Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Chippie

Chippie

25-02-2012 om 21:51

Pure nieuwsgierigheid, waarom gaat beatrix kort terug naar nl?

Het is pure nieuwsgierigheid. Maar waarom gaat Beatrix kort terug naar NL? Ze hoeft geen schone kleren op te halen, bloemen geen water te geven, etc.? Een gesprek met revalidatiekliniek oid lijkt me ook stug, die mensen kunnen ook haar kant op komen en daarvoor was het toen nog te vroeg (nog geen diagnose). Bovendien dat hoeft zij dan toch niet te doen? Goed gesprek met vriendin in deze moeilijke tijd? Overleg om zaken af te handelen/werkbezoeken uitstellen (maar diegene kan ook andere kant op komen en bovendien daar staat je hoofd dan toch helemaal niet naar?).


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

25-02-2012 om 22:19

Geen idee

maar er werd gezegd voor prive-zaken. Tja, en dat zullen we wel nooit weten

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-02-2012 om 22:46

Tja

Tja, ze is net een gewoon mens. Met een leven. En dus wel eens afspraken.
Misschien wilde ze dit weekend haar tweewekelijkse volksdans-avondje niet missen. Of haar maandelijkse date met 30 jaar jongere minnaar. Misschien moet ze voor nacontrole van haar facelift naar de plastisch chirurg. Wie zal het zeggen.

Ijsvogeltje

"Misschien wilde ze dit weekend haar tweewekelijkse volksdans-avondje niet missen. Of haar maandelijkse date met 30 jaar jongere minnaar. Misschien moet ze voor nacontrole van haar facelift naar de plastisch chirurg. Wie zal het zeggen."

Lijkt me niet als je zoon een ernstig ongeluk heeft gehad, in levensgevaar is geweest en nu in coma ligt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-02-2012 om 10:20

Wil

"Lijkt me niet als je zoon een ernstig ongeluk heeft gehad, in levensgevaar is geweest en nu in coma ligt."
Joh, wat ga je er serieus op in Wil!
Ik bedoel dus vooral te zeggen dat ze wel een reden zal hebben, dat die heel voor de hand liggend kan zijn, maar misschien ook helemaal niet. Snap dus gewoon niet zo goed de bedoeling van dit draadje

sinas

sinas

26-02-2012 om 13:40

Juist

ik had het wel door hoor ijsvogel en inderdaad, ik snap de bedoeling van dit draadje ook niet. Prive is prive, en Beatrix zal haar reden hebben.

Mediastilte

15.44 uur: De NOS heeft de laatste beelden van een bezoek van de koninklijke familie aan het ziekenhuis gepubliceerd. De omroep respecteert de oproep van de familie om hen vanaf nu met rust te laten.....
Ik begrijp die nieuwsgierigheid wel. Ik denk dat het een oud overblijfsel is om mensen bij elkaar te betrekken en samen oplossingen te vinden als er iets mis is. Dat is niet verkeerd. Maar we kunnen er met zijn allen niets aan doen behalve ons medeleven laten zien. Dus ik ben blij met de Nederlandse media die hopelijk allemaal aanspreekbaar zijn voor de mediastilte die de familie nu nodig heeft om de ernstige toestand van prins Friso het hoofd te bieden.

En wat ik me stiekem afvraag

En wat ik me stiekem afvraag: hoe komt het dat alle Oranjetjes een zwarte outfit paraat hadden? Gaan ze altijd op vakantie met een zwart ensemble in de koffer voor als zich onverwacht een catastrofe aandient, of zijn die kleren ingevlogen?

Niets is te triviaal voor mijn verdorven brein...

Groeten,

Temet

amk

amk

26-02-2012 om 15:22

Temet

kijk eens in de gemiddelde nederlandse winkelstraat: de hele mode is zwart en grijs. Denk niet dat ze daar nou zo heel veel moeite voor hoefden te doen.

Passend

En ja, je zou je zelf mogelijk ook op het ergste voorbereiden en familie vragen om passende kleding mee te nemen, net hoe je je voelt en wat je zelf aan wil trekken.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-02-2012 om 15:36

Temet

Dat dacht ik ook toen ik Beatrix op koninginedag in Apeldoorn de toespraak zag houden. Hoewel ze daar natuurlijk in het huis van haar zus was en daar misschien iets passends van gekregen heeft.
Verder zijn er in Lech en omgeving ook winkels, dus er kan vast makkelijk wat geregeld worden.

