Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tuc

tuc

24-12-2011 om 14:25

Nieuwe competitieindeling (voetbal) gevonden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

10-01-2012 om 10:00

Nog over de indeling

Eerder meldde ik hier dat ons team, samen met een aantal andere teams ondanks verzoek in de 5e ipv de 4e klasse is ingedeeld. Blijkt een foutje te zijn omdat het vanuit de club niet aan de KNVB is doorgegeven (.... ((), is nu niet meer te herstellen.
5e klasse is (in deze regio in ieder geval) een instroomklasse bij de F-jes waar nu met name spelertjes uit 2005 spelen. Ons team bestaat uit kinderen van 2003/2004 die dit jaar voor het eerst in teamverband voetballen. Nou ja, we zullen het wel zien! Hoop alleen wel dat we regelmatig wedstrijden in het weekend hebben.

ishtar

ishtar

10-01-2012 om 14:14

Dat is jammer jesse!

gisteren was er nog een bijeenkomst (bij Zwart-wit) waarbij er nog verzoeken om klasseverandering konden worden gedaan.

tuc

tuc

10-01-2012 om 14:19

in de nacompetitie is er ook tijdens de competitie zelf nog een team bij ons weggegaan en lager ingedeeld. dus het kan blijkbaar wel.
Maar ik begrijp uit je verhaal dat je dan echt bij 1e jaars F-jes komt en dat verschil vinden ze misschien te groot?

Jesse_1

Jesse_1

10-01-2012 om 15:48

Ruilavond

Klopt, er is gisteren een ruilavond geweest, maar dat is echt een ruilavond; er moet dus een team zijn dat uit de 4e klasse wil en 5e klasse wil spelen. Er was maar 1 team beschikbaar dat wilde ruilen (en van onze club waren we met 5 teams te laag ingedeeld).
De 'poules' in de 4e klasse zitten in principe vol met 12 teams vermoed ik. De poules in de 5e klasse worden gewoon opgedeeld, daar kan dus makkelijk een team bij. Ik hoop dat er nog wat verschuift, met 8 teams en 11 speeldagen zit je toch een aantal zaterdagen duimen te draaien :-S.
De 5e klasse blijkt dus echt te bestaan uit beginnende teams (dus: mini's die al competitie gaan spelen, of 1e jaars f-jes waarbij het nog niet zo goed draait).
Ach, als de kinderen maar lekker kunnen voetballen.

tuc

tuc

10-01-2012 om 16:14

Sorry, verkeerd begrepen

ik dacht dat jullie juist een klasse omlaag wilden. Hier bestaat een voorjaarscompetitie bij de F maar uit 6 teams overigens. Dus hier nog meer zaterdagen zonder wedstrijd. Ik geloof dat ze eind april al weer klaar zijn met ballen.

Jesse_1

Jesse_1

10-01-2012 om 16:38

Tuc, 6 teams

Met 6 teams spelen ze ws een volledige competitie (dus tegen iedereen een keer uit en een keer thuis).
Bij ons spelen ze een halve competitie, dus 11 wedstrijden. Begin mei is volgens mij de laatste wedstrijd van de speelkalender.

tuc

tuc

10-01-2012 om 16:52

Ja, dat klopt

jullie dan maar 1 keer tegen elk team?

Voetbalkous

Voetbalkous

14-01-2012 om 21:34

Klasse bekend

Hier is nu ook de klasse bekend, nog niet de tegenstanders. Zoon is ingedeeld in de eerste klasse, weliswaar de laagste categorie maar toch. De jongens vinden het spannend, zo hoog hebben ze nog nooit gespeeld en het is wel een hele grote sprong vooruit in vergelijking met de najaarscompetitie. Ben eens benieuwd ...

