Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

oregano

oregano

28-02-2012 om 13:48

Pvda opvolger, wie is jullie favoriet?

deze vraag is ontstaan bij mij omdat ik nu al 2 dagen Diederik Samson heb gezien bij nieuwsuur. Ik kende hem helemaal niet, maar ik vind hem niet zo sympathiek overkomen, bijna wat dwingend. Ook al zijn zijn ideeen mischien wel prima, bij mij komen ze niet goed binnen door zijn manier van praten. Even los van mijn politieke voorkeur. Hoe vinden jullie hem? Ik denk dat mijn favoriet toch Plasterk is, misschien ben ik wat ouderwets...
Groet oregano


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Plasterk

en als tweede Albayrak

Plasterk

1. Plasterk
2. Samsom
3. Albayrak
4. Van Dam
5. Jacobi
Vind Samsom wel heel goed hoor, is erg deskundig op het gebied van milieu, en hij is gedreven. Maar Plasterk lijkt me wat bedachtzamer en ik vind hem sympathiek omdat hij zelfspot heeft. Verder maakt het geen bal uit wat ik vind, want ik ben geen PvdA-lid

Vic

Vic

28-02-2012 om 18:52

Plasterk

Aardige vent vind ik dat. Diederik Samson vind vooral zichzelf geweldig en Albayrak heeft een foute nicht. Van Dam ken ik niet goed, en van Jacobi zie ik niet of het een man of een vrouw is.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

28-02-2012 om 21:08

Plasterk

Al vindt die zichzelf volgens mij ook geweldig. Mag, hoor. Hij is intelligent, heeft humor en lijkt niet geheel principeloos. Samsom is een beetje een drammer, maar staat wel ergens voor. Mag het van mij ook worden. Albayrak vind ik niet links genoeg en de anderen ken ik niet.

Geen idee

ik ken ze niet per persoon goed genoeg (inhoudelijk) omn een keuze te maken.

maar als ik dan nu zou moeten kiezen (mes op de keel, pistool tegen het hoofd) dan zou ik kiezen voor de enige die een bi-culturele achtergrond heeft en vrouw is.

Nou

Ik heb een persoonlijke voorkeur voor Plasterk maar ik denk dat hij hetzelfde probleem heeft als Cohen: hij is geen sterke debateur. En dat is essentieel, om een afgang zoals bij Cohen te voorkomen. Omdat ze in de oppositie zitten moet er iemand staan die verbaal en cognitief sterk is en opgewassen tegen Rutte en Wilders. en dat is Plasterk niet.

Yta Chalne

Yta Chalne

29-02-2012 om 08:22

Geen plasterk

Plasterk is te elitair om gezicht van de PvdA te worden. Ik ga mee met Manda.

Emma B

Emma B

29-02-2012 om 09:32

Verrassing?

Ik zou graag verrast willen worden. Ik ben niet voor Albayrak. Ook niet voor Samson. Ik vind Plasterk eigenlijk ook niet zo sterk. Waar is die Spekman eigenlijk gebleven (ik volg het nieuws de laatste tijd niet zo als vroeger, dus heb wat hiaten )

Nou vic...

Albayrak heeft een foute nicht en daardoor is zij niet geschikt? Daar ben je lekker klaar mee dan. Ik heb vast ook wel foute familie, hoor.
Ik denk dat Plasterk beter tot zijn recht komt als fractielid dan als partijleider. Dan kan hij een iets "ongeleider projectiel" zijn, wat voor hem en de partij meer voordelen heeft. Voor het overige heb ik niet zo'n duidelijke voorkeur. Een beetje tussen Albayrak en Samsom, beiden omdat ze in het algemeen goed weten waar ze het over hebben en tamelijk door de wol geverfd zijn. En Emma, Spekman is partijvoorzitter
Goed, ik heb verder ook niets in te brengen, want ik ben geen PvdA-lid.

