Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

14-05-2009 om 00:46

Politiek niet correct


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Trouwens

masi nissa begrijpt precies wát ik nu echt bedoel..
groeten albana

Massi Nissa

Massi Nissa

17-05-2009 om 20:57

Kaaskopje

Hartstikke bedankt voor je uitleg. Ik heb er even een zinnetje uitgepikt, niet om jou volledig door te zagen, maar om te proberen je iets duidelijk te maken.
Jouw zin: "Het wordt zo ingewikkeld als je bij alles tien keer na moet denken voor je het uit durft te spreken omdat er altijd wel íemand is die er over kan vallen."
Ik kan deze irritatie invoelen, maar deel hem niet (meer). Ik ben zelf wel eens gediscrimineerd, vooral toen ik een veel te zware tiener was ("Zit jij op het gymnasium? Dat meen je toch niet?") en ik ben in die tijd ook meermalen nageroepen op een lullige manier. Toch ben ik pas later gaan inzien wat uitspraken van anderen met iemand kunnen doen - ook als de opmerking op zich niet naar bedoeld is, meer gewoon onnadenkend eruitgegooid, dus zonder die 'tien keer nadenken' die jou ergernis oplevert. Ik heb gezien wat het met mijn man deed en doet nu de halve samenleving meent dat je gewoon voor je mening over moslims moet kunnen uitkomen ("De goeden niet te na gesproken, hoor, maar..." en vul de hele riedel maar in). Ook hij wekt verbazing puur door zijn universitaire opleiding en het feit dat hij een baan heeft (ja, echt). Ook hij wordt steeds weer geconfronteerd met vooroordelen. Niet zomaar af en toe een keertje, maar bijna dagelijks en niet alleen door achterlijke extremisten met een duidelijk Tokkie-uiterlijk, maar door de heer en mevrouw doorsnee. We hebben een dochter met een duidelijk Noord-Afrikaans snoetje. Ook zij zal, al was het maar door haar achternaam, met dit soort opmerkingen te maken krijgen. Natuurlijk ontwikkel je een dikke huid, natuurlijk probeer je om het allemaal naast je neer te leggen, bla die bla, feit blijft dat opmerkingen veel leed kunnen veroorzaken. Vandaar dat ik het voor man, kind en alle anderen in dit land heel fijn zou vinden als iedereen toch nog een keertje nadenkt voor er iets uitgeflapt wordt. Ik zou dat niet als 'overcorrect' willen bestempelen, maar als 'buitengewoon fijn en sociaal'.
Het is nogal een verhaal geworden, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel .
Groetjes
Massi

Kaaskopje

waarom moet iemand 10 keer nadenken om niet iets ongenuanceerds of discrimerends te zeggen ?

Misschien zit dat gewoon wel in jou dat je daar zo'n moeite mee hebt, ik denk dat jij iemand bent die snel het over afkomst en hokjes heeft en daar dan zelf bedacht conclusies aan vast plakt. En dan kan je intentie wel niet negatief zijn maar dat donderd er niet zoveel toe, kwetsend is kwetsend of je het nou verpakt in een rood of blauw papiertje.

Discriminerends

en dondert dus.

Politiek correct dus

Een hele hoop dingen die hier staan vermeld als zijnde politiek correct doe ik wel hoor, omdat ik erachter sta. Als ik het niet doe heb ik niet het idee dat ik oeioei niet politiek correct bezig ben, maar gewoon even makkelijk.
Wat ik versta onder politiek correct is het gedrag dat ik naar mijn schoonouders moet tentoonstellen. Ik krijg absoluut jeuk van ze, maar omdat het de grootouders van mijn kinderen en de ouders van meneer Clo zijn kan ik dat nooit laten blijken. Ik houd altijd maar mijn mond. En dat vind IK nou verschrikkelijk en ik wacht ook op de dag dat ik schijt krijg aan mijn eigen politiek correcte neigingen hieromtrent en lekker even de waarheid op tafel blaas

Kaaskopje

Kaaskopje

19-05-2009 om 01:13

Je vat het niet op zoals ik het bedoel, manda rijn

Manda Rijn, jij bent iemand die het hart op de tong heeft en eruit gooit wat je nodig vindt om eruit te gooien. Zo ben ik niet. Zelfs over zo´n kort stukje als dit doe ik al ruim een half uur. Onvoorstelbaar toch?
Dat je in mij iemand ziet met een hokjesgeest zal denk ik komen omdat ´praten´ via een forum anders verloopt dan praten in het echt. Ik heb nu de neiging om me uit te putten in allerlei verklaringen, maar dat komt toch niet over. Ik heb dus een half uur schrijven weggeknipt.

