Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

14-05-2009 om 00:46

Politiek niet correct


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Manda

"Pff, nog een kleine 8 weken en dan heb ik nog een dochter "

Maar die is nog lang niet zo brutaal

(fijn trouwens he, hoe die kinderen fysiek leed tot de bodem weten uit te melken, ook bijvoorbeeld als je ze net iets te hard bij het armpje hebt gepakt... Auhau, je doet me pijhijn!!!)

Groeten,

Temet

Nasha 1st

Nasha 1st

14-05-2009 om 20:15

Sociaal wenselijk

nee, ik ben ook niet sociaal wenselijk bezig, ik probeer wel afval te scheiden, maar ik sta niet alle erwten uit een plastic bakje te pulken, dus verdwijnt er weleens een ert in de verkeerde bak. Ik koop geen biologische spullen, omdat ik het veel te duur vind. Wij hebben hier 1 poes uit asiel, schatje was al 8 toen we haar haalden en leeft hier al ettelijke jaartjes naar tevredenheid. Andere katertje hebben we als kitten van een boerderij gehaald, gewoon om ook dat eens meegemaakt te hebben....dus een beetje sociaal wenselijk...ik probeer wel veel te lopen of te fietsen, maar als het echt met bakken uit de lucht valt, breng ik de kinderen echt met de auto naar school.....

Nasha 1st

Nasha 1st

14-05-2009 om 20:17

Oh ja temet (beetje ot)

gister nog in het zwembad, heerlijk in zo'n hokje....dochter al 3 keer gewaarschuwd, niet door die plas heen!!! Net voor ze haar hoefjes met al sokken en kleren aan toch in die plas wil planten, pak ik haar arm en trek haar er voorbij......WAAAHH, JE KNIJPT (huilhuilhuil, op dramatische toon).....zucht.....

Mavis

Mavis

14-05-2009 om 21:05

Izar

Ik gooi hier zelf biologische hot ketchup over het biologische eten en de kinderen gewone bio ketchup. Lekkerder dan gewone ketchup. En nee, dat doe ik ook niet omdat het pc is maar gewoon omdat het lekker is.

Jolijt

Jolijt

14-05-2009 om 21:14

Euh

ik breng keurig het glas naar de glasbak.
Maar wel met deksels en doppen en kurken, want anders gaan de boel lekken en stinken... en alleen omdat als ik het niet apart hou die kliko al na 1 week helemaal vol zit.
(om dezelfde reden gaat ook ieder stukje papier de papierbak in).

wendelien

wendelien

14-05-2009 om 21:47

Niet al jullie "zonden"

gelezen en de vele van mij houd ik liever voor me. Maar als je op dit forum iets aan de orde stelt of voorlegt, kun je soms een al dan niet direct vermanend vingertje of betweterige reacties verwachten. Da's niet altijd leuk, maar ze kunnen je wel aan het denken zetten. Vrienden en familie plegen om de lieve vrede namelijk heel wat minder confronterend en direct te zijn en willen je liever sparen.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2009 om 00:03

Stelle

Jij...Auto zo weinig mogelijk (ov functioneert prima hier, maar niet altijd handig met kinderwagen) en als wel, rijdt -ie op gas. ...
Niet om het een of ander, maar als je een ander verwijt dat hij of zij biovlees eet en vervolgens uitlegt dat je soms voor het gemak van je auto kiest omdat het met kinderen wel eens onhandig is om met het ov te gaan ben je in feite net zo slordig bezig.
Bij dit soort onderwerpen vind ik het best belangrijk dat je elkaar zoveel mogelijk in elkaars waarde laat. Ik gun jou het gemak van je auto, ík kies ervoor om niet voor elk stukje vlees naar de stad te hoeven. Het is naast de hogere prijzen dus voor een groot deel gemakzucht en ja ik weet het... ik sluit daarmee mijn ogen bewust voor het lot wat het stukje vlees heeft moeten ondergaan voor het een stukje vlees werd. Net als jij je ogen bewust sluit voor het beetje milieuvervuiling wat je veroorzaakt als je het handiger vindt om de auto te pakken.
Een troost overigens... Een papieren krant is misschien niet het meest milieuvriendelijke ding, maar voor een internet krant moet er elektriciteit voor je opgewekt worden. Het zij zo. Ik denk dat als iedereen één milieubewust ding doet dat al helpt. Jij geen biovlees, ik geen auto.