Emma

Spekman is sinds kort voorzitter van de PvdA. Heb me wel afgevraagd of hij nu niet baalt, nu Cohen er zo kort na zijn aantreden mee kapte: hij was vast voor het fractievoorzitterschap gegaan als hij nog in de fractie had gezeten. Hij was zeker een goeie geweest!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-02-2012 om 10:02

Albayrak

Plasterk is geen echte leider en niet sterk genoeg in het debateren, Samson kan wel goed debateren maar lijkt me ook niet een echte leider. Hoorde gister trouwens een interview met die Lutz Jacobi, sjongejongejonge... dat is geen goeie reclame voor het vrouwelijk geslacht zeg maar.

Vic

Vic

29-02-2012 om 10:52

Elitair

Iemand noemde Plasterk elitair. Laat ik daar nu heel gevoelig voor zijn en dat bij Plasterk helemaal niet te ervaren. Wel bij Albayrak, maar dat kan ook een soort van arrogantie zijn. Ze is niet onaardig, maar heeft geen 'natuurlijke charme' of het vermogen om bijv een interview er uit te laten zien als een gezellig gesprek. Zo gespannen en ingestudeerd.
Maar goed, ook ik mag niet meebeslissen

Maylise

Maylise

29-02-2012 om 11:08

Albayrak

Ik zou voor Albayrak gaan. Ze komt als een genuanceerde, intelligente en sterke vrouw over.
Plasterk als tweede keuze.
Overigens ook geen PVDA lid dus mag ook niet kiezen.

Albayrak

Lijkt absoluut heel competent, maar komt veel te krampachtig over, te gespannen. Lijkt geen zelfspot te hebben, is niet Castricumproof za'k maar zeggen. En nou vind ik het schandalig dat dat tegenwoordig blijkbaar een criterium is, maar de praktijk wijst uit dat het zo werkt. Ik vrees dat zij een tweede Agens Kant zou kunnen worden. Nee, Spekman had moeten blijven, en nu moet het Plasterk maar worden. Die vind ik trouwens helemaal niet elitair, waarom?

Ik word castricum en consorten erg zat -o.t.

even is zoiets leuk en onderhoudend, maar nou weten we het wel!

Emma B

Emma B

29-02-2012 om 13:41

Pfffff nou duidelijk dus

Oh, dat had ik gemist, ik vond het al zo vreemd dat ik hem niet hoorde, die Spekman.
Ik vind Albayrak een verkeerde uitstraling hebben. Net alsof ze altijd haar kakan op elkaar klemt. Zo ontzettend niet spontaan en met een altijd zorgelijke uitstraling.
Dat neemt niet weg dat ze niet een goede vakvrouw kan zijn, maar ik word er niet warm van.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

29-02-2012 om 16:47

Ja cobi

We zoeken een warme, gezellige kandidaat zonder foute familieleden. Iemand die spontaan kan babbelen en het goed doet op een massamedium. Hoe heet die zanger ook alweer die nu Bananasplit doet?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-02-2012 om 21:52

Oei

Ik had Albayrak nog niet bij Pauw en Witteman gezien, maar nu wel via uitzending gemist... Vond dat optreden dusdanig tenenkrommend dat ik mijn mening herzie. Albayrak wordt het niet, maar weet niet wie wel...

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-02-2012 om 22:17

wat ik zo leuk vond aan die uitzending is te zien wat een leuke, warme, betrokken en vrouwelijke vrouw Femke Halsema toch is (zeker in vergelijking met Albayrak). Jammer dat we haar kwijt zijn in de tweede kamer!