Nogal een flapuit

Nou ik sta nogal bekend als nogal een flapuit. Ik hoef zelden 'na te denken' over opmerkingen of ze kwestsend of discrimininerend zijn of niet....
Omdat ze niet eens in me op komen namelijk.
Is dat niet handig?
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

19-05-2009 om 10:21

Ja maar albana

waarvan ik denk dat ik het niet kwetsend overbreng komt bij mensen die niet op mijn golflengte zitten misschien wel verkeerd over, daarom denk ik zelfs vanuit mijn idee dat ik niet kwets honderd keer na.

Ach joh

je moet er niet zo mee zitten denk ik Kaaskopje.

Overigens heb ik rl ook wel meer aanvaringen dan andere mensen denk ik, gewoon omdat als ik iets schofterigs zie er dan ook wat van zeg. Niet altijd natuurlijk maar soms wel. Mijn intentie is ook niet om door iedereen aardig gevonden te worden.

Kiki

Kiki

19-05-2009 om 17:40

Dat is natuurlijk fijn voor je albana

maar ik denk dat het meer ligt aan het feit dat je misschien niet stilstaat dat sommige opmerkingen kwetsend kunnen zijn. Als je ze niet kwetsend bedoelt, sta je er ook niet bij stil als iets rot overkomt.

Ik ben wel zo iemand die tien keer na moet denken voordat ze zich aan de opmerking waagt (in real life dan)

Gewoon omdat sommige gedachten automatisch in je hoofd schieten.
Fiets gejat? zal wel een junk zijn
Auto bekrast? die akelige hanggroepjongeren
Schoonvader in elkaar geslagen door kampers? Ja dat is ook allemaal tuig

Komt nog bij dat ik taalprojecten doe op zwarte scholen voor kinderen maar ook voor volwassenen en dat ik me af en toe verschrikkelijk kan ergeren aan die slachtofferrol en die passiviteit die velen zich aanmeten of hebben. Het is af en toe heel moeilijk om dat niet generaliserend bij één bevolkingsgroep te leggen.
Als mijn vriendin wordt lastig gevallen door Marokkaanse hanggroepjongeren word ik daar ook heel nijdig van en denk ik in mijn hoofd ook van 'zero tolerance en je kan ook niets beginnen met mensen in die wijken' terwijl ik overdag weer vreselijk veel moeite doe voor misschien wel de jongere broertjes en zusjes van diezelfde jongens, terwijl die jongere broertjes misschien later wel in diezelfde groep terecht komen.
Ik ga ook altijd met mensen in discussie die hardop zeggen over de Vogelaarwijken en/of mijn taalprojectjes wat iedereen werkzaam in die wijken wel eens voor zichzelf heeft gedacht namelijk dat het allemaal voor niets is.

Maar ik ben dan ook geen heilige, daarom denk ik in het echte leven toch maar even na voor ik dingen, zoals ik hierboven tik, uitspreek.

De voorbeelden die jij noemt kiki

De voorbeelden die jij noemt zoals:

"Fiets gejat? zal wel een junk zijn

Auto bekrast? die akelige hanggroepjongeren

Schoonvader in elkaar geslagen door kampers? Ja dat is ook allemaal tuig "
zouden in mijn hoofd niet eens opkomen...laat staan dat ik ze zou zeggen. Ik zou denken (even jouw voorbeelden aanhoudend):
Fiets gejat? Had je 'm dan wel op slot gezet?? En waar stond ie?

Auto bekrast? Nog meer auto's in de buurt ook?

Schoonvader in elkaar geslagen door kampers? Weet ie dat zeker? Kent ie ze allemaal dan? En wat had hij gedaan en gezegd dan,dat ze zo reageren?
Dus nee, met zulke opmerkingen hoef ik me niet in te houden, zo werkt het in mijn hoofd nu eenmaal niet.
Misschien heb ik een afwijking of ziekte? Dat jullie dat allemaal wél normaal vinden om zo te denken?
groeten albana

