Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

10-01-2012 om 14:40

Series op dvd

Kijken jullie series op DVD?
Ik hield daar nooit van, tot mijn dochter voor de gezelligheid Gilmore girls aanschafte. Leuk hoor, relaxed, geen ernstig dramatisch gedoe, niet zo lang als een film (daar ben ik doordeweeks te ongeduldig voor) en héérlijk zonder reclame.

Natuurlijk besef ik erg sloom te zijn met deze vrijetijdsbesteding, iedereen doet dat al jaren. Daarom hebben jullie vast goeie tips voor series die op DVD zijn verschenen.
Vertel!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

10-01-2012 om 15:49

Nou, je moet ervan houden...

maar wij hebben de 'Big Bang Theory' op DVD

caton

caton

10-01-2012 om 15:53

Hier favoriet

het schaep met de 5 poten en het vrije schaep. Kinderen (7 en 10) vinden het heerlijk om na het eten nog even een schaapje te bekijken. Als er tenminste geen huis Anubis is

Fiorucci

Fiorucci

10-01-2012 om 16:52

En hier

West Wing, Grey's anatomy, Nip tuck, en Tonny, als je Gilmore girls leuk vindt is Brothers and Sisters misschien ook een idee.

Rafelkap

Rafelkap

10-01-2012 om 17:15

Hier

vooral 'oude' series als De wrekers, Monty python (nog op stapel), en vooral heel veel films. We kijken nu naar J.J. de Bom.

tonny

tonny

10-01-2012 om 17:17

Haar keus

Gilmore girls is haar keus en het is -nu ik aan de serie gewend ben- gezellig even samen wat te kijken 's avonds.
Zover vast bedankt voor jullie tips.

Oh ja, we kijken ook al jaren Neighbours op de Belg, net voor het avondeten.

tonny

tonny

10-01-2012 om 17:18

Ah ja, het schaep

da's ook leuk. Heb ik pas cadeau gedaan aan de wat oververmoeide jonge ouders van ons uitgevlogen gezin. Effe wat luchtigheid.

Bennikki

Bennikki

10-01-2012 om 17:26

Buffy

't al weer een paar jaar geleden maar echt briljant, (en nog steeds te koop) zeker omdat het een serie is waar de personages en het verhaal zich ontwikkelen, met veel humor: Buffy the Vampire Slayer.

mari39

mari39

10-01-2012 om 18:09

Je moet er van houden

maar ik kan nog steeds kijken naar Pride and Prejudice, met Colin Firth. Mijn man vindt het vreselijk, ik vind het prachtig.

Serwe

Serwe

10-01-2012 om 18:57

Hier

Wij kijken ook graag DVD's. Veel fijner dan TV, geen reclame en je kan kijken wanneer je wilt.

Series die wij recentelijk gekekenen hebben zijn West Wing, Everwood en Dr Quinn. Al wat oudere series maar erg leuk.

Dvds

Hier het afgelopen jaar De Storm gezien en De zomer van 1945 en Agora.
Heerlijk zo zonder reclame.

Dexter

Fijn gruwelijk: de lieve robin hood onder de seriemoordenaars.
En midsomer murders, lekker traag. Dalziel and pascoe, idem. De latere silent witness met een knappe patholoog

app-sent

Sancy

Sancy

10-01-2012 om 19:50

Absoluut

Dexter, ik heb net season 6 gekeken (geen idee wanneer die in Nederland wordt uitgezonden) en wat mij betreft mogen ze morgen beginnen met season 7 maken en uitzenden.
Maar ik heb ook de dvd-box staan van Ally McBeal, die vind je vast ook wel leuk (denk ik dan, ik heb ook van de Gilmore Girls genoten).
Andere -oudere- series die in aanmerking zouden kunnen komen: Life Goes On (met Corky) en Sisters (met o.a. Sela Ward).

