Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MRI

MRI

20-04-2021 om 16:13

R factor is boven de 1 ic's liggen vol maar ws versoepelingen, waarom?


Ik snap de roep om versoepelingen heel goed & deze versoepelingen zijn geen hele grote risico factoren, behalve de bezoekregel maar daar hielden veel mensen zich toch al niet aan.

Nederland kent best een lange lockdown, zeker wat betreft middelbare scholen en winkels. Dat is echt langer dan in de meeste andere landen. 


Echter de lockdown lijkt niet echt goed te werken, de nummers gaan niet omlaag en zijn al maanden redelijk stabiel maar aan de hoge kant. Het is heel lastig want eigenlijk zou je die nummers het liefst flink omlaag krijgen. Dat lukt met de huidige lockdown echter niet. Nog strenger zou kunnen natuurlijk maar dat zou echt veel protesten opleveren & als mensen zich er niet aan houden levert het per saldo weinig op. 

We moeten het nu echt van vaccineren hebben... en dat gaat nog niet zo vlug

Inderdaad, een aantal maatregelen zijn echt onzinnig, bijvoorbeeld dat je buiten net zoveel mensen mag ontvangen als binnen. Met kerst bijvoorbeeld mochten mijn bejaarde ouders bij ons binnen de hele avond gourmetten, maar een kerstborrel in de buitenlucht met meer mensen mocht niet. Terwijl dat laatste echt veel veiliger is dus daar hebben we voor gekozen. Het gaat niet om de regels, het gaat erom dat je elkaar niet besmet. De regels moeten geen eigen leven gaan leiden.

Pief schreef op 20-04-2021 om 18:00:

Ik denk dat de burgemeesters en de politie een flinke stempel hebben gedrukt. Er komt mooi weer aan en de Nederlandse politie is er niet om mensen die op een kleedje zitten het park uit te knuppelen en om tien uur naar binnen gaat dan ook echt niet meer gebeuren.

Hier in de buurt zijn er sportscholen die al lang weer groepslessen mogen geven en winkels hebben al een officiële brief gehad van de burgemeester dat ze niet meer op af afspraak hoeven te werken. Dat is allemaal al gaande. Vandaag heb ik ergens op een terras gezeten, waar je kon afhalen en aan picknicktafels kan zitten. Daar werd flink geborreld en niet gehandhaafd. De koek is al een tijdje op en het kabinet kan niet anders dan de maatschappij volgen.

Nou lekker asociaal dan. Ik kan daar echt boos om worden. Zo is het beeld in het openbare leven hier niet. 

Het kabinet had best anders kunnen beslissen. Namelijk nog even geduld en de zorg ontzien. 

De groep die het hardste schreeuwt heeft gewoon zijn zin gekregen. Ik vermoed hoofdzakelijk dát deel waarvan Rutte weer vier jaar extra heeft gekregen en hij daar nu even geen potjes bij kan breken. 

Ixia. schreef op 21-04-2021 om 00:25:

[..]

Nou lekker asociaal dan. Ik kan daar echt boos om worden. Zo is het beeld in het openbare leven hier niet.

Het kabinet had best anders kunnen beslissen. Namelijk nog even geduld en de zorg ontzien.

De groep die het hardste schreeuwt heeft gewoon zijn zin gekregen. Ik vermoed hoofdzakelijk dát deel waarvan Rutte weer vier jaar extra heeft gekregen en hij daar nu even geen potjes bij kan breken.

De burgemeesters gaan over de handhaving in hun eigen gemeente. Dus als zij besluiten niet meer te handhaven, dan is het klaar. En dat is niet alleen in mijn buurt hoor. De supporters van cambuur mochten massaal hun feestje vieren Halsema laat de koffiedrinkers nu ineens wel hun gang gaan en heeft al aangegeven in de parken niet meer te handhaven. Depla, Bruls, Aboutaleb en nog veel meer burgemeesters hebben ook dergelijke uitspraken gedaan. Dus dan houdt het op, in mijn optiek.

De VVd- stemmers zijn juist de grootste voorstanders van maatregelen tegen corona, dus Rutte versoepelt tegen de wensen van zijn eigen achterban in.  De burgemeesters die openlijk aangeven niet meer te handhaven zijn ook niet van de VVD. Dus dat heeft er echt niets mee te maken, in tegendeel.

Pief schreef op 21-04-2021 om 06:53:

[..]

De VVd- stemmers zijn juist de grootste voorstanders van maatregelen tegen corona, dus Rutte versoepelt tegen de wensen van zijn eigen achterban in. De burgemeesters die openlijk aangeven niet meer te handhaven zijn ook niet van de VVD. Dus dat heeft er echt niets mee te maken, in tegendeel.

De VVD is tegen overheidsbemoeienis, dus ik geloof er niks van dat de achterban voor maatregelen zijn.

