Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn naam ook

Mijn naam is in 1973 ook geweigerd. Ik heet dus officieel Theodora....

Mijn ouders zijn me wel gewoon Dorry gaan noemen hoor....

Dorry(echt, zo heet ik)

sinas

sinas

12-02-2012 om 17:13

Izar

dat er mensen zijn die hun kind Anus noemen. Of Befke.

sinas

sinas

12-02-2012 om 17:46

Beemer

maar er stonden nog wel meer walgelijke namen in die lijst

sinas

sinas

12-02-2012 om 19:07

Tuurlijk izar

iedereen mag zijn of haar kinderen de naam geven die zij willen, maar zielig is het wel. En het veranderen van je naam kan pas als je ouder bent, dus je hele schoolperiode zit je tegen die naam aan te hikken. Is toch zielug?

sinas

sinas

12-02-2012 om 20:12

Nee p

maar mij eigen voornaam (officiele) is ook niet een naam waar je mee kunt pronken, als meisje, maar ik mocht deze echt niet veranderen van mijn ouders. Pas toen ik ben gaan werken heb ik het veranderd in een wat meer gangbare naam voor een meisje.

Ik had met dit draadje alleen maar voor ogen: kijk nou toch, niet eens zozeer dat ik iets tegen die ouders zou hebben ofzo.

sinas

sinas

12-02-2012 om 20:13

Wat ik dus bedoel

als je ouders zo'n naam voor je uitgezocht hebben, zullen ze het ook niet altijd op prijs stellen dat je die wilt veranderen, zoals mijn ouders.

sinas

sinas

12-02-2012 om 20:49

Ongetwijfeld

zijn er ouders die dat wel doen, maar mijn eigen traumatische ervaring op dat gebied

sinas

sinas

12-02-2012 om 20:51

Maar goed

het was niet zozeer mijn oud zeer dat mij deze draad deed starten Ik wilde gewoon de info delen.

Miekemieke

Miekemieke

13-02-2012 om 06:54

Pimo

Meegemaakt, een klein jongetje dat Pimo heette. In het ziekenhuis en ik nog vragen aan die ouders of er soms een foutje in de gegevens was geslopen. Nee het was geen Timo of Pino en het waren gewone nederlandse ouders. Bij de uroloog in het ziekenhuis en ja hij kwam voor z'n piemeltje.
Vond het wel heel zielig wat zal dat jongetje gepest gaan worden met zo'n voornaam.

De combi kan ook belachelijk zijn

Het kan ook de combinatie zijn die 't 'm doet.
Zo ken ik een familie die hun kinderen naar automerken hebben genoemd. Ja écht waar! Vader is fervent auto liefhebben vandaar.
De kinderen heten Alfa, Romeo, Mercedes en dan hebben ze nog 'n meisje en die naam ben ik even kwijt, maar is ook een franse autonaam....
Die zaten bij mij op school...en ik weet nog hoe ze daarmee gepest werden en hoeveel hilariteit dat opriep.
En toch zijn het allemaal zeer geaccepteerde namen.
groeten albana

dc

dc

13-02-2012 om 09:05

Keuze

Wij hebben onze kinderen 3 voornamen gegeven, zodat ze later eventueel kunnen kiezen, afhankelijk van in welk taalgebied ze terecht komen zeg maar.

En die autonamen vind ik juist leuk!

Pik

van Pik Bota etc. Er zitten in die vieze namenlijst behoorlijk wat Afrikaanse en Aziatische namen (Fuk Hoi klinkt als Vietnamees oid).

Ik vind dat als je in NL woont je je kind niet Kut mag noemen en dus ook niet Pik, Lul en Shit vind ik ook niet kunnen. Dan moeten ze maar een andere naam kiezen, ik bedoel Pik zal vast een mooie naam zijn in Afrika maar we leven wel hier.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-02-2012 om 09:36

Mercedes

Het merk Mercedes Benz is van een meisjesnaam afkomstig en niet omgekeerd. Als ik het goed heb was het de dochter van Benz of zoiets. Een dochter in ieder geval.
In aansluiting op Manda vind ik het wel jammer dat niet duidelijk is of deze namen in Nederland worden gegeven of in andere landen. Pik is bij ons raar, maar in Afrikaanse kringen mogelijk niet.

