Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Coco

Coco

06-02-2012 om 10:16

Schaatsen, moet je het leuk vinden?

Het is een idiote vraag, dat weet ik, natuurlijk ben je niet verplicht iets leuk te vinden. Maar ik merk dat er met schaatsen toch wel erg veel druk op je wordt uitgeoefend.
Mijn kinderen vinden allebei schaatsen niet leuk. We hebben het in het verleden een paar keer gedaan (op de schaatsbaan en op natuurijs) en met school zijn ze in voorgaande jaren een keer of wat wezen schaatsen, maar voor hen hoeft het niet zo nodig. Dus dit jaar heb ik geen nieuwe schaatsen gekocht (om nu rond de € 50,- uit te geven voor schaatsen terwijl ze er volgend jaar uitgegroeid zijn en terwijl ze het niet eens leuk vinden!).
Ik heb zelf vroeger heel veel geschaatst en ik kan het ook best aardig, maar eigenlijk vind (en vond) ik het zelf ook helemaal niet leuk. Ik ging altijd omdat je het leuk moest vinden als gezonde Hollandse meid. Als driejarige stond ik al op die krabbeldingen die na twee minuten alweer aan de zijkant van je schoenen zaten. Ik vond het koud en zodra ik op m'n schaatsen op de sloot stond wilde ik altijd alweer het liefst naar huis. Maar dat zei ik natuurlijk niet, want schaatsen was geweldig!
Dus ik begrijp mijn kinderen heel goed.
Maar nu komen er van alle kanten van die enthousiaste mailtjes langs: de school gaat schaatsen, de rugbyclub gaat schaatsen i.p.v. reguliere training etc. Ik voel me een echte zuurpruim dat ik daar dan niet zo blij mee ben. Omdat mijn kinderen geen schaatsen hebben zijn ze dan meteen een "probleemgeval".
Wat is dat toch met schaatsen? Dat je moet leren zwemmen in dit waterrijke land is duidelijk. En dat je hier niet kunt functioneren zonder te kunnen fietsen ook. Maar waarom moet je in hemelsnaam zo nodig schaatsen leuk vinden?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

06-02-2012 om 10:35

Tjee

weet ik niet eigenlijk . Zelf vind ik het wel leuk, maar ik durf niet meer. Veel te bang dat ik val en iets breek. En als moeder zit ik dan meteen om het hand met de kinderen. Dus ik ga wel mee kijken enzo, maar daar blijft het dan ook wel bij. Vroeger wel veel geschaatst. Ging zelfs jarenlang elke zondagmiddag naar de ijsbaan in een omliggende gemeente. Overdekte kunstbaan natuurlijk. Supergezellig, muziekje er bij (leuke jongens
Vandaag gingen ze met school ook, ipv gym. Maar als je geen schaatsen had mocht je ook een slee meenemen. Geen verplichting dus. Wel zag je dat vooral de etnische medelanders geen schaatsen hadden. Maar die vermaakten zich opperbest met slee.
Maar over het algemeen lijkt het toch wel ingebakken te zitten in de Nederlander. Neemt niet weg dat als je het echt niet leuk vindt je je vooral niet moet laten dwingen.

Ja, dat moet je leuk vinden

Als je nu geen lichte Elfstedenkoorts hebt, als je niet kan wachten tot de grotere wateren bevroren genoeg zijn om urenlange tochten te maken en dat diepe verlangen en ongebreidelde enthousiasme ook niet op je kinderen kan overbrengen (existentieel onderdeel van de opvoeding!), dan moet je het land uit. Want die prikkelende vorst in je neus, het kraken van het ijs, het zwieren en glijden en de wetenschap dat het niet elk jaar kan en het nu dus 'sil heve', is het mooiste wat er is!

skik

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2012 om 11:03

Mja

Ik ben dol op schaatsen, al vind ik de kou een nadeel..) Ik stond ook als klein meisje al op de Berkelse sloten, en kijk graag naar Andere Tijden, de aflevering over de elfstedentochten van heel vroeger. Het zit een beetje in mijn genen, vrees ik. Maar ik snap volkomen dat een ander er niet blij van wordt. Scholen etc zitten natuurlijk met een dilemma, omdat er ook ouders zijn die balen/mopperen als er niet geschaatst wordt met de gymles...

Neu

iets leuk vinden moet natuurlijk nooit.

Kijk, ik zou net als bij de overdaad aan sinterklaas mijn kinderen dan een keertje niet laten gaan, maar mijn oudste vindt het wel leuk dus prima.