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2009 om 10:28

Albana

Zo ben ik ook, maar of dat altijd een positieve eigenschap is valt soms te betwijfelen. Als je er over nadenkt kan een persoon die iets is overkomen daar ook door gekwetst worden. Zo van er is mij iets overkomen, een ander heeft dat gedaan en ik mag daar niets slechts over denken.
Mijn vader noemde mij een keer ´de advocaat van de duivel´. ´Waarom moet jij áltijd de tegenpartij verdedigen?´

Hillary

Hillary

20-05-2009 om 15:24

Wereld op zijn kop

Ja maar volgens mij Albana zet je nu de wereld op zijn kop: Als je je fiets niet op slot zet, hebben anderen blijkbaar het recht om hem mee te nemen? Blijkbaar is het gerechtvaardigd dat als iemand bepaalde dingen doet of zegt dat hij dan in elkaar wordt geslagen? ersoonlijk kan ik geen enkel voorbeeld bedenken. En ja sorry ik vind jouw gedachtengang dus inderdaad redelijk afwijkend.

Kiki

Kiki

20-05-2009 om 16:07

Misschien is dit het verschil dorp-stad

Ik vind je in ieder geval een tikkeltje naïef en een tikkeltje neerbuigend ten opzichte van mensen die wel zo denken. Ik geef het tenminste eerlijk toe dat juist om mijn ervaringen ik het af en toe vreselijk moeilijk vind om niet in hokjes te gaan denken. Want het denkt wel lekker makkelijk. Ik denk ook dat iedereen die eerlijk bij zichzelf te rade gaat wel eens zo gedacht heeft.

Ik moet altijd een beetje lachen om mensen die omdat ze in omgevingen wonen waar er weinig tot geen sociale problemen zijn, die deze ook niet dagelijks meemaken ontkennen dat er sociale problemen en sociale ongelijkheid is en dat daar onvrede uit voortkomt.
Die inderdaad met het vingertje wijzen naar inderdaad bijvoorbeeld mijn schoonvader, want het zullen wel geen kampers geweest zijn. ´Nee, ik zal wel raar zijn, maar IK denk zo niet´
Het is makkelijk om politiek correct te zijn als je wat je in de kranten leest niet meemaakt. Wat ik overigens iedereen zou gunnen, maar zo werkt de wereld niet.

Zo kan ik me ook ontzettend storen aan iemand die in zo´n omgeving woont en van die Wilderiaanse uitspraken doet. Ik had laatst een klant en die hield een eindeloos betoog dat de allochtonen de oorzaak van alle problemen waren. Hij redeneerde heel ver door tot uiteindelijk de allochtonen de oorzaak waren van de recessie en zijn pensioensgat. Dat vond ik heel storend komend van iemand die in een dorp woont waar de enige allochtoon de eigenaar van de lokale chinees is.

Ik stoor mij minder aan de vader wiens dochter verkracht is in een kelderbox door allochtonen en machteloos moet toezien hoe de daders een taakstraf krijgen terwijl zijn dochter levenslang heeft. Ik snap dat hij gaat hokjesdenken.
Zo stoor ik mij ook niet aan mijn vriendin in een eerdergenoemd voorbeeld of aan de oude dametjes die niet meer over straat durven omdat voor hun door een groep veelplegers staat.
Maar jij vindt kennelijk dat deze mensen eerst bij zichzelf moeten gaan redeneren dat niet alle allochtonen hetzelfde zijn en dat we met een vingertje de andersdenkenden terecht moeten wijzen ´mensen niet iedereen is hetzelfde´en in een ideale wereld werkt dat inderdaad zo.

Helaas is dit geen ideale wereld en ik denk dat mensen zoals jij die reële klachten uit de samenleving niet serieus nemen er juist voor zorgen dat Pim Fortuin en nu Wilders juist zo vreselijk groot en populair worden. Want zo ging het jarenlang, je kon-mocht niets zeggen, want dan deed je aan hokjes denken en discrimineerde je. En die jongeren hadden het al zo zwaar.

Kiki

Kiki

20-05-2009 om 19:16

Hoe dat emmab?

Vind ik wel meevallen. Volgens mij is alleen het probleem dat dit draadje en het draadje hieronder over oostblok landen een beetje in elkaar over is gaan lopen. Dat ik op een gegeven moment niet meer wist wanneer iets waar gezegd was.

Het was overigens niet alleen specifiek op Albana's gericht hoor.
Maar dat soort uitspraken in het algemeen

Oh albana is verantwoordelijk voor het stemgedrag van

de simpele lieden die op Wilders willen gaan stemmen ?

