Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

RiaK

RiaK

01-09-2008 om 21:33

Orkanen

Waarom wonen er zoveel mensen in gebieden die elk jaar een half jaar lang bezocht worden door orkanen?

Of dezelfde vraag met vulkanen, aardbevingen en ander natuurgeweld?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

01-09-2008 om 21:38

Ver

Vziw moet je nogal ver reizen om buiten de gevarenzone te komen als je woont in aardbevingen- en orkaangebied. Niet iedereen heeft die mogelijkheid om zover te verkassen en elders een bestaan op te bouwen (economisch en sociaal).

En zo'n gebied kan om andere redenen ook juist wel aantrekkelijk zijn (toerisme-inkomsten, vruchtbare grond).

Dan had je bij wijze van spreken in Nederland ook Zeeland kunnen ontruimen na de watersnoodramp, of Limburg bij de rivierenoverstroming. Dat willen de meeste mensen niet.

Groet, Ellen

tonny

tonny

02-09-2008 om 00:00

Nederlanders zijn ook gek

die wonen op de zeebodem - de Hollanders in elk geval wel, net als de Zeeuwen. Tot nu toe gaat het goed, maar dat is heel wat eeuwen anders geweest - en wie weet wat er nog komt.

tonny

364 dagen per jaar...

...is het er zo heerlijk wonen.
Overigens: het begint allemaal nog maar net, zie http://www.nhc.noaa.gov/. Hannah is toch een hurricane geworden en wappert nu over de Bahama's, Dominicaanse Republiek en Haiti in een tergend traag tempo (veel regen op dezelfde plaats). Ze heeft een overwachte koers zuid-zuid-west genomen. Ike is een tropische storm midden op de atlantic die nog alle kanten op kan, maar toch richting Florida voorspeld wordt (Hurricane kracht 2 tegen die tijd). Verder liggen er nog drie depressies waarvan er eentje grote kans heeft om ook een hurricane te worden.
Groet,
Miriam Lavell

S@s

S@s

02-09-2008 om 13:38

Gustav (beetje o.t)

Over de orkaan Gustav:
Ik heb mij gisteren nogal boos gemaakt over het feit dat het NOS Journaal éérst bericht dat Gustav gelukkig als categorie2-orkaan over New Orleans blies, en daarná pas over de natuurramp in India waar heel veel slachtoffers en gedupeerden zijn gevallen. Dat laatste is toch veel erger dan een orkaan die uiteindelijk wel meeviel??! Is Amerika nou zó belangrijk voor ons? (hé, hier loopt ook al een draadje over.. zie boven)
Saskia

Tja,

Wij wonen inmiddels al 10 jaar in orkaangebied, eerst 3 jaar in de Dom Rep, gelukkig niks gebeurd toen. Nu 7 jaar ten noorden van Houston. Allemaal vanwege het werk van mijn man. Je went aan de dreiging. Je leert door de Amerikaanse hype heen te prikken. Wel ben ik erg blij dat we behoorlijk ver van de zee wonen, het ergste wat ons tijdens een orkaan kan gebeuren is een boom op het huis en het uitvallen van de electriciteit. Niet leuk, maar niet levensbedreigend.

Maar even goed begrijp ik niet waarom men destijds hier is gaan wonen, in de zomer is het ondraaglijk warm en vochtig, maar dat geldt voor meer dichtbevolkte gebieden.

Muusje

juno

juno

03-09-2008 om 03:56

Risico

Misschien dat het mensen zijn met niet zo'n hoog iq............

Juno

In dat geval zou ik zeggen: verhuis jij maar snel daar heen, zit je lekker tussen verwante zielen.

Mén wat een generaliserende opmerking!

Groet,
Tessie

juno

juno

03-09-2008 om 14:06

Tessie

Wat is er mis met generaliseren?

Miek

Miek

03-09-2008 om 15:09

Ach juno

je had je ook al wel erg lang ingehouden..... De trolligheid moet er blijkbaar toch weer een keertje uit.

juno

juno

03-09-2008 om 17:57

Miek

Heeft er niks mee te maken. Kijk je naar bv. New Orleans en de mensen die ze interviewen op de tv hier, dan zijn dat vooral de lagere klasse.

Bastet

Bastet

03-09-2008 om 18:12

Ja,duuuuh

En juist de lagere klasse heeft vaak geen middelen om zomaar te emigreren.Denk eens aan de kosten!Zomaar een nieuw bestaan opbouwen kost geld!
Bastet

Goh, juno

Wel eens van Baylor University gehoord? Zit in Houston, ook vaak in het pad van een orkaan. Of van Stanford, bij San Fransisco, waar ze op de Big Bang wachten? Volgens mij zijn er op topuniversiteiten heel wat mensen met een meer dan gemiddeld IQ.

Te oordelen naar jouw bijdrage, zullen ze in Canada niet zo blij zijn met jou, het gemiddelde EQ is daar behoorlijk gedaald sinds jouw komst.

Muusje

De huistroll is weer actief

Het zal Juno weer niet zijn.

Misschien moet je eerst nadenken voordat je de volgende keer besluit om te reageren Juno. Wat een ongelooflijk domme, kortzichtige en zielige opmerking van jou.

Wat er mis is met generaliseren? Wat dacht je hiervan; geldt jouw opmerking ook voor mensen die wonen in landen als Bangladesh en India waar massale overstromingen plaatsvinden? Zijn de daar wonende mensen ook allemaal bedeeld met een laag IQ?

Schei tot uit zeg..