Oh en

hier met school hebben ze nu 5x schaatsles op de ijsbaan ipv gym, prima, dus ik heb voor 10 euro via marktplaats schaatsen gekocht, degene die we nog hadden waren niet geschikt voor oudste (knikkende enkels).

nou heb ik wel mazzel want ik denk dat er nu weinig schaatsen worden aangeboden op marktplaats, gut ik zal die we nu over hebben er eens op zetten, kassa !

krin

krin

06-02-2012 om 11:56

Koorts

Hoe zeldzamer een gebeurtenis, hoe heviger de koorts. Hoe heviger de koorts, hoe groter de zendingsdrang. Gaat op voor het EK/WK voetbal, voor echt mooie zomerdagen op het goede moment, en voor schaatsen.
Ik hou wel van de kou, ben opgegroeid naast een schaatsfanaat en KNSB-bobo, die regelmatig 's avonds zijn kinderen op de sloot uit vegen stuurde en de tuinslang op het ijs zette om de perfecte ijsbaan te creëren, dus de schaatskoorts zit wel ingebakken, al schaats ik niet. Ik vind het winterlandschap prachtig, houd van die tintelkou, glijd in mijn dromen tussen het riet over de plassen... Dus ja, ik zou ook in staat zijn je verbijsterd aan te kijken als je zegt dat je het ijs niet op wilt. Tegen beter weten in.
Want ik heb dat dus 's zomers. Dat mensen vertellen dat ze heerlijk de hele dag naar het strand zijn geweest. Dat ze elke avond buiten eten. Gewoon in de zon gaan zitten, voor het lekker. Naar Italië op vakantie gaan omdat het daar 35 graden is. Elke dag. En dan heerlijk zwemmen. Elke dag.
Ik vind zomer best leuk, maar zoek de zon niet op. Haat al dat bruin lillende vlees in het zand. Dat eeuwige geschitter van felle zon. Dat gezweet. Ik vind het vreselijk om het warm te hebben. Maar zeg dat niet, tegen zomerliefhebbers. Die kijken je aan alsof je niet spoort.
Ik voel dus met je mee (op voorwaarde dat jij van de zomer met mij meeleeft , maar trek je er vooral niets van aan. Als het moet met school, gaan ze schaatsen, en verder blijf je gewoon tevreden binnen bij de kachel zitten wachten tot de koorts met de dooi weer smelt als sneeuw voor de zon.

Rieke

Rieke

06-02-2012 om 12:53

Welnee zeg

Dat is toch ieder z'n meug?? Daar zou ik totaal niet mee zitten. Ja lastig voor jou en de dinderen dat ze ipv gewone sport allemaal gaan schaatsen, maar joh, over een paar weken is het weer weg.
eerlijk gezegd heb ik maar 1 vriendin waarvan ik weet dat ze graag schaatst, de rest is bang om te vallen. Ik ben zelf gek op schaatsen, maar ook pas weer op latere leeftijd ontdekt. Vroeger wel geschaatst als kind en nu als bijna 50 jarige weer opnieuw noren gekocht en het liefst schaats ik toertochten van een km of 20,30. Maar je geniet toch wel van de aanblik van schaatsen en het mooie landschap??

Coco

Coco

06-02-2012 om 12:55

Krin en p

Krin ik leef met je mee, maar ik houd ook helemaal niet van zonnen aan het strand. Ik vind een strandwandeling maken buiten het "seizoen" wel leuk. De zee is een mooi iets. Wij gaan ook nooit op strandvakantie. Wel heb ik minder moeite met hitte, hoewel ik een vrij lichte huidskleur heb (mijn moeder is Indisch, dus daar heeft het misschien mee te maken). Maar ik zal nooit ergens naartoe gaan vanwege de hitte, hooguit ondanks de hitte.
P. ik weet dat er schaatsen zijn die twee maten uitloop hebben, maar dat zijn kinderschaatsen en die lopen t/m 41. Mijn jongste heeft al maat 41, de ander 42. Aangezien hun vader maat 46 heeft denk ik niet dat het daar stopt. Ikzelf heb al vanaf mijn tiende jaar maat 37 (en echt waar, ook dezelfde schaatsen; maar ik gebruik ze zelden).

Kom in mijn armen!

