Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

RiaK

RiaK

01-09-2008 om 21:33

Orkanen

Waarom wonen er zoveel mensen in gebieden die elk jaar een half jaar lang bezocht worden door orkanen?

Of dezelfde vraag met vulkanen, aardbevingen en ander natuurgeweld?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2008 om 03:14

Muus

Mooi dat je kunt relativeren, maar je hebt er toch maar weer een flinke klus aan om het allemaal op te knappen. Sterkte daarmee en verder is het natuurlijk een opluchting dat de schade hier bij gebleven is.

Bastet

Bastet

14-09-2008 om 09:24

Muusje

Fijn je hier weer te zien,en veel sterkte met de schade!
Groetjes,Bastet

Hey muus

Hoe is het vandaag? Hoop dat het gezellig was met je overbuurvrouw Wat leuk dat je zoontje nederlandse vriendjes heeft! Hoe ben je daar nou aangekomen? We hebben gisteren even 1 hele hevige bui gehad met veel windkracht, but that's it. Hoe is het daar? Heb nog geen weather channel gekeken...

Hier

Vannacht heeft het hier verschrikkelijk geonweerd, de regen viel met bakken uit de hemel, de donderslagen waren erg luid en heel erg dichtbij, de bliksem hield maar niet op. Ik was bang dat de bliksem in een boom zou slaan en dat die dan ook nog op het huis zou vallen, maar gelukkig is er niets gebeurd. Gelukkig valt het in het daglicht allemaal weer erg mee.

Verder is het hier erg gezellig, iedereen zit in hetzelfde schuitje, geen stroom, wel wijn Men begint een beetje op te ruimen en doet vooral aan ramptoerisme bij de buren, hahaha. Iedereen is erg opgelucht dat er geen gewonden zijn. Eigenlijk heerst er gewoon een vrolijke sfeer.

Wij hebben hier overigens een Nlse speelgroep, die ben ik 7 jaar geleden met wat andere dames begonnen. Sommige van die families voelen als echte familie, de kinderen zijn een soort neefjes en nichtjes. Er komen en gaan eens wat mensen, maar er zijn een paar families die hier al een jaar of 7 wonen (waaronder wij.)

Muusje

Kaaskopje

Kaaskopje

14-09-2008 om 19:58

Opluchting

Fijn Muusje dat de schade zo meevalt dat jullie er eigenlijk heel erg opgewekt bij kunnen blijven. Succes met het opknapwerk.

Fijn inderdaad

Gelukkig dat het meevalt. Het lijkt me een vreemde gewaarwording om zo het ontheil te moeten gaan afwachten. Blij toe dat het niet erger is dan dit, bij jullie.

Weer stroom

We hebben sinds gistermiddag weer stroom en sinds vandaag weer internet. Blijkbaar had onze internetprovider een backup batterij die vanaf zondagmiddag leeg was. Dus vanaf zondag konden we ineens niet meer internetten. Onze mobiele telefoons deden het ook niet meer, alleen de landlijn deed het. Hier kunnen we echter zelf alleen lokaal mee bellen, we kunnen wel uit Nederland gebeld worden.

Mijn man is toen gaan rondrijden om te kijken of hij ergens wel mobiel kon bellen en heeft onze families toen op de hoogte gebracht.

Gisteren was het een beetje Sinterklaas, de postbode kwam weer langs en bracht wat cadeautjes voor onze zoon (die vorige week jarig was) en mijn nieuwe fietstassen uit Nederland. Toen 's middags stroom, iedereen was helemaal door het dolle. Onze buurt heeft als een van de weinige electriciteit. In onze county zit 90% nog zonder stroom, wij hebben dus ontzettende mazzel.

Onze buurtsuper heeft ook weer stroom en krijgt morgen weer vlees, melk en groente, joepie! We hebben nog wel genoeg om een lekker maaltje te koken, maar het is toch wel prettig als je weer gewoon boodschappen kunt doen.

Muusje

Fijn muus

I was wondering/hoping you were ok!
Wat naar toch dat er nog zoveel mensen zonder stroom zitten!
Mijn werk heeft een charity afdeling, als je iets tegenkomt waarbij je denkt: dit hebben de communities (eigenlijk echt) nodig, laat het me even weten, aangezien jij er middenin zit of betere access richting Galveston, dan kan ik zien wat ik eventueel kan doen!
liefs, Olief

reina

reina

18-09-2008 om 07:01

Gelukkig

Fijn Muusje! Apart hoe blij je dan kunt zijn met 'normale' dingen, he?

Olief

Lief van je! Wij wonen in een omgeving waar men zichzelf wel kan bedruipen. In mijn directe omgeving heeft men dus eigenlijk niks nodig. Ik weet via het lokale tv nieuws dat veel kleine cafeetjes en restaurantjes in Galveston, Kemah ed het heel erg moeilijk hebben. Geen idee hoe je die zou kunnen helpen, ik weet niet of er een fonds is voor die mensen.

Verder hebben veel arme mensen het natuurlijk zwaar, geen electriciteit, geen geld voor een generator, geen geld voor benzine in een generator. Er is in sommige communities vooral behoefte aan de eerste levensbehoeften: voedsel, water, ijs (om de bederfelijke etenswaren te koelen.) Op dit moment kan men gratis gebruik maken van openbaar vervoer naar de PODs (points of distribution, hier krijgt men gratis ijs, water en voedsel), er gebeurt dus wel het eea vanuit de overheid.

Wijzelf proberen zelf zoveel mogelijk mensen te helpen met practische hulp, opruimen, kinderen opvangen (de scholen zijn uit, sommige mensen moeten gewoon weer aan het werk), etc.

Inmiddels is bij ons de boom opgeruimd en zit er een groot zeil op het dak. Vanaf zaterdag gaat het waarschijnlijk weer regenen en wordt het weer erg warm. Kunnen we de airco weer aan, het is echt nog nooit voorgekomen dat we in september de ramen al open hadden en de airco uit, we genieten volop van het weer, misschien een goedmakertje van moeder natuur?

Muusje

Foto's

Ik heb net wat foto's op mijn album geplaatst, wat was het toch een mooie brug http://www.mijnalbum.nl/Album=BCHQJVXQ
De verzekeringsagent komt maandag pas, hij heeft het geloof ik een beetje druk... De scholen van de kinderen zijn maandag weer open, er is hier weer redelijk benzine te krijgen en de supermarkten zien er steeds normaler uit. Gisteren waren er nog geen ijsjes te koop, dat was wel even slikken voor mijn man en kinderen, zij zijn gek op ijsjes. Het leven is bijna weer normaal, er liggen alleen nog veel takken langs de kant van de weg en sommige huizen zien er een beetje anders uit. Maar als je dan weer beelden ziet van andere delen van de stad, word je toch weer met de neus op de feiten gedrukt: het duurt nog wel even voordat het voor iedereen weer gewoon is.

Muusje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.