Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Fiorucci

Fiorucci

21-04-2012 om 16:11

Onderhandelingen gestaakt...

Ik hoor net dat de onderhandelingen in het Catshuis zijn stukgelopen....wat vinden jullie dat er nu moet gebeuren? Zijn jullie verbaasd, of was het te verwachten?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

24-04-2012 om 01:33

Oh wat lachwekkend vic

Ik zie het helemaal voor me.

Wisse

Wisse

24-04-2012 om 13:51

Niet hysterisch doen

"Dit is zoooooo slecht voor onze economie en dus voor ons land. .... Ik voorspel je nu al dat het nog veel slechter voor ons allemaal (inclusief de AOW-ers) gaat worden als er nu niet heel snel bezuinigd gaat worden en die kans zit er nu niet meer in. Dank Wilders, dat je ons land in de afgrond stort zodat we over een paar jaar een derdewereldland zijn ..."

Ik denk dat het niet verstandig en ook niet terecht is om nu hysterisch te gaan doen en allerlei onheilstijdingen te verkondigen. We zijn en blijven gewoon een erg rijk land met een heel goede infrastructuur. Er komen steeds meer economen in het nieuws die zeggen dat de voorgenomen bezuinigingen erg dom waren en dat wat er nu gebeurt niet rampzalig voor de economie is maar juist goed kan uitpakken. Fors bezuinigen kan ook heel erg averechts werken!

http://www.trouw.nl/tr/nl/10630/Kabinetscrisis/article/detail/3245107/2012/04/23/Verlies-van-een-A--tje-is-geen-ramp.dhtml

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3244457/2012/04/21/Peiling-Dit-is-het-beste-wat-Nederland-kon-gebeuren.dhtml

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3244543/2012/04/21/Wilders-heeft-gelijk-bizarre-Catshuis-bezuinigingen-moet-je-niet-willen.dhtml

rode krullenbol

rode krullenbol

24-04-2012 om 16:25

Hysterisch?

De enige die ik hysterisch zie doen, is Geert Wilders; met zijn onheilstijding over de islam en zijn verongelijkte gezeur over dat hij nu de Zwarte Piet krijgt toegeschoven.

Alleen al omdat ze onder invloed van Wilders tot stand zijn gekomen, moesten die Catshuis-bezuinigingsplannen inderdaad van tafel. En wel zo snel mogelijk! Heel jammer dat Wilders voor zeven weken vertraging heeft gezorgd.

Dat is nu al een hele dure grap gebleken. De rentes zijn immers al gestegen, zoals ook in de kranten te lezen valt.

Wilders exit

Wedden dat Geert over twee jaar een lange neus naar Nederland trekt en in Amerika bij een of andere conservatieve anti-moslim denktank gaat werken voor een salaris waar hij nu alleen van kan dromen? Hij is zich al tijden aannhet profileren in het buitenland, zie ook zijn nieuwe boek. Zijn kiezers interesseert hem geen hol, hij denkt alleen aan zijn eigen positie.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Voor geert gelden andere regels?

Griekenland moest en zou onder de 3 procent komen. Nederland riep dat het hardst met instemming van Geert. En nu is het de schuld van Eiropa en hoeft Nederland zich niet aan die regels te houden? Hoe herkenbaar dat wilders zich nooit wilt houden aan regels die hij wel van anderen verwacht. Net zoals hij iedereen voor rotte vis mag uitmaken want vrijgeid van meningsuiting maar o wee als een ander kritisch is over hem en zijn partij, dan wordt hij gedemoniseerd. Ben blij dat hij nu uit ligt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

24-04-2012 om 20:58

Flauw grapje

Hoorde op de radio grappen over Samsom en Geert. Wie weet? Volgens Samsom mochten nu ineens toch de verkiezingen in september, dus veranderen van mening is hem niet vreemd.

Vic

Vic

24-04-2012 om 21:49

Izar

Het was een grapje. Samsom en Geert, Samson en Gert. Snap je?