Coco, smak! Eindelijk (h)erkenning.
Ik vind het hooguit wel aardig, dat schaatsen. Maar ik kan het dus helemaal niet goed. En ik ben Heel Erg Blank en kom bovendien uit Alkmaar, en in die contreien is goed kunnen schaatsen wel zo'n beetje de standaard.
Kijk, als je uit Zuid Limburg komt, of Tan heet van je achternaam vindt niemand het raar als je eigenlijk niet dol op schaatsen bent, maar een Noordhollander wordt geacht zoiets leuk te vinden.

Maar ik krijg altijd zulke vreselijk koude voeten, al vrij snel. En ik kan niet op noren schaatsen. Dus kan ik geen tochten rijden. Dus een beetje krabbelen is dan wel geinig, tot de verkleuming defintief heeft toegeslagen, maar verder dan dat gaat het niet. Vroeger op de middelbare school waren er ook wel eens klasgenoten die bij strenge vorst verlangend balletjes opwierpen of er geen tochten gereden konden worden (éen klasgenoot van mij zat in de NH jeugdselectie en heeft de Elfstedentocht van 86 geschaatst, op haar 17e). Ik bad dan altijd maar weer dat mij dat bespaard mocht blijven, en gelukkig kwam het er inderdaad nooit van.

Maar ja, ik ben dan weer Hollands genoeg om voor oudste toch maar een paar glij-ijzertjes gekocht te hebben. Hij heeft ze éen keer aangehad, op een kunstijsbaantje hier in de buurt. En brak zijn arm. Kopschuw dus, sindsdien. Maar misschien dat ik het later deze week nog eens probeer met m.

Maar goed, aan mij is het dus allemaal ook niet erg besteed. En die Elfstedenhysterie - zucht.

Groeten,

Temet

mix

mix

06-02-2012 om 13:34

Welnee

waarom zou je dat leuk moeten vinden?
Vroeger geschaatst dat het een lieve lust was, in hal, buiten. Natuurijs altijd een hekel aangehad ivm de gleufjes, bobbeltjes en dan lieflijk vooruit of achteruit getorpedeerd worden.
Mijn balans is er alleen maar slechter op geworden, evenals wat andere dingen, dus nu doet het óf pijn óf ik val snel en áls ik dan ook val doe ik dat vol overgave. Ik val echt als een blok beton gewoon keihard neer. Niets in mijn lijf dat zegt: opvangen die handel, reageer, beweeg. Nope, niets van dien aard. Ik heb het er mee gehad, ben positief jaloers maar toch ook blij voor degenen die middagen op het ijs doorbrengen, maar ik heb denk ik mijn ijstijd wel gehad

Bennikki

Bennikki

06-02-2012 om 13:48

Kramp

Ik kijk vanuit de woonkamer uit op een diepgevroren meer en zie de ene zwierige schaatser na de andere aan me voorbij trekken.. En dan woon ik ook nog eens in Friesland, maar ik haat schaatsen. Gisteren voor het eerst in 15 jaar schaatsen aangedaan en ik voelde het meteen weer: die afschuwelijke kramp in mijn voeten! Terwijl het hele comfortabele schaatsen in de goede maat van mijn dochter waren. De tranen sprongen weer in mijn ogen, wat een pijn. Iemand hier ook last van of tips hoe je die kramp kunt verhelpen? (Niet zeggen: doorschaatsen! Heb ik vroeger elke keer moeten doen, klein trauma..)
Oh en met 30+ graden op het strand gaan liggen snap ik ook niks van trouwens.

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2012 om 14:04

Temet

Ik heb wel korte tochten gemaakt op kunstschaatsen, ging best..)

Hanne.

Hanne.

06-02-2012 om 14:15

Opgedrongen

Nee je hoeft het niet leuk te vinden, maar daar hebben de schaatsliefhebbers helaas geen boodschap aan.

Wegens goed bedrijfsresultaat en het ijs word beloond met een semi verplichte schaatstocht met mijn collega's.

Weigeren kan in theorie natuurlijk wel, maar in de praktijk...Tja dat heb je met een schaats minnende leidinggevende.

Voor kinderen vind ik het moeilijker. Als ze tijdens de gymles verschillende sporten beoefenen vind ik dat schaatsen er ook onder kan vallen. Schaatsen is ook een sport.

Dat de voetbalclub of de roeiclub of de weet ik veel wat voor club in plaats van trainen gaat schaatsen vind ik minder geslaagd. Gaan ze ook zwemmen als het buiten 30 graden is en zeilen als het windkracht 4 is?

Je komt daar om een specifieke sport te leren, niet een hele andere sport.