Cobi ik wel

een gekleurde vagina is nooit mis.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2012 om 01:51

Inderdaad tenenkrommend

Ik ben nooit echt wild geweest van Albayrak, maar door haar aanwezigheid bij Pauw en Witteman weet ik zeker dat ik haar niet zou kiezen (ben geen lid, maar voorlopig in de rol van 'belangstellende'). Ze bleef maar ontkennen dat haar vrouw-zijn voor sommige kiezers de doorslag zou kunnen geven. Het idee! Nee, men zou haar kiezen om haar kwaliteiten en niets anders. Ik vraag me dus helaas af hoe goed ze achterban kent en dus wat die kiezers van haar verwachten. In dit draadje blijkt haar ongelijk al, er zijn dus mensen die zuiver om haar vrouw-zijn in combinatie met haar afkomst op haar zouden stemmen en niet persé omdat ze de beste keus is.
Plasterk vind ik een zeer beminnelijke man. Zó aardig. Hij weet waar hij het over heeft, is intelligent, maar elitair... nee dat niet. Eenmaal buiten de spotlights loopt hij volgens mij lekker in een spijkerbroek en ruitjesoverhemd in zijn huis rond en kun je fantastisch een eind weg kletsen met hem. Maar hij heeft dezelfde kwaal als Cohen... hij is té beschaafd. Ik waardeer dat en ik vind het erg dat zulke beschaafde mensen ten onder gaan in de politiek, maar de praktijk is nu eenmaal zo.
Tot slot ken ik van de rest alleen Samsom. Van hem weet ik dat het beslist geen domme jongen is. Hij is bevlogen en heeft nog een beetje de mentaliteit van 'op de barricade!' Dat heb ik al een poosje gemist bij de PvdA. Ik zeg niet dat ik hem het meeste mag, maar ik denk dat hij wel eens het meest geschikt zou kunnen zijn voor de rol van lijsttrekker.

Kaaskopje

Ik heb P&W niet gezien (zie ik nooit) maar wat had Albayrak dan moeten zeggen? Hier is geen goed antwoord op. Ze is naar ik mag aannemen niet op haar achterhoofd gevallen dus ze zal ongetwijfeld weten dat zowel haar sexe als haar afkomst voor sommige mensen een reden zijn om juist wel of juist niet op haar te stemmen. Maar dat kan ze niet zeggen, want a) dan is het net alsof ze erkent dat ze te weinig kwaliteit heeft en b) alsof ze denkt dat de PvdA-aanhang vooral op die dingen let. Allebei niet handig. Dus roept ze dat dat natuurlijk niet meespeelt. Terwijl ze wel beter weet. Bovendien: men zal hooguit op een vrouw stemmen die men geschikt acht. Van de geschikt gevonden kandidaten krijgt de vrouw de voorkeur. Maar niemand zal voor een kandidaat stemmen die men a priori ongeschikt vindt, alleen maar vanwege sexe of afkomst.

Niet eerlijk eigenlijk, aan de witte mannen worden geen dingen gevraagd als "goh, meneer Samsom, denkt u, gezien de statistieken, niet dat uw pigmentgebrek en Y-chromosoom u een oneerlijke voorsprong geven? "

Groeten,

Temet

Roosje Katoen

Roosje Katoen

01-03-2012 om 11:39

Temet

De ontkenning van het feit dat het wel uitmaakt dat ze een vrouw is van allochtone afkomst maakte het gesprek (en Albayrak) juist zo raar en ongeloofwaardig. Het is niet handig om net te doen dat dit niet meespeelt, terwijl dat overduidelijk wel het geval is. Ze had kunnen aangeven dat het voor sommige leden waarschijnlijk wel van belang is, maar dat het haar vooral om haar persoonlijke en inhoudelijke kwaliteiten gaat en dat ze hoopt dat de leden dat ook herkennen.
Kijk voor de gein eens op uitzending gemist, dan zie je
hoe ze zichzelf in de vingers snijdt.

Coco

Coco

01-03-2012 om 11:41

Ik vind...

