Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

maan.

maan.

01-10-2008 om 16:19

Portemonnee en binnenzak


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

02-10-2008 om 21:41

En als je op het werk bent (bijvoorbeeld)

waar laat je dan die portemonnee? In de binnenzak? Dat vraag ik mij dus af. Daarom heb ik een tasje, sinds 10 jaar geleden mijn portemonnee uit het voorvakje van mijn rugzak werd gestolen op het werk, terwijl ik ergens anders in het gebouw wat moest doen.
En ja, dan vult zo'n tasje zich vanzelf met alle boven beschreven labello's, telefoons, paracetamols, pennen,... maar het beginpunt is voor mij toch, dat het handig overal mee heen te nemen is.
Ben bovendien nogal verstrooid dus spullen meenemen in een jaszak zou voortdurend tot het vergeten van dingen in de verkeerde jas leiden. Zo zie ik het hier thuis ook gaan bij vriend. Maar dat probleem heeft natuurlijk niet iedereen.

Asa Torell

Asa Torell

02-10-2008 om 21:50

O wat een gedoe

Had maar de helft van het draadje gelezen, ik zie dus dat mijn vraag al werd beantwoord. Ojee, dat soort wel/geen tas, grote/kleine portemonnee, enzovoort beslissingen per dag en per bestemming, dat zou bij mij echt nooooit goed gaan dus. Hooguit als ik s avonds door tasjesdiefgebied moet, haal ik grote geldbriefjes en de werksleutel uit mijn tasje maar that's it.
Ik zie het overigens op het werk ook regelmatig misgaan zonder tas, vooral mannelijke collega's, die met enige regelmaat hun sleutel achter de door iemand anders op slot gedane deur van de werkkamer hebben liggen. En vriend haalt overal zijn sleutels en portemonnee uit de jaszak en zoekt ze vervolgens zeker 1 keer per week door het hele huis.

amk

amk

02-10-2008 om 22:36

Op het werk

liggen mijn spullen in de buro lade die afgesloten moet worden zodra je je kantoor verlaat. Dus ook als wij het kantoor verlaten om naar het toilet te gaan moeten wij alles afsluiten tot aan het aanzetten van de screensavder van de pc.
Het wordt een gewoonte.

groet,
Angela

Kluisje

Op mijn werk hebben we sinds kort kluisjes, daar doe ik mijn tas en mijn sleutels (die altijd in mijn jaszak zitten) in. Toen de kluisjes er nog niet waren, moest alles in een bureaula die niet eens op slot kon, dat vond ik niks, ook al staat dat bureau in een werkkamer achter een deur waar niet zomaar iedereen in kan.

Dat ontbreken van zakken in zwangerschapskleding heb ik ook vaak vervloekt! Wie dat toch bedenkt?! Alsof zwangere vrouwen géén Labello's, zakdoeken en sleutels bij zich hebben... De enige oplossing is om zelf broeken te maken, dat heb ik dus ook gedaan. Daar kun je zelf een zak op/aan/in verzinnen (want ook in de patronenbladen is er geen rekening mee gehouden). Stom he? Ik had 1 zwangerschapsbroek uit de winkel waar wél een zakje op zat: een smal en heel diep zakje op de zijkant van de broekspijp, met de bovenkant ter hoogte van mijn knie. Zie je het voor je, als ik met die buik mijn Labello probeerde op te diepen uit dat ding . Een zakdoek kon er niet meer bij, laat staan een sleutel.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2008 om 00:53

Privé zelden een tas voor werk wel

Als ik gewoon op pad ga neem ik nooit een tas mee. Mijn portemonnee gaat in mijn linkerzak, de telefoon in de rechter en meer heb ik niet nodig. Als ik werk moet ik wel een tas mee. Mijn tweede bril gaat erin, een schrijfblok, een agenda, pennen, brood en bij avonddienst ook een nog ingevroreen avondmaaltijd. Ik moet nodig weer een nieuwe tas. Hij past niet bij mijn nieuwe winterjas

Vera*

Vera*

03-10-2008 om 10:42

Mijn tas

is een klein rugzakje in turquoise, op dit moment niet meer zo turquoise aangezien die nogal vies is. Behalve portemonnee en sleutelbos heb ik ook nog een verrekijker en twee brillen in de tas. Daarbij natuurlijk ook de hierboven genoemde extra's. Ik ben altijd erg jaloers op mensen die met een heel klein
tasje toekunnen.
Sleutels zitten ook vaak in mijn jaszak en als ik thuis ben liggen ze op de kapstok.

maan.

maan.

03-10-2008 om 10:46

Hoera!

Hoera, ik ben geslaagd!! Ik was eigenlijk van plan een leuke jas te gaan voorzien van een zelfgemaakte binnenzak toen ik ineens tegen een andere leuke jas aan liep.. en ongelofelijk maar waar déze had wél een binnenzak!!!

Mamasan

Mamasan

03-10-2008 om 11:15

Ben ik toch benieuwd...

Hoe groot is jullie portemonnee? Die van mij weegt minstens 500 gram en is gevuld met geld (maar weinig kleingeld, want dat geef ik als eerste uit), pasfoto's van de kinderen, 2 bankpasjes, credit card, bonuskaart, ziektekostenpasjes (3x), pasjes van winkels, andere belangrijke briefjes, haarspeldjes en elastiekjes, etc. Dat kan natuurlijk helemaal niet in een binnenzak.

