Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pluk53

Pluk53

02-12-2008 om 15:54

Paolo di leone

Aansluitend op het kranten-draadje hierboven. Een krant is er natuurlijk niet alleen voor het nieuws, maar ook voor de commentaren, de achtergronden en de columns. Hier een column waar ik zeer van genoot deze morgen, over onze nationale troetelbeer Paul de Leeuw: http://www.trouw.nl/opinie/columnisten/article1913006.ece/Paolo_di_Leone_.html
Ik ben het hier zo mee eens dat ik dit jullie niet wilde onthouden.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

02-12-2008 om 18:37

Ohja

Ohjaaaaaa,eens!!
Groetjes,Bastet

Ja!

Eens! Ben bijna blij te horen dat er meer zijn die niet wèg lopen met Paolo di Leone.

Amarins

Amarins

03-12-2008 om 09:37

Ook mee eens

... ben erg benieuwd wat er uit Paul omhoog borrelt bij Sigmund op de bank . Die mix van gevatheid, soms humor, grofheid, compassie, maar bovenal een onaardse hoeveelheid venijn en drang om te scoren ten koste van alles en iedereen. Nee, het is niet mijn man (en programma). Zijn "slachtoffers" vinden het oke, want in ieder geval een paar minuten BN-er.

reina

reina

03-12-2008 om 18:44

Ik niet

Ik ben het helemaal niet met dat stukje eens, degenen die toevallig op mijn hyve zitten hebben dat kunnen lezen Natuurlijk begrijpt een italiaan dat niet, die kent de man niet, weet niet wat hij allemaal heeft laten zien, welke taboes hij doorbrak etc. Ik vind ook niks aan Italiaanse fenomenen als ik tijdens de vakantie wel een naar de tv kijk. Gelukkig hoef je hier geen mooie gladjanus te zijn om beroemd te worden, dat waardeer ik juist!

reina

reina

03-12-2008 om 18:46

Oeps

Zie nu pas wie dit draadje opstartte, ik denk nog steeds dat ik weet onder welke andere naam Pluk53 post (ik ben het onder die naam ook nooit met hem eens ! )

Tirza G.

Tirza G.

03-12-2008 om 21:39

Hyven reina?

Ja graag! Maar niemand wil met mij Hyven, boehoehoe.

http://tirzag43.hyves.nl/

Tirza

Pluk53

Pluk53

03-12-2008 om 22:28

Reina

"Gelukkig hoef je hier geen mooie gladjanus te zijn om beroemd te worden, dat waardeer ik juist!" Nee, hier hoef je alleen en plein publique je broek te laten zakken, en dat avond aan avond; of nog leuker, je laat constant anderen in hun blote kont staan ( letterlijk of figuurlijk); daarmee wordt je wereldberoemd in Nederland.
Fris mijn geheugen eens op Reina, welke taboes heeft hij allemaal doorbroken, behalve het verleggen van de vulgairiteits-grens, en het tot standaard verheffen van het grof misbruiken van argeloos publiek en gasten voor plat effect-bejag.

tonny

tonny

03-12-2008 om 22:51

Hee tirza - o.t.

dan wel even een echte hyves he... Wat moet ik nou met een kopje omgevallen koffie??

tonny
(heeft geen tonny-hyves; maar kom, die kan k maken natuurlijk, als ik me verveel. Wie weet komt dat nog

Ook ot

Van Jacob Spoelstra, uit de Computable:
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
Die als het er op aankomt, met je sms-t en met je chat
Pas als je hebt die met je skypet en met je mailt
Dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt.

Regel 3

moet natuurlijk zijn: pas als je *iemand* hebt die met je skypet en met je mailt

Pluk53

Pluk53

04-12-2008 om 00:30

Tops

Ephimenco heeft een uitermate gedegen column geschreven, en de vinger exact op de zere plek gelegd. Hij heeft zeer correct het niveau gekenschetst, en de plek aangegeven waar dit soort vermaak gecategoriseerd moet worden.

reina

reina

04-12-2008 om 07:07

Genista

Maar mijn moeder sms-t en chat niet, maar hyved wel, heel oprecht, enne, ze verveelt zich geen moment

reina

reina

04-12-2008 om 07:11

Pluk

Ik ga mijn tijd niet besteden aan een antwoord om je geheugen op te frissen, want je denkt zo anders dan ik denk en je kijkt zeker weten ook met een ander oog en een andere intentie, dat je niet zult zien wat ik zie. Ik betwijfel trouwens of je wel kijkt, misschien roep je alleen maar....

reina

reina

04-12-2008 om 07:14

Tirza

Hyven? Uitnodiging is verstuurd

Tops en reina (ot)