..het absurd dat de PvdA van de verkiezing van de nieuwe fractievoorzitter een soort presidentsverkiezing maakt, compleet met een soort landelijke campagne en het hele mediacircus daaromheen. Slechts een zeer klein deel van het Nederlandse volk is lid van de PvdA (en ook maar een kleine minderheid van de PvdA-stemmers), de rest heeft dus helemaal niets in te brengen en dus ook niets te maken met wie de nieuwe voorzitter gaat worden. Dan moet er zogenaamd ook nog over inhoud gepraat worden, terwijl ze allemaal dezelfde partij vertegenwoordigen, dus zich ook aan hetzelfde partijprogramma moeten houden. Ze moeten in de eerste plaats leiding geven aan de fractie en zijn er niet voor hun goede ideëen.
Eigenlijk ben ik van mening dat de leden van de fractie zelf het beste weten wie ze als voorzitter willen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

01-03-2012 om 11:54

Coco

Ik vind het juist slim van de PvdA, ze spelen zichzelf op deze manier mooi in de kijker. Mits ze het netjes en inhoudelijk houden, kunnen ze zich op deze manier mooi profileren met hun partijprogramma.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2012 om 12:31

Eens met roosje

Haar houding bij P&W irriteerde mij enorm. Ik dacht als ze zo gaat zitten mierenn..ken over zo'n onderwerp hoe moet dat dan bij belangrijkere zaken?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2012 om 12:34

En weer eens met roosje

Mensen krijgen op deze manier steeds meer mee waar het de PvdA om gaat. Ze willen o.a. transparantie, nou dat krijgen ze.
De te kiezen pvda'ers kunnen hun eigen partijprogram natuurlijk niet volledig ontkrachten door iets anders te willen, maar ze kunnen wel aangeven wat ze belangrijk vinden en door dit zo naar buiten te brengen komt stukje bij beetje naar voren wat men belangrijk vindt. Er is nog een weg te gaan, maar ik vind dat ze goed bezig zijn zo.

Sancy

Sancy

01-03-2012 om 13:35

Tegengeluid

Ik ben het niet eens met de manier waarop nu gezocht wordt naar een nieuwe fractieleider van de PvdA.
staatsrechtelijk gezien zijn alle Tweede Kamerleden gekozen zonder last of ruggespraak en dat is met goede reden zo vastgelegd in de wet. Dat houdt ook in dat de partijleden in de Tweede Kamer zelf mogen beslissen wie hun voorzitter wordt. Zíj horen een voorzitter uit hun midden te kiezen, niet de partij, het partijbestuur of de ledenraad of welke andere groep ook.

Coco

Coco

01-03-2012 om 13:48

Een fractievoorzitter...

...zit de fractie voor. Het is niet de bedoeling dat hij/zij die fractie in een bepaalde richting stuurt (misschien dat dat wel gebeurt, maar dat is geen teken van goed voorzitterschap), meer dat hij/zij van een aantal individuen een groep weet te maken met een gemeenschappelijk doel.
Of mensen door dit spektakel transparantie krijgen waag ik te betwijfelen. Personen die aan een "verkiezing" mee doen zijn zelden eerlijk. Bovendien, zoals ik al eerder zei: wat maakt het uit wat bijvoorbeeld ík vind? Ik ben geen lid van de PvdA, ik stem (meestal) zelfs geen PvdA.
En als ze bij de PvdA willen dat ik op ze stem moeten ze met een goed beargumenteerd programma komen dat mij aanspreekt. Wie er fractievoorzitter is interesseert mij geen hout, dat is als het goed is alleen interessant voor de fractieleden.
Ik heb trouwens alleen gezegd hoe ík er over denk, niet of het slim of niet slim is van de PvdA om het zo aan te pakken.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-03-2012 om 15:01

Sancy

de fractievoorzitter wordt door de partijleden gekozen, dat zijn dus ook de mensen die niet in de Tweede Kamer zitten. Het zal iemand uit de fractie worden, dus geen onbekende die opeens ergens uit een hoge hoed wordt getoverd. Omdat er een aantal gegadigden zijn, moet er serieus gekozen worden en dat kan niet zonder er een verkiezing van te maken. Dat is in het verleden ook bij de VVD gebeurd, net zo openlijk als nu bij de PvdA. Toen verloor Rita Verdonk het van Rutte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.