MRI schreef op 20-04-2021 om 16:13:

Nou zie de vraag hierboven. Ik snap het niet. Zoals mijn studerende zoon zegt: "dus we moeten de hele dag zoomen met elkaar en dan mogen we daarna op het terras samen een pilsje drinken?"

Tuurlijk komt er allerlei uitleg van "ja maar de Rfactor wordt berekend ogv feiten van een paar weken terug en nu nemen ze de al gedane vaccinaties er in mee"

Ja dat kan, maar nu liggen de ic's overvol en is het besmettingsaantal pas een paar dagen stabiel. Is het nu wat vroeg en voorbarig?

Is het simpelweg een VVD knieval naar het midden- en kleinbedrijf?

Of is het een manier om mensen toch maar tot vaccineren te bewegen? Geen wappie (elke maatregel meer dan zorgvuldig opgevolgd) maar ik snap het echt niet

Nee, het is een toonbeeld van de ideologie achter de credit maatschappij. Je weet wel, die die ons eerder in de problemen bracht.

Er wordt een voorschot genomen op de cijfers die komen gaan. Nu al vast versoepelen want eind mei zullen de cijfers wel gedaald zijn. 
Problematisch aan deze insteek met deze epidemie is dat het voor heel veel mensen al lastig te begrijpen was waarom er überhaupt beperkingen waren, de Wappies (wees eerlijk, bij 1 op de 100 besmettelijken waarbij de meerderheid het ook nog eens ongemerkt doormaakt, wordt de ernst van de situatie maar zelden gevoeld).

Mochten de cijfers toch niet dalen of de Braziliaanse of Indiase variant alsnog toeslaan, dan zal het ontiegelijk veel ingewikkelder worden om weer op slot te gaan. 
Dat lijkt dan weer op leningen af moeten betalen van geld dat bij nader inzien toch niet verdiend is.

M Lavell schreef op 21-04-2021 om 07:43:

[..]

Nee, het is een toonbeeld van de ideologie achter de credit maatschappij. Je weet wel, die die ons eerder in de problemen bracht.

Er wordt een voorschot genomen op de cijfers die komen gaan. Nu al vast versoepelen want eind mei zullen de cijfers wel gedaald zijn.
 

Dat deed de regering ook bij de aanpak van stikstof. Vergunningen verlenen omdat vooruitgelopen werd op een toekomstige daling in de uitstoot. En we weten hoe dat afgelopen is 😠


Mochten de cijfers toch niet dalen of de Braziliaanse of Indiase variant alsnog toeslaan, dan zal het ontiegelijk veel ingewikkelder worden om weer op slot te gaan.

Die Indiase variant spookte meteen door mijn hoofd toen ik vanochtend wakker werd (lekker wakker worden - not) omdat die - zoals het nu lijkt-  niet zo best getackeld kan worden met de actuele vaccins. Staan die twee persco-artiesten de kijkers te paaien met een mooie gevaccineerde zomer, komt er misschien straks een ondraaglijk noodweer achteraan. We vonden krap anderhalf jaar geleden China ook ver weg  

Ik moet me er nu even toe zetten niet te gaan somberen, daar schiet niemand wat mee op. 

De bloesem staat er prachtig bij...

Pief schreef op 21-04-2021 om 06:53:

[..]

De burgemeesters gaan over de handhaving in hun eigen gemeente. Dus als zij besluiten niet meer te handhaven, dan is het klaar. En dat is niet alleen in mijn buurt hoor. De supporters van cambuur mochten massaal hun feestje vieren Halsema laat de koffiedrinkers nu ineens wel hun gang gaan en heeft al aangegeven in de parken niet meer te handhaven. Depla, Bruls, Aboutaleb en nog veel meer burgemeesters hebben ook dergelijke uitspraken gedaan. Dus dan houdt het op, in mijn optiek.

De VVd- stemmers zijn juist de grootste voorstanders van maatregelen tegen corona, dus Rutte versoepelt tegen de wensen van zijn eigen achterban in. De burgemeesters die openlijk aangeven niet meer te handhaven zijn ook niet van de VVD. Dus dat heeft er echt niets mee te maken, in tegendeel.

De burgemeester en de zijnen heeft uit angst voor de gevolgen niet gehandhaafd. Dus uit angst voor escalatie. Hij heeft dus bakzeil gehaald onder druk van die dreiging. Ik vind dat erg. Wat voor maatschappij heb je als dit als succes wordt gezien? Geweld wint?

Ja, dat zie ik toch niet als geweld wint. Wel dat kortzichtigheid en onwetendheid en angst en misleiding wint. En dat los je niet op met overheidsgeweld. Dat escaleert dan alleen maar.

Ik kijk nu even de afleveringen terug van Filemon en de complotdenkers. Misschien helpt het als je je beter in mensen verdiept wat ze motiveert? Maar wat dan?

