Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

madelief

madelief

25-12-2008 om 17:16

'onbedoelde' kindertjes...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

27-12-2008 om 13:04

Hier twee keer geheel gepland, bewust ons best gedaan in de juiste week om zwanger te worden, en ook nog eens geluk gehad dat het snel ging.

Eenderde

een-derde van onze kinderen is een per ongelukje. condooms blijken een discipline te vragen die deze vader en moeder niet op kunnen brengen

Xyda

Evenzo

Evenzo

27-12-2008 om 20:14

Eentje

Niets gedaan, alleen gerommeld. Baby was drie maanden oud toen ik weer zwanger bleek te zijn. Bij mij waaien ze er in en floepen er uit.

Maylise

Maylise

27-12-2008 om 22:05

Sus-anne

Ja, dat klopt. Ik heb zeven biologische kinderen en daarnaast nog een (inmiddels overigens allang volwassen) pleegzoon. Wel gewenst dus verder!

Maylise

Ot maylise

het is voor mij (zwanger van de 2e en laatste) altijd zo'n wonderlijk iets om in te denken hoe mensen met meer kinderen functioneren. Hebben mensen zoals jij van nature meer energie, extra batterijen ?

Ik ben nu bijvoorbeeld moe en misselijk, ik lig al weken half in comateuzee toestand mijn zwangerschap uit te zitten en geniet van de nso dag en overblijf mogelijkheden van dochter en eis dat vriend elke dag op tijd thuis is en hij kookt (ik word al misselijk als ik een fles olijfolie opendraai). Het idee dat dit de laatste keer is dat ik mij wekenlang zo voel is een opluchting, nee hier komt absoluut geen 3e !

Hoe doen mensen zoals jij dat dan met 7 kinderen ? Of ben je er gewoon 'telkens weer ingetrapt' toen je de babyspullen aan het opruimen was ?

mem

mem

27-12-2008 om 23:03

Manda

ook hier 7 kinderen. Ik weet vooral van de oudste dat ik heel erg misselijk was, ben toen ook flink afgevallen en liep/wankelde met een emmertje door het huis. Bij de tweede veel minder last mede dankzij medicijnen tegen misselijkheid en tegelijk met de oudste deed ik een dutje. Toen een tweeling, we zijn verhuisd van friesland naar overijssel toen ik 28 weken was.Toen de tweeling 39 weken en 5 dagen in mijn buik zaten ben ik ingeleid, oudste was toen 3 jaar 3 mnd en tweede 1 jaar 8 mnd. Ik weet nu niet meer hoe ik dat toen heb gedaan, maar het was geen probleem toen. Daarna zat er steeds ruim 2 jaar of precies 2 jaar tussen. Makkelijk zwanger raken, weinig kwaaltjes, redelijk makkleijk bevallen dat alles neemt dan geen energie. Zo wat het bij mij. Kinderen die ziek zijn en je snachts uit bed halen om bedden te verschonen, vloer te boenen enz is een ander verhaal. Net als kinderen waar het ( tijdelijk) niet goed gaat op school, dat vreet energie op een andere manier. ( buren gedoe vreet ook energie....)

Bastet

Bastet

28-12-2008 om 09:20

Manda

Soms zit er gewoon niks anders op.Toen mijn derde kwam,moesten mijn jongens gewoon naar school/speelzaal.Dus je sleept je naar school,er zit gewoon niks anders op.Mijn man zorgde dan voor boodschappen enzo,dat scheelde al enorm,en verder deed ik dutjes toen de mannen op school/speelzaal zaten.Mijn jongste zoon telde voor twee,ik kneep nog weleens een oogje dicht als ik hem eindelijk even rustig voor de tv kon poten.Gezellig samen tv kijken,alleen had ik dan mijn ogen dicht..Groetjes,Bastet

Maylise en mem

ik heb bewondering voor jullie!wij hebben vier kinderen,en er zijn periodes geweest dat ik totaal geen tijd voor mezelf had en altijd moe was.nu ze allemaal ouder zijn wordt het steeds gemakkelijker,en als je er voor staat doe je het gewoon,daar denk je niet over na,maar als ik terug denk vraag ik me af,hoe heb ik het ooit allemaal gedaan?inderdaad,net als bastet,kids even voor de buis en dan gauw een slaapje meepikken
maar ik heb er *slechts* vier,en ik vraag me af ,hoe doe je dat met 7?