Ja wilders

tja die vertrekt binnenkort naar Amerika indd, strijkt hij lekker geld op en wordt dan weer op handen gedragen door de pro-israel lobby etc.

Overigens schreef in 2007 Wilders al dat hij anti Europa was, heel uitgebreid heeft hij zijn partijstandpunten toen uiteen gelegd, dat hij vervolgens achter VVD en CDA aanhobbelde was een verrassing en nu onder het mom van de AOW'ers komt hij weer terug op zijn oude standpunt.

Mijn breinbreisel theorietje: eigenlijk is hij totaal verrast en emotioneel onder het vertrek van Hero en het uiteen spatten van PVV in Limburg, dat steekt blijkbaar, Wilders voelt zich verlaten en functioneert dan niet meer. Ik denk dat ZIJN FLEUR als trouwe hond hem ook in zijn hand gebeten heeft en toen was het over, stekker eruit en nu zijn lijfwachten hem ook al kwijt raken, tja laten we hem een enkeltje Amerika geven met zijn allen, maar dan moet hij wel meteen ook zijn Nederlands nationaliteit inleveren (en zijn vrouw ook die overigens nu al 2 nationaliteiten heeft...

ach ja zucht, vreselijke zooi. Iig zat ik vandaag weer zo'n 4 uur in de auto naar NL 1 te luisteren en dat begrotingstekort is in 2015 al onder de 3% (ik geloof dat een HL in de politicologie dat zei) en er nu helemaal niet gesleuteld moet worden aan BTW en andere koopkracht belemmerende maatregelen.

rode krullenbol

rode krullenbol

25-04-2012 om 20:53

@joyeux

De schuldsanering van Griekenland gaat gepaard met een uitgebreid pakket aan bezuinigingen en hervormingen. De 3% norm geldt voor alle Euro-landen. Je geeft zelf al het antwoord op de vraag waarom Nederland aan die norm moet voldoen: anders groeit de staatsschuld te snel en komt zelfs Nederland op termijn in dezelfde problemen als waar Griekenland nu in zit.

Nederland kan zich echt niet permitteren om op de oude voet door te gaan. Naast de staatsschuld hebben de Nederlandse huishoudens een van de hoogste schulden ten opzichte van het buitenland (vooral door de hoge hypotheekschulden). Tel je die twee schulden (de staatsschuld en de private schulden) bij elkaar op, dan blijkt wel dat Nederland zich in een bijzonder zorgwekkende fianciële positie bevindt.

Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken: vanwege hun afhankelijkheid van de Nederlandse overheid is het juist voor de zwakkeren in de samenleving enorm bedreigend als die zijn financiën niet op orde heeft. Omgekeerd geldt, dat het gezond maken van de overheidsfinanciën juist ook in het belang van de zwakkeren is.

Precies

"Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken: vanwege hun afhankelijkheid van de Nederlandse overheid is het juist voor de zwakkeren in de samenleving enorm bedreigend als die zijn financiën niet op orde heeft. "

De zwakkeren in Griekenland zijn op dit moment ook niet geholpen met de Griekse situatie.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-04-2012 om 17:32

@joyeux

Vasthouden aan de 3% is zo belangrijk, omdat het een afgesproken norm is.

Het Stabiliteits- en Groeipact (SGP) is een overeenkomst tussen alle EU landen, gesloten in het kader van de invoering van de euro, teneinde de begrotingsdiscipline van de lidstaten te verzekeren.

In het SGP is afgesproken, dat het begrotingstekort van EU-landen maximaal 3 procent van het bruto binnenlands product mag zijn. Buitensporige begrotingstekorten ondermijnen de monetaire stabiliteit: het vertrouwen in de euro bij de financiële markten.

Als Nederland gaat tornen aan deze norm, zullen andere landen zeker volgen en valt de stabiliserende werking van het pact weg.

Kortom: de afspraak is niet voor niets gemaakt, en eraan houden is beter, dan de afspraak te schenden.