Coco

Coco

06-02-2012 om 14:41

Hanne

"Voor kinderen vind ik het moeilijker. Als ze tijdens de gymles verschillende sporten beoefenen vind ik dat schaatsen er ook onder kan vallen. Schaatsen is ook een sport."
Vind ik prima, maar dan moet de school voor het materiaal zorgen. Als ze gaan softballen hoef ik toch ook geen handschoen voor ze te kopen? Voor gym wordt aan het begin van het jaar geëist dat je sportschoenen en -kleding voor ze aanschaft. Er staat nergens dat ze ook schaatsen moeten hebben.

Wilma

Wilma

06-02-2012 om 15:20

Jee, temet

Joepie, ik kom uit zuidlimburg en 'mag' schaatsen dus niet leuk vinden .

Ik doe aan heel veel dingen mee op school als hulpouder (omdat ik 't leuk vind, niet omdat 't moet), maar toen ze vroegen wie er morgenochtend meteen om half negen (lijkt me dat 't dan nog -12 graden is ofzo...) mee wilde gaan schaatsen en sleeën met de kinderen heb ik toch vriendelijk bedankt.
Ik vang ze wel op met warme melk als ze terugkomen .

Wat ik dan wél weer leuk vind, is de Elfstedentocht kijken. Met rasechte Friezen als ouders kun je daar ook niet onderuit natuurlijk. In 1997 was ik nog net zwanger van m'n eerste zoon, hebben man en ik de hele dag in bed liggen teeveekijken, paar dagen later ging ik bevallen.

Wilma

Wilma

06-02-2012 om 15:22

Oh wacht, cobi

Ik dacht dat de vraag was of je het leuk vond of niet om zélf te schaatsen. Daar reageerde ik dus op. Van mij mag iedereen gaan schaatsen, ik vind 't ook nog leuk om ernaar te kijken, zelfs in de kou. Maar zelf doen, nee.

mix

mix

06-02-2012 om 15:27

Neeee cobiii

het gaat er volgens mij om of je de actie schaatsen leuk vindt, niet of anderen daar uitbundig in nauw pakje gestoken aan meedoen.
Hey psttt...al vind ik voetbalgekte wel leuk, van mij hoef jij het niet leuk te vinden hoor! Als je maar niet snachts mn oranje vlaggetjes weg komt knippen uiteraard. Dan zal ik niet op zo'n takketoeter toeteren

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2012 om 15:47

Ik vind het heerlijk om er naar te kijken

Ik schaats zelf niet. Ooit als kind heb ik tussen mijn zussen in gehangen op van die houten doorlopers en later nog eens op heuse kunstschaatsen, maar na die laatste ene poging mocht het niet meer van de oogarts. (Netvlies had losgelaten.)
Ik heb dus een héél goed excuus om gewoon van de aanblik van schaatsers te genieten, veilig aan de kant. En dat vind ik echt prachtig hoor. Gister nog een paar plaatjes geschoten van de vijver hier om de hoek en van het water voor de molens waar nu ook geschaatst kan worden. Holland op zijn best.
Mijn dochters hebben ook geen eigen schaatsen. Als er gewoon voor de lol geschaatst moet worden huren ze wel eens een stel bij de schaatsbaan. Om speciaal schaatsen te kopen voor die enkele keer dat het kan hoeft niet zo voor ze.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2012 om 15:54

Cobi

Dat ik niet zelf op de schaatsen sta, ook al zou het mogen, wil niet zeggen dat ik een schaatshater ben. Ik heb zéér warme herinneringen aan de elfstedentocht van 1985. Ik heb 'm helemaal uitgekeken bij de broer van mijn man in de kamer. Alleen maar omdat man daar ook zat te kijken en ik hem héél erg leuk vond
Een foto 'liken' en tegelijkertijd zeggen dat je niet van schaatsen houdt gaat trouwens opperbest samen. Je snapt blijkbaar niet wat 'liken' voor functie heeft.

Hanne.

Hanne.

06-02-2012 om 15:57

Coco (ot)

goed punt, welk materiaal mag je verwachten dat kinderen hebben of is redelijk te verwachten dat ouders het aanschaffen.

Binnen en buitenkleding + schoenen?
Zwemkleding?
Schaatsen?
Scheenbeschermers?
Bitje (hockey)?

Maar goed we zijn een beetje ot

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2012 om 16:05

Hanne o.t.