Fiorucci

Fiorucci

26-02-2012 om 16:05

Cobi

Het lijkt me inderdaad vreselijk als je wanhoop zo uitvergroot in kranten staat....

Miss Elly

Miss Elly

26-02-2012 om 17:11

Niet allemaal in het zwart

Willem-Alexander was helemaal niet in het zwart gekleed op de laatste beelden droeg hij een lichtblauwe trui en beige broek.

koentje

koentje

26-02-2012 om 17:32

Tja cobi,

als het een domme kerel was geweest; was het dan minder erg?

Rafelkap

Rafelkap

26-02-2012 om 17:51

Nieuwsgierigheid

Door al deze nieuwsgierigheid verdringt de pers zich om deze mensen. Het verkoopt namelijk.

Koentje

nee dan was het niet minder erg.

Enkidoe

Enkidoe

26-02-2012 om 21:13

Goeie genade koentje

Smakeloos, is alles wat ik kan zeggen.
Als iemand in zo'n parket terecht komt ga je als vanzelf na wat diens bijdrage is en hoe degene gemist zou kunnen worden.
Voor een lid van de Koninklijke familie heeft Friso een ongebruikelijk intellectueel profiel, dat valt op, en cobi noemt dat.
Lijkt me niet echt de plaats en tijd om spijkers op laag water te zoeken.

Hombre

Hombre

26-02-2012 om 21:57

Et tu rafelkap

"Door al deze nieuwsgierigheid verdringt de pers zich om deze mensen. Het verkoopt namelijk."

Al die mensen in die kijkersfiles vragen zich ook af wie er zo dom is om een kijkersfile te veroorzaken. Wij.

Chippie

Chippie

26-02-2012 om 22:04

Kleding e.a.

Ja, ik denk dat de koningin altijd een stemmig kledijtje bij zich heeft omdat er altijd een ramp in NL kan gebeuren en ze daar - waar dan ook ter wereld - min of meer direct op zou moeten kunnen reageren.

Het is niet de bedoeling dat journalisten uit gaan zoeken wat Beatrix dit weekend heeft gedaan. Maar ik kan mijn brein niet stoppen; en dan vraag ik mij dus af wat ou ze überhaupt in NL willen doen? Het enige wat ik mij kan bedenken is dat zij een goede vriendin wil spreken die niet 123 naar Oostenrijk kan. Juist in NL zal ze nog meer worden gevolgd dan in Oostenrijk en als het werkgerelateerd is lijkt het mij logischer dat iemand die kant op vliegt.

Ijsvogeltje

Ja, je hebt gelijk, sorry.Ik reageer inderdaad wat serieus en wat kribbig op je posting. Maar ik had de nieuwsberichten gevolgd en was aan het denken hoe vreselijk je je moet voelen als je zoiets dergelijks meemaakt. Ook heb ik familieleden en kennissen die dezelfde zorgen hebben gehad om een dierbare in coma.
Toen las ik je posting over een moeder die haar weekend vast doorbrengt met een volksdansje of minnaar. Ik vond het op dat moment niet erg meelevend. Ik begrijp dat je het niet zo bedoelde.

jessica 5

jessica 5

26-02-2012 om 23:03

Op zoek naar een...

Goede revalidatie plek voor Friso?. Ik kan me voorstellen dat ze van Nederlandse artsen hier in Nederland graag persoonlijk hier over wil praten wat de mogelijkheden hier in Nederland zijn. Of beslist Mabel daar over?.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-02-2012 om 02:44

Apart draadje

Wat kan mij het nou schelen wat Beatrix dit weekend in Nederland te zoeken had?
De toevoeging van Enikdoe "Voor een lid van de Koninklijke familie heeft Friso een ongebruikelijk intellectueel profiel" vind ik meer 'goeie genade' dan de opmerking van Koentje.

Rosase

Rosase

27-02-2012 om 11:02

Tjeemig

Enikdoe... wat is dat nou weer voor sneer.

Ik geloof niet dat Friso de enige uit de Koninklijke familie is die intellectueel nogal begenadigd is.