Sancy

Sancy

26-04-2012 om 19:15

Lol rb

"Vasthouden aan de 3% is zo belangrijk, omdat het een afgesproken norm is."
Drogredenering

rode krullenbol

rode krullenbol

26-04-2012 om 19:50

Normen zijn spelregels

Ik zeg helemaal niet dat het moet, omdat het moet; ik zeg het moet, omdat we dat met z´n allen hebben afgesproken.

Als je tussentijds spelregels naar believen kunt veranderen, hou je geen spelregel meer over. En kan iedereen maar doen wat ie wil. Met alle gevolgen van dien.

Een land als Griekenland heeft zich niet aan de spelregels gehouden, en zit nu zwaar in de problemen. Indirect hebben alle EU landen daarvan te lijden. Hoe oneerlijk!

Spelregels spreek je met elkaar af, om dit soort toestanden te voorkomen.

rode krullenbol

rode krullenbol

26-04-2012 om 20:11

Wat als?

¨Wat gaat er nou concreet mis als Nederland op 3,5 % uitkomt?¨

1. Onze staatsschuld neemt sneller toe;
2. Nederland loopt het risico een boete van de Europese Commissie te krijgen;
3. Het vertrouwen van de kapitaalmarkt neemt af, met het risico op hogere rentes op nieuwe staatsleningen; en
4. Je geeft andere EU-landen een vrijbrief om de begrotingsregels ook aan hun laars te lappen; met alle gevolgen van dien.

Een oplopende staatsschuld maakt extra nieuwe leningen noodzakelijk. Als je daar een hogere rente over moet betalen en daarnaast ook nog een boete moet opbrengen; dan lopen de kosten flink op.

Al dat geld kun je niet uitgeven aan onderwijs, zorg, etcetera.

Ely

Ely

26-04-2012 om 20:26

En nummer vijf

Onze internationale handelspositie wordt slechter omdat Nederland minder als betrouwbare partner wordt gepercepieerd.

Het is de beruchte neerwaartse spiraal

Ps: rode krullenbol: mag ik zeggen dat je bijdragen aan dit draadje erg waardevol en leesbaar vindt. Dank daarvoor

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

27-04-2012 om 09:45

En?

Wat vinden jullie van het bezuinigingenpakket dat er nu ligt?

Wat ik niet snap

is dat de bankensector niet stevig wordt aangepakt, toezicht, strenge regels. We zitten hier met zijn allen in de ellende door de ongecontroleerde werkwijze van de banken en ik hoor er niets meer over. Dus ondanks alle maatregelen is het gevaar op weer een kredietcrisis totaal niet beperkt, het is ook niet in de media.

Pakket

Ik heb de indruk dat er meer bezuinigingsmaatregelen gecanceld zijn en maar weinig bijgekomen. Ik kan me niet voorstellen dat ze met dit pakket maatregelen nou zoveel kunnen besparen. Kunnen ze dat ook zo snel uitrekenen of is het nattevingerwerk?

skik

En die crisis belasting voor

de hoge inkomens, wat gaat dat inhouden, hoeveel en voor wie ? En het is dus eenmalig wat ik apart vind, maak er nog een schaal bij zou ik zeggen vanaf 70.000 bruto inkomen een schaal erbij van 70 % oid.

En dan tevens ook voor de bestaande hypotheken een flatrate van 40%.

En wat houdt dit in

"en vallen nieuwe aflossingsvrije hypotheken niet langer onder de hypotheekrenteaftrek"

dan mogen van de nieuwe hypo's het aflossingsvrije deel niet meer afgetrokken worden ?

En wanneer is de definitieve berekening nu rond, het is een inschatting dat we nu onder de 3% blijven, zeker is het dus helemaal niet.

En in hoeverre gaan de bezuinigingen op cultuur terug gedraait worden, er zijn al diverse instellingen gestopt.

En dan juist

dat waar de werkgelegenheid voor vrouwen bij gebaat is wordt niet terug gedraaid. Tevens die btw verhoging die slecht zal uitpakken voor de koopkracht en dus midden en klein bedrijf. In hoeverre is nu duidelijk wat dat op de lange termijn nou gaat kosten ipv opleveren ?

ik heb toch sterk het idee dat het nog helemaal niet inzichtelijk gemaakt is wat deze bezuinigingen werkelijk gaan doen voor de economie, het komt op mij allemaal wat korte termijn over.