tuc

tuc

15-01-2012 om 11:06

Voetbalkous

waar speelden ze de najaarscompetitie dan in?
Hier begint, als het goed is, morgen de training weer, tenzij je op het trainingsveld eerder je zwembroek aan moet dan je trainingskleren
De 1e wedstrijd staat voor 28 januari gepland, tegen 1 van de "nieuwe" ploegen. Ook spannend dus!
De 2e wedstrijd is dan meteen tegen de kampioensploeg.
Voorlopig zijn er geen oefenpartijtjes gepland, en dat vind ik dan weer jammer. Weer even een beetje er in komen na ruim 2 maanden geen voetbal zou toch wel prettig zijn.

tuc

tuc

15-01-2012 om 11:57

dat is ook pittig inderdaad. Wel gewonnen? of niet?

tuc

tuc

15-01-2012 om 12:12

Dus toch vooruitgang

da's mooi!

Voetbalkous

Voetbalkous

15-01-2012 om 13:33

Tuc

In verband met herkenbaarheid zeg ik alleen dat ze in de 2e klasse speelden. En wij vallen onder een ander district dan jullie, dus heel veel zal het verder voor jou en jouw zoons team niet zeggen. Tegenstanders en wedstrijddata zijn nog niet bekend.
De trainer of coach van het team van jouw zoon kan trouwens eventueel oefenwedstrijdjes organiseren, een kwestie van wat clubs met vergelijkbare teams of net iets betere even bellen. Misschien kun je hem/haar eens aanspreken en is een oefenwedstrijd tegen de kampioenen van de najaarscompetitie een idee. Dat kan heel leerzaam zijn. Hier in de buurt zijn er clubs met kunstgras, die organieseren ook in de winter tournooitjes. Zoon speelt bijvoorbeeld in de maand januari 2 tournooitjes buiten. Een idee om in de gaten te houden volgend jaar? Succes met de competitie.

tuc

tuc

15-01-2012 om 13:59

Voetbalkous

ik hoefde de regio niet te weten hoor Alleen de klasse. Thnx.

Over die oefenwedstrijden, dat wordt hier geregeld door de jeugdcoordinator, en doe het maar niet zelf als leider of trainer, want dat nemen ze je niet in dank af. Voor de winterstop had de leider dat namelijk gedaan, 2 oefenpartijtjes, 1 tegen die kampioen inderdaad, en 1 tegen de E4 van onszelf, dat zijn 1e jaars E's. Had de coordinator express zelf een andere voor die E4 geregeld, en niks voor ons. Beetje zielig. Ook nu zie ik weer allerlei oefenpotjes voor andere teams, maar niet voor ons. Ach, weet je, ik laat het maar. geen zin om daar energie in te steken en ik ben tenslotte geen leider of trainer. Slechts ouder die de verslagen schrijft, meer niet

Marjolein

Marjolein

16-01-2012 om 13:24

Derde plaats najaarscompetitie!

Afgelopen weekend hebben ze gelijk gespeeld dus zijn ze een plaatsje geklommen en als derde (van de 12) geeindigd in hun poule. Netjes!
Aanstaand weekend nog 1 keer inhaalwedstrijd van de najaarscompetitie, ze zien het een beetje als oefenwedstrijd.
Daarna weer de voorjaarscompetitie, met allemaal hele goede teams. Dat wordt buffelen, zei voetbalzoon

tuc

tuc

16-01-2012 om 18:57

Knap marjolein!

Leuk hoor!!

Hier vanavond de 1e training en ik hoor net van man dat de opkomst al grandioos is (not). 5 van de 8/9.

ilsepilse

ilsepilse

18-01-2012 om 20:40

Hier nog ff oefenwedstrijden

en dan zo weer ad bak voor het voorjaarseizoen!

tuc

tuc

18-01-2012 om 21:05

Vanavond was lekkere training

wel jammer van het weer, maar de trainer was super. Is een vader van 1 van de jongens van F1. Maar gelijk ook overwicht he. Dat zie je meteen. Opkomst was wel matig (4), maar daardoor wel hard aan de bak!

Puck

Puck

18-01-2012 om 21:19

Matig?