Ik skype en chat ook met vrienden in verre buitenlanden en ik vind het reuze handig In de column waar dit rijmpje in stond, verbaasde de schrijver zich over het fenomeen hyves, en dat je blijkbaar niet meer meetelde als je slechts 135 vrienden op hyves had. Een verbazing die ik wel deel, moet ik eerlijk zeggen.
Wat de column over Paolo di Leone betreft: ik ben ook niet enthousiast over afzeikcolumns - maar hij legt wel een duidelijk punt neer over Paul de Leeuw. Wat je dan verder ook vindt van Paul, zo vernieuwend en taboedoorbrekend en weet ik wat meer is hij helemaal niet geweest. Hij heeft in de afgelopen 25 jaar best een heleboel voor veel mensen leuke dingen gedaan, maar dat hebben veel meer artiesten. Wat mij betreft steekt hij qua vernieuwing en originaliteit niet zo ver boven de rest uit, dat hij zo'n marathon "verdiende".

Pluk53

Pluk53

04-12-2008 om 09:40

Reina

"misschien roep je alleen maar...."
Voorlopig ben ik (met steun van oa Genista) degene die argumenten ingebracht heeft, en jij alleen de kreten.

tonny

tonny

04-12-2008 om 10:01

Het bijzondere gevoel dat je bij iemand hebt

maakt dat je de eventueel minder positieve elementen door de vingers wilt zien (en als het je echt te gek wordt: er zijn zenders in overvloed!).

Als je per definitie louter negatief over Paul de Leeuw denkt, kom je nooit op een ander punt en is het totaal verspilde energie om je in de discussie te mengen.

Ik denk dat een niet-Nederlands sprekende Italiaan sowieso niet veel op kan hebben met een Nederlandstalige artiest.
Als je een taal niet volledig beheerst, gaat veel - ook ironie - aan je voorbij. Kijk maar eens naar Duitse programma's in carnavalstijd, daar zitten hele zalen te schateren van genot terwijl ik met mijn beperkte Duits nauwelijks een idee heb wat er nou zo leuk is.

tonny

Tonny

Die Italiaan was natuurlijk maar een kapstok.

Geen handige kapstok dan

Om nou een Italiaan als voorbeeld te nemen die zich zou moeten gaan verbazen over onze "smakeloze" TV. Nou nee, zelden meer smakeloze tv gezien dan in Italie. Inderdaad, de blonde bimbo's, weinig intelligente TV daar in Bella Italia (waar ik verder overigens dol op ben). De Italianen ergeren zich zelfs aan hun eigen TV-aanbod.
En wat betreft Paul de Leeuw. Ik vind hem wel oke eigenlijk. Ja, hij kan grof zijn, hij kan kwetsend zijn maar ook bijzonder innemend, grappig en bij vlagen ontroerend. Een rasartiest wat mij betreft. Maar controversiele figuren als Paul de Leeuw roepen natuurlijk per definitie veel verschillende reacties op. Je haat hem of je houdt er van.

Maylise

Maylise

04-12-2008 om 11:13

Tonny

Dat je om die duitse programma's in carnavalstijd niet kan lachen heeft niks te maken met je beperkte Duits maar alles met het feit dat het gewoon niet grappig is. Humor is zo lastig te vatten zelfs als je de taal volledig begrijpt want het is zo ongrijpbaar maar ik geloof werkelijk dat de programma's die jij bedoelt gewoon oprecht niet grappig zijn.

Maylise

ps: geen speciale negatieve of positieve gevoelens over Paul de Leeuw.

Pluk53

Pluk53

04-12-2008 om 11:27

Marith, juist hele goede kapstok

je geeft zelf al aan dat de Italiaanse tv gekenmerkt wordt door inhoudsloos plat volksvermaak. Dat is dus het niveau waar PdL naadloos op aansluit.
Je schrijft: "Ja, hij kan grof zijn, hij kan kwetsend zijn maar ook bijzonder innemend, grappig en bij vlagen ontroerend. Een rasartiest wat mij betreft". Ik zie hem niet als een ras-artiest, maar een uitermate geslepen manipulator. Je weet bij hem nooit of iets een serieuze kant opgaat, of dat hij dat alleen gebruikt als opzetje om lallend grof te eindigen. Ja, hij is talentvol. Hij bespeelt "het volk" met plat vermaak met twee vingers in de neus. Een man van zijn kwaliteiten zou de lat voor zichzelf een paar meter hoger mogen leggen.

tonny

tonny

04-12-2008 om 12:13

Nou, vertel die mop even hier

dan hebben wij er ook nog wat aan!

tonny

Pluk53

Pluk53

04-12-2008 om 12:26

Tonny, metafoor

het gaat om het beeld, Tonny, niet om de letterlijke inhoud van de mop. Het is een metafoor, dat vereist een iets andere invalshoek. Deze begripsverwarring zul je bij PdL niet hebben, daar is alles een-dimensionaal, platter dan plat.

