Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MRI

MRI

20-04-2021 om 16:13

R factor is boven de 1 ic's liggen vol maar ws versoepelingen, waarom?


AnneJ schreef op 01-05-2021 om 15:38:

https://www.1limburg.nl/maastricht-roept-belgen-op-geen-terrasje-te-komen-pikken

Oeps, vergeten de Duitsers te vragen om thuis te blijven.

Die oproepen zijn hier ook gedaan, maar Duitsers zijn niet braver dan Nederlanders, ook al denken we vaak van wel.

Pief schreef op 01-05-2021 om 15:40:

[..]

Die oproepen zijn hier ook gedaan, maar Duitsers zijn niet braver dan Nederlanders, ook al denken we vaak van wel.

AnneJ schreef op 01-05-2021 om 15:38:

https://www.1limburg.nl/maastricht-roept-belgen-op-geen-terrasje-te-komen-pikken

Oeps, vergeten de Duitsers te vragen om thuis te blijven.

Enschede heeft het wel gevraagd, de Duitse autoriteiten ook. Maar in Enschede kun je over de koppen lopen. 

Duitsers negeren advies en komen massaal naar Enschede #rtvoost


https://www.rtvoost.nl/nieuws/1582795/Duitsers-negeren-advies-en-komen-massaal-naar-Enschede

Ik ben toch wel heel dankbaar dat ik die neiging in het geheel niet heb om me in de drukke binnensteden of parken te wagen. Ik wacht mijn tien dagen na de prik rustig op mijn balkon en binnen af. Zou goed zijn als ik een rondje in het stille park hier ging fietsen. En verder wil ik graag naar de HEMA, en dat kan over een dag of 7, dan is het daar ook weer wat rustiger. Heerlijk.

Zoon is vanmiddag op boemeltocht met een vriend langs diverse terrassen. Hele andere behoeften blijkbaar.

@MoederTripleD

Ik vind het bijzonder en toch denk ik niet dat je hier conclusies aan kunt verbinden over de ernst van corona. Mijn vader zat in een redelijk kleine woonvoorziening voor ouderen, zo'n 60 mensen zitten daar. Er was een coronauitbraak en 12 mensen overleden binnen twee weken, waaronder mijn vader. Het was echt verschrikkelijk. 

Hoe er op 400  kwetsbare mensen en verschillende coronabesmettingen niet één cliënt overlijdt  mag een wonder heten, maar ik denk niet dat het per definitie representatief is.

AnneJ schreef op 01-05-2021 om 17:39:

Ik ben toch wel heel dankbaar dat ik die neiging in het geheel niet heb om me in de drukke binnensteden of parken te wagen. Ik wacht mijn tien dagen na de prik rustig op mijn balkon en binnen af. Zou goed zijn als ik een rondje in het stille park hier ging fietsen. En verder wil ik graag naar de HEMA, en dat kan over een dag of 7, dan is het daar ook weer wat rustiger. Heerlijk.

Zoon is vanmiddag op boemeltocht met een vriend langs diverse terrassen. Hele andere behoeften blijkbaar.

Ik wilde wel een terrasje pakken vandaag, maar waar je kon reserveren zat het de hele dag vol en op andere plekken een flinke rij. Helaas, nog even wachten. Ik ben geen stadsmens maar ik had wel even zin in wat drukte na al die tijd thuis. 

Sammy70

Sammy70

02-05-2021 om 00:40

De mensen die thuis zuurstof krijgen zijn vaak in het zkh geweest en herstellen thuis verder. Vaak ook weer jongere mensen. Het is echt niet zo dat die eigenlijk in het zkh zouden moeten liggen en als dat al zo is niet op de IC. In het voorjaar waren er veel meer ouderen in het zkh die juist lastiger thuis te behandelen zijn met zuurstof. 

