Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Op wie ga je stemmen?


Granola schreef op 28-03-2021 om 13:08:

[..]

Precies. Het is een beetje onzinnig om hier allerlei beschuldigingen te uiten. Het is de blunder van Ollongren en zij zal op de blaren moeten zitten en openheid van zaken moeten geven. Valt mij juist op dat Kaag zo stil blijft, het is haar partijgenoot.

Kaag wil de verhoudingen met de VVD niet op scherp zetten. 

MeikeT schreef op 28-03-2021 om 13:11:

[..]

Kaag wil de verhoudingen met de VVD niet op scherp zetten.

Of het zijn haar uitspraken.

'Valt mij juist op dat Kaag zo stil blijft, het is haar partijgenoot.' Dat zat in het murmelen van Rutte: ze is bezig met een handelsmissie naar Oman en de VAE. Digitaal weliswaar.

Tsjor

tsjor schreef op 28-03-2021 om 17:41:

'Valt mij juist op dat Kaag zo stil blijft, het is haar partijgenoot.' Dat zat in het murmelen van Rutte: ze is bezig met een handelsmissie naar Oman en de VAE. Digitaal weliswaar.

Tsjor

En Rutte zat in een EU-vergadering met alle Europese leiders,  dus tja, een digitale handelsmissie is dan geen reden om niet met de pers te praten, lijkt me. 

Rutte heeft mede namens haar een eerste verklaring afgelegd, waarom zou zij daar nog een keer overheen moeten? Tsjor

tsjor schreef op 28-03-2021 om 20:16:

Rutte heeft mede namens haar een eerste verklaring afgelegd, waarom zou zij daar nog een keer overheen moeten? Tsjor

Maar waarom laat ze dat aan Rutte, terwijl het haar verkenner was?

Pief schreef op 28-03-2021 om 20:20:

[..]

Maar waarom laat ze dat aan Rutte, terwijl het haar verkenner was?

Precies, op alles had ze eerder iets te zeggen en nu blijft het stil. Is dit nou nieuw leiderschap?

Granola schreef op 28-03-2021 om 20:53:

[..]

Precies, op alles had ze eerder iets te zeggen en nu blijft het stil. Is dit nou nieuw leiderschap?

Precies wat ik dacht. Nogal apart, we hebben helemaal niks van haar gehoord na maandag. 

tsjor schreef op 28-03-2021 om 17:41:

'Valt mij juist op dat Kaag zo stil blijft, het is haar partijgenoot.' Dat zat in het murmelen van Rutte: ze is bezig met een handelsmissie naar Oman en de VAE. Digitaal weliswaar.

Tsjor

O ja, dat was die handelsmissie waarbij eerst ook Qatar zat? Qatar werd ineens geboycot vanwege het WK daar. Want alleen voetbalstadions zijn natuurlijk gebouwd met arbeidsmigranten. Die wolkenkrabbers waar ook Nederlandse bedrijven hun kantoren houden natuurlijk niet. En nee, uitbuiting van arbeidsmigranten komt helemaal niet voor in Dubai en Abu Dhabi. Gevalletje boter op hun hoofd. 

Granola schreef op 28-03-2021 om 20:53:

[..]

Precies, op alles had ze eerder iets te zeggen en nu blijft het stil. Is dit nou nieuw leiderschap?

ik denk het... alleen is zij dus niet de leider.

Granola schreef op 28-03-2021 om 21:06:

[..]

O ja, dat was die handelsmissie waarbij eerst ook Qatar zat? Qatar werd ineens geboycot vanwege het WK daar. Want alleen voetbalstadions zijn natuurlijk gebouwd met arbeidsmigranten. Die wolkenkrabbers waar ook Nederlandse bedrijven hun kantoren houden natuurlijk niet. En nee, uitbuiting van arbeidsmigranten komt helemaal niet voor in Dubai en Abu Dhabi. Gevalletje boter op hun hoofd.

Als er door Nederlandse bouwactiviteiten ook 6500 doden vallen dan is er nog werk voor Omtzigt aan de winkel. Voor Kaag zat er weinig anders op dan haar mond te houden nadat Rutte zoals gewoonlijk direct weer probeerde alles onder tafel te vegen ("neuh,natuurlijk gaan we dat niet onderzoeken" )wilde ze de verhouding met de coalitiepartner niet direct op scherp zetten.

tsjor schreef op 28-03-2021 om 20:16:

Rutte heeft mede namens haar een eerste verklaring afgelegd, waarom zou zij daar nog een keer overheen moeten? Tsjor

Omdat Rutte niet de woordvoerder van D'66 is? Denk je dat hij het gepikt had als het andersom was geweest?

Dit valt me erg tegen van Kaag.

kenfan schreef op 29-03-2021 om 03:38:

[..]

Als er door Nederlandse bouwactiviteiten ook 6500 doden vallen dan is er nog werk voor Omtzigt aan de winkel. Voor Kaag zat er weinig anders op dan haar mond te houden nadat Rutte zoals gewoonlijk direct weer probeerde alles onder tafel te vegen ("neuh,natuurlijk gaan we dat niet onderzoeken" )wilde ze de verhouding met de coalitiepartner niet direct op scherp zetten.

Rutte reageerde pas s nachts, dus Kaag had de hele dag en avond de tijd om te reageren. In plaats daarvan vroeg ze Rutte om te reageren mede namens haar. Ik vind dat heel vreemd en een contrast met de manier waarop ze zich vorige week gedroeg. Toen nam ze initiatief, nam ze openlijk flink positie in. En nu zien en horen we haar nergens. Al dagen niet. 

Pief,

je gaat nog vele teleurstellingen tegemoet, als je elke dag achteraf hoort wat er exact wel en niet gedaan is door bijv Kaag en Rutte. Misschien kun je ze mailen om te laten weten wat ze het beste kunnen doen zodat ze daar rekening mee houden? Of - en deze techniek schijnen meer mensen toe te passen - het nieuws overslaan?

gr Angela

Angela1967 schreef op 29-03-2021 om 07:44:

Pief,

je gaat nog vele teleurstellingen tegemoet, als je elke dag achteraf hoort wat er exact wel en niet gedaan is door bijv Kaag en Rutte. Misschien kun je ze mailen om te laten weten wat ze het beste kunnen doen zodat ze daar rekening mee houden? Of - en deze techniek schijnen meer mensen toe te passen - het nieuws overslaan?

gr Angela

Als  mijn bijdragen leiden tot zo'n pestgedrag bij jou, zoals in deze en vele andere reacties van jou op mij, kun je misschien beter mijn bijdragen overslaan en er in ieder geval niet op reageren. We zitten niet meer op de middelbare school. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.