Nou pluk

Iets minder kleinerend mag ook wel. Weet jij veel of Tonny haar reactie misschien ironisch bedoeld was?
En jouw mening over PdL is mij nu onderhand wel duidelijk; je vindt het plat, grof en dom. Prima, kunnen we nu weer over tot de orde van de dag en ga ik weer verder met mijn conformistische leventje

Pluk53

Pluk53

04-12-2008 om 12:56

Marith

Ik zag geen smiley bij Tonny's posting; en ja, het was een open deur waar ik graag gebruik van maakte.
Dat PdL plat, grof is ja, dom is hij niet. Ik vind het meest verwerpelijke van zijn opbouw het manipulatieve. Met gevoel en emotie leidt hij je ahw een dark-room in, en dan knipt hij plotseling het licht aan, en jij staat met je kwetsbaarheid in je blote kont; tot vermaak van de massa; en dan weer hop naar het volgende kunstje. Nogmaals, ik vind dat PdL talent heeft; laat hij er dan ook wat mee doen.

mammie2

mammie2

04-12-2008 om 13:08

Ik heb geen t.v.

Ik zie die man dus bijna nooit. Ik zag laatst echter wel een aflevering met hem.

Er was toen iemand binnengestormd met alleen een onderbroek aan. Hij had een of andere leus op zijn borst getekend. P.L. rukte hem toen zijn onderbroek af. Verder was er een mevrouw die graag een rimpel met botox wou laten behandelen in de studio. P. stond er bij toen het gebeurde en riep telkens "Oh, jee, het gaat mis". Ik vond het wel grappig eigenlijk. Maar ook niet baanbrekend.

Wat voor vreselijke dingen zegt hij dan?

tonny

tonny

04-12-2008 om 14:09

Mwah, ik vind het helemaal niet zo enorm leuk

maar het staat hier op zaterdagavond aan omdat mijn andere twee huisgenoten dat gezellig vinden.

Ik erger mij niet enorm (behalve dan aan de typetjes, die heb ik helemáál gehad en dan overrule ik de persoon met de zapper), ik vind het gewoon gewoon. Soms weleens leuk, ja, maar meestal érg voordehandliggend, je kunt het allemaal op je vingers natellen en dat is wel eens lekker als er dingen in het leven zijn waarbij je dat totaal niet kunt.

Eigenlijk zijn er weinig TV-programma's waar ik kapot van ben, maar ik vind het gewoon wel eens gezellig om met zijn allen a-la-vroeger iets te kijken.

Nog even terug naar Reina - ik heb haar fragment op hyves gelezen en kan dus best snappen waarom zij een positief gevoel heeft bij genoemde artiest.

tonny

reina

reina

04-12-2008 om 14:10

Pluk

Dan toch even een reactie: Lang niet alles wat PdL doet vind ik leuk, dat kan ook niet als iemand al zo lang aan de weg timmert (ik ken niet een artiest van wie ik alles leuk vind). Maar ik mag hem, door zijn cynisme kan ik kennelijk heen prikken en ik vind dat je wel degelijk merkt wanneer hij iets al dan niet serieus meent, maar dat geldt niet voor iedereen. Zijn poep- en pieshumor hoeft van mij ook niet, maar hij heeft ook heel andere kanten, ik vind het juist knap om niet eenzijdig te zijn, zoals de meesten die ik op tv zie. Nee, baanbrekend vind ik hem niet meer, maar in het begin zeker wel! Toen keek ik ook al graag naar hem, ook in het theater. Qua taboedoorbrekend, wat me zo even te binnen schiet: Aids, geestelijk gehandicapten (zijn ook mensen waar je gewoon over kunt praten ipv er voorzichtig over te fluisteren), homo's, adoptie door homo's.

tonny

tonny

04-12-2008 om 14:13

Dankjewel pluk

nu weet ik tenminste in welke dimensie ik mij bevind.

Dat scheelt weer denkwerk

tonny

Jujube

Jujube

04-12-2008 om 14:35

Mening

Tsja, die column is ook maar gewoon de mening van de schrijver. Ik vond Paul de Leeuw vroeger erg leuk; in de tijd van 'De schreeuw van de Leeuw'. Zijn programma nu is nogal wisselend, dus wij kijken er nauwelijks meer naar. Wel vind ik het een sympathieke man, dat is idd een gevoel wat ik bij hem heb.
En grof, mja, dat vind ik wel meevallen. Hij is wel adrem. Hans Teeuwen werd net genoemd; die is een stuk groffer (wel erg grappig i.m.h.o.). Ik vind dat dus geen argument om hem niet leuk te vinden.
Verder zijn er veel programma's die veel ongrappiger zijn dan dat van Paul de Leeuw, zoals Koefnoen. Die slaan zo erg de plank mis dat ik last kreeg van plaatsvervangende schaamte toen ik het een keer zag.
Groet,
Jujube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.