Mavis

Mavis

15-05-2009 om 00:18

En dit gaat er nou juist mis in pc-discussies, kaaskopje

Je schrijft "Niet om het een of ander, maar als je een ander verwijt dat hij of zij biovlees eet en vervolgens uitlegt dat je soms voor het gemak van je auto kiest omdat het met kinderen wel eens onhandig is om met het ov te gaan ben je in feite net zo slordig bezig. " Het gaat namelijk helemaal om fout bezig of om die doet het wel goed of die niet.
Het gaat erom wat jij nog aan jezelf nog kan verantwoorden. En als je je ogen bewust dicht moet doen voor dierenleed, zoals je zelf zegt, kan je dat dus niet.
Kijk, ik ben geen beter mens omdat ik geen bio-vlees eet. Ik zou het nog niet willen eten als ik geld toe kreeg. Ik ben geen beter mens omdat ik met het OV ga: ik rijd lachend de file voorbij. Ik ben ook geen beter mens omdat ik geen wasdroger heb: ik draag de geur van de wind.
Mensen die vaak bewust hun ogen voor dingen willen sluiten, denken dat anderen die dat niet willen doen, hen een slecht mens vinden. Of ze voelen zichzelf schuldig, weet ik hoe het werkt. Maar voor mij doe ik mijn pc gedrag niet voor een beloning voor later. Ik voel me er gewoon nu beter bij.

Mavis

Mavis

Mavis

15-05-2009 om 00:19

Niet

dit: Het gaat namelijk helemaal om fout bezig of om die doet het wel goed of die niet.
moet zijn: Het gaat namelijk helemaal NIET om fout bezig of om die doet het wel goed of die niet.

Ben niet gevoelig voor de mening van anderen

En daar nemen andere mensen soms aanstoot aan... Je kan altijd nog dingen doen waar je geen zin in hebt, zeg ik altijd.

Enkele voorbeelden;
Als oudste een vervelend vriendje op bezoek heeft en ze maken constant ruzie, hoppa, vriendje naar huis. Helemaal geen zin in het gezeik, ik heb nog een baby in huis die aandacht vraagt en ik heb geen tijd of zin om constant politieagent te spelen.

Hetzelfde geldt voor "afspreken" na school, daar heb ik ook niet iedere keer zin in. En oudste gelukkig ook niet. Ik word wel eens raar aangekeken op het schoolplein, want dat is toch "niet leuk" voor de kinderen? Ja, zo is het leven hoor, het is nu eenmaal niet altijd leuk.

"Moet" oudste meedoen met de wandelvierdaagse? Nee hoor, helemaal geen zin in. Veel te vermoeiend voor hem. De dagen zijn al druk genoeg.

Dit rebelse herken ik ook nog uit mijn eigen jeugd, als enige uit mijn klas deed ik mijn communie niet. Want mijn ouders zijn niet katholiek, of protestants, etc. Gewoon "heiden", of atheist, wat je wilt. Dus zat ik als enige in de bankjes van de kerk. Wel met een nieuwe jurk aan! Veel ouders vroegen mijn ouders of ze het niet zielig vonden dat ik als enige niet mee deed? Eh, nee. Die fiets kreeg ik toch wel.

Linda

Ellen Wouters

Ellen Wouters

15-05-2009 om 12:22

Mening van anderen

Gevoelig zijn voor de mening van anderen?

Dat suggereert dat je al die nobele dingen zou doen en slechte dingen zou laten, vanwege je imago.

Maar ik dacht dat milieubewustzijn en dergelijke waarde van zichzelf had. En dat je biologisch eet omdat je tegen dierenmishandeling bent.
Gut, weer wat geleerd.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

15-05-2009 om 13:26

Beemer

Tuurlijk trek ik me wel wat aan van wat anderen doen.

Wat ik bedoelde was dat ik sommige postings klinken als: "Ik trek me niks van anderen aan DUS kijk mij eens politiek incorrect zijn DUS ik hoef ook geen biologisch vlees of met de trein te reizen". Alsof er voor een onafhankelijke geest geen andere redenen zouden zijn om zulks te doen.

Maylise

Maylise

15-05-2009 om 13:31

Beemer

Natuurlijk beïnvloeden mensen elkaar. Echter er bestaan ook nog wel dingen die min of meer objectief te meten zijn.

Bijvoorbeeld: er zijn meer katten in Nederland dan dat er mensen zijn die katten willen houden. Er is dus een overschot aan katten. Dus is het objectief gezien niet verstandig om actief aan de toename van de katten populatie te werken door je poes/kater niet te laten steriliseren/castreren.
Dat heeft niet alleen te maken met wat pc is maar ook met wat objectief gezien beter is voor de maatschappij als geheel.

Dit kan je natuurlijk doortrekken naar autogebruik en vliegtuiggebruik.

Ik doe enorm veel dingen die voor persoonlijk beter uitkomen maar die voor de maatschappij als geheel niet beter zijn. Dat is een feit maar het is niet iets waar ik trots op ben of mee te koop zou lopen.