Die duizenden op het museumplein, bizar vind ik dat. Hoe kom je zo ver? En hoe kun je deze mensen overtuigen dat de werkelijkheid anders in elkaar zit en dat je in een pandemie het virus de schuld geeft en niet de overheid of wie dan ook, dat je een beetje helder blijft denken, dat is je redding.

Wilgenkatje- schreef op 21-04-2021 om 08:59:

[..]

Die Indiase variant spookte meteen door mijn hoofd toen ik vanochtend wakker werd (lekker wakker worden - not) omdat die - zoals het nu lijkt- niet zo best getackeld kan worden met de actuele vaccins. Staan die twee persco-artiesten de kijkers te paaien met een mooie gevaccineerde zomer, komt er misschien straks een ondraaglijk noodweer achteraan. 

Bij hele groepen is er geen enkel benul dat zo'n Indiase variant of een Nederlandse variant of welke variant dan ook het gevolg kan zijn van het vrij circuleren van het virus. Ik lees toch heel regelmatig: de kwetsbaren zijn ingeënt, dus de maatregelen zijn niet meer nodig. Misschien meer informatie geven door de overheid? Of accepteren juist deze groepen die informatie niet door een groot wantrouwen jegens de overheid? Of bereikt de informatie deze groepen niet?

Dat is kenmerkend voor het hele probleem is Nederland. Handhaven kunnen we niet. Nu komt er ein-de-lijk een quarantaineverplichting voor reizigers uit risicogebieden (na ruim 1 jaar!!) maar de boete is maar €95 en handhaven zal nauwelijks gebeuren.

Verder denk ik ook dat terrassen open kunnen: verreweg de meeste besmettingen vinden  thuis plaats dus dat zal niet zo'n impact hebben. Winkels open vind ik ook logisch. Winkelen op afspraak (4 uur van tevoren gemaakt) werkt natuurlijk niet en is typisch weer iets door een ambtenaar achter zijn bureau verzonnen.

Ik ben óf voor heel streng en alles een maand op slot (maar dan echt streng!) óf de teugels wat laten vieren. Dit halfslachtige beleid heeft het er niet beter op gemaakt.

OmaVan2 schreef op 21-04-2021 om 09:53:

[..]

Bij hele groepen is er geen enkel benul dat zo'n Indiase variant of een Nederlandse variant of welke variant dan ook het gevolg kan zijn van het vrij circuleren van het virus. Ik lees toch heel regelmatig: de kwetsbaren zijn ingeënt, dus de maatregelen zijn niet meer nodig. Misschien meer informatie geven door de overheid? Of accepteren juist deze groepen die informatie niet door een groot wantrouwen jegens de overheid? Of bereikt de informatie deze groepen niet?

Mijn ouders zijn ingeënt (1e prik gehad 2e nog niet) net als de ooms en tantes die ouder zijn dan zij. Mijn moeder is de oudste van haar gezin en daar is nog niet iedereen ingeënt. 

Belt mijn tante (die denkt dat ze alles heel goed snapt🤔😷) gisteren op of mijn moeder haar verjaardag nog viert eind van de week. Dus mijn moeder legt uit dat alleen haar dochters even komen  en de taart voor hun gezinnen meenemen. Zegt mijn tante: we zijn nou toch allemaal ingeënt dus dan kan je het toch gewoon vieren? X was gisteren jarig en daar zijn we ook geweest en met die versoepelingen die komen kan dat toch? 

Ze denkt dat ze het snapt,kijkt ook naar de persco maar legt alles heel erg in haar eigen voordeel uit.

Geen wantrouwen jegens de overheid,  de informatie bereikt haar maar ze waant zich onaantastbaar of zoiets.  En ze heeft kennelijk een engeltje op haar schouder, ze is nog niet besmet geraakt.

Granola schreef op 21-04-2021 om 09:56:


Ik ben óf voor heel streng en alles een maand op slot (maar dan echt streng!) óf de teugels wat laten vieren. Dit halfslachtige beleid heeft het er niet beter op gemaakt.

Zolang de grenzen open blijven in de wereld, heeft dat geen zin. Dan komt na een maand +1 dag gewoon weer een nieuw virus binnen.

https://www.npostart.nl/filemon-en-de-complotten/19-04-2021/BV_101404805

Bij Filemon en de complotten een dansleraar, een oude kraker, die een bemiddelende rol op zich heeft genomen. Hij wandelt op het museumplein heen en weer tussen de commandant van de ME en de demonstranten. Wat kan nog en wat niet meer en zo wordt de vrede bewaard.

Overigens heb ik ook gelezen dat er nu alleen demonstranten komen waar voorheen ook relschoppers op de demonstraties afkwamen. jAfgezien van de enkele oververhitte activist die door 'Romeo's' overmeesterd wordt. En we hebben natuurlijk het recht op demonstratie. Daar hoort geen 'mep' op te volgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.