Sammy70, in de eerste golf zouden die mensen wel nog in het ziekenhuis hebben gelegen. Tsjor

tsjor schreef op 02-05-2021 om 09:29:

Sammy70, in de eerste golf zouden die mensen wel nog in het ziekenhuis hebben gelegen. Tsjor

Waar baseer jij dat op? Volgens mij kun je dat niet zo stellen. 

https://www.trouw.nl/binnenland/vermoedens-bezorgde-artsen-bevestigd-forse-stijging-jongere-coronapatienten~bd2110bb/

In de eerste golf was nog onduidelijk hoe je patiënten met Covid goed kunt behandelen. Inmiddels is er meer bekend. Er zijn meer patienten maar ze komen niet meer allemaal in het ziekenhuis terecht of op de IC. Door de behandeling overlijden er ook minder mensen. Nog niet duidelijk wat er aan de hand is met langdurige effecten. Juist mensen die Covid thuis hebben doorgemaakt melden zich met langdurige klachten.

"Volgens Peeters is de situatie nog ernstiger dan je je op het eerste gezicht realiseert. Er worden namelijk ook zo’n zeshonderd coronapatiënten thuis verzorgd met zuurstoftherapie, bleek vorige week via Nu.nl. Dat gebeurde vorig jaar niet. Er krijgen dus nóg meer mensen ziekenhuiszorg dan in de dagelijkse cijfers zichtbaar is. Peeters noemt het ‘zeer waarschijnlijk’ dat onder deze groep ‘thuisliggers’ ook relatief veel jonge mensen zitten. “Voor zo’n behandeling thuis kies je de meest ongecompliceerde patiënten. Dat zijn in algemene zin vaak jongere mensen.”

"

Sammy70

Sammy70

02-05-2021 om 10:19

Dankjewel AnneJ, het gaat inderdaad om het laatste stuk. Men is al opgenomen geweest en gaat naar huis met zuurstof en veelal jonge mensen. Meermaals per dag geven ze hun vitale functies door middels een app. Dat kunnen de hele ouderen niet. Ze willen dit zelf. Natuurlijk hoort deze groep bij de cijfers maar dat deze mogelijkheid er een jaar geleden niet was zegt niet alleen wat over de volle zkh. Deze mensen horen ook niet op de IC en er is wel plek op de gewone afdeling maar het hoeft gelukkig niet. Lekker thuis is veel rustiger.

Je leest niet goed, Sammy. 'Men is al opgenomen geweest en gaat naar huis met zuurstof... ' dat staat nergens. '... en veelal jonge mensen.' Dat is een gissing: 'vermoedelijk'.

Het grootste verschil is dat ziekenhuiszorg naar thuiszorg is verplaatst. 'Dat gebeurde vorig jaar niet.' Inderdaad geen IC-zorg, wel ziekenhuisbedden, wel erg zieke mensen.

Tsjor

Sammy70

Sammy70

02-05-2021 om 11:57

Nee ik weet dit, dat is iets anders. Men krijgt nooit zuurstof zonder dat je in het zkh bent geweest ivm corona. Dus in de meeste gevallen hebben ze even op de afdeling gelegen en kunnen ze (gelukkig) naar huis met zuurstof én die app zodat het zkh je in de gaten houdt. Dus jonge mensen die veel beter thuis kunnen zijn, die benauwd zijn maar gewoon veel rust nodig hebben. Die krijg je echt niet in het ziekenhuis. Het punt is dat die mensen best bij de telling horen maar dan wel in een apart rijtje: je moet ze niet optellen bij de ziekenhuisopnames en IC maar als derde. 

Sammy70

Sammy70

02-05-2021 om 11:58

En vorig jaar lente gebeurde dit niet omdat er toen bijna geen jongeren in het ziekenhuis waren, men nog niet voldoende ervaring had met corona en de behandeling etc

tsjor schreef op 02-05-2021 om 11:17:


Het grootste verschil is dat ziekenhuiszorg naar thuiszorg is verplaatst. 'Dat gebeurde vorig jaar niet.' Inderdaad geen IC-zorg, wel ziekenhuisbedden, wel erg zieke mensen.

Tsjor

Nogmaals: het is nooit de bedoeling geweest om te voorkomen dat mensen (erg) ziek werden. Dat kan ook helemaal niet. Het was (en is) de bedoeling om te voorkomen dat de ziekenhuizen zouden overlopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.