Ik word eigenlijk een beetje misselijk van al die mensen die zelfs onder deze omstandigheden nog vinden dat maar alles gezegd mag worden over het Koninklijk huis en haar residenten. Wat lopen er toch een hoop zure, zielige mensen rond. Ik weet niet of iemand de discussiegroepen op nu.nl een beetje gevolgd heeft? Zo ja, dan weet je vast wel wat ik bedoel.

Voor de rest ben ik het wel met Cobi eens. Wij hebben een aantal jaren geleden ook een tragedie meegemaakt in de familie en dan heb je al genoeg aan jezelf. Ik heb er echt respect voor dat de Koningin zelfs onder deze omstandigheden nog in haar rol blijft en oog heeft voor wat de pers en het volk wil.

sinas

sinas

27-02-2012 om 11:17

ze hadden er ook voor kunnen kiezen via zij-ingangen te gaan. Ik vind dat er genoeg info is gegeven de afgelopen week, en dat er genoeg kenbaar is gemaakt dat de toestand erg zorgwekkend was. Ik heb ook niet het idee dat de koningskinderen dom zijn ofzo, ik weet dat dat vroeger wel werd beweerd. Friso is altijd wel een beetje een aparte geweest binnen het geheel, maar he, niks menselijks is ook hen vreemd.
Ik vind het erg genoeg allemaal, voor Beatrix, die een zoon kwijt is, voor Mabel, die haar man kwijt is, voor de kinderen, die hun vader kwijt zijn. Want dat het nooit meer hetzelfde zal zijn als voor het ongeluk, daar is iedereen het toch wel over eens?

Enkidoe

Enkidoe

27-02-2012 om 13:26

Intellect

Intellect gaat wel wat verder dan intelligentieniveau. Friso stond/staat behoorlijk alleen daarin. De anderen hebben in Leiden wat genoeglijke jaren doorgebracht met studies die niet bekend staan om het hoge peil. Friso daarentegen heeft het heel anders aangepakt. Die heeft zich buiten de gewone Oranje-paden begeven.

Verder zal ik hier niet meer reageren, omdat het nu helemaal een privézaak is geworden. De reactie van Koentje ging mij te ver, maar dat moge inmiddels wel duidelijk zijn geworden. Verder heb ik niets te melden.

Rafelkap

Rafelkap

27-02-2012 om 13:29

Hombre

Bedoel je te zeggen: et toi? ipv et tu?
Dat is ook zo'n beetje hetzelfde idd. Maar ik wend m'n blik liever af, vindt het nl. nogal prive. Dus dit draadje is ook een beetje zonde van onze tijd.

Joyeux

Dat vind ik nou een mooie gedachte. Of het klopt weet ik niet, maar ik kan het me wel helemaal voorstellen.
n@nny

Kees

Kees

27-02-2012 om 14:50

Enkidoe

Helemaal mee eens wat je zegt over de studies en de studies die Friso heeft gedaan. 3 Universitaire studies wel te verstaan. Hij is het financiële brein van de Koninklijke familie en beheert/belegt ook de financiën van de Familie, naast zijn werk in Londen.

Neemt niet weg dat hij ook een zoon, echtgenoot, vader, broer, oom en neef is. Een mens die iets verschrikkelijks is overkomen.

Eens

het is gewoon vreselijk, zonde ook van dat stel hersens, ongelovelijk inderdaad 3 studies en topfunctie, alles naar de kloten door een laag van 40 cm sneeuw.

Tineke

Tineke

27-02-2012 om 17:00

Dank cobi

en dan zit je met cum laude diploma's in je hand, die voortijdig zo nutteloos zijn geworden...waarbij de inspanning maar zo'n korte tijd beloond is geweest.
Ik snap wat je zegt, ik begrijp ook dat het zich op een dun draadje begeeft...

Dun draadje?

ik snap het punt niet zo. Ik bedoel, bij iedereen was dit net zo akelig geweest maar je mag toch wel zeggen dat het zonde is van iemands talenten ?

Als Lang lang morgen verongelukt dan is het toch ook zonde dat we niet meer kunnen genieten van zijn talent ??

overigens ik geniet niet zo van het talent van Friso (was niet iets om publiekelijk van te genieten/voordeel uit halen namelijk zoals bij entertainers/wetenschappers etc), maar ik kan mij dus wel volledig vinden in een uitspraak over het tot moes worden van zijn briljante hersens en dat dat zonde is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.