" Helaas is dit geen ideale wereld en ik denk dat mensen zoals jij die reële klachten uit de samenleving niet serieus nemen er juist voor zorgen dat Pim Fortuin en nu Wilders juist zo vreselijk groot en populair worden. Want zo ging het jarenlang, je kon-mocht niets zeggen, want dan deed je aan hokjes denken en discrimineerde je. En die jongeren hadden het al zo zwaar. "

Welke jongeren hebben het zo zwaar ? En wat mocht je niet zeggen ? En was dat wat je niet mocht zeggen het zelfde als wat Wilders nu zegt ?

Volgens mij haal jij dingen heel erg door elkaar.

Reele klachten zijn er idd, laat ik alleen vinden dat alles van eng-rechts van afgelopen 8 jaar niets heeft verbeterd sterker nog alleen maar meer problemen hebben veroorzaakt. Terecht dat Wilders vervolgd wordt, ik vind hem een gevaar voor de Nederlandse samenleving.

Kiki

Kiki

20-05-2009 om 20:50

O maar manda, dat vind ik ook!

een absoluut gevaar. Over vervolgen ben ik het dan niet eens, maar dat is een andere discussie.
Ik vind het verschrikkelijk en echt verschrikkelijk hoe hoog die man in de peiling staat. Ik ben al actief in mijn omgeving aan het lobbyen om maar niet op CDA en VVD te stemmen, omdat die een regering met Wilders niet uitsluiten. Maar dat is ook een andere discussie.

Waar het mij om gaat en ik neem nu heel gechargeerd Albana even als voorbeeld en dat is ook een beetje flauw van mij, maar het had net zo goed mijn vader kunnen zijn die ik ook op die manier hoor praten of de overheid in de periode voor Fortuin. Ik vind dat soort visies er mede de oorzaak van zijn dat extreem rechts zo gegroeid is.

Ik vind oprecht dat als je niet afvraagt waar dat hokjesdenken vandaan komt of die zwart-witmeningen van mensen en ik noemde al wat voorbeelden je fout bezig bent. Door koudweg te zeggen, ik had je hoger ingeschat of zo denk ik niet of hun mening als fout of generaliserend of zelfs discriminerend af te doen, wat je nou overigens met mij probeert. Mensen (zie je ik algemeniseer al) nemen dan de onvrede niet serieus. Maar dat zijn wel de mensen die op Wilders stemmen. Geloof me, ik wil graag denken dat Wildersstemmers geen hersens hebben, maar daar zijn het er teveel voor.

De overheid was in dat politiek correcte, voor Pim Fortuin, een ster. Klachten over hanggroepjongeren werden niet serieus genomen, misdaad niet bestraft en de bewoners moesten het maar uitzoeken, want discrimineren kon niet.
Politiek correctheid ten top. En toen kwam Pim Fortuin, ook een populist waar ik van gruwde, en die nam die mensen wel serieus. Hij sprak uit wat velen dachten en de overheid was verbijsterd. Ze konden hier werkelijk niet mee omgaan. De geest was uit de fles en Wilders borduurt hier lustig op voort. Door Pim Fortuin en de onvrede die al sluimerde is er een laag van de bevolking die normaal nooit stemde gaan stemmen.

Het foutste wat je kunt doen is die mening van die mensen dan maar negeren, omdat het niet in ons elitaire straatje past. (en bij die 'ons' daar reken ik mezelf bij, voor je je beledigd voelt)

En Manda, je bent volgens mij even oud als ik, iets ouder zelfs nog laten we nou even eerlijk doen. Je weet precies wat voor soort jongeren ik bedoelde.
Denk je dat die Vogelaarwijken ineens gekomen zijn, daar is jaren van mismanagement en verwaarlozing aan vooraf gegaan met goedwillende bewoners die niet gehoord werden, omdat hun klachten 'discriminerend' zouden zijn. Het zijn juist die mensen die zo teleurgesteld zijn in Nederland

Kiki

Kiki

20-05-2009 om 20:56

Het probleem is manda, of geen probleem natuurlijk

en dat is volgens mij ook de grootste reden waarom je het niet met mij eens bent en ik snap dat volledig is dat jij aan de andere kant staat.

Jij weet precies hoe het voelt om op je huidskleur beoordeeld te worden, dus voor jou is het persoonlijk. Het raakt je persoonlijk. Jij weet hoe pijnlijk dat hokjesdenken is.

Ik sta aan de andere kant?

En daar sta jij dus niet ?