Tuc, noem jij 4 van een heel team die op komen dagen voor een trainig matig? Dat vind ik diep triest.
Hier kreeg ik gisteren het nieuwe programma binnen, eerder dan de KNVB aangegeven had. Allemaal onbekende tegenstanders omdat ze tijdens de winterstop naar een andere poule zijn overgestapt. Competitie begint op 28 januari en er zitten eigenlijk best veel inhaaldagen ingebouwd. Maar heel raar, 5 mei is dan een reguliere speeldag.

tuc

tuc

18-01-2012 om 21:49

Puck

er waren, begreep ik van de leider, 2 spelers echt afgemeld, de overige 3 spelers dus gewoon niet gekomen. Ja, diep triest is het natuurlijk, maar ik dacht, laat ik netjes blijven
Zoon heeft nog nooit 1 training gemist! Zelfs in regen en kou gaat hij gewoon trainen. Ik sta daar toch elke keer weer van te kijken. Vanavond was ik echt verkleumd tot op het bot, koud, nat en winderig, het was echt niet lekker. Maar zoon was helemaal gelukkig en zei na afloop: lekkere training mam!

Puck

Puck

18-01-2012 om 22:58

Hier ook zo'n fanatiekeling tuc

Zoon is hier ook zo bloedje fanatiek, kwam vanavond ook helemaal nat en verkleumd thuis, kreeg niet eens zijn kicksen meer zelf uit omdat hij geen gevoel had in zijn vingers. Kon ik dus die baggerschoenen staan lospeuteren En aangezien hij keeper is zat hij van onder tot boven onder de blubber. Maar ja, lekker warm douchen en een kop thee en alles is weer "back to normal"

Opkomst training (even klagen hoor)

Hier is het dus aan aantal keren voorgekomen dat er slechts 4 of 5 kinderen (van alle F'jes dus hè, dat zijn 7 teams!) op kwamen dagen voor de training, en dan ging de training niet door vanwege de lage opkomst! Zoon was één keer zelfs de ENIGE die op 't veld stond, voor niks dus, zo sneu. Het komt niet eens in hem op om thuis te blijven vanwege de regen, ik snap dat vrijblijvende ook echt niet hoor. Maar ik begrijp inmiddels dat sommige clubs daar wat strenger in zijn.

Marjolein

Marjolein

19-01-2012 om 08:45

Selectie en opkomst

Het voordeel van in de selectie spelen, is dat de opkomst altijd goed is. Jongens (en ouders) vinden het voetbal leuk, nemen het sporten serieus en blijven niet thuis voor een beetje regen.
Ik zou bijna zeggen: het "enige" voordeel. Voor de rest hoeft het voor mij niet per se zo fanatiek en zo veel trainen. Ik merk dat onze voetballer er last van heeft dat er altijd gepresteerd MOET worden. Dat gaat merkbaar ten koste van zijn plezier. Maar een slechte opkomst is er niet bij.
Ik herken je frustratie Anneque. Vorig jaar was ik leider van een lager team. Ik moest soms op het allerlaatste moment nog invallers regelen omdat spelers zelfs niet kwamen opdagen voor de wedstrijd! (laat staan voor de training)

tuc

tuc

19-01-2012 om 11:01

Anneque

oef, dat is wel heel triest inderdaad! Tja, ik vind zelf ook dat zoon gewoon 2 maal per week hoort te gaan trainen, als de club daar gelegenheid voor bied. En dat doen ze dus.

tuc

tuc

19-01-2012 om 11:30

Marjolein

zelfs bij selectieteams, zoals bij F1, zie ik toch regelmatig niet alle spelers opdraven hoor! Misschien hebben ze zich wel keurig afgemeld overigens, maar gister bij ons dus maar 2 officiele afmeldingen (je kan allemaal weleens een keer niet kunnen trainen, maar een belletje is een kleine moeite toch?)

