Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sophia_!

Sophia_!

01-07-2021 om 16:36

Ouders.nl-forummers en Viafora

Ik lees vanalles op het Viva Forum en hier bij VivaTalk, maar ben ook nieuwsgierig naar wat de huidige Ouders.nl-schrijvers gaan doen. Gaan jullie ook gezellig meeschrijven op Viafora, of blijven jullie hier op je vertrouwde stekkie zitten?


Sophia_!

Sophia_!

01-07-2021 om 18:13

Lali schreef op 01-07-2021 om 18:11:

[..]

Achtergesteld is inderdaad een wat groot woord. Maar er kan opeens heel veel.
Zelf zou ik het leuker vinden als de 2 fora samengevoegd worden. Komt volgens mij de levendigheid ten goede.

dat laatste denk ik ook.  

Sammy70

Sammy70

01-07-2021 om 18:16

Lali schreef op 01-07-2021 om 18:11:

[..]

Achtergesteld is inderdaad een wat groot woord. Maar er kan opeens heel veel.
Zelf zou ik het leuker vinden als de 2 fora samengevoegd worden. Komt volgens mij de levendigheid ten goede.

Volledig samenvoegen lijkt mij ook geen goed plan. Veel viva mensen hebben niks met ouders/kinderen. Ik snap wel waarom Ouders er voor kiest om niet wat rubrieken toe te voegen maar een beetje een aparte pijler te maken met een nieuwe naam. Straks is dat VivaTalk weer weg denk ik zo?

Lali schreef op 01-07-2021 om 18:11:

[..]

Achtergesteld is inderdaad een wat groot woord. Maar er kan opeens heel veel.
Zelf zou ik het leuker vinden als de 2 fora samengevoegd worden. Komt volgens mij de levendigheid ten goede.

Dat kan ik me voorstellen.

Ik, als bewustkinderloze, zal echter niet snel gaan naar een forum dat zich richt op ouders. Net zoals ik niet naar een paardenforum ga, ook al worden daar ook andere dingen besproken. Ik heb geen kinderen, en ik heb ook niks met paarden.

Ik denk dat dat ook het idee is van het andere forum, één die breder is en zich ook richt op de niet-ouders.

Dat het raar voelt dat er voor dit nieuwe forum opeens wel vanalles kan, dat kan ik me overigens goed voorstellen. 

Ik zou als ik jullie was er dan ook zeker gebruik van maken en jullie eigen wensen voor hier doorgeven

Sophia_! schreef op 01-07-2021 om 18:06:

Daarom kwam ik het eigenlijk ook eens vragen. Het is nu Viva voor en achter, ik vind dat natuurlijk heel leuk, maar voor de oorspronkelijke schrijvers hier misschien wat minder leuk nu.

Ik heb wel meegelezen op huidige topics, en soms gereageerd, maar mijn kinderen zijn al lang en breed volwassen dus de meeste onderwerpen zijn voor mij niet zo van belang.

Ik heb/had niks met Viva. En nu worden we hier "overspoelt" door allerlei Viva-dingen. Mag voor mij wel wat minder. Ik vind 1 forum genoeg om bij te houden.

Ik heb het idee dat juist de rubrieken die niet over ouderschap of kinderen gaan het populairst zijn, in tegenstelling tot 15 jaar geleden. Maar misschien zijn dat wel de rubrieken die ik zelf het leukst vind.

Of misschien is het zo dat topics die starten vanuit ouderschap ontaarden in algemenere discussies. Zoals nu gelijke kansen voor mannen en vrouwen nav een vraag over taakverdeling na scheiding. Maar misschien is dat inderdaad niet interessant als je zelf geen kinderen hebt.

Gewoon samenvoegen,die twee fora. Ondanks het fraaie uiterlijk is het  forum van Ouders is al jaren zieltogend.Reden waarom ik al een tijdje met het Vivaforum meelas. En na de laatste transformatie is bijna iedereen onherkenbaar. Van de meeste forummers  staan de kinderen op eigen benen en nieuwe aanwas van jonge ouders is er toch amper, of het moet die ene met de fascinatie voor ondergoed en pyjama's zijn. Het is echt nog maar een klein clubje dat hier al jaren schrijft, een paar zijn heel overheersend aanwezig, daar mag best wat tegenwicht voor komen.  En de Vivamensen schrijven in het algemeen samenhangend Nederlands, en de toon is niet zo tam . Kan ik allebei wel waarderen. Dus laat de Viva meute maar komen, alleen nu nog even een Andre Hazes hoodie bij de Lidl scoren. Een mooie kans voor de nieuwe eigenaars ook, het is ze van harte gegund.

Sophia_!

Sophia_!

01-07-2021 om 19:13

Annelies58 schreef op 01-07-2021 om 18:20:

[..]

