Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Osama bin laden is gedood


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

13-05-2011 om 12:12

Prima samenvatting

ik ben alleen bang dat bij diegenen die de eliminatie als 'beste oplossing' zien zo'n opinie-stuk weinig gewicht in de schaal legt.

Fiorucci

Fiorucci

13-05-2011 om 12:55

Pluk

Ik stel nergens dat het de beste oplossing is. Ik zie het heus een stuk genuanceerder. (Overigens is het makkelijk oordelen vanaf de zijlijn natuurlijk.)

Manda Rijn

Manda Rijn

13-05-2011 om 20:10 Topicstarter

Nogmaals

Als OBL voor een Afghaans gerechtshof was verschenen dan was hij direct daarna tot de doodstraf veroordeeld. Er wordt telkens weer hier alleen naar New York verwezen, ook in veel andere landen zijn er onder zijn goed keuren aanslagen geweest met honderden doden.

"Maar he, ik heb geen verwanten of vrienden verloren op 11 september of daarna. Ik kan heel makkelijk correctheid veinzen. "

Stel dat een nabestaande eigenhandig OBL had vermoord, dan was hij wel berecht voor moord.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2011 om 21:17

Internationaal gerechtshof

Manda: Als OBL voor een Afghaans gerechtshof was verschenen dan was hij direct daarna tot de doodstraf veroordeeld. Er wordt telkens weer hier alleen naar New York verwezen, ook in veel andere landen zijn er onder zijn goed keuren aanslagen geweest met honderden doden.===
Wie weet had hij wel voor het internationaal gerechtshof moeten verschijnen. Waarmee Den Haag ook kwetsbaar was geworden.

Tirza G.

Tirza G.

15-05-2011 om 20:06

Massi

Heb je een link naar die tekst van Chomsky? Ik kan het op zijn website niet vinden.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

15-05-2011 om 20:09

Internationaal gerechtshof

Wordt niet erkend door de VS. Dus zullen ze ook geen genoegen nemen met een uitspraak (die ze overigens niet gaan doen, omdat ze niet over mensen oordelen).
Ik vind het nogal wat dat een land de soevereiniteit van een ander land kan schenden en militaire acties uit kan voeren op het grondgebied van een ander. De volgende keer bedenken ze dat onze Bea fout is en landen ze bij Huis Ten Bosch.
Suffies. Zoeken ze 10 jaar lang naar OBL. Kijken onder iedere steen. En waar zit de rakker? Gewoon thuis.

Tirza

Pluk53

Pluk53

16-05-2011 om 09:08

Tirza

googelen op "Chomsky AND "Bin Laden""geeft je de benodigde hits. Bijvoorbeeld http://www.disinfo.com/2011/05/christopher-hitchens-vs-noam-chomsky-on-osama-bin-laden/ met doorklik naar artikel Chomsky, + doorklik voor een "rechtse" reactie.

Massi Nissa

Massi Nissa

16-05-2011 om 13:51

Link tekst

Ik wist dat Chomsky dit had gezegd omdat mijn man de tekst in het Arabisch had gelezen op de website van een Arabischtalige krant, welke weet ik niet. Ik ben toen gaan Googlen op "Chomsky" en "Bin Laden", zoals Pluk zegt, en vond het vrijwel meteen. http://www.mrwonkish.nl/reactie-noam-chomsky-op-dood-osama-bin-laden
Dat het (nog) niet op zijn site staat, is niet verwonderlijk als je bedenkt wat voor output deze tachtiger heeft - bijna elke dag komt er wel iets nieuws bij. Hij en Nawal el Saadawi zijn mijn helden en het zijn allebei hoogbejaarden, haha.
Groetjes
Massi

Tirza G.

Tirza G.

16-05-2011 om 15:40

Ah pluk53

Zenks. Gevonden. Het originele artikel op guernica.com

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

16-05-2011 om 15:41

Ah massi

Dank je Ik heb ook een bejaarde held en die past misschien ook wel bij je: James Randi

Tirza

Pluk53

Pluk53

16-05-2011 om 16:57

Yes, jr

Mr. Randi, de schrik van de ghost/horse/baby-whisperers en alle cold-readers en alterneuten. Met de nooit opgeeiste one-million-dollar-challenge.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.