Ik sta in een hokje ? Het allochtonen hokje ? Ik word dus nu even samen met mijn Islamitische medemens in het allochtonenhokje geduwd ?

Wees nou eens duidelijk en kom eens met wat concrete input, waar wil je het nu over hebben ?

Vervolgen omdat

hij simpelweg de wet waarschijnlijk overtreedt.

Er is geen kwestie van een mening daar over kunnen hebben, als je de wet vermoedelijk overtreedt dien je vervolgd te worden om uit te vinden hoe waar en wanneer je dat hebt gedaan.

En dit alles gebeurt nu met Wilders. Als je vindt dat WIlders een gevaar is voor de samenleving, als individu, als politicus dan zou je in die zin voor vervolging moeten zijn, simpelweg omdat dat de logische gang van zaken is.

Er is namelijk een wetsartikel die aanzetten tot haat en het discrimineren van mensen verbiedt.

Kiki

Kiki

20-05-2009 om 21:12

Ach flauw manda

Je wilt het gewoon verkeerd begrijpen. Andere kant dan de hokjesdenkers bedoel ik natuurlijk

Ik zeg alleen dat het voor jou een gevoelige discussie is, omdat je aan de lijve ondervonden hebt hoe het voelt om gediscrimineerd te worden en dat het dan logisch is dat je je niet kan verplaatsen in wat ik zeg

Maar dat 'probleem'

is toch nu al jaren uit de wereld ? Dus wat nou 'flauw' ?

Je kan nu toch het hebben over 'Kut Marokkaantjes' zonder dat je daar direct voor als racist wordt aangesproken ? Dat is toch wat die groep zo graag vrijuit wilde zeggen, nou zie hier, al jaren kan het.

EN ook 'er wordt niet naar ons geluisterd' is allang verleden tijd, Bos' agenda vol stond met bezoeken aan die buurthuizen en 'op straat met mensen praten' was ook een dagtaak. "niemand neemt ons serieus" is helemaal niet waar, er is ontzettend veel aandacht geweest afgelopen jaren voor die klagende groep en toch die 30% voor Wilders.

Oh kiki

Je zegt dat omdat ik gediscrimineerd wordt (?) mij niet kan verplaatsen in jouw ?

Misschien zeg jij gewoon hele holle dingen en wijs ik jou daarop.

Kiki

Kiki

20-05-2009 om 21:42

Manda, ik zeg helemaal geen holle dingen

ik zeg hele valide dingen. Dat jij het er niet mee eens bent is weer wat anders. Daarom voeren we ook een disussie op een discussieforum.

Denk je nou echt dat jarenlange frustratie en onvrede in een keer uit de wereld is geholpen omdat politici het over kutmarokkaantjes hebben. Die problemen zijn er toch nog steeds? Er is toch niets veranderd? Je doet die groep tekort als je denkt dat ze alleen maar hard kut-marokkaantjes willen schreeuwen. Daar is het ze niet om te doen. Je bagatelliseert hun mening omdat die kort door de bocht is.

Ik ben het met je eens dat er absoluut meer aandacht voor het probleem is, maar het kwam nu eenmaal te laat. Ze hadden dat voor Fortuin moeten doen, het vertrouwen was al weg.

En dat politiek correcte is er nog steeds hoor. Ga voor je lol maar eens werken met hulpverleners in die wijken.

Ach hou toch op

alsof die lieden die op WIlders willen stemmen ooit zijn beleidsplan hebben doorgenomen, alsof die mensen werkelijk grotendeels weten wat het nou precies inhoudt waar ze achter staan. Alsof de Fortuyn stemmers van destijds wisten wat Fortuyn wilde, waar stond hij nou voor, waar gingen zijn boeken nou over, welke politieke stromingen heeft Fortuyn nou eigenlijk niet gevolgd ?

En zoals je zelf al zegt, het maakt dus niet uit of 'ze' wel of niet gehoord worden, je spreekt jezelf tegen.

Dus kom nou eens met wat concrete issues die langer dan een paar minuten mee gaan.

Maylise

Maylise

20-05-2009 om 22:00

Politiek correctheid

Ik vind in Nederland het erg doorgeslagen wat mensen allemaal zeggen. In kranten en op tv hoor ik soms de meeste verschrikkelijke dingen over Marokkanen, Turken en weet ik veel. Mensen als Wilders die de meest ongenuanceerde dingen roepen vind ik inderdaad een gevaar voor de samenleving. Onder het motto van vrijheid van meningsuiting wordt alles er maar uitgegooid. Ik vind dat niet prettig en ik vind dat het de samenleving als geheel ook niet prettiger maakt.