Puck

Puck

19-01-2012 om 12:38

Dat is dan ook niet motiverend anneque

Als de training dan ook nog eens afgelast wordt vanwege de lage opkomst dan zou ik daar wel wat van zeggen. Juist voor de kinderen die er wel zijn zou je dan toch leuke dingen moeten gaan doen lijkt mij.
net als jij snap ik het vrijblijvende ook niet: je doet een teamsport onze kinderen krijgen met de paplepel ingegoten dat je dan je verantwoording moet hebben naar de rest van het team en dat je alleen bij erg gegronde reden thuis kan blijven van een training. Geen zin, regen, slecht weer zijn bij ons geen redenen om niet naar trainen te gaan. Hier hanteren ze ook de ongeschreven regel dat niet trainen is een helft niet meespelen bij de wedstrijd. Maar ja, als er maar 2 zijn van een team kun je dat al niet meer waarmaken.
En Marjolein: dat "moeten" in de selectieteams herken ik hier niet. Ondanks dat er hier door de selectie toch best hoog gespeeld wordt staat het plezier toch ook heel hoog in het vaandel en wordt er geen extra druk op de kinderen gelegd.

Puck

Puck

19-01-2012 om 12:40

Marjolein (wordt wat o.t.)

"Ik merk dat onze voetballer er last van heeft dat er altijd gepresteerd MOET worden. Dat gaat merkbaar ten koste van zijn plezier."
Waarom laat je hem dan in de selectie spelen, zou hij niet "gelukkiger" zijn in een lager team dan?

Puck

Nee, het is echt niet leuk voor hem, na de Kerstvakantie ging hij helemaal zenuwachtig naar de training, bang dat het niet doorging. Vroeg me wel 20 keer wat ik dan "dácht mama, denk je dat het doorgaat?".
Ik heb er wel eens wat van gezegd, maar kreeg als antwoord dat ze met een handjevol kinderen niet kunnen trainen (dat lijkt me onzin), ze willen in elk geval een potje kunnen spelen en dat gaat niet met 5 kinderen. Ik vind het een beetje slap gedoe, maar heb weinig keuze hier. Zoon wil zelf al-tijd trainen, enige reden om niet te gaan is ziek/geblesseerd.

jessica

jessica

20-01-2012 om 08:47

Trainen

ik zou het ook een slap gedoe vinden als ze niet kunnen trainen met 5 kinderen. kan je altijd nog technnische training doen.

gelukkig zijn hier eigenlijk altijd alle kinderen wel bij de training aanwezig. zelfs met regen, enz.
en anders geven de kinderen zichzelf wel training.

Marjolein

Marjolein

20-01-2012 om 09:01

Puck ( ook o.t.)

Zoon was heel erg blij (echt juichend opgetogen, uitgelaten blij) met zijn selectie bij de start van het seizoen. Ik zie hem nu alle aspecten daarvan meemaken en merk aan hem dat hij het toch minder leuk vindt, dan hij aanvankelijk in zijn kinderlijk enthousiasme had gedacht.
Dat vind ik niet erg, laat hem er zelf achter komen wat hij wil. Hij leert en groeit ook door dit soort ervaringen. Hij is ook net gestart op het VO, dus ook dat speelt mee.
Wees gerust: Zou hij het echt vervelend vinden dan zou ik natuurlijk wel ingrijpen, maar dat is zeker niet zo.

Puck

Puck

20-01-2012 om 09:51

Met jessica eens

Ook met een klein aantal kinderen kun je prima trainingen bedenken. Het partijtje spelen wordt dan idd niets, maar juist met een klein groepje kun je heel goed individuele aandacht geven waardoor die kinderen die er wel zijn alleen maar meer vaardigheid ontwikkelen. Lijkt er een beetje op dat de trainers net zo gedemotiveerd zijn als de kinderen die niet komen opdagen. Naast de teamtrainingen heeft oudste ook aparte keeperstraining en daar is per definitie maar een heel klein groepje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.