worden zonder aflastingen) om een weekendje weg te gaan!

Voetbalkous

Voetbalkous

09-01-2012 om 09:23

Zo zie je maar weer, Tuc, voor de spelertjes maakt het niet zoveel uit. De wil om deze keer te winnen is er bij je zoon, ben benieuwd of het gaat lukken.
Hier trouwens niets bekend van de nieuwe indeling. En het 2e deel van het seizoen begint goed: de training is vanavond afgelast vanwege de conditie van het veld.

ilsepilse

ilsepilse

09-01-2012 om 10:56

Zoonlief helemaal fit!

veel met pa getraind, en op de sportschool cardio dus zijn conditie is top !

tuc

tuc

09-01-2012 om 20:56

Ai, ongelukje

op de gym vandaag. Zoon: ik hoop wel dat het over is voor we gaan trainen en wedstrijden spelen!

Ik denk dat het wel meevalt, flinke bult op de knie, dat wel.

ilsepilse

ilsepilse

10-01-2012 om 09:26

Hier as zaterdag oefenwedstrijd

en daarna mag hij al een wedstrijd meedoen met B1 om te kijken voor volgend seizoen ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.