Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

oregano

oregano

28-02-2012 om 13:48

Pvda opvolger, wie is jullie favoriet?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lol kaaskopje

Het spijt me, maar ik ga nu schaterend op de grond. Ik schiet door in feministisch willen zijn? *kuch* irl heb ik slechts verwijten gekregen dat ik helemaal niet feministisch (genoeg) ben - en dat in mijn vakgebied enz enz... Goed, ik zei al dat we het niet eens zijn, we worden het ook niet. Laat ik het hier dan maar bij laten.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-03-2012 om 20:27

Prima hoor

want ik merk dat ik ook in herhaling val
Feministisch willen zijn is trouwens niet automatisch dat je het ook bent.

Off topic

Ik heb nooit feministisch willen zijn, ik heb het ook niet speciaal *niet* willen zijn. Daarom vind ik het eigenlijk zo grappig dat mensen er een uitspraak over doen. Ik ben nog niet klaar met erover nadenken wat wie nu over wie concludeert (wat bijvoorbeeld zegt het over mij dat ik niet standaard op een vrouw stem?), maar laat ik er in deze draad verder maar over ophouden. Temeer daar ik P&W niet gezien heb.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2012 om 00:41

Feministisch

Ik kan van mezelf ook niet zeggen dat ik feministisch ben. Als het mij uitkomt misschienIk waardeer dat andere vrouwen er voor gezorgd hebben dat dingen die ooit niet gewoon waren voor 'de vrouw' nu wel gewoon zijn of steeds gewoner worden.
Voor de rest is er genoeg over gezegd.

krin

krin

06-03-2012 om 09:07

Definitie van feminisme

Met vette knipoog: "People call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute" [Rebecca West]

Mea Proefrok

Mea Proefrok

07-03-2012 om 07:17

Krin

Hij is leuk.

Ik wil niet gekozen worden om mijn geslacht..

Ik wil niet gekozen worden om mijn geslacht/etniciteit..

Maar om mijn kwaliteiten. Dat hoor je vrouwen, en allochtonen vaak zeggen. Logisch. Je wil er niet bij zitten als de excuus-truus of troetel-Turk.

Toch valt daar heel wat voor te zeggen.

Maar bij zulke selectieprocedure kijkt men echt niet in het hoofd van iedere sollicitant om dan, puur objectief de aller-aller beste te kiezen. Er spelen allerlei andere dingen mee.

Zo is iedereen geneigd het liefst te gaan voor sollicitanten die op hen lijken. Veel dingen lopen ook via netwerken, dan wordt een oude bekende aangenomen.
De mores van het vak kennen helpt ook. En dan zijn er nog allerlei onbewuste) vooroordelen..

Al die dingen werken in het voordeel van OSM sollicitanten. Mannen dus vaak.

Die worden ook niet alleen maar om hun kwaliteiten gekozen. Maar dat is veel subtieler dan een 'Vrouwen Naar De Top-clubje of een bepaald aanname beleid.

Daarom zul je mannen nooit horen zeggen dat ze bewust niet naar een netwerkborrels gaan, niet bij het corps willen, of niet gaan stappen met de baas omdat 'ze om hun kwaliteiten aangenomen willen worden'.

Als ze dat zouden doen, dan ondermijnen ze hun eigen kansen, hoe goed ze ook zouden zijn. En dat is stom. Misschien kan de rest er ook zo tegenaan kijken?

Henk

Maar ik weet wel dat ik er nu eenmaal mee te maken heb. Zoals ik al eerder zei: ik neem aan dat Albayrak, áls ze haar stemmen voornamelijk krijgt doordat ze een vrouw is, toch de baan zal aanpakken. Net zoals ik zelf geen nee zei tegen een leuke baan. Hebben is hebben. Maar je hoeft er nog niet blij mee te zijn.
Voorlopig lijkt Samsom de beste papieren te hebben, zag ik. Wat vinden "we" daarvan?

Groot gelijk!

"Zoals ik al eerder zei: ik neem aan dat Albayrak, áls ze haar stemmen voornamelijk krijgt doordat ze een vrouw is, toch de baan zal aanpakken. Net zoals ik zelf geen nee zei tegen een leuke baan"

Op zo'n manier. Groot gelijk!

Emmawee

Emmawee

07-03-2012 om 13:38

Profilering

Albayrak wilde zich gewoon profileren bij P&W als 'inhoudelijk sterk' en 'de confrontatie niet schuwend'. Ze ging daarom direct in de aanval en deed dit hoofdschuddend en verwijten makend.
Het feit dát ze er een punt van maakte was volgens mij geen probleem. Ik kan me best voorstellen dat ze duidelijk wilde maken dat ze geen excuustroetel Turkse Truus wil zijn. En het kan ook heel sterk zijn om dit helder neer te zetten. Het was vooral de manier waarop dit deed, waardoor ze wat mij betreft geen beste indruk maakte.
Groet, Maw.

mirreke

mirreke

08-03-2012 om 13:26

Vandaag is het trouwens vrouwendag

en hoorde ik een item op radio 1 waarin eea zeer duidelijk werd verwoord. Ook PenW werd aangehaald.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-03-2012 om 14:00

en wat werd er dan gezegd?

mirreke

mirreke

08-03-2012 om 23:21

Nu penw

Ook weer over het belang van gelijke participatie van en verdeling tussen vrouwen en mannen.
Oa met Neelie.

mirjam

mirreke

mirreke

08-03-2012 om 23:21

Sorry ipod

Typt niet zo lekker, vandaar weinig tekst.
mirjam

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.