Tango

Tango

10-01-2012 om 21:45

Dallas

De enige serie die ik heb op dvd is de eerste paar afleveringen van Dallas. Ik vind het nog steeds erg jammer dat de delen daarna, voor zover ik weet tenminste, niet verkrijgbaar zijn hier. Ik zou zo graag dat deel waarin JR werd neergeschoten eens terugkijken. Echt jeugdsentiment, 's avonds in pyjama nog even Dallas mogen kijken.....

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2012 om 21:46

Nee

Als ik een serie al gezien heb hoef ik hem niet nog een keer te zien. Daarnaast zou ik eigenlijk niet goed weten wanneer ik zo'n serie dan moet gaan kijken. Dat ik het leuk vind om zo'n serie nog een keer te bekijken, wil niet zeggen dat de rest dat ook leuk vindt. Maar daarbij ga ik wel erg uit van mijn eigen houding hierin. Mijn man heeft van een serie een paar seizoenen. Ik vind die serie op zich heel leuk, maar niet óók nog eens op dvd.
Een serie waar ik voor het eerst in mijn leven wél de dvd's van zou willen hebben is de serie Nederland van Boven. Ik heb er nog maar 1 aflevering half van gezien en dat vond ik zo de moeite waard dat ik de hele serie een keer op mijn gemak zou willen kijken. Dat vindt mijn man ook leuk, dus kunnen we samen kijken.

Met dochters

Met mijn dochters de DVD's van Gooise vrouwen en Desperate housewives.
In mijn uppie Pride and prejudice en Engelse detectives zoals Frost.
Met man Star Trek.En Life on Mars, dat is wel een echte aanrader.
Maar er zijn nog genoeg series die ik nog weleens zou willen zien.

Isabella

Isabella

10-01-2012 om 22:02

Friends

Allebei mijn kinderen zijn er dol op. Een van hen heeft in een rare bui alle 10 series op DVD gekocht. Ik was destijds erg boos want het kostte meer dan 125 euro. Maar eerlijk is eerlijk, het is een erg leuke serie.

Miranda

Ik moet elke keer als ik het zie zo vreselijk lachen om Miranda (http://www.amazon.co.uk/Miranda-Complete-BBC-1-DVD/dp/B002SSTP4Y )Hilarisch. Vind ik nou leuk.
Of wat dacht je van Downton Abbey, 2e serie is pas uit. Ook mooi. Ik kijk ook altijd graag alles van Jane Austen.
Je begrijpt het al; as long as it is British.

Ja, bbc-kostuumdrama's

Laatst heb ik Downton Abbey serie 1 gekocht, omdat ik die op tv gemist heb, en zodra -ie uitkomt ga ik serie 2 aanschaffen.

Ook heb ik onlangs North & South op dvd gezien, een BBC-verfilming van de roman van Elizabeth Gaskell (dus niet die serie uit de jaren tachtig met Patrick Swayze . Dit is een soort Pride & Prejudice tijdens de industriële revolutie. Kijkt heerlijk weg op de bank. Gelukkig houdt mijn man hier ook van dus we kunnen samen kijken.

Chris

Hombre

Hombre

11-01-2012 om 09:24

Dvd's, wat zijn dat?

De zilveren schijfjes zijn hier al jaren de deur uit en vervangen door een stel schijven van een paar TB. De series daarop o.a.:

30 Rock Futurama
Game Of Thrones
The Big Bang Theory
Arrested Development
In Treatment
The Killing
Band Of Brothers
Mad Men
Merlin
The Wire
Boardwalk Empire
Breaking.Bad
Curb Your Enthusiasm
Pillars of the Earth
West Wing
Damages
Planet Earth
Deadwood
Dexter

Dus, ja, series kijken zonder afhankelijk te zijn van wanneer ze worden uitgezonden is leuk. In veel gevallen leuker dan films kijken en even een aflevering kijken is vaak veel makkelijker in te passen in het drukke gezinsleven.

Illegaal downloaden

Hombre, raad je ons nou aan series illegaal te downloaden van internet?