Maylise

Vic

Vic

15-05-2009 om 14:55

Een beetje

Ik koop altijd eieren van kippen met vrije uitloop, hoewel ik heb begrepen dat dat voor het welzijn van de kip niet zo gek veel uitmaakt. Ook breng ik altijd glas en papier naar de glas-/papierbak. Dat doe ik dan wel met de auto, want ik zie me nog niet zes keer 300 meter heen en weer lopen met al die kratjes. Ik breng altijd de kinderen naar school met de auto, maar dat is zodat ik daarna door kan naar mijn werk (in dienst van de samenleving). Tegenwoordig heb ik spaarlampen in huis, ben toch overstag gegaan. Ik gebruik geen make-up en verf mijn haar niet, om het milieu niet te belasten (hahaha). Ik zou best biologisch (is dat hetzelfde als scharrel-) vlees willen kopen, ware het niet dat het ongeveer 2x zo duur is als ander vlees, dus dat wordt budgettechnisch wat lastig.

Mavis

Mavis

15-05-2009 om 15:28

Beemer

Ik eet al 35 jaar geen vlees mee en al 32 jaar biologisch. Dus waar heb je het over?
Dertig jaar geleden werd je alleen maar gedisst als je geen vlees at hoor dan moest je behoorlijk sterk in je keuzes staan.

Mavis

Jakiro

Jakiro

15-05-2009 om 16:03

Politiek correct?

Ligt er maar aan van welke partij je bent.....
Ik leef mijn leven op mijn eigen manier met al zijn eigenaardigheden en onvolkomenheden en het interesseert me eigenlijk geen klap of het wel of niet politiek correct zou zijn.
Hier neerpennen, zou weer politiek correct zijn (worden we niet allemal geacht onze "foutjes" toe te geven ?) dus ben ik nu politiek incorrect door lekker mijn mond te houden over hetgeen wat anderen als niet politiek correct zouden kunnen beschouwen.
Jakiro
Die even lekker een sigaretje gaat roken.....

Schuldgevoel

Ik voel me toch wel met enige regelmaat "schuldig" denkend aan de regelmatig opduikende draadjes waar een ieder zijn goede daden ventileert. Van het 20 km door de regen fietsen als er een auto door voor de deur staat tot het strikt biologisch eten. Het lijkt dan wel of iedereen het "goed" doet behalve ik Ik ga hier dus even niet opnoemen wat ik allemaal "verkeerd" of goed doe maar ik kan Beemer nog wel even melden dat ik mijn SUV inderdaad mooi vind en dat de hoge zit mij een goed zicht bied (o ja, hij is wel grijs ha ha

Abby

Abby

15-05-2009 om 16:34

Niemand krijgt meer geld

Vroeger dacht ik nog wel eens na over welk goed doel ik belangrijk vond. Ik maakte een gemotiveerde afweging van wat ik wilde steunen en wat niet. Maar toch niet nauwkeurig genoeg, denk ik, want OF ik steun er nu teveel, OF ik ben volslagen goede doelen moe. Ik kan het niet meer aanhoren die vlotte verhalen aan de telefoon (moet me afmelden oid) of leuke studenten aan de deur. Ik wil het niet ik wil het niet ik wil het niet!! dat klinkt inderdaad als ik ben lekker stout. Voor mijn doen is het nogal asociaal. Jullie krijgen niks! Wat denk je wel, het is mijn geld hoor!
Zo weer even naar mijn dochter, die zit al heel lang achter de tv.
Abby

Nou heb ik ook gezien

Wat een rare vrouw ! je gaat je kat toch niet vermoorden om er een tas van te maken belachelijk dat ze nog los rond loopt

Ze heeft nog meer gedaan met dieren ... (ot)

zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinkebell

Jakiro

Jakiro

15-05-2009 om 18:35

Kat verlost

Ze heeft haar kat verlost uit zwaar psychisch lijden, ik ga daar geen mening geven, dat is haar reden.
Wel vond ik haar motivatie voor het boek ontzettend confronterend:
"Je zegt dat ik gek ben, maar kijk eens naar jezelf ???" (mijn vrije interpretatie).
En ze heeft nog gelijk ook, alsof die vrouw met die hond zo best in haar bovenkamer was.
Jakiro

Kaaskopje

Kaaskopje

16-05-2009 om 02:32

Vreemde vrouw

Ik heb haar ook gezien bij Pauw en Witteman en in eerste instantie werd ik niet vrolijk van haar uiteenzetting van hoe ze haar kat tot tasje getransformeerd heeft. Walgelijk gewoon. Maar als ik mijn kattenliefde even probeer te vergeten en ook dat een kat slachten niet hoort in mijn beleving, is het dan echt veel erger dan een konijn slachten voor het eten? Dat vind ik ook geen leuke gedachte, maar dat heeft me er jaren geleden niet van weerhouden om een keer konijn te bestellen in een restaurant.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-05-2009 om 13:00

Pelle

zou het kunnen dat het filmpje niet meer zo vers was?, knipoog.

angel3

angel3

16-05-2009 om 15:08

Braaf draadje hoor

gaat politiek correct of sociaal wenselijk echt alleen over de glasbak of biologisch eten en wel of niet autorijden? dan is het allemaal nog braaf... (iemand noemde in deze context 'stout'). Niemand vreemdgegaan? gelogen? gestolen? orgasme gefaked???

