Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sophia_!

Sophia_!

01-07-2021 om 16:36

Ouders.nl-forummers en Viafora

Ik lees vanalles op het Viva Forum en hier bij VivaTalk, maar ben ook nieuwsgierig naar wat de huidige Ouders.nl-schrijvers gaan doen. Gaan jullie ook gezellig meeschrijven op Viafora, of blijven jullie hier op je vertrouwde stekkie zitten?


@Flanagan Het is niet zozeer dat ik moeite heb met het intypen van het woord ouders, maar de hele site is daar op gericht. Bijna de helft van de pijlers gaat over ouders en kinderen. De actieve topics die ik langs zie komen zijn ook veelal vanuit het perspectief van ouders en gezinnen.

Daar is niks mis mee, maar dat past niet bij mij. Net zo min dat ik ook niet naar een forum ga dat zich voornamelijk richt op mensen die van paarden houden. Daar pas ik ook niet.

Uiteraard zou het mooi zijn als er kruisbestuiving zal ontstaan, ik denk dat dat voor beide groepen positief kan zijn, maar het oudersforum als mijn thuisbasis dat gaat voor mij niet werken. 

Mijn ouderschap was niet de reden om mij tot OOL te wenden. Meer de vriendelijke wijze waarop vragen beantwoord werden, het gevoel serieus genomen voelen op momenten dat je dat nodig hebt zodat je ook gemakkelijk iets voor een ander kan betekenen. Pick your grapes.

PS de opmerking over moeite met het woord ouders was niet onvriendelijk bedoeld. Ik sla ook een groot deel over. Toen ik hier kwam waren de kinderen allang uit de luiers.

Lollypopje schreef op 01-07-2021 om 18:20:

Dat het raar voelt dat er voor dit nieuwe forum opeens wel vanalles kan, dat kan ik me overigens goed voorstellen.

Ik zou als ik jullie was er dan ook zeker gebruik van maken en jullie eigen wensen voor hier doorgeven

Nou, zo is het ook weer niet helemaal. Er kwam voornamelijk heel veel negatief commentaar op de veranderingen. Er zijn zelfs mensen boos opgestapt. Waarschijnlijk met een ander nick ook weer teruggekomen 🤣 Maar ik kom al 20 jaar op Ouders Online en bij elke verandering was er een hoop heibel en naderhand was iedereen gewend en was het toch ok.

Hier reageer ik natuurlijk graag even op. Het is denk ik goed om te weten dat zodra het Viafora wordt gelanceerd, de forummers van Ouders.nl niet meer 'overladen' worden met topics die gaan over Viva. Deze rubriek hebben we tijdelijk in het leven geroepen om de doelgroep te bereiken over onze plannen. De rubrieken die gaan over ouderschap en kinderen zullen worden gedeeld tussen beide fora, maar daar merken gebruikers van beide fora helemaal niets van. Behalve dat het waarschijnlijk een stuk levendiger wordt. Een goede zaak volgens mij.

Wat betreft de functionaliteiten. Sinds de lancering van de nieuwe website afgelopen januari hebben we vanuit de forummers enorm veel feedback mogen ontvangen. Over functionaliteiten die jullie misten of graag toegevoegd zouden zien. We hebben daardoor in de eerste maand na de lancering veel aangepast en toegevoegd! We vinden elke vorm van feedback belangrijk, toen en nu.

Veel functionaliteiten die Viva-leden graag op Viafora willen terugzien, stonden al op de planning voor Ouders.nl om dit jaar door te voeren. Zoals het versturen van privéberichten en het plaatsen van bookmarks bijvoorbeeld. We hebben deze functionaliteiten nu prioriteit gegeven omdat we snel wilden beginnen met de bouw van Viafora. Functies zoals smilies en polls zijn inderdaad nieuw en zullen op Ouders.nl waarschijnlijk ook minder gebruikt worden.

Ik vind het belangrijk dat het Ouders.nl forum zo veel mogelijk hetzelfde blijft, vertrouwd zoals het was. We verwachten simpelweg vooral meer levendigheid en discussies. En we staan altijd open voor alle suggesties, op Viafora én Ouders.nl. Dus mail vooral als je iets mist of denkt dat dingen beter of anders kunnen.

Flanagan schreef op 01-07-2021 om 20:59:

Mijn ouderschap was niet de reden om mij tot OOL te wenden. Meer de vriendelijke wijze waarop vragen beantwoord werden, het gevoel serieus genomen voelen op momenten dat je dat nodig hebt zodat je ook gemakkelijk iets voor een ander kan betekenen. Pick your grapes.

PS de opmerking over moeite met het woord ouders was niet onvriendelijk bedoeld. Ik sla ook een groot deel over. Toen ik hier kwam waren de kinderen allang uit de luiers.

De fijne sfeer was mij ook zeker opgevallen hier

Ik pas zelf gewoon beter op een wat diverser forum.

Flanagan: 

"Maar als ik lees over de moeite van het intypen van het woord ouders voor kinderlozen, denk ik; kijk toch even verder want er zijn ook hele leuke draadjes over vakanties of andere onderwerpen te vinden."

Die was van mij en ja, het klopt helemaal wat je zegt. Maar ik ineens mezelf voor me, toen ik ongewenst kinderloos was. Dan had ik moeite gehad om telkens naar de naam OUDERS.nl te moeten kijken. Ook als ik een vraag over gordijnen wassen had. Hoe irrationeel ook, het is en blijft een drempel. 

"Ik ben dus minder voorstander van twee lijnen. Nieuwe mensen zijn gewoon welkom, zoals ik ook eens welkom was. Geen aparte status, aub."