Chris (heeft boter op haar hoofd vanwege 2 gedownloadem nog niet bekeken afleveringen van Friday Night Lights)

Hombre

Hombre

11-01-2012 om 12:11

Legaal

Volgens mij was downloaden nog legaal in de Nederlandse wetgeving. Uploaden is verboden.

Ik ben te lui om met zilveren schijfjes te gaan jongleren en veel alternatieven zijn er niet. Ik ben best bereid een redelijk bedrag te betalen voor een streaming c.q. download service waarop alles dat ik wil beschikbaar is in een formaat waar ik wat mee kan, maar helaas speelt de mediaindustrie het niet klaar om zo'n dienst in het leven te roepen.

De consumenten onderling doen het veel handiger. Even klikken en een uurtje later staat er een serie voor je klaar. Ook weer af te spelen in HD op je HD TV met een paar knopdrukken. Nieuwe afleveringen kijk je bijna zodra ze in het thuisland zijn uitgezonden. Ik kan er echt geen weerstand aan bieden

krin

krin

11-01-2012 om 13:14

Die lijst van hombre,

Zo zou mijn lijst er ook ongeveer hebben uitgezien, maar dan zonder Band of Brothers en misschien met nog wat kostuumdrama erbij, maar die waren al genoemd. En Cold Feet, ook altijd goed. We kijken hier nu naar Mad Men, reeks zoveel, en wat een mooie serie is dat toch.
Wat we ook wel doen, is oude series terugkijken, die kun je vaak voor bijna niks kopen. I Claudius bijvoorbeeld, Brideshead Revisited, dat werk. Ik zou nog wel eens iets van Hill Street Blues terug willen zien, kijken wat daar nog van overeind is gebleven. Een vriendin van me heeft een jaar terug met veel genoegen The Onedin Line weer bekeken.

Netjes gekocht

Dexter
Supernatural
Buffy the vampire killer
The tudors
Angel (alleen seizoen 5)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bennikki

Bennikki

11-01-2012 om 13:28

Game of thrones!

Geweldige serie dat! En de eerste serie van mijn hele leven die ik heb gedownload. Ik wilde er graag voor betalen, maar dat kon niet. Ik kon geen weerstand bieden.. Verder heb ik een dvdserie-uitwisselingsprogramma met een collega.

neteret mut

neteret mut

11-01-2012 om 14:00

Bennikki

game of thrones hebben wij, man en ik samen met de 4 grote jongens gezien. In april begint serie 2. Ik lees nu de boeken waarop de serie gebaseerd is. Deel 1 hoef je niet te lezen. Heel serie 1 is een zeer goede verfilming van dat ene boek ( alleen de leeftijden liggen volgens mij in het boek lager)

Hombre

Hombre

11-01-2012 om 15:57

Bennikke

Ik moest er wel even inkomen (zij het niet zo erg als met The Wire), maar ik kijk nu wel uit naar serie twee van Game Of Thrones. Boeken heb ik nooit gelezen, ik ben meestal niet zo dol op Fantasy, meer SF.

tube

tube

11-01-2012 om 19:14

De familie robinson

Wat ben ik daar lang naar op zoek geweest.

Afleveringen waarbij het tempo nog lekker laag ligt.
Ik kan me niet voorstellen dat je één aflevering per week zag en dan weer een week moest wachten.

Ik kan enorm genieten van deze tekenfilm serie en heb geen moment spijt gehad dat we die hebben aangeschaft.

Tube

Hele foute..

ik kijk de laatste tijd veel ouderwetse nederlandse series. Die ik vroeger ook keek, bv vrouwenvleugel of westenwind. maar ook wat recentere series die ik niet gevolgd had.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2012 om 01:25

Ja, dat ruilen zou wel handig zijn
Wij zijn lid van Film 1 en daar is vanaf volgende week een hele zender ingeruimd voor series. Ik ga eens kijken of het wat is.

Modern family

Geen idee of het op dvd te krijgen is, maar Modern Family vinden we hier he-le-maal geweldig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.