Asa Torell

Asa Torell

03-10-2008 om 12:05

Broekzak

die heb ik dus vrijwel nooit. Dus een sleutel van mijn burola meenemen gaat ook al niet. Met mijn heupen als breedste punt, zou ik ook niet graag allerlei extra bobbels daar hebben die dat benadrukken.

Tihama

Tihama

03-10-2008 om 12:52

De mijne

is 9 cm lang, 2 cm dik en 1,5 cm breed. Even gewogen (speciaal voor jou, Mamasan) 128 gram.
Daarin zitten op dit moment: 10 munten, 2 bankpasjes, 1 credit card, 3 pasfoto's (kinderen + man, op maat geknipt zodat ze er net bijgepropt konden worden), 8 bankbiljetten, 1 tandenstoker, 1 strippenkaart, 1 bonnetje van een winkel.

Pasje van ziektekosten neem ik niet mee. Als ik met zulke spoed opgenomen moet worden, dan reken ik erop dat ze me niet de deur zullen wijzen wegens missend pasje. En voor een gepland bezoek neem ik hem wel mee.
Bonusding hangt aan mijn sleutelbos. Pasjes van winkels doe ik niet aan: want dan moet ik die ook steeds meesjouwen.

Binnenkort gaat mijn rijbewijs hier ook in.

En ja, dat past allemaal in een binnenzak.

Tihama

margje van dijk

margje van dijk

03-10-2008 om 13:38

Nou, tihama,

Als jouw portemonnee écht: "9 cm lang, 2 cm dik en 1,5 cm breed." is, dan verbaast het me niet dat-ie in een binnenzak gaat.

Wel verbaast me dat je daar uberhaupt één pasje in zou kunnen krijgen

Margje

Tihama

Tihama

03-10-2008 om 15:26

Oops

Ik zie het nu pas. Hij is natuurlijk geen 2 cm breed, maar 5 cm. Iemand die zomaar de inhoudsformules voor cylinders kent ziet dat natuurlijk meteen

In de tijd dat ik nog géen portemonnaie had, pasten mijn pasjes trouwens heel vaak wel in zo'n portemonnaie. Ik stopte bankpasjes destijds namelijk los in mijn zak en dan braken ze nog wel eens......

Tihama

Yta Chalne

Yta Chalne

03-10-2008 om 20:48

Ik heb niks in binnenzakken, dat kan alleen in m'n skijack, bij andere jassen ziet dat er raar en bobbelig uit. Tenminste, wel met mijn portemonnee (drie bankpasjes, mijn innig geliefde 15% korting-bij-KBB-pasje, makropas (2x), ziekenverzekeringspasje (als je maar vaak genoeg gaat Tihama, dan stop je 'm wel in je portemonnee...), geld, fotootjes, bonussleutelhanger, muntjes, bonnetjes, medicijnen (noodvoorraad), willekeurige spaarzegels (die blijven meestal twee weken in m'n portemonnee voor ik ze alsnog weggooi). Ik heb dan ook een tas bij me, waar ook de zonnebril-op-sterkte, ID, zakdoekjes, mobieltje en wat vage andere onnodigheden inzitten.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2008 om 22:04

Meer een beurs

Ik heb zo'n knip-portemonnee met twee vakjes. Ik vind het prettig om de portemonnee snel open te kunnen knippen. Geld en de meest gebruikte pasjes in het ene vakje, minder vaak gebruikte in de andere.. en klaar is kees. Maar ik schijn het niet goed te doen volgens kinderen en man. Ik moet een portemonnee met rits, drukkertjes en pasvakjes. Ik heb me er lang tegen verzet maar zet 'm nu toch maar op mijn Sinterklaaslijstje. Wie weet gaat er een wereld voor me open.

Minet

Minet

04-10-2008 om 14:53

Zonder tas niet denkbaar

Wat zit erin: 2 telefoons, 2 sleutelbosjes, autosleutel, autopapieren, flinke portemonnee incl. veel pasjesvakjes, leesbril in koker, pakje tissues en medicijnen
Past dat bij jullie allemaal in binnenzakken????
Of proppen jullie ook broek/rokzakken vol, iets wat ik echt een afschuwelijke gewoonte vind.
Ik heb dus altijd een schoudertas bij me, heb ze in verschillende kleuren/uitvoeringen, maar bij wisselen van tas wordt echt de hele inhoud overgeladen
Groetjes, Minet

Maylise

Maylise

04-10-2008 om 15:20

Portemonnaie

Mijn portemonnaie barst ook uit de voegen dus die gaat niet in een broekzak. Er zit in:

-Geld (waaronder altijd teveel kleingeld wat ik nooit ergens kwijtraak)
-drie bankpasjes
-drie creditcards (hoewel ik daarvan vaak maar één mee heb)
-kopieerkaart
-twee bibliotheek pasjes
-identiteits kaart
-bus pas
-ziektekosten pasje
-pasfoto's
-pasjes van winkels als airmiles, bonus, yves rocher
-visite kaartjes (stuk of drie, vier)

Dus best veel. Wel is het zo dat als ik 's avonds uitga ik express mijn portemonnaie niet mee neem en alleen wat cash en een bankpasje. Maar overdag sleep ik alles mee.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.