Binnen- en buitenkleding en schoenen... is dat een vreemde verwachting?
Ik geloof dat ik vind dat zwemkleding wel in de lijn der verwachtingen mag liggen, maar de rest niet.

Coco

Coco

06-02-2012 om 16:21

Cobi

Zoals anderen al terecht opmerkten: het gaat over zélf schaatsen, niet over schaatsen als sport.
Ik kijk altijd graag naar schaatsen (maar moet wel altijd een beetje gniffelen als Marts Smeets bijvoorbeeld zegt dat Sven Kramer "geschiedenis schrijft" door "voor het oog van de hele wereld" kampioen te worden, terwijl er, afgezien van de Nederlanders, misschien een handjevol Canadezen, Noren en Duitsers kijken en die wedstrijden in de meeste landen niet eens worden uitgezonden).
De Elfstedentocht vind ik ook leuk, juist omdat hij zo zelden wordt gereden. Voor kinderen is zo'n Elfstedentocht vrijwel altijd de eerste (behalve als ze kind waren in de jaren tachtig), voor jongvolwassenen soms ook en anders is er een geweest toen ze nog heel jong waren en "middelbare mensen" zoals ik krijgen nostalgische gevoelens als ze terugdenken aan de vorige tochten toen ze nog studeerden (jaren tachtig) of net een huis hadden gekocht (jaren negentig) en bejaarden kunnen met verlangen terugdenken aan de heroïsche tocht uit 1963 (die ik overigens nog net heb meegemaakt, zij het niet bewust)

Massi Nissa

Massi Nissa

06-02-2012 om 16:33

Ik ben een kuddedier

Ik ben een kuddedier. Ik houd van EK's, WK's, voetbal, schaatsen, hittegolven, koudegolven - alles waarbij mensen vrolijker dan anders over straat gaan. Ik doe er zelf zelden aan mee (ik heb geen spiermassa, uithoudingsvermogen of evenwicht en heb slechts talent voor het oplopen van spectaculaire en zeldzame blessures), maar kan erg blij worden van enthousiaste mensen. Bij het woord 'elfstedentocht' voel ik vandaag ook een licht je ne sais quoi, opwinding is een te groot woord, maar wat zou het leuk zijn om er weer eens een mee te maken.
Kaaskopje, wat is dan de functie van het 'liken' van een item op facebook?
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2012 om 16:36

Coco: tip

Als je niet veel geld aan schaatsen uit wilt geven: http://tinyurl.com/7cmesz7
Het is een Groupsdeal aanbieding van 13,50 voor kinderschaatsen. Of ze nog op tijd binnen zijn voor het gaat dooien weet ik niet. Ik heb laatst via dezelfde procedure een broodtrommel van Joseph & Joseph gekocht en die had ik met een dag of drie in huis.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-02-2012 om 16:44

Massi nissa

Liken is voor mij dat je de foto die iemand gemaakt heeft leuk, grappig, of wat dan ook vindt. Je hoeft de actie op de foto niet zelf te kunnen of te willen kunnen. Mijn dochter heeft vanmorgen een foto van haar broodtrommel gemaakt met de tekst dat ze geplette kadetjes gaat eten vandaag. Ze had namelijk 5 kadetjes in een broodtrommel gedrukt, waar normaal 4-6 normale boterhammen in passen. Zo'n foto 'like' ik, ondanks dat ik die bolletjes zelf niet in dat trommeltje had geperst.

Ik vind daar dus niet zoveel aan

om die hele tocht te gaan bekijken, kom zeg dat duurt uren !

ik vind de spanning of de elfstedentocht door gaat wel leuk maar op de dag zelf hoef ik het niet te zien totdat bekend is wie er dan gewonnen heeft. Ik kan het ook niet aanzien om mensen te zien door gaan die bevriezingen en wonden hebben (ze laten zich helemaal gek maken, gaan veel te ver en te lang door).

maar ja, wel leuk hoor, ik denk dat hij door gaat !

Maylise

Maylise

06-02-2012 om 17:39

Natuurlijk hoeft dat niet

Natuurlijk hoef je schaatsen niet leuk te vinden. De meeste mensen vinden het wel leuk maar ik ken ook genoeg mensen die helemaal niks met schaatsen hebben. Net zoals ik niks heb met de voetbal hysterie elke twee jaar of met eigenlijk de meeste sporten. Sport kijken vind ik niks aan maar blijkbaar ben ik ook in de minderheid want heel veel mensen kijken graag naar sport. De elfstedentocht zou ik dan wel weer gaan kijken, vanwege de sfeer en dat het toch redelijk uniek is. De vorige elfsteden tocht heb ik langs de kant gestaan. De sfeer was heel bijzonder. Maar wie er eigenlijk mee schaatsen doet me dan weer niet zoveel. Ik ken die namen vaak niet.