Politiek correct is voor mij dan ook geen scheldwoord. Ik vind de tolerantie en verdraagzaamheid in Nederland ver achter uit gegaan en dat zinloze geroep van een Wilders en Fortuyn speelt daar in zeker een grote rol.

Hokjes denken is niet aangenaam en de sfeer tegenover allochtonen is er zeker niet beter op geworden. Hokjes denken leidt er toe dat mijn zoons vanwege hun uiterlijk anders worden bekeken en benaderd dan hun donkerblonde halfbroer. Het leidt er toe dan men automatisch er van uit gaat dat als mijn jongste zoontje op straat speelt mensen er vanuit gaat dat hij wel wat kwaads in de zin zal hebben. Het leidt er toe dat dit zelfde jongetje door een oude vrouw wordt toegebeten dat hij maar op moet rotten naar zijn eigen land.

Ik vind hokjes denken dus iets wat bestreden moet worden en wat niet tot iets goeds leidt.

Dat mensen het doen vind ik overigens niet raar. Zolang er mensen bestaan heeft de Ander al bestaan. Wie die Ander is verschilt maar die Ander is niet wij en is Anders en moet dus bestreden worden. Dus dat mensen zo denken, dat je die reflexen hebt is heel normaal. Echter dat betekend nog niet dat je het vervolgens ook moet uiten. Het zijn onaangename reflexen die je moet proberen te overkomen ipv aan toe te geven.

Ik vond de sfeer een stuk plezanter toen dat nog niet gebeurde.

Maylise

Internationale context

ik vraag mij ook wel eens af hoe Wilders denkt te gaan samenwerken met andere de andere overheden, met de EU leden, met Amerika, de Arabische landen waar wij als Nederland goede zakelijke banden mee hebben.

Heeft iemand van die WIlders stemmers echt werkelijk door wat de consequenties zijn van deze man meer zetels te geven, wat voor impact dat niet alleen op de sfeer maar op de economie, onze goede positieve positie in die wereld heeft ?

De wereld is gelukkig vele malen groter dan Wilders, dat biedt troost.

Kiki

Kiki

20-05-2009 om 22:21

Tuurlijk moet dat hokjesdenken bestreden worden

maar je kan toch niet iets bestrijden zonder dat je rekening houdt waar het vandaan komt.
Ik vind het ook van de zotte wat er nu gezegd en geschreven wordt, maar het komt ergens vandaan.

Fortuin kreeg niet uit het niets ineens zoveel aanhang en die 30% komt ook ergens vandaan

Manda zegt nu, die ´lieden´ hebben geen partijprogramma gelezen. Ze impliceert dus gebrek aan kennis van alle Wilders stemmers (Over hokjesdenken gesproken.)

En ik spreek mezelf niet tegen, ik zeg continu dat er niets is opgelost. De problemen zijn er nog steeds, iets verbaler nu aanwezig, maar nog net zo ernstig. Die mensen hebben toch niets aan een politicus die op hanggroepjongeren durft te schelden of keurig ja knikkend in het buurthuis of speeltuin komt terwijl als het donker is het buurthuis nog steeds beklad wordt en die speeltuin gesloopt.

Overigens vraag ik me af hoeveel stemmers in het algemeen het kiesprogramma doornemen, maar dat is weer een andere discussie

Ja gebrek aan kennis

daar begint alle ellende mee.

Hokjesdenken ? Jij bent degene die hier mensen in een hokje duwt !!

Kiki

Kiki

20-05-2009 om 22:39

Manda, hoe kom je daar nou weer bij

Ik deel niemand in hokjes in. Wil je me aub niet in de extreem rechtse hoek duwen. Dat is goedkoop en deze interessante discussie onwaardig

Denk je dat nou omdat ik begrip weet op te brengen voor die onderbuikgevoelens van kennelijk 30% van de Nederlandse bevolking.
30% van de bevolking die jij dus gebrek aan kennis verwijt, dat vind ik nogal een assumptie.

Ik vind de hele Wildershype ook een ernstige zaak en Wilders is een akelig mannetje.
Maar je walst zomaar over die onvredegevoelens van een groot deel van de bevolking heen, door alles wat ze zeggen en vinden af te doen met gebrek aan kennis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.