Marjolein

Marjolein

13-02-2012 om 10:59

Anis en p

Vriendje heet Anis, uigesproken Ennis, is familienaam uit midden oosten. Goed uitgesproken is het geen probleem, maar het wordt al gauw: heee anus! Tja..
Jeetje P, een doordenker, ik moest echt even denken: wat is er dan mis met Floor. Maar ja, idd, daar heb je wel gelijk in, nu je het zegt...

Ik snap hem ook niet

Floor, vloer kan ik er van maken verder niet.

Wat is er mis met vloer ?

Vic

Vic

13-02-2012 om 11:09

Ben benieuwd

Wat is er mis met Floor?

Ik zie het niet, p je maakt het wel spannend

Floor? Ook als ik het 100x zeg, ik zie of hoor niet wat er mis mee is?

Maylise

Maylise

13-02-2012 om 11:44

Per land

In Nederland zou ik er geen enkel probleem mee hebben om mijn kind Floor te noemen. Prima naam. Wil Floor later naar een Engelstalig land zullen ze het wel grappig vinden maar het is nou ook weer geen scheldwoord.
Zou ik nu al in een Engelstalig land wonen en mijn dochter Floor willen noemen dan zou ik toch maar voor Flora of Florence gaan. Het lijkt me namelijk voor een 5 jarige niet zo leuk om Floor te heten in een Engelstalig land. Daarentegen kan de volwassen Floor die van Nederland naar Engeland verhuisd er dan zelf voor kiezen om een andere naam te voeren of gewoon Floor te blijven.

Je kan niet met elk land/elke taal rekening houden maar ik zou in elk geval rekening houden met waar je woont. Ik snap goed dat je kind een naam wil meegeven die in je cultuur gebruikelijk is maar kies in elk geval voor iets wat waar je woont niet heel raar overkomt.

Maylise

Maylise

13-02-2012 om 11:48

Overigens

Soms hoor ik ook wel namen die de ouders heel erg van uit zichzelf hebben gegeven. Namen die zij ontzettend leuk en apart vinden maar waar het gemiddelde kind minder blij mee is. Ik vind persoonlijk dat je toch ook wel rekening mag houden met het kind dat de naam zal dragen. Natuurlijk is het prima om iets aparts te kiezen maar zorg er in elk geval voor dat het niet in het belachelijke wordt getrokken.

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

13-02-2012 om 12:14

Dick

"Ik zei toch al dat Floor minder erg is dan Lul maar ik probeer maar aan te geven dat kort geleden Dick een normale Nederlands naam is. In engelstalige landen zullen ze zich, net als hier over de genoemde namen, verbazen. "

Dick is een doodnormale naam in Engelstalige landen waar niemand van op zal kijken. Dick Cheney bv...

Kaaskopje

Kaaskopje

13-02-2012 om 12:21

Floor en rick (p)

Floor is niet mijn smaak, maar ik vind het gewoon acceptabel en Rick vind ik ook een van de leukere jongensnamen.
Jij weet hoe ik heet. De rijmpjes die ik naar mijn hoofd heb gekregen... En ik heb een hele gewone Nederlandse naam, maar wel met een goed dichtbare lettergreep op het eind.

Maylise

Maylise

13-02-2012 om 12:50

Ik kan wel een onaangenaam woord bedenken wat op Rick rijmt (en trouwens ook op Nick, Mick en Dick wat allemaal ook hele gewone jongensnamen zijn) maar verder valt Rick toch wel mee? Er zijn wel meer namen die rijmen op iets.
Op de school van mijn kinderen bijvoorbeeld werd een jongen die Nathan heet door klasgenootjes satan genoemd. En Dominic werd Domme Nik genoemd. Dat soort flauwe geintjes. Daar is Rick niet het enige slachtoffer van.
Heel flauw allemaal en als het goed is wordt dat op school allemaal aangepakt.