De helft van de nederlanders

heeft dan een laag iq als Juno gelijk heeft. In ons waterrijke landje hebben we al zoveel overstromingen en hoog water gehad dat we eigenlijk heel Nederland moeten leeghalen. Maar daar zullen we wel te dom voor zijn, dus blijven we zitten met soms alle risico`s van dien. Maar wrs wonen er geen intelligente mensen in Zeeland en andere kustprovincies? Hahahaha En ook ik ben heel dom. Woon midden in het bos, weet je hoe gevaarlijk dat is met storm? Hahaha, die Juno, ze is best grappig toch?

reina

reina

03-09-2008 om 21:57

O, jee

Wat zal mijn IQ laag zijn, ik woon in de Flevopolder, gaat hartstikke mis als de dijken doorbreken, wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Snel emigreren maar!

S@s

S@s

03-09-2008 om 22:00

Ik verbaas me...

...dat jullie steeds weer reageren op Juno. Dat "happen" is toch veel te leuk voor haar?!
Gewoon blijven negeren is beter dan je te laten verleiden er op in te gaan, lijkt me.

Plien

Plien

03-09-2008 om 22:51

Ach...

Dit zegt gewoon genoeg over Juno's eigen IQ...

Tirza G.

Tirza G.

03-09-2008 om 23:19

In zeeland

staat één van de beste university colleges van Nederland. Pál achter de dijken van Middelburg. Jeetje toch.

Tirza

reina

reina

04-09-2008 om 07:06

S@s (ot)

Wat mij betreft i shet geenhappen,maar gewoonlekker stom reageren op een stomme opmerking En als zij er lol van heeft, ach, laat een troll ook lol hebben ....

Miek

Miek

04-09-2008 om 09:27

Dat is een leuke, reina

Niets is te dol voor een troll met lol.

juno

juno

04-09-2008 om 14:09

Juist

Knurf jij zegt toch ook precies wat ik zeg. De slimmers vertrekken als ze horen dat er een orkaan aan komt..........
Ik heb het trouwens nooit over emigreren gehad, je kunt ook een veilige plek zoeken in je eigen land.

Terpi

Terpi

04-09-2008 om 14:38

Bravo juno

Een knap staaltje selectief lezen wat jij hier demonstreert Juno. Ik denk altijd maar dat het heerlijk moet zijn als je zo ontzettend overtuigd bent van je eigen gelijk dat je gewoon geen ruimte HOEFT te nemen voor wat een ander eigenlijk zegt
Maar knurf refereert toch echt voornamelijk aan de rijkdom van mensen, niet aan het iq.
Wordt leestalent trouwens ook beinvloed door iq?
Groet Terpi

juno

juno

04-09-2008 om 15:53

Terpi

En hoe denk je dat die mensen rijk zijn geworden............waarschijnlijk omdat ze gestudeerd hebben.

tonny

tonny

04-09-2008 om 15:58

Hallo juno!

Mensen worden rijk omdat ze gestudeerd hebben.

En wanneer kun je in de VS studeren aan een universiteit van topkwaliteit?

Als je vermogende ouders hebt. Zo is de cirkel rond.

Daarnaast bestaan er ook heel veel mensen die nu eenmaal de hersens niet hebben om te studeren. Niks mis mee. (De wereld zou er raar uitzien met uitsluitend hoogopgeleide mensen.) Moeten die vanwege hun gebrek aan geldelijke middelen maar wegstormen dan?

tonny

tonny

tonny

04-09-2008 om 15:59

Oja en nog wat

er bestaan ook niet-gestudeerde mensen met veel geld.
En wel-gestudeerde mensen met weinig geld.

De wereld zit vol variatie!!

tonny

juno

juno

04-09-2008 om 18:29

Tonny

Nee, natuurlijk moeten die niet wegstormen. Maar het is misschien handig om niet in dit soort gebieden te gaan wonen.

Bastet

Bastet

04-09-2008 om 18:53

Juno

Tja,je wordt nu eenmaal geboren waar je geboren wordt.Nogmaals,niet iedereen bevindt zich in een situatie waarin je kunt kiezen waar je woont.
Bastet

juno

juno

05-09-2008 om 13:46

Knurf

En waarom denk je dat de rijke stinkerds rijk zijn.................omdat ze slim zijn.

Miek

Miek

05-09-2008 om 15:48

Tsjonge

Het leven moet heerlijk zijn als je zo simplistisch rechtdoor kunt denken. Vind je het erg als we wat nuance in de discussie brengen?

Juno

Generalisatie ten top (domme) Juno. De domme mensen blijven in de risicogebieden wonen, right. Want er bestaan geen intelligente mensen die domweg geen mogelijkheden hebben tot ontplooiing. Intelligente mensen wiens keuzemogelijkheden beperkt zijn om wat voor reden dan ook zijn een fabel. Nee hoor, arme intellgenten in ricisogebieden bestaan niet. Louter de dommeriken gaan wonen op een gebied met een verhoogd risico op natuurrampen.

De mens met kans op ontwikkeling, de mens met een enigszins redelijk intelligentie, die wordt rijk! En gaat niet wonen in een gebied dat geteisterd wordt door orkanen, laat staan in gebieden met aardbevingen. Stel je voor...

Je kunt je afvragen hoeveel intelligente mensen deze aardbol nog bewonen. Tsunami's, aardbevingen, overstromingen, orkanen, lawines. Er zijn talloze risicogebieden met een immens aantal bewoners. Valt toch tegen dan he, het wereldwijde IQ van de mens.

Simplistisch rechtdoor denken, mooi verwoord Miek!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.