Angel3

In de (archieven van) rubrieken als relatieproblemen, seksualiteit, het nieuwe huishouden (oa wat doe je als de caissiere je teveel geld teruggeeft of vergeet het kratje bier onder je karretje af te rekenen) vind je voldoende ontboezemingen hierover.

Bastet

Bastet

16-05-2009 om 18:31

Mja.....

Ik ga niet stemmen binnenkort.Ik staak.Ik heb er niks mee,het europees parlement.Ik ga echt altijd braaf stemmen,maar nu niet.En Angel,nee,sorry,leuker kan ik het niet maken..)

Kaaskopje

Kaaskopje

16-05-2009 om 20:55

Albana

Jouw opmerking van hieronder...
Valt me trouwens zwaar tegen deze discussie hier, ooit iemand die al die landen zo'n beetje bezocht heeft waar ze nu zo gezellig die vooroordelen over neerzet??
Dit vind ik nu zo´n voorbeeld van politieke correctheid waar ik, laat ik het voorzichtig zeggen, wat jeuk van krijg.
Sinilind vraagt hoe we tegen Oostbloklanden aankijken. We praten erover, maar mogen dat niet doen omdat we er schandelijke dingen over blijken te zeggen in jouw beleving. Waarom zouden we sommige dingen niet mogen zeggen? Door erover te praten kan ook blijken dat je er iets van kunt leren. Als je nooit mag toegeven dat je bepaalde vooroordelen hebt, kunnen die vooroordelen dus lekker blijven zoals ze zijn, want niemand kan de moeite nemen om die vooroordelen weg te nemen.

Massi Nissa

Massi Nissa

16-05-2009 om 21:27

Kaaskopje

Waarom krijg jij jeuk van die opmerking van Albana? Ik wil het oprecht graag weten. Wat is er nu precies zo ergerlijk aan?
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

17-05-2009 om 03:54

Jeuk

Jeuk is maar een woord, ik hoop dat iedereen dat begrijpt. Soms gaat het gewoon een beetje kriebelen als je iets hoort.
Zoals Sinilind het vertelt heeft haar man en zijzelf direct te maken met de vooroordelen naar Oosteuropenanen toe. Dat is naar. Mijn man en ik hadden het er samen over en voor mensen van onze generatie en oudere generaties is het volgens ons nog lastig om Oosteuropa los van het verleden te zien. Bij sommige landen geldt dat sterker dan bij andere. En om aan te duiden over welke landen je het dan hebt is de benaming ´vroegere oostbloklanden´ nog handig. Het wordt zo ingewikkeld als je bij alles tien keer na moet denken voor je het uit durft te spreken omdat er altijd wel íemand is die er over kan vallen. Het wordt zo overcorrect op die manier. Ik hoop dat ik nu niet weer het verwijt krijg dat ik onzin uitkraam, haha, ik vind het lastig om goed uit te leggen hoe ik het bedoel.

Kaaskopje

Ik snapte eerst niet eens wat je bedoelde met die opmerking,,,,Pas nu begrijp ik wat je bedoeld mu je weer reageert.
Nee ik vindt het niet 'pokitiek correct' , ik ben gewoon zo...altijd al geweest. Ik kan slecht tegen veroordelen en helemaal als het gebaseerd is op onwetendheid en onkunde. Niet dat ik zelf altijd alles maar weet, maar als er zoiets is en ik zoú er al een mening over willen geven of voor mijn part mijn eigen beeld willen vormen dan probeer ik informatie te vergaren zodat ik zélf een beeld heb dat érgens op gebaseerd is. En niet op 'indrukken'die ik een keertje ergens heb opgedaan.
Ik vondt het draadje ook overstromen van amper weten waar je het over hebt.....En grote groepen mensen (10 keer zo groot als wat wij als west-europa beschouwen) over 1 kam scheren.
Die mensen kénnen elkaar niet eens....hebben níks met elkaar misschien weten ze niet eens waar een specefiek land ligt, maar ze moeten wel dealen met de vooroordelen die niet eens over hun gaan.
Van zoveel onkunde en daar wel een oordeel over hebben wordt ik gewoon pissig.
Zo ben ik.
En ik kan het niet eens anders, dus laat me maar lekker zo.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.