Twee aparte fora is wel zo overzichtelijk dan juist toch? Juist binnen één forum zou het gevaar bestaan van een aparte status en van verschillende groepjes en kliekjes en inside jokes. Nu blijft ouders gewoon ouders en daarnaast komt er een nieuw forum waar we, als we dat willen, niets mee te maken hebben.

Ik sluit me aan bij Kenfan (ik ben hier ongeveer net zo lang als zij, en inderdaad, allang geen kinderen meer in huis) De levendigheid is heel welkom! Waar ik meeschrijf, dat zie ik al doende wel. Een plezierig forum is voor mij onmisbaar geworden, ook al schrijf ik niet zo veel. Nou ja, onmisbaar klinkt wel erg dramatisch, maar door de jaren heen heb ik er veel beleefd, geleerd, ontdekt, gelachen, me verwonderd en wat dan ook. Welkom aan de Vivaforummers!

Oh ja, dat achtergesteld voelen, ach ja, dat gevoel kan er zijn. Ik heb vooral erg jammer en triest gevonden dat met het verdwijnen van de oranje pagina's destijds ook veel gedeeld leven zomaar foetsie was. Dat er nu ineens meer kan - andere tijden. Zo gaat dat nu eenmaal, ik heb geen zin om daarover te mokken.

Flanagan schreef op 01-07-2021 om 20:59:

 Pick your grapes.

Nee ... het is: "Peel me a grape"!

Althans, als ik deze Viva-dame op leeftijd mag geloven:


https://youtu.be/bBKqDXqSBp0

Sophia_!

Sophia_!

01-07-2021 om 22:53

Ik sluit me aan bij Lollypopje,  ik vind de sfeer hier op het forum ook heel fijn! Heel open en warm 🌹

Sophia_! schreef op 01-07-2021 om 18:06:

Daarom kwam ik het eigenlijk ook eens vragen. Het is nu Viva voor en achter, ik vind dat natuurlijk heel leuk, maar voor de oorspronkelijke schrijvers hier misschien wat minder leuk nu.

Ik heb wel meegelezen op huidige topics, en soms gereageerd, maar mijn kinderen zijn al lang en breed volwassen dus de meeste onderwerpen zijn voor mij niet zo van belang.

Ach, het is tijdelijk hè. Ik zie de Viva’s een beetje als (welkome) gasten nu. Een beetje chaotisch maar wel oké. Ik vind het wel goed dat er een apart forum komt. Dan kunnen de Viva’s lekker doen waar ze zin in hebben zoals ze dat onderling gewend zijn zonder opgetrokken wenkbrauwen  van OO’ers over wilde smiley’s en een andere sfeer en kunnen de OO’ers als ze daar zin in hebben gewoon meekijken en -schrijven en op den duur besluiten mee te blijven doen als het bevalt. Zo stel ik het me in ieder geval voor. Ik zie op zich niet in waarom je niet op twee plekken actief zou kunnen zijn. Maar misschien blijkt dat ik daar ongelijk in heb. Ik zie het wel.

Ik denk dat best veel OO'ers ook regelmatig op het vivaforum kwamen. Ik las daar ook graag. Zo heel ver uit elkaar ligt het niet. 

Sophia_!

Sophia_!

01-07-2021 om 23:24

Mija schreef op 01-07-2021 om 23:04:

[..]

Ach, het is tijdelijk hè. Ik zie de Viva’s een beetje als (welkome) gasten nu. Een beetje chaotisch maar wel oké. Ik vind het wel goed dat er een apart forum komt. Dan kunnen de Viva’s lekker doen waar ze zin in hebben zoals ze dat onderling gewend zijn zonder opgetrokken wenkbrauwen van OO’ers over wilde smiley’s en een andere sfeer en kunnen de OO’ers als ze daar zin in hebben gewoon meekijken en -schrijven en op den duur besluiten mee te blijven doen als het bevalt. Zo stel ik het me in ieder geval voor. Ik zie op zich niet in waarom je niet op twee plekken actief zou kunnen zijn. Maar misschien blijkt dat ik daar ongelijk in heb. Ik zie het wel.

Het zou leuk zijn als het zo gaat, ik blijf hier ook wel rondneuzen en 's meebabbelen bij leuke onderwerpen. Op twee plaatsen kletsen kan zeker, waarom niet. 

Tover-Feetje schreef op 01-07-2021 om 17:55:

[..]


Ik kan me hier wel iets bij voorstellen.
Ik vroeg mij de afgelopen dagen eigenlijk af of de gebruikers van ouders.nl het als positief ervaren dat "hun" forum overspoeld wordt van Viva gebruikers?

Dat is eigenlijk niet zo. Dat vind ik wel slim aan de gekozen oplossing. Apart en toch een beetje samen. Althans zo voelt het voor mij.


ik ben een schrijver op Ouders.nl en was een frequente meelezer (en beperkte schrijver) op Viva. Ik weet nog niet wat ik straks ga doen. Ouders.nl is wel een beetje mijn thuis, Viva was meervoor erbij.

Ouders.nl is voor mij al jaren vertrouwd,maar ik ga wel een kijkje nemen bij Viva.Ik ken het nog niet ,maar dat komt wel. Ik merk dat het rustiger wordt op OO. Behalve idd aparte vragen die ik systematisch negeer 😉

Mijn kinderen zijn nu jongvolwassen en ik kijk hier meer inde tuin en huis rubrieken

Ik ben hier zelf nog niet zo lang. Ouders.nl is het eerste forum waar ik op zit, maar ik wil zeker een kijkje nemen op het nieuwe forum.😃

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.