Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Reclame-tunes, welke ken jij nog?


De thee: "Thee trekt, treft met zijn warmte Ieder uur, de juiste toon Thee heeft zoveel charme en toch lijkt thee zo gewoon Thee heeft zoveel charme en toch lijkt thee zo gewoon"

Ha fijn, ha fijn, een borrel van Florijn....

Kip, het meest veelzijdige stukje vlees KIP! 
En dan die persiflage van Jeroen v Koningsbrugge, ik zit toch iedere keer weer huilend op de bank 🤣🤣


https://youtu.be/9s4vbphXifA

Een twee drie, je proeft het zo
Het is ijs van Caraco
Mexicaantje, oranje hoed
Caraco ijs, geweldig goed!
(Caraco ijs- geweldig lekker!)

Die speelt regelmatig in mijn hoofd. Net als die Domo Vla (in die makkelijke pakken).

Ik zocht die Caraco-tune laatst eens op internet op en toen viel me op dat er wordt gezongen over een Mexicaantje door iemand met een Surinaams accent , en het deuntje lijkt mij een calypso ( die meen ik uit Trinidad komt - in elk geval niet uit Mexico en evenmin uit Suriname). Kennelijk was Zuid- en midden- Amerika een grote pot nat voor het reclamebureau.

Ondertussen krijg ik door dit onderwerp allerlei andere flashbacks... het deuntje van de Vakmanschap is Meesterschap- reclames van Grolsch en een flard van die Bona reclame met dat irritante gezin dat margarine meeneemt naar de picknick...

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 08:01

MamaE schreef op 26-08-2022 om 20:29:

Ik heb geen idee waarom maar ik HAAT gezongen reclames. Word daar echt agressief van. Dat ik de radio/tv uit het raam wil gooien en zo.
Ik heb zelfs overwogen om een andere autoverzekering te nemen toen allsecur de naam veranderde naar allianz direct en dat aankondigde met een heel irritant gezongen spotje.

Ik kan ook niet tegen dingen die in mijn zicht staan/hangen. Een puntje van een blaadje van de plant in het hoekje voor het tv scherm of een flesje drinken voor het scherm op kantoor of in mijn gezichtsveld tijdens een bordspel...dat MOET weg.

Verder ben ik best normaal.

Oh dit herken ik wel. 😁 

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 08:10

Dat is nieuw zeker? Nee Robijn fris en fijn! Zoiets was het geloof ik. 

Of was het Nieuw? Nee Robijn Intensief.

En dan die reclame met die koe Yogoyogo. 

Heb al een hele poos geen tv meer, maar de kinderen zingen Radio reclames moeiteloos mee. 

Het stomme is dat ik nu ik ze probeer te verzinnen ik me er niet een kan herinneren. 

Wij keken vroeger veel bbc thuis, je had daar een soort van telekids, maar telekids dat was verboden bij ons. Daar kon je ook naar de studio bellen. 01818118181 en dat is inmiddels 30 jaar geleden.


https://youtu.be/ZmNPyQ-OOp0

sw4 schreef op 26-08-2022 om 23:23:

volgens mij is het: thee heeft zoveel charme en toch lijkt thee zo gewoon

Jaaaa!!

Max88 schreef op 27-08-2022 om 00:53:

De thee: "Thee trekt, treft met zijn warmte Ieder uur, de juiste toon Thee heeft zoveel charme en toch lijkt thee zo gewoon Thee heeft zoveel charme en toch lijkt thee zo gewoon"

Ik heb 'm weer compleet, dank!

Temet schreef op 27-08-2022 om 07:58:

Een twee drie, je proeft het zo
Het is ijs van Caraco
Mexicaantje, oranje hoed
Caraco ijs, geweldig goed!
(Caraco ijs- geweldig lekker!)

Die speelt regelmatig in mijn hoofd. Net als die Domo Vla (in die makkelijke pakken).

Ik zocht die Caraco-tune laatst eens op internet op en toen viel me op dat er wordt gezongen over een Mexicaantje door iemand met een Surinaams accent , en het deuntje lijkt mij een calypso ( die meen ik uit Trinidad komt - in elk geval niet uit Mexico en evenmin uit Suriname). Kennelijk was Zuid- en midden- Amerika een grote pot nat voor het reclamebureau.

Ondertussen krijg ik door dit onderwerp allerlei andere flashbacks... het deuntje van de Vakmanschap is Meesterschap- reclames van Grolsch en een flard van die Bona reclame met dat irritante gezin dat margarine meeneemt naar de picknick...

Ze namen het ook mee in een arrenslee: Rij maar mee in een arrenslee door de sneeuw. Wij nemen Bona mee, wij nemen Bona mee. JAAA, Bona mee in een arrenslee door de sneeuw.

madee

madee

27-08-2022 om 08:57 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 27-08-2022 om 08:10:

Dat is nieuw zeker? Nee Robijn fris en fijn! Zoiets was het geloof ik.

Of was het Nieuw? Nee Robijn Intensief.

Robijn Wol en fijn denk ik, dat gebruik ik toevallig wel (ruikt zo lekker voor je truien) OMG zit ik hier gewoon reclame te maken 😂

madee

madee

27-08-2022 om 08:59 Topicstarter

En ik heb nu de Bonareclame in mijn hoofd 😁

Bijtje82

Bijtje82

27-08-2022 om 09:15

madee schreef op 27-08-2022 om 08:57:

[..]

Robijn Wol en fijn denk ik, dat gebruik ik toevallig wel (ruikt zo lekker voor je truien) OMG zit ik hier gewoon reclame te maken 😂

Nee denk het niet hoor. 

Heb het over een al heel oude reclame met een bekende ontwerper dacht ik, die inmiddels is overleden.

gevonden! Er waren er wel meer met dezelfde slogan.


https://youtu.be/uIiYoUyRrOg

MamaE schreef op 26-08-2022 om 20:29:

Ik heb geen idee waarom maar ik HAAT gezongen reclames. Word daar echt agressief van. Dat ik de radio/tv uit het raam wil gooien en zo.
Ik heb zelfs overwogen om een andere autoverzekering te nemen toen allsecur de naam veranderde naar allianz direct en dat aankondigde met een heel irritant gezongen spotje.

Ik kan ook niet tegen dingen die in mijn zicht staan/hangen. Een puntje van een blaadje van de plant in het hoekje voor het tv scherm of een flesje drinken voor het scherm op kantoor of in mijn gezichtsveld tijdens een bordspel...dat MOET weg.

Verder ben ik best normaal.

Ach iedereen heeft een gebruiksaanwijzing. Die van jou is alleen net wat langer😁. 

Gingergirl schreef op 27-08-2022 om 11:01:

[..]

Ach iedereen heeft een gebruiksaanwijzing. Die van jou is alleen net wat langer😁.

Haha, hij stopt niet bij deze twee dingen hoor. Het is een heel boekwerk.

Stom he ik vind het gewoon lekker!

PIndakaas toch?

EN je had zo'n hilarische reclame van een bungalowpark; waar is nou dat mooi tropische zwemparadijs....het lijkt wel ijs.


https://youtu.be/SxcGJqL_fOQ

ik ben blij dat Loekie weer terug is
Asjemenou 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.