Brianna F

Brianna F

13-02-2012 om 13:14

Fieke

En je dan in Duitsland met die naam voorstellen

Sascha2

Sascha2

13-02-2012 om 13:21

Kwartje valt niet p

Ik heb het nu een paar keer gelezen, maar waarom zou Floor niet meer kunnen (behalve dat het je smaak niet is)? Alleen vanwege de Engelse vertaling of mis ik iets in het verhaal? Ik vind het overigens zelf best wel een aardige naam. Ik heb er ook geen andere gedachten bij dan de Engelse betekenis, en o ja als rijmwoord misschien appelboor . Maar goed, ik ben echt benieuwd naar je gedachte en hoop dat je antwoord.

Een joke

Een joke

13-02-2012 om 13:43

Engelse uitspraak

P schrijft over Engelstalige landen waar sommige Hollandse namen anders uitpakken: "en Joke enzo".
Nu heet ik toevallig Joke en ik heb een gloeiende hekel aan de manier waarom Engelstaligen die naam verbasteren, al hun goede bedoelingen ten spijt. Dzjów-kie wordt het dan. Ik vind het dan wél weer vertederend dat ze hun gezicht in de plooi proberen te houden als ze horen hoe het geschreven wordt. Nee, noem mij dan maar gewoon Jo.
"Ik moet steeds denken aan het nummer: A boy named Sue " Nou, inderdaad. Dat nummer is wel prachtig toch?
Een Joke

P, rick

"Net als Rick (ik ken geen naam waar zoveel op te maken valt, alleen slimmerik gaat nog goed)". Dat vond Kinderen voor Kinderen ook:


http://www.youtube.com/watch?v=AoNQBlejaZw

Maar als je zo gaat beginnen is er nauwelijks een naam te verzinnen waar je niks naars mee kan:


http://www.youtube.com/watch?v=yO_Wgnj70DQ

skik

Ilva

Ilva

13-02-2012 om 14:11

Hanny

Ik had ooit eens een collega die Hanny heette (en waarschijnlijk nog steeds zo heet). Maar als zij naar Engeland belde noemde zij zichzelf Joanna (naar haar doopnaam Johanna) omdat Hanny (Honey) in het engels ook wel vreemd klinkt.

Naar een engelstalig land verhuizen

Daar zou ik als ouder geen voorschot opnemen, een naam uit te kiezen die in het Engels ook nog fatsoenlijk en uitspreekbaar is. Je kan je naam altijd nog aanpassen.

Mijn oom Fokke en tante Fré hebben een aantal jaar in Amerika gewoond en hebben hun namen niet aangepast. Er zal best wel eens gegniffeld zijn als iemand zei: Hey, there they are, Fokke 'n Free. Maargoed, dat was ook ergens in de jaren '60.

skik

Kan iemand uitleggen wat er mis is met floor?!

Ook ik snap het niet en ik ben blijkbaaar niet de enige!

Evenzo

Evenzo

13-02-2012 om 15:43

Buitenlandse namen

Bij mijn jongste op school zitten veel kinderen met bijzondere buitenlandse namen, die soms zo in het genoemde lijstje kunnen. Bah'il bijvoorbeeld. Bij correcte uitspraak klinkt dat trouwens heel anders, met een soort keelklank die ik niet kan reproduceren. Zo heb ik ook buitenlandse collega's horen worstelen met de oerhollandse naam Huib (dat wordt Whiep).
Van de naam van mijn eigen dochter heb ik wel eens gehoord dat iemand dacht dat het twee kinderen waren, Floor en Tine. Haha het is er maar een maar dan op zijn Hollands uitgesproken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.