Ik vind ook niet dat de school kan verwachten dat je voor de gymles schaatsen (of een fiets of een hockey stick of wat dan ook) aanschaft. Of de school moet naar een schaatsbaan gaan en daar schaatsen huren of een alternatief lesprogramma bedenken voor de niet schaatsers. Je kan moeilijk verwachten dat mensen schaatsen hebben.

Ik heb zelf vroeger veel geschaatst en ik vond het ook altijd heel leuk. Nu zou het niet slim meer zijn om te gaan schaatsen. Na een auto ongeluk van jaren terug zit ik wat gammeler in elkaar. Niet schaatsen meer dus.

Ik heb kinderen die dol zijn op schaatsen en ook een paar die er helemaal niks aan vinden. Die hebben dus ook al jaren niet geschaatst en zullen dat vast ook nooit meer doen. Blijft er weer meer ruimte op het ijs over voor de rest

ijsvogeltje

ijsvogeltje

06-02-2012 om 18:14

Zijn er scholen die dat verwachten?

"Ik vind ook niet dat de school kan verwachten dat je voor de gymles schaatsen (of een fiets of een hockey stick of wat dan ook) aanschaft."
Maar zouden er dan echt scholen zijn die dat wel verwachten? Er wordt in dit draadje wel een paar keer over geschreven, maar ik heb nog niet gehoord dat kinderen 'verplicht' worden schaatsen mee te nemen. Hier gaan ze morgen ook schaatsen, in plaats van gym, op de vijver naast de school. In de mail staat dat je ook een slee of bal oid mag mee nemen als je zelf geen schaatsen hebt. Lijkt mij ook logisch (als je de rijen bij de schaats-verhuur ziet bij ijsbanen, is wel duidelijk dat heel veel mensen geen eigen schaatsen hebben).

+ Brunette +

+ Brunette +

06-02-2012 om 18:30

Outcast

Skik schrijft: "Als je nu geen lichte Elfstedenkoorts hebt, als je niet kan wachten tot de grotere wateren bevroren genoeg zijn om urenlange tochten te maken en dat diepe verlangen en ongebreidelde enthousiasme ook niet op je kinderen kan overbrengen (existentieel onderdeel van de opvoeding!), dan moet je het land uit."

Dat heb ik dus gedaan. Heb een hekel aan kou en sta zeer ambivalent tegenover schaatsen. Ik herken het verplichte schaatsen omdat het zonde is niet te gaan. En de koude voeten. En de blauwe plekken van het vallen. Prachtig hoor, een sneeuw- en ijslandschap maar ik hoef er geen deel van uit te maken. In 1985 ben ik trouwens wel naar de Elfstedentocht gaan kijken maar als ik niet toevallig op een steenworp afstand van een belangrijke elfstedenlocatie in Leeuwarden woonde dan was het er vast niet van gekomen.

tonny

tonny

06-02-2012 om 19:15

Verplicht leuk is nooit leuk

wat dat betreft: nee, je hoeft niks.

Ik vind ijs wel iets fascinerends. Op het ijs zijn ook. Ineens de gewone alledaagse wereld vanaf een ander punt bekijken, in een andere situatie. Prachtig.

Schaatsen heb ik nooit erg best gekund, ik ben nou eenmaal niet zo'n sporter en als je niet oefent, word je ook nooit goed, blijf je jezelf een klungelaar voelen en omdat je je zo voelt ga je maar niet meer oefenen - want iedereen kijkt naar je (not).

Ijs is loeihard, je kunt enorm vallen en daar heb ik geen zin (meer) in. Dus ik ga niet meer schaatsen. Maar ik mag er graag naar kijken, ik vind de sfeer prachtig en bijzonder, en heel Hollands, passend bij onze streek.

Ja, ik vind ijs prachtig.
En de beijsde natuur afgelopen zaterdag, schitterend was dat, sprookjesachtig. Die kou is minder, maar kom, daartegen kun je je kleden en we zitten gelukkig niet in Siberië.

Mijn kinderen schaatsen niet (meer). Toen ze op de basisschool zaten wel, maar nu komt het er niet meer zo van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.