Chippie

Chippie

27-04-2012 om 13:09

Goed

Ik vind het een prima pakket aan maatregelen. Dit was voor de vorige verkiezingen mijn gewenste coalitie. Wat mij betreft prima opstapje. ik heb niets met PvdA en niets met CDA; dus die zijn wat mij betreft inwisselbaar. Al laat Samson zich nu al kennen. Getver. En die Agnes Jongerius vond ik al een griezel, dat blijft ze dus nog even.

Kan ik ergens een compleet overzicht van de afspraken vinden?

Zie de titel. Ik zie nu net op de site van Het Parool dat Lodewijk Asscher positief is over het bereikte accoord - op zich niet zo interessant - omdat een aantal problemen zouden zijn verholpen waaronder de zgn huishoudtoets. De omschrijving daarvan in het stukje is onduidelijk, maar als het gaat om het schrappen van de gezinstoets in de bijstand (WW is dat wat mij betreft geweldig nieuws. Maar in andere krantenstukjes heb ik het niet zien staan, daar rept men alleen over AOW, HRA, WW en ontslagrecht.
Die gezinstoets is al ingevoerd en schrappen ervan komt dus neer op herzien van al ingevoerde wetgeving (en niet het schrappen van wetsvoorstellen zoals bijvoorbeeld mbt passend onderwijs).

Kan iemand me zeggen waar ik een compleet overzicht van de gemaakte afspraken kan vinden zodat ik kan zien of die gezinstoets inderdaad uit de WWB is gehaald?

Groeten,

Temet

Aanvulling/correctie

.. ik wil natuurlijk zien of die gezinstoets uit de WWB *wordt* gehaald. Duim, duim, duim...

Temet

Al gevonden - min of meer

Ik heb de tekst van het accoord gevonden via de site van de NOS. Er wordt gerept over een huishoudinkomenstoets, ik neem aan dat dit gaat over de WWB, maar ga het navragen.

Groeten,

Temet

Temet, passend onderwijs

Wat ik ervan begrepen heb is dat de bezuinigingen op het passend onderwijs geschrapt zijn, maar de invoering van de hervorming van het systeem niet.

skik

Ely

Ely

27-04-2012 om 18:06

Manda

'maak er nog een schaal bij zou ik zeggen vanaf 70.000 bruto inkomen een schaal erbij van 70 % oid.'

Serieus? Denk je dat daar draagvlak voor is? 70%, enig idee hoeveel dat is? Of maak je nu meer een principe statement?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

sp

sp

27-04-2012 om 21:32

Bah

de preventieve ontslagtoets schaffen ze ook maar meteen af. Werknemers straks overgeleverd aan de grillen van de werkgever! Sterkte allemaal.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-04-2012 om 21:48

Korte termijn

Manda: "ik heb toch sterk het idee dat het nog helemaal niet inzichtelijk gemaakt is wat deze bezuinigingen werkelijk gaan doen voor de economie, het komt op mij allemaal wat korte termijn over"

Het is ook korte termijn. Het gaat over 2013 waarbij er naar de verkiezingen al weer nieuwe plannen worden gemaakt.
Ik vind het vooral goed dat er bezuinigingen worden teruggedraaid op pgb, passend onderwijs, griffierechten, zorg, wwb.
Slim gespeeld van de opositiepartijen. En een hele slechte beurt voor Samsom, dit gaat hem veel stemmen kosten. Het is nog steeds een actievoerder ipv een bruggenbouwer.

Fiorucci

Fiorucci

28-04-2012 om 14:09

Ehm joyeux

Het is een jongetje, kom op! Verwacht jij van een jongetje compleet inzicht in de politieke waan van de dag? Hij heeft waarschijnlijk nog niet eens op school geleerd hoe alles in elkaar zit, kwa tweede kamer,eerste kamer etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.