Ik heb/had niks met Viva. En nu worden we hier "overspoelt" door allerlei Viva-dingen. Mag voor mij wel wat minder. Ik vind 1 forum genoeg om bij te houden.

de Viva-dingen zijn gelukkig bijna weer weg 😬

Sophia_!

Sophia_!

01-07-2021 om 19:18

Een fascinatie voor ondergoed en pyjama's? Daar word ik nieuwgierig van 😂 

(ik val niet onder de doelgroep "Hazeshoodies van de Lidl", even voor de duidelijkheid

Ik

kenfan schreef op 01-07-2021 om 18:40:

En de Vivamensen schrijven in het algemeen samenhangend Nederlands, en de toon is niet zo tam . Kan ik allebei wel waarderen. 

Nu vraag ik me af wat je onder samenhangend Nederlands verstaat. Daar schort het hier volgens mij niet aan.

Hannemeike schreef op 01-07-2021 om 19:21:

Ik

[..]

Nu vraag ik me af wat je onder samenhangend Nederlands verstaat. Daar schort het hier volgens mij niet aan.

Leesbare zinnen waarin de schrijver goed voor het voetlicht kan brengen wat hij/zij bedoelt?

Ik kwam pas ergens op een site terecht waar mensen boos waren over iets, de scheldwoorden vlogen mij om de ogen maar waar ze nou zo boos over waren werd mij niet duidelijk. Rare zinnen, meer straattaal dan schrijftaal gewoon niet te begrijpen. Persoonlijk zou ik nooit op zo'n site mee gaan schrijven.

De naam wil ook wat. Zoals kinderlozen niet graag ouders.nl zullen intypen voor hun forum, zo willen sommige ouders misschien ook niet betrapt worden op een forum van iets wat toch een beetje "Voorheen het Vivaforum" is. Dus dat samenvoegen is geen goed idee. Ik denk wel dat er verse aanwas voor ouders.nl mogelijk is. Niet alleen uit Viva-gelederen, maar ook van daarbuiten. 

Er is ongetwijfeld een soort cultuurverschil tussen de twee fora en het zou best eens kunnen dat zich dat nog heel leuk gaat ontwikkelen, ieder voor een min of meer eigen (en uiteraard ook deels overlappend) publiek. Nou ja, zoiets hoop ik dat het gaat. 

Haaknaald schreef op 01-07-2021 om 19:55:

[..]

Leesbare zinnen waarin de schrijver goed voor het voetlicht kan brengen wat hij/zij bedoelt?

Ik kwam pas ergens op een site terecht waar mensen boos waren over iets, de scheldwoorden vlogen mij om de ogen maar waar ze nou zo boos over waren werd mij niet duidelijk. Rare zinnen, meer straattaal dan schrijftaal gewoon niet te begrijpen. Persoonlijk zou ik nooit op zo'n site mee gaan schrijven.

Zou kunnen, maar ik krijg de indruk dat samenhangend Nederlands als een positieve bijdrage van de 'Vivamensen' werd gezien, maar op OOL worden volgens mij in het algemeen ook leesbare zinnen geschreven.

Ik heb ook wel genoeg van de draadjes over Viva en hoe deze vorm gaat krijgen. Net alsof het twee clubjes blijven.

Op mijn werk ontstonden, na inlijving ander bedrijf, twee groepen. Soort van ons kent ons want ieder had eigen verleden. Door dat verleden te pas en te onpas op te rakelen want ‘die kende die’ en ‘ weet je nog’ is het plezier van communiceren en overleggen geminderd sterker nog; de kliekjes werden onderling versterkt. Zo jammer.

Ik hoop dat die ontwikkeling hier weg blijft. Maar als ik lees over de moeite van het intypen van het woord ouders voor kinderlozen, denk ik; kijk toch even  verder want er zijn ook hele leuke draadjes over vakanties of andere onderwerpen te vinden. Ik ben dus minder voorstander van twee lijnen. Nieuwe mensen zijn gewoon welkom, zoals ik ook eens welkom was. Geen aparte status, aub.

Sophia_!

Sophia_!

01-07-2021 om 20:26

Hannemeike schreef op 01-07-2021 om 20:15:

[..]

Zou kunnen, maar ik krijg de indruk dat samenhangend Nederlands als een positieve bijdrage van de 'Vivamensen' werd gezien, maar op OOL worden volgens mij in het algemeen ook leesbare zinnen geschreven.

Ik las dat ze het fijn vind dat Viva-ers óók fatsoenlijk Nederlands schrijven, net zoals OOL-mensen dus. Dan kun je tenminste een normaal gesprek voeren met elkaar. 

Genoeg fora of andere plaatsen waar een zinnig gesprek niet te doen is vanwege alle taalfouten en scheldpartijen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.