Bastet

Bastet

28-12-2008 om 10:37

Sus-anne

Ik denk dat je daarin meegroeit.Als iemand mij ooit had verteld dat ik in tien jaar vier kinderen zou krijgen(onze oudste is overleden kort na de geboorte)dan had ik diegene voor gek verklaard.Maar mijn jongste is nu 8,en ja,het was en is soms nog best pittig,maar het is toch allemaal gelukt.Gelukkig woont mijn moeder in de buurt,die haalde weleens brood of een kind uit school als een ander kind ziek op de bank lag,dat soort dingen.
Groetjes,Bastet

Terpi

Terpi

28-12-2008 om 11:26

Min 25%

Haha, van mijn 3 kinderen is er geen een 'een verrassing' maar het was voor mij wel een verrassing dat het bij 3 bleef Ik had er graag 4 gehad, of 5, kweenie, maar de scheiding maakte toch dat dat plan ineens wat anders liep!
Groet Terpi

mem

mem

28-12-2008 om 12:57

Re bastet

bij ons ook binnen de 10 jaar, oudste was nog 9 toen de jongste kwam.

Maylise

Maylise

28-12-2008 om 15:21

Manda rijn

Zwanger zijn was ook niet mijn meest favourite bezigheid. Ik zag het altijd meer als means to an end. Verder heb ik geen heel zware zwangerschappen gehad dus dat scheelt wel.
Die misselijkheid herken ik heel erg. Ik kwam tijdens de eerste helft van mijn zwangerschappen nauwelijks in de keuken en liet al het koken aan man over. Moeheid viel wel mee denk ik. Ik was wel moe maar had genoeg energie over om alles draaiende te houden. Hoewel ik het zwanger zijn zeker zwaar vond denk ik wel dat ik objectief gezien vrij makkelijke zwangerschppen heb gehad. Maar leuk heb ik het nooit echt gevonden. Die misselijkheid, dikke enkels, het walrus gevoel. Het eindresultaat vond ik echter wel leuk dus daar ging ik dan maar voor.
Ik denk dat wat mem schrijft wel klopt. Echt zwaar wordt het pas als dingen niet lopen zoals ik had gewild. Zoals toen mijn dochter te vroeg geboren was en heel ziekelijk was. Dat was wel heel zwaar. Zolang dingen zich binnen het normale houden gaat het wel goed.

Maylise

Maylise

Maylise

28-12-2008 om 15:28

Sus-anne

Nu ze ouder zijn is het inderdaad veel makkelijker. Mijn jongste is negen nu dus ik vind het ouderschap nu zo makkelijk. Echt serieus, het is nu wel druk soms maar ik heb nu meer dan genoeg tijd voor mezelf. Het moeilijkste en drukke zit er echt op.
Peuters, kleuters en babies tegelijk is wel heel vermoeiend maar ook wel weer leuk. Ik heb in die jaren ook heel weinig tijd gehad voor mezelf. Maar had dat ook niet zo nodig, als ik een uurtje per dag rustig kan zitten 's avonds met een boek is het wel goed. En uiteindelijk is alles maar tijdelijk.
Bij mij zit er trouwens 15 jaar tussen de tweeling en de jongste dus dat scheelt ook al weer. Het is wel redelijk verspreid. Ze zijn nu 25,25, 20, 18, 15, 12 en 9. Mijn pleegzoon is nog ouder, die is al weer 28 bijna.
Toen de jongste drie klein waren was het wel heel druk natuurlijk maar ook heel veel gelachen met die kinderen. En ik was natuurlijk niet alleen, mijn man heeft altijd heel veel gedaan met de kinderen dus dat was wel een enorme steun. We hebben het echt samen gedaan.

Maylise

Lys Lionne

Lys Lionne

28-12-2008 om 20:07

De eerste..

Onze eerste was een complete verrassing. Door meerdere ontstekingen en andere narigheid heb ik maar één eileider en was mij verteld dat ik lastig zwanger zou raken. Ik was dus altijd al erg laks met de pil en zo bleek ik na jaren deels-onbeschermde seks ineens zwanger Ervan uitgaande dat nummer 2 langer 'werk' zou zijn ben ik helemaal met anticonceptie gestopt toen oudste 10 mnd was. Toen ze 20 mnd was is broertje geboren ) Nummer 3 duurde aanmerkelijk langer en toen ik na 2 jaar eindelijk zwanger was eindigde dit in een miskraam. Helaas werd ik hierna niet meer zwanger, kwam volgens arts wel in aanmerking voor hormonen etc. maar man ik besloten dat we graag nog één kind wilde en geen twee of drie tegelijk! Toen ik weer buitenhuis ben gaan werken en genoot van mijn leven naast 'moeder zijn' heb ik een Mirena laten plaatsen, voor het geval dat.....

Driemaal is scheepsrecht, toch spontaan mogelijk

De eerste liet ons twee jaar wachten, we hadden wat medische hulp nodig Na twee jaar was ik wel toe aan een tweede maar ook die loet op zich wachten, weer medische hulp, dus zat er uiteindelijk 4 jaar tussen. Tja dan geloof je niet echt in spontane zwangerschappen, een derde is bespreekbaar, zien we wel over een paar jaar denk je dan Om na 8 maanden na de bevalling je te bedenken dat je al een paar weken iets mist wat toch echt normaal maandelijks komt. Nog geen 30 seconden over hoeven te denken of het welkom was. Dus tussen 2 en 3 zit 17 maanden en ook nog eens van het andere geslacht, dus echt cadeautje

Margriet*

Margriet*

28-12-2008 om 21:43

Nee helaas

te gepland bijna. Keurig volgens onze ideeen hoe we het wilden. Pas later merkte ik dat er niet altijd zoveel te wensen is toen ik dit forum ontdekte en het bij vrienden niet altijd zo vlekkeloos ging.

2 voor de prijs van 1

Wij wilde graag zwanger worden. Helemaal blij toen het zover was. Even echo laten maken om de boel te checken. Vruchtje zit er en het hartje klopt. en toen....... oh, daar zit nog een vruchtje en dat hartje klopt ook. Dus gepland zwanger en dan nog schrikken

Ondanks de drukte zou ik niet anders willen. Een tweeling is toch wel errug leuk hoor.

Greetz

66,6666%

Alleen bij onze oudste hebben we bewust het moment van "laten we gaan proberen zwanger te worden" gekozen. Dat we niet eens hoefde te "proberen" wisten we nog niet.
Daarna 2x onbedoeld onbeschermd gevreeen en ja hoor 2x raak. Maar ook alle 2 reuze welkom. Daarna wel ervoor gezorgd dat we niet weer voor verrassingen kwamen te staan.

Nachtlampje

Nachtlampje

01-01-2009 om 22:25

Dit draadje kostte me 20 euro...

Ik schoot volledig in de stress, toen ik me na het lezen van dit draadje realiseerde dat ik nog niet ongesteld was (sinds m'n bevalling heb ik meestal een cyclus van 3 weken, en ik zat inmiddels op 3,5 week) Ik heb me een aantal dagen ongerust lopen maken, en dinsdagochtend nachtlampjeman heel vroeg op de fiets door de vrieskou naar de drogist gestuurd, om een test te kopen. Negatief, 2 uur later was ik ongesteld...

Een voor de statistieken: 0% van de kinderen was onbedoeld. Nachtlampjeman had al een afspraak bij de huisarts, en nu een verwijsbrief naar de uroloog.

Lena

Lena

03-01-2009 om 22:28

100%

Hoi,
Ik had een spiraaltje maar dat mocht niet baten. Geeft niks hoor, zoon is erg leuk! In mijn omgeving is trouwens denk ik zeker de helft ongepland, of de eerste ongepland en de tweede wel mooi twee jaar erna. Of een beetje half, we willen het wel, maar weten het niet zeker en doen toch maar een beetje half onvoorzichtig. Overigens stranden veel van de relaties van deze ouders wel, net als de mijne. Niet helemaal toevallig